Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2023, 18:52   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zucht, water gebruikt voor industriële toepassingen is niet plots verdwenen.
Het kost alleen energie om het terug drinkbaar te maken.

Moeder natuur regelt dat, maar op't gemakje. Daar is het zonlicht dat de energie levert om levensvormen het afval te laten verwerken, of simpelweg door verdamping en regen een ruwe, maar doeltreffende distillatie uit te voeren.
Oud 23 maart 2023, 18:53   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ze mogen zij in het Europees parlement, met hun vette pree en vergoedingen, zoveel stemmen over elektrische auto's als ze willen,
ze gaan niet tegen realiteiten kunnen opboksen.

Zo weten de mensen op dit ogenblik zeer goed hoe de financiële vork aan de steel zit:
https://www.hln.be/buitenland/volksw...euro~a2b4aa20/
titel: Volkswagen wil vanaf 2026 kleine “elektrische wagen voor het volk” lanceren voor minder dan 25.000 euro

Een kleine elektrische auto, met één optietje erbij, voor 25.000 euro ... dat zal de massa niet slikken.

Zowel de autoboeren als vb. extreme politieke partijen (het Belang) weten dat, en spelen er handig op in.

"Ze" gaan het dus handiger moeten spelen.
Vb. pas verbieden als de prijzen ok zijn, als de batterijen voldoende autonomie geven enz. enz.

Herhaling: wie koopt op dit ogenblik een elektrische auto?
antwoord: wie niet moet kijken naar het geld, vb. omdat de werkgever betaalt en belastingskorting krijgt, vb. wie wil stoefen ipv te rijden met zijn auto

Wie kunnen ze actueel wel verleiden, daarnaast: wie een tweede gezinsautootje kan gebruiken, en ook met dat wagentje dan in 't stad binnen mag ... bla bla ...
of ook: wie de properheid wil combineren met het gemak om toch ook verdere afstanden af te leggen, dus stekkerhybrides.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 maart 2023 om 18:55.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 19:17   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Er zijn ook al mensen hier in Vlaanderen zelfstandigen die hun EV wegdoen en terug een hybride van BMW besteld hebben .

Reden laden neemt te veel tijd in en wegens onvoldoende rijbereik.

Het opgegeven rijbereik van de fabrikanten is overdreven ....praktijk is een pak minder .
Omgekeerd zeker ook.
Reden: het tanken van hybrides was veel teveel tijdverlies.

Bovendien zuipen ICEs (ook hybrides) veel meer "in de praktijk", het opgegeven verbruik van de fabrikanten was een heel pak minder.
Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/auto-...even~bcb91547/

Auto verbruikt gemiddeld 39 procent meer dan aangegeven
Bij plug-in hybrides is het zelfs véél erger:
Citaat:
https://gocar.be/nl/autonieuws/elekt...r-in-realiteit

Studie: plug-inhybrides verbruiken véél meer in realiteit

Voor drie actuele modellen – een BMW 3 Reeks, een Peugeot 308 en een Renault Megane – gingen zij na of de CO2-uitstoot en het elektrische rijbereik van deze wagens wel overeenstemde met de waarden die de constructeurs aankondigen.

Dan volgde een typisch pendeltraject, waarbij ze vertrokken met een volle batterij en ze onderweg gecombineerd elektrisch of op brandstof reden, naargelang de aanbevelingen van de wagen. Hier bleek de CO2-uitstoot van de Peugeot 1,2 maal hoger dan aangekondigd, die van de Renault 1,7 maal hoger en die van de BMW zelfs 3 keer hoger.

Voor een laatste test reden de wagens opnieuw de stad in en gebruikten ze enkel hun verbrandingsmotor. Nu lag hun CO2-uitstoot zelfs 4 tot 7 maal hoger dan aangegeven door de merken. Niet meteen wat je zou verwachten…
1. De meetwaardes van ADAC bevestigen dat bedrog bij deze BMW hybride 3 serie, zelfs in de ecotest was het meer dan 3 maal meer:
Citaat:
https://assets.adac.de/image/upload/...Steptronic.pdf
BMW 330e M Sport Steptronic
Viertürige Stufenhecklimousine der Mittelklasse (215 kW/292 PS)

HERSTELLERANGABEN
Verbrauch pro 100 km (WLTP) 1,4 l

ADAC Messwerte
EcoTest-Verbrauch 4,3 l/100km
Stadt/Land/BAB 5,8/6,6/7,9 l/100km
4,3 gedeeld door 1,4 = 3,07 maal meer.
~6,8 liter mix Stad/Land/Snelweg gedeeld door 1,4 = 4,8 maal meer.

