Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Wilt u Rusland vernietigd zien worden?
Ja, de Russische natie moet volledig uitgeroeid worden en vernietigd. 2 8,70%
Nee, Rusland is een prachtig land met een rijke cultuur maar met een halve gare president. 21 91,30%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2023, 15:37   #61
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

is nog nix goeds van voortgekomen
Oud 22 februari 2023, 15:38   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je weet evengoed als ik dat dergelijk idee je reinste onzin is.
Helemaal niet. Dat is exact waar Vladimir mee bezig wilde zijn. Als de opportuniteiten het toelaten. De wind zit tegen, dank zij Oekraine en voorlopig worden die plannen terug opgeborgen en hebben, zoals het Soviet Maanprogramma "nooit bestaan".

Het is in elk geval veel en veel logischer als we de Russen bezig zien, dan dat Oekraine Rusland zou gaan veroveren zijn tot aan Moskou, wat de aanvankelijke bewering was van de noodzaak tot inval he (nadien pas is het Dombass verhaaltje opgekomen: eerst was het de NATO bedreiging die uitging van Oekraine voor het bestaan van Rusland).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 16:38   #63
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, de Amerikanen hadden in 2022 helemaal geen begrotingstekort van 4.1000 miljard.
https://www.fiscal.treasury.gov/file...FR-(Final).pdf

zie pagina 8 van 258;

We kunnen over de semantiek vallen wat een "tekort op een begroting" is.

Echter, de "net operating cost" was (afgerond tot honderden miljoenen ) 4.170.900.000.000USD.

anders gezegd, moest er een fiscaal evenwicht zijn, dan zouden ze effectief 4,1 BILJOEN (of trillion in het engels) USD minder gespendeerd moeten hebben.

In 2022 alleen hé. En ik vraag me af wat het finale cijfer van 2023 gaat zijn.

Als ge de staat van de infrastructuur in de US ziet, is dit land compleet failliet.

Dus, ik blijf mij afvragen wie zichzelf nu aan het vernietigen is.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 februari 2023 om 16:39.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 16:40   #64
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Helemaal niet. Dat is exact waar Vladimir mee bezig wilde zijn. Als de opportuniteiten het toelaten. De wind zit tegen, dank zij Oekraine en voorlopig worden die plannen terug opgeborgen en hebben, zoals het Soviet Maanprogramma "nooit bestaan".

Het is in elk geval veel en veel logischer als we de Russen bezig zien, dan dat Oekraine Rusland zou gaan veroveren zijn tot aan Moskou, wat de aanvankelijke bewering was van de noodzaak tot inval he (nadien pas is het Dombass verhaaltje opgekomen: eerst was het de NATO bedreiging die uitging van Oekraine voor het bestaan van Rusland).
Gewoon de ruz in enkele reservaten stoppen aan de rand van Mongolië.
Dat zie ik als een goede oplossing, maar jammer genoeg is 150 miljoen daar opbergen wel erg veel. Hoewel ze goed bezig zijn om dat getal te minderen.
We noemen het daar dan Orkistan.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 16:43   #65
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oud 22 februari 2023, 17:21   #66
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het enige wat jij wil is zoveel mogelijk doden, om het even aan welke kant, zolang je er zelf niet bij bent.
Een doctoraat psychopathie zou ingekaderd aan de muur van uw bureau mogen prijken.
Oud 22 februari 2023, 18:25   #67
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wenste eigenlijk de keuze "Monseigneur Laurent wordt Tsaar" geboden zien...

Maar ja....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 18:49   #68
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, de Amerikanen hadden in 2022 helemaal geen begrotingstekort van 4.1000 miljard.
Als je schuld hebt, tracht ze snel af te betalen
Als je schuld aangaat, doe het met een vaste rentevoet
Als je overschot in betaalmiddelen hebt, zet het om in waardevast, of waardevol bezit.

Deze oorlog is er voor een reden. Een "debt-jubilee." Zoek maar eens op, tonnen informatie over te vinden.
Een lopend tekort van biljoenen dollars, nu er minder en minder kopers zijn voor die schulden, is onhoudbaar.

Hier, misschien wat lang, maar Martin Armstrong is een legende in zijn vak.

https://www.zerohedge.com/markets/ne...ecks-all-boxes
Oud 22 februari 2023, 18:51   #69
gunter5148

Standaard

Citaat:

Patrick, wat ge ook aan't smoren bent, best iets lichter pakken.
Oud 22 februari 2023, 19:49   #70
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Vernietigen...

