Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet er gasboetes voorzien worden voor bepaald asociaal gedrag?
Ja. 5 62,50%
Neen. 3 37,50%
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2023, 15:47   #61
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We zouden moeten proberen. Nu zullen we er in het begin een gans pak mismeesteren he, zo een recept vinden vraagt tijd en oefening.
Oppassen met bushmeat. Schijnt erg gevaarlijke ziektes te kunnen veroorzaken.
Oud 20 februari 2023, 15:48   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Makak met varkenswangetjes...
Flamberen met cognac.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2023, 16:21   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Correct.

Maar daarvoor zijn stoofpotjes uitgevonden. Als ge iets lang genoeg gaart is elke parasiet en ziekte wel dood.
(prionen zijn dan het enige gevaar, en die zitten vooral in het beenmerg en hersenen)
Oud 20 februari 2023, 16:30   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ha, ja, 't zou kunnen zijn dat ge om makak gereed te maken, een speciaal diploma nodig hebt, zoals die speciale koks in Japan die die giftige vis mogen gereed maken....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 08:21   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, ja, 't zou kunnen zijn dat ge om makak gereed te maken, een speciaal diploma nodig hebt, zoals die speciale koks in Japan die die giftige vis mogen gereed maken....
gewoon stoven of lang genoeg garen zoals de Maddox zegt.

Ik heb wel eens met echte indianen gebabbeld, allee nu moet ge new nations people of zoiets zeggen. Kortom ik zit met die gasten in hun bos, en we beginnen over jagen en wat ze dan eten en doen , en ja veel bushmeat natuurlijk maar dus ook Eland of Beer (eentje per seizoen)

Ja nen Eland dat is gelijk een groot hert, of paard dus dat kunnen we wel verwerken natuurlijk.

Maar Beer,... ja eerst het jagen, ja we zoeken die hun hol als ze aan de winterslaap bezig zijn... en dan slaan ze dat beest de kop in.

Nu nen beer is ne predator / omnivoor gelijk als wij eigenlijk een beetje dus, maar dat is dus het laatste wat ik zou kiezen om dood te schieten en nen hamburger van te maken. Net omdat het risico op ziektes, allerlei bacterien daar veel groter is dan bij een vegetarier, ...

Dus de logische vraag aan die Indiaan, hoe maakt ge dat gereed...

Ah een 60 uur koken in een stoofpotje, ... 60 uur laten pruttelen, kunt ge u dat voorstellen, en wij vinden het al wat als we iets voor 6 uur roken op nen BBQ / rookoven. Dus vandaag begin ik aan het diner voor overmorgen...

Nu moet mijn stoofvlees ook nen dag op voorhand gemaakt worden, maar hier viel mijne mond toch van open.

Ik denk wel dat je de tijd kan verminderen door het een dag of 2 te marineren in een bad van azijn / wijn of bier, (dat lost ook de bindweefsels op waardoor het mals wordt.)

Hij had voor mij steak, jammer dat er geen beer op het menu stond ik had dat wel eens willen proeven.
Oud 8 maart 2023, 11:18   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik kom weer zo'n gevalletje tegen van manifest gebrek aan wellevendheid.
Weliswaar wat buiten deze draad, want "niet op straat". Maar toch dus:

Prof Dumolyn geschiedenis is notoir communist en kwam nog op op de lijst pvda voor de gemeenteraad Gent.

Er is vrijheid van meningsuiting, maar ... je blijft wel verantwoordelijk voor wat je zegt. Er zijn grenzen aan (zegt Van Grieken zelf, zie onderaan de quote)

Heeft een prof. een verplichting om een voorbeeld te zijn? Vertegenwoordigt hij soms of altijd zijn universiteit?