Tip: koop vooral een ICE als je de cijfers van de constructeurs wil geloven.

2. Uiteraard ben ik dan ook zedelijk verplicht ADAC te citeren als ze een vol-electrische auto van BMW testen en het verbruik meten (met laadverlies), ik neem de vette BMW iX:

Citaat:
https://assets.adac.de/image/upload/...x-xdrive50.pdf

BMW iX xDrive50
Fünftüriges SUV der oberen Mittelklasse (385 kW / 523 PS)

HERSTELLERANGABEN
Verbrauch pro 100 km (WLTP) 20,0 kWh

Batteriekapazität (brutto/netto) 111,5/105,2 kWh

ADAC Messwerte
Ecotest-Verbrauch 20,4 kWh/100km
Stadt/Land/BAB k.A.
CO?-Ausstoß Ecotest 0 g/km (WTW* 102 g/km)
Reichweite 610 km
TWEE procent meer! De plug-in hybride 207 % meer.

Alvast een samenzwering van ADAC tegen de plofconstructeurs, euh? Of vergis ik mij?

Laatst gewijzigd door Micele : 23 maart 2023 om 19:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 21:36   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mijn waarde medeforummer....
U slaagt er in ons een ijstje te maken van wagens die juist UITMUNTEND geschikt zijn om met EV-motoren uitgerust te worden...

Het grote merendeel van exact die dingen dient toch maar om ergens in een verzameling te staan pronken,als een soort beeldhouwwerkje dat af en toe eens zichzelf kan verrijden....
Investeren eh.

En als je er ook maar 1 bout aan veranderd halveert je kapitaal.

Best afblijven dus, tenzij je hem zelf wenst op te rijden.
Oud 23 maart 2023, 23:28   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ZDF legt het punt uit waarom het niet verder loopt.

Citaat:
https://www.zdf.de/nachrichten/polit...r-aus-100.html

Bundesverkehrsminister Volker Wissing (FDP) legte mit Unterstützung von FDP-Chef Christian Lindner aber ein Veto ein. Deutschland konnte damit auf EU-Ebene nicht mehr zustimmen. Zusammen mit drei weiteren Ländern - Italien, Polen und Bulgarien - hat Deutschland eine sogenannte Sperrminderheit.
Duitsland heeft tesamen met drie andere landen Italië, Polen en Bulgarije een zogenaamde blokkeerminderheid en de ban op nieuwe ICE vanaf 2035 zal opnieuw onderhandelt moeten worden. Het gaat enkel om het onnozel achterpoortje e-fuel dat ter discussie staat.

Alle andere EU-landen willen van die e-fuels niet weten en vrezen dat Europa nog meer achterstand gaat oplopen betreft electrificatie, ttz ook de bouw van moderne batterijfabrieken in Europa.

Er is zelfs sprake van vertrouwensbreuk.
Oud 24 maart 2023, 00:11   #66
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
ZDF legt het punt uit waarom het niet verder loopt.

Duitsland heeft tesamen met drie andere landen Italië, Polen en Bulgarije een zogenaamde blokkeerminderheid en de ban op nieuwe ICE vanaf 2035 zal opnieuw onderhandelt moeten worden. Het gaat enkel om het onnozel achterpoortje e-fuel dat ter discussie staat.

Alle andere EU-landen willen van die e-fuels niet weten en vrezen dat Europa nog meer achterstand gaat oplopen betreft electrificatie, ttz ook de bouw van moderne batterijfabrieken in Europa.

Er is zelfs sprake van vertrouwensbreuk.
Vooral Frankrijk is contra en heeft nog een eitje te pellen met Duitsland wegens kernenergie.