Mooie poll.

We gaan er zo op vooruit!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 20:13   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Had er naast de 'gewone' militairen geen special forces op pad moeten gestuurd zijn om Poetin te killen zoals men dat een tijd geleden met Bin Laden gedaan heeft?

Na dit bekeken te hebben is het overduidelijk dat hij zijn oorlog wil doortrekken tot in de EU. (tekst & clips)

Of zijn er fouten gemaakt?

p.s.

Op weg naar de krantenwinkel kwam ik iemand tegen waar ik van weet dat hij in een hoogbouw in het Antwerpse woonachtig is.

Hij zei: ik ga verhuizen want met alles wat er de laatste tijden aan de hand is met Rusland als dreigende hoofdrolspeler woon ik niet graag meer in een hoogbouw.

Ik had er totaal geen idee van wat ik daar moest op reageren.

Het viel ook op dat hij niet rustig overkwam. Hij had de schrik op zijn lijf zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 februari 2023 om 20:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 20:14   #72
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
is nog nix goeds van voortgekomen
en Tolstoj dan?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 20:25   #73
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Had er naast de 'gewone' militairen geen special forces op pad moeten gestuurd zijn om Poetin te killen zoals men dat een tijd geleden met Bin Laden gedaan heeft?

Na dit bekeken te hebben is het overduidelijk dat hij zijn oorlog wil doortrekken tot in de EU. (tekst & clips)

Of zijn er fouten gemaakt?
Lijkt me een logisch standpunt van een strijdende partij. Aanvoerroutes en steunende landen uitschakelen. Door gelijk welk land in oorlog zal dat beschouw worden als een mede-oorlogsvoerende actor. Daar is dus niet echt iets vreemd aan.

En neen, een doodseskader op pad sturen is zowat het onverstandigste dat men kan doen. Dat is de kortste weg naar W.O. III en ik denk dat we allemaal wel een vermoeden hebben wat er dan staat te gebeuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
p.s.

Op weg naar de krantenwinkel kwam ik iemand tegen waar ik van weet dat hij in een hoogbouw in het Antwerpse woonachtig is.

Hij zei: ik ga verhuizen want met alles wat er de laatste tijden aan de hand is met Rusland als dreigende hoofdrolspeler woon ik niet graag meer in een hoogbouw.

Ik had er totaal geen idee van wat ik daar moest op reageren.
Misschien is dat omdat de oorlog hem persoonlijk angst aanjaagt en hem daar zo op doet reageren. Tijdens de coronaperiode waren er ook mensen die voor een half jaar voedsel hamsterden. Dat is dus niet zo vreemd. De volgende keer dat je hem tegenkomt, kan je hem misschien aanraden om ergens in een verlaten bos te gaan wonen. Dat maakt zelden deel uit van de frontlijn Qua hoogbouw heeft hij wel een punt: dat zijn altijd leuke posities om te spotten. alleen zijn we daar nog niet hé. Het lijkt me op dit moment gelukkig nog wat voorbarig.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 20:37   #74
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Lijkt me een logisch standpunt van een strijdende partij. Aanvoerroutes en steunende landen uitschakelen. Door gelijk welk land in oorlog zal dat beschouw worden als een mede-oorlogsvoerende actor. Daar is dus niet echt iets vreemd aan.

En neen, een doodseskader op pad sturen is zowat het onverstandigste dat men kan doen. Dat is de kortste weg naar W.O. III en ik denk dat we allemaal wel een vermoeden hebben wat er dan staat te gebeuren.

Misschien is dat omdat de oorlog hem persoonlijk angst aanjaagt en hem daar zo op doet reageren. Tijdens de coronaperiode waren er ook mensen die voor een half jaar voedsel hamsterden. Dat is dus niet zo vreemd. De volgende keer dat je hem tegenkomt, kan je hem misschien aanraden om ergens in een verlaten bos te gaan wonen. Dat maakt zelden deel uit van de frontlijn Qua hoogbouw heeft hij wel een punt: dat zijn altijd leuke posities om te spotten. alleen zijn we daar nog niet hé. Het lijkt me op dit moment gelukkig nog wat voorbarig.
Klopt wat u schreef, een doodseskader is misschien niet de beste optie om de 'zaak' niet verder uit zijn voegen te laten barsten.

De vraag die daarbij rijst is: die WWIII was die niet al bezig?? WW3 (<<---link, wreed link zelfs...)