Denkt de prof om met die woorden Van Grieken te overtuigen?

titel: Prof UGent tegen Van Grieken: “Mijn grootouders waren verzetsstrijders en schoten fascisten gewoon dood”
link: https://palnws.be/2023/03/prof-ugent...zis-gewoon-af/

Citaat:
Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken overweegt een klacht in te dienen tegen professor Jan Dumolyn (UGent), nadat die laatste hem met de dood bedreigd zou hebben. Het incident vond plaats op een jobbeurs van studentenvereniging Politeia in Gent, waar ook Vlaams Belang een standje uitbaatte. “Mijn grootouders waren verzetsstrijders en die schoten fascisten dood”, zou Dumolyn hebben gezegd.

In het Universiteitsforum (Ufo) van de UGent vond dinsdagmiddag een jobbeurs van de Gentse studentenvereniging Politeia plaats, waar ook Vlaams Belang een standje uitbaatte. Van Grieken neemt vanavond deel aan een debat van diezelfde studentenvereniging en kwam daarom eens poolshoogte nemen.

Op de jobbeurs werd hij echter aangeklampt door professor Jan Dumolyn (UGent), die in 2012 en 2018 bij de Gentse gemeenteraadsverkiezingen op een lijst van de PVDA stond. Dumolyn vroeg Van Grieken wat hij zou doen met een “extreemlinkse prof” zoals hij, als de Vlaams Belang-voorzitter in 2024 aan de macht zou komen. Na een kort debat tussen beide heren benadrukte Dumolyn dat hij niet bang is. “Mijn grootouders waren verzetsstrijders en die schoten fascisten gewoon dood”, zou hij hebben gezegd. Daarbij zou hij volgens Van Grieken met zijn hand een pistoolgebaar hebben gemaakt, waarna hij wegwandelde.
...
Het is beneden alle peil om de voorzitter van de grootste partij in de peilingen met de dood te bedreigen. Het getuigt niet alleen van weinig smaak, er zijn ook grenzen aan de vrijheid van meningsuiting”, besluit hij (Van Grieken).
...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 12:09   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Prof Dumolyn geschiedenis is notoir communist en kwam nog op op de lijst pvda voor de gemeenteraad Gent.

Er is vrijheid van meningsuiting, maar ... je blijft wel verantwoordelijk voor wat je zegt. Er zijn grenzen aan (zegt Van Grieken zelf, zie onderaan de quote)

Heeft een prof. een verplichting om een voorbeeld te zijn? Vertegenwoordigt hij soms of altijd zijn universiteit?

titel: Prof UGent tegen Van Grieken: “Mijn grootouders waren verzetsstrijders en schoten fascisten gewoon dood”
Hij is een marxistisch voorbeeld.

Hopelijk zijn zijn misdadige grootouders door de Duitsers wegens hun moorden geëxecuteerd.
Oud 8 maart 2023, 13:02   #68
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Laten we het erop houden, dat er vrijheid van meningsuiting is, maar dat sommigen er veel vrijer gebruik van maken kunnen. Hoe verder links op het politieke spectrum, hoe vrijer vrijheid van meningsuiting... Want stel u voor als het eens omgekeerd was geweest. 't Kot was niet te klein geweest, het was gewoon met vrijheid van meningsuiting en al ontploft.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2023, 14:12   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij is een marxistisch voorbeeld.

Hopelijk zijn zijn misdadige grootouders door de Duitsers wegens hun moorden geëxecuteerd.

Dat is gelijk die gast die zegt ja mijn grootvader is ook gestorven in Aushwitz.

uit de wachttoren gevallen.
Oud 8 maart 2023, 18:43   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Dat is gelijk die gast die zegt ja mijn grootvader is ook gestorven in Aushwitz.

uit de wachttoren gevallen.
Dat is een grapje van Jeroom, dacht ik, maar toch zo veel te droog en dus verkeerd gekopieerd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2023, 15:07   #71
Pol Dolf
Europees Commissaris

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

'''het is verboden op de openbare weg of zichtbaar vanaf de openbare weg , te plassen of zich te ontlasten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be