Citaat:
https://www.france24.com/fr/europe/2...sommet-de-l-ue

Entre Paris et Berlin, les divisions sur l'automobile et le nucléaire bousculent le sommet de l'UE
(...)

L'affrontement sur le nucléaire fait rage

Une réunion bilatérale entre la France et l'Allemagne est prévue vendredi matin, alors que les relations entre les deux puissances européennes sont tendues depuis des mois.

Le contexte est difficile pour le président français Emmanuel Macron, arrivé en toute discrétion avec trois heures de retard jeudi, après deux mois de contestation massive contre sa réforme des retraites. De son côté, le chancelier allemand Olaf Scholz est également en difficulté dans les sondages et empêtré dans les divisions de sa coalition.

Paris et Berlin ne cessent de batailler sur la question du nucléaire depuis que l'Allemagne a décidé d'en sortir après la catastrophe de Fukushima en 2011. La semaine dernière encore, le couple franco-allemand s'était affronté sur la place du nucléaire dans une proposition de règlement de la Commission européenne en matière de politique industrielle.

La France et une dizaine d'États qui misent sur cette technologie souhaitaient obtenir la reconnaissance de l'atome dans les moyens a soutenir pour décarboner l'économie, contre l'avis de l'Allemagne et d'une poignée de pays antinucléaires.

Finalement, Paris a obtenu que le nucléaire soit mentionné, décrochant une victoire symbolique. Mais, en pratique, la filière ne bénéficiera quasiment d'aucun des avantages prévus par le texte, comme l'accélération des procédures d'autorisation de projets ou les facilités de financements qui profiteront aux énergies renouvelables.

La querelle des moteurs thermiques

Autre point de discorde : l'automobile. Le gouvernement allemand a choqué ses partenaires début mars en bloquant un texte clé du plan climat de l'UE sur les émissions de CO2 des voitures, qu'elle avait pourtant déja approuvé.

[....]
Die (verdere) context is zelfs interessanter als het Duits artikel van ZDF, maar ik ga niet alles plakken. Het interesseert sowieso niemand hier.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2023 om 00:21.
Oud 24 maart 2023, 08:45   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard V12: Tribute To The Engine That Made The Lamborghini Dna

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mijn waarde medeforummer....
U slaagt er in ons een ijstje te maken van wagens die juist UITMUNTEND geschikt zijn om met EV-motoren uitgerust te worden...

Het grote merendeel van exact die dingen dient toch maar om ergens in een verzameling te staan pronken,als een soort beeldhouwwerkje dat af en toe eens zichzelf kan verrijden....
Dat klopt niet. Het belangrijkste aspect is missing, namelijk "emotie".

https://www.lamborghini.com/en-en/ne...amborghini-dna
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 08:49   #68
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Synthetische Kraftstoffe: Sind E-Fuels die Zukunft der Mobilität?

Synthetische Kraftstoffe: Sind E-Fuels die Zukunft der Mobilität?

Synthetische Kraftstoffe, allen voran E-Fuels, können fossile Kraftstoffe ersetzen und so zum Klimaschutz beitragen. Wie weit ist die technische Entwicklung? Und wie steht die Politik zu dem Thema?
Politik gefragt: Steigende Beimischung im Straßenverkehr vorsehen
E-Fuels können bei Bestandsfahrzeugen einen Beitrag zur Dekarbonisierung leisten
Fachleute: Effizienz steigern und Kosten senken
Benzin, Diesel, Strom, Wasserstoff, synthetischer Sprit: Womit werden unsere Autos in Zukunft fahren? Die EU will mit dem geplanten, allerdings noch nicht endgültig verabschiedeten Verbrennerverbot bei Neuwagen ab 2035 eine erste Vorentscheidung treffen – für die Elektromobilität. Die Hersteller stellen auf Elektroantrieb beim Pkw um.
Es gibt aber auch Stimmen, die für die Nutzung von synthetischen Kraftstoffen als Alternative zum Strom werben. Der ADAC sieht mit solchen modernen Kraftstoffen die Möglichkeit eröffnet, sowohl Millionen von Bestandsfahrzeugen mit Diesel- und Benzinmotoren als auch Neufahrzeuge klimaneutral zu machen.

https://www.adac.de/verkehr/tanken-k...e-kraftstoffe/
Oud 24 maart 2023, 09:17   #69
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omgekeerd zeker ook.
Reden: het tanken van hybrides was veel teveel tijdverlies.

