![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er gasboetes voorzien worden voor bepaald asociaal gedrag? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 62,50% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 37,50% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oppassen met bushmeat. Schijnt erg gevaarlijke ziektes te kunnen veroorzaken.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarvoor zijn stoofpotjes uitgevonden. Als ge iets lang genoeg gaart is elke parasiet en ziekte wel dood. (prionen zijn dan het enige gevaar, en die zitten vooral in het beenmerg en hersenen)
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel eens met echte indianen gebabbeld, allee nu moet ge new nations people of zoiets zeggen. Kortom ik zit met die gasten in hun bos, en we beginnen over jagen en wat ze dan eten en doen , en ja veel bushmeat natuurlijk maar dus ook Eland of Beer (eentje per seizoen) Ja nen Eland dat is gelijk een groot hert, of paard dus dat kunnen we wel verwerken natuurlijk. Maar Beer,... ja eerst het jagen, ja we zoeken die hun hol als ze aan de winterslaap bezig zijn... en dan slaan ze dat beest de kop in. Nu nen beer is ne predator / omnivoor gelijk als wij eigenlijk een beetje dus, maar dat is dus het laatste wat ik zou kiezen om dood te schieten en nen hamburger van te maken. Net omdat het risico op ziektes, allerlei bacterien daar veel groter is dan bij een vegetarier, ... Dus de logische vraag aan die Indiaan, hoe maakt ge dat gereed... Ah een 60 uur koken in een stoofpotje, ... 60 uur laten pruttelen, kunt ge u dat voorstellen, en wij vinden het al wat als we iets voor 6 uur roken op nen BBQ / rookoven. Dus vandaag begin ik aan het diner voor overmorgen... Nu moet mijn stoofvlees ook nen dag op voorhand gemaakt worden, maar hier viel mijne mond toch van open. Ik denk wel dat je de tijd kan verminderen door het een dag of 2 te marineren in een bad van azijn / wijn of bier, (dat lost ook de bindweefsels op waardoor het mals wordt.) Hij had voor mij steak, jammer dat er geen beer op het menu stond ik had dat wel eens willen proeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kom weer zo'n gevalletje tegen van manifest gebrek aan wellevendheid.
Weliswaar wat buiten deze draad, want "niet op straat". Maar toch dus: Prof Dumolyn geschiedenis is notoir communist en kwam nog op op de lijst pvda voor de gemeenteraad Gent. Er is vrijheid van meningsuiting, maar ... je blijft wel verantwoordelijk voor wat je zegt. Er zijn grenzen aan (zegt Van Grieken zelf, zie onderaan de quote) Heeft een prof. een verplichting om een voorbeeld te zijn? Vertegenwoordigt hij soms of altijd zijn universiteit? Denkt de prof om met die woorden Van Grieken te overtuigen? titel: Prof UGent tegen Van Grieken: “Mijn grootouders waren verzetsstrijders en schoten fascisten gewoon dood” link: https://palnws.be/2023/03/prof-ugent...zis-gewoon-af/ Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk zijn zijn misdadige grootouders door de Duitsers wegens hun moorden geëxecuteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een grapje van Jeroom, dacht ik, maar toch zo veel te droog en dus verkeerd gekopieerd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() '''het is verboden op de openbare weg of zichtbaar vanaf de openbare weg , te plassen of zich te ontlasten