Ik weet dat hij (de man die ik tegen het lijf liep) er fan van is maar ik heb het hem afgeraden op het artikel verder te lezen, hij had de daver nog meer op zijn lijf gehad dan denk ik.

Nostradamus predictions for 2023: An antichrist arrives, World War III and the monarchy dies

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 februari 2023 om 20:41.
Oud 22 februari 2023, 22:09   #75
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rusland vernietigen want zij houden niet op of zijn zij alles in kaart aan het brengen voor verder gebruik?

Opnieuw onderscheppen Nederlandse F-35's een Russisch vliegtuig boven Baltische Zee

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 februari 2023 om 22:09.
Oud 22 februari 2023, 22:12   #76
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn hier geen Amerikaanse bezettingstroepen. Wij willen die hier, om ons helpen te verdedigen tegen de Russen.
Hoezo 'wij'? Ik wil die hier helemaal niet.

Ik vind al die angst voor de Russen simpelweg onzin.

En het is opvallend hoe het meestal dezelfde mensen zijn die beweren dat:

1. Het russisch leger absoluut waardeloos is
2. De Russische economie een peanut groot is
3. We in doodsangst moeten leven voor een Russische invasie

Dat is compleet inconsistent. En een continent met 300 miljoen+ inwoners en 2 nucleaire staten (als we het VK meetellen) heeft toch nog absoluut de VS nodig om zich tegen die dreigende invasie te beschermen?

Klinkklare onzin voor iedereen met een greintje logisch verstand.

If anything schat ik het risico voor de autochtone bevolking van de ongebreidelde massa-immigratie oneindig veel hoger in dan die van een russiche invasie.
Oud 22 februari 2023, 22:18   #77
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Je kan altijd 'oversteken', dan heb je geen last meer van die Amerikaanse 'bezettingstroepen' die hier al 78 jaar voor de vrede en welzijn hebben gezorgd.
Neemt u zichzelf serieus?

Tegen welke vijand hebben die ons dan wel beschermd na het uiteenvallen van de sovjet-unie? Onze vijand in Afghanistan? In Irak? In Lybië? In Servië? In Yemen? In Syrië?

Voor welke welvaart hebben ze gezorgd? Het opblazen van NordStream 1 en 2?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 februari 2023 om 22:20.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 22:38   #78
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Hoezo 'wij'? Ik wil die hier helemaal niet.

Ik vind al die angst voor de Russen simpelweg onzin.

En het is opvallend hoe het meestal dezelfde mensen zijn die beweren dat:

1. Het russisch leger absoluut waardeloos is
2. De Russische economie een peanut groot is
3. We in doodsangst moeten leven voor een Russische invasie

Dat is compleet inconsistent. En een continent met 300 miljoen+ inwoners en 2 nucleaire staten (als we het VK meetellen) heeft toch nog absoluut de VS nodig om zich tegen die dreigende invasie te beschermen?

Klinkklare onzin voor iedereen met een greintje logisch verstand.

If anything schat ik het risico voor de autochtone bevolking van de ongebreidelde massa-immigratie oneindig veel hoger in dan die van een russiche invasie.
Een land geleid door een president die een tafel van 12m nodig heeft omdat hij nog altijd bang is van covid
Dus een president bang om te sterven dreigt dan de wereld op te blazen met nukes ????
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 23:13   #79
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

WAAROM POETIN BANG IS VOOR EUROPA
09 Mar 2022 - 12:06
Oud 23 februari 2023, 02:08   #80
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Misschien toch zeker wel 5 mensen op 600 miljoen mensen. Da's 0.0000008%. Dus da's inderdaad zowat heel Europa als we die andere 99,9999992% niet meetellen.

Poetin is toch tegen de blanke heterofiele mannenhaat in heel Europa en die hele verzwarting, verkleuring, islamisering, afrikanisering dus daarom is hij bezig met zijn anti europa offensief denk ik.

maar poetin en zijn hele militaire kliek zijn toch een minderheids Clan in heel Rusland, 122 miljoen mensen wonen daar, die machteloze slachtoffers zijn van deze KGB dictatuur, het is erger dan communisme.

Met een paar precisie bombardementen moet men toch hele KGB top kunnen ruimen in Rusland?? Geef Oekrainse leger gewoon 10.000 hi tech, tactische aanvalsdrones om dit vuile klusje te klaren en binnen 24 uur kan hele KGB top het graf ingeruimd zijn.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be