Bovendien zuipen ICEs (ook hybrides) veel meer "in de praktijk", het opgegeven verbruik van de fabrikanten was een heel pak minder.

Bij plug-in hybrides is het zelfs véél erger:

1. De meetwaardes van ADAC bevestigen dat bedrog bij deze BMW hybride 3 serie, zelfs in de ecotest was het meer dan 3 maal meer:

4,3 gedeeld door 1,4 = 3,07 maal meer.
~6,8 liter mix Stad/Land/Snelweg gedeeld door 1,4 = 4,8 maal meer.

Tip: koop vooral een ICE als je de cijfers van de constructeurs wil geloven.

2. Uiteraard ben ik dan ook zedelijk verplicht ADAC te citeren als ze een vol-electrische auto van BMW testen en het verbruik meten (met laadverlies), ik neem de vette BMW iX:

TWEE procent meer! De plug-in hybride 207 % meer.

Alvast een samenzwering van ADAC tegen de plofconstructeurs, euh? Of vergis ik mij?

Ge spreekt U eigen weeral tegen .......>mensen doen +/- gemiddelde 24 km per dag< dat kan je met een plug-in ....en dan verbruik je geen benzine .

Een plug-in is minder in gewicht dan een EV die altijd zijn zware batterij moet meesleuren vol of leeg .

En je kan als je verder moet dan een EV zonder elke 200 km een half uur te verliezen door het opladen .

Ik kan met mijn plug-in maanden rijden zonder één liter benzine te verbruiken als ik niet in een keer verder dan 50km moet rijden als ik de wagen op "max-e-drive" zet je moet gewoon de discipline hebben van het op te laden na elke rit. Denk dat ik van de 15 000 km gereden km zeker meer dan 10 000 km op elektriciteit het gereden....-> de rest was mix benzine "en" elektriciteit

Laatst gewijzigd door chris k : 24 maart 2023 om 09:18.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 09:19   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge spreekt U eigen weeral tegen .......>mensen doen +/- gemiddelde 24 km per dag< dat kan je met een plug-in ....en dan verbruik je geen benzine .

Een plug-in is minder in gewicht dan een EV die altijd zijn zware batterij moet meesleuren vol of leeg .

En je kan als je verder moet dan een EV zonder elke 200 km een half uur te verliezen door het opladen .

Ik kan met mijn plug-in maanden rijden zonder één liter benzine te verbruiken als ik niet in een keer verder dan 50km moet rijden als ik de wagen op "max-e-drive" zet je moet gewoon de discipline hebben van het op te laden na elke rit. Denk dat ik van de 15 000 km gereden km zeker meer dan 10 000 km op elektriciteit het gereden....-> de rest was mix benzine "en" elektriciteit
Akkoord.
Oud 24 maart 2023, 09:44   #71
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zucht, water gebruikt voor industriële toepassingen is niet plots verdwenen.
Het kost alleen energie om het terug drinkbaar te maken.

Moeder natuur regelt dat, maar op't gemakje. Daar is het zonlicht dat de energie levert om levensvormen het afval te laten verwerken, of simpelweg door verdamping en regen een ruwe, maar doeltreffende distillatie uit te voeren.
Uiteraard, maar de cijfers die ik gaf zijn evaporatieve verliezen - dat water ben je toch voor lange tijd kwijt. Bij lithiumextractie betreft het uitdampen van het loogwater in open lucht, bij elektriciteitsproductie zijn het de verdampingsverliezen in open koeltorens.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 09:52   #72
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03...top-duitsland/

Alweer ergernis over Duitsland op EU-top: Scholz hoopt op uitzondering voor "e-fuels"

Wat is een gegeven woord van de Duitsers nog waard?

Dat is de vraag die vele collega's van Duits kanselier Scholz zich op de Europese top afvragen, nu Duitsland een eerder akkoord over het einde van verbrandingsmotoren in auto's in vraag stelt. "We mogen niet met onze ogen knipperen", vindt premier Alexander De Croo (Open VLD).

Een paar weken geleden was al duidelijk dat Duitsland het Europese akkoord rond het verbod op verbrandingsmotoren in auto's in vraag stelde. Volgens die deal zullen vanaf 2035 geen nieuwe wagens met een verbrandingsmotor meer mogen worden verkocht. Die maatregel moet de auto-industrie tegen 2050 klimaatneutraal maken, zoals de Europese Green Deal vooropstelt.

Dat dat dringend nodig is, en liefst zelfs nog sneller, kwam VN-secretaris-generaal António Guterres vandaag benadrukken op de Europese top. Alleen is de grote vraag of dat wel zal lukken.

Want nu slepen de Duitsers dus met de voeten rond dat verbod op verbrandingsmotoren, omdat ze alsnog garanties willen voor auto's die op "e-fuels" rijden. Dat is een klasse van synthetische brandstoffen, die weliswaar nog alles te bewijzen heeft wat duurzaamheid betreft.

Compromis

De Europese Commissie deed intussen al een compromisvoorstel, waarbij auto's met een verbrandingsmotor ook na 2035 toegelaten kunnen worden, mits ze uitsluitend op koolstofneutrale brandstoffen rijden en bewezen kan worden dat ze niet ook op benzine of diesel kunnen rijden. Maar zelfs dat voorstel wijzen de Duitsers af.

Scholz zelf suggereerde vanmiddag dat de gesprekken met de Commissie "op het juiste spoor" zitten, maar herinnerde eraan dat het politiek akkoord met het Europees Parlement erin bestaat dat de Commissie met praktische voorstellen moet komen die ervoor zorgen dat ook na 2035 nog auto's met een verbrandingsmotor toegelaten worden als die op e-fuels rijden. "Het enige wat we nu nog moeten doen, is de juiste manier vinden om die belofte, die de Commissie al lang geleden deed, te implementeren", klonk het.

Ongenoegen

Het Duitse 'nein' - intussen gesteund door andere landen met een sterke autosector als Italië, Bulgarije en Polen - zorgt voor ongenoegen en ergernis bij de meeste andere EU-lidstaten, omdat Berlijn een politiek akkoord niet lijkt te willen honoreren. Eerder was er in Europa ook al ergernis over de Duitse aarzeling bij de sancties tegen Rusland, bij het aanpakken van de hoge energieprijzen en over de wapenleveringen aan Oekraïne.

Onbegrijpelijk, noemde de Luxemburgse premier Bettel het Duitse standpunt deze middag. "Het is niet de bedoeling dat iedereen hier met zijn eigen wensen komt." En ook Belgisch premier Alexander De Croo (Open VLD) wil zijn Duitse collega erover aanspreken. "We mogen niet met onze ogen knipperen. Europa neemt de leiding op dat vlak. We hebben een heel duidelijke richting aangegeven in het uitfaseren van de verbrandingsmotoren. We mogen nu niet twijfelen."

De Nederlandse premier Mark Rutte toonde zich als enige hoopvol. "Er ligt een voorstel van de Commissie voor dat de landingsgrond kan zijn, zonder dat het akkoord zelf moet worden opengebroken. Cool minds will prevail."

EU-commissaris voor de Green Deal Frans Timmermans zei gisteren alvast dat de Europese Commissie een reeks voorstellen gedaan heeft die "op een snelle reactie van Berlijn zouden moeten kunnen rekenen". "En dan hoop ik dat we daarna snel kunnen gaan stemmen." Als het aan Timmermans ligt, gebeurt dat nog voor de zomer.
Tijd genoeg om een akkoord te vinden. Wordt vervolgd.

Ik ben wel benieuwd welke constructeurs na 2035 nog nieuwe wagens met verbrandingsmotoren op de markt willen verkopen, en aan wie in Europa.

In juni 2022 hebben VW en Mercedes al gezegd dat ze ermee stoppen en volledig voor electrificatie gaan in de markten waar het verplicht opgelegd wordt (dus EU). Ze begroeten de beslissing van R.I.P. ICE in de EU:
Citaat:
https://www.sueddeutsche.de/politik/...0609-99-601042
EU:
Mercedes und VW begrüßen Votum für Verbrenner-Aus
9. Juni 2022

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2023 om 10:05.
Oud 24 maart 2023, 10:04   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Uiteraard, maar de cijfers die ik gaf zijn evaporatieve verliezen - dat water ben je toch voor lange tijd kwijt. Bij lithiumextractie betreft het uitdampen van het loogwater in open lucht, bij elektriciteitsproductie zijn het de verdampingsverliezen in open koeltorens.
Dat komt dat gewoon bij de regencyclus. Zoals ik schreef, dat heeft dan een beetje meer tijd nodig.

Als men die tijd niet wil gebruiken, dan is een gesloten systeem, met veel meer energiebehoefte een optie.
Maar da's hetzelfde voor waterzuiveringssystemen die "nu" van rioolwater onmiddelijk drinkwater gaan maken.
Oud 24 maart 2023, 11:16   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

en daar zit het probleem met die plug inns, de decipline hebben om hem aan de prieze te hangen.

dat is gelijk of de smartphone van moeder de vrouw of de kinderen die altijd plat is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:18   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het verkeerde aan die EU wet is dat ze voor electrificatie gaat en geen andere opties open laat.

opties die wel eens beter kunnen zijn, zeker voor bepaalde sectoren. En waarom zou een bedrijf daar in gaan ontwikkelen, als de wet niet aan hun kant staat.

Daarom dat de politiek hem daar niet mee moet moeien, dat het beste product mag winnen. Het enige wat de politiek mag zeggen is uitsoot is X tegen jaar Y en verder doet iedereen wat hij wil en hoe hij dat wil
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:21   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het verkeerde aan die EU wet is dat ze voor electrificatie gaat en geen andere opties open laat.

opties die wel eens beter kunnen zijn, zeker voor bepaalde sectoren. En waarom zou een bedrijf daar in gaan ontwikkelen, als de wet niet aan hun kant staat.

Daarom dat de politiek hem daar niet mee moet moeien, dat het beste product mag winnen. Het enige wat de politiek mag zeggen is uitsoot is X tegen jaar Y en verder doet iedereen wat hij wil en hoe hij dat wil
Uitstoot nul hé. Geen uitlaat = geen uitlaatgassen.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2023 om 11:21.
Oud 24 maart 2023, 11:24   #77
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan men simpel aantonen dat een plug-in hybride zwaarder kan zijn dan een pure EV.

Want die moet al die ICE-rommel niet meesleuren vol of bijna leeg.

en voor de rest vertel je alweer onzin van de bovenste plank.

Men ziet het trouwens al aan de sterk dalende verkoopsaantallen van PHEV tov BEV. Kijk maar eens naar de cijfers van Duitsland.

Dat gaat weldra 3 maal meer BEV dan PHEV worden.
Citaat:
Die Neuzulassungszahlen der Elektro-Pkw (BEV) legten im Berichtsmonat mit 32.475 Einheiten um +14,7 Prozent zu. Ihr Anteil betrug 15,7 Prozent und lag damit deutlich über dem Anteil der Plug-in Hybride, der mit 11.916 Neuzulassungen 5,8 Prozent betrug.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2023 om 11:42.
Oud 24 maart 2023, 12:10   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tijd genoeg om een akkoord te vinden. Wordt vervolgd.

Ik ben wel benieuwd welke constructeurs na 2035 nog nieuwe wagens met verbrandingsmotoren op de markt willen verkopen, en aan wie in Europa.

In juni 2022 hebben VW en Mercedes al gezegd dat ze ermee stoppen en volledig voor electrificatie gaan in de markten waar het verplicht opgelegd wordt (dus EU). Ze begroeten de beslissing van R.I.P. ICE in de EU:
Er wordt vandaag de dag iedere minuut wel iets anders gezegd. En experten heb je nu ook voor vanales en nog wat.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 13:21   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het voordeel is dat we nog wel wat tijd hebben als consument, om de kat uit de boom te kijken.
Verbeteren die nadelen van de elektrische wagens toch spectaculair, dan zullen we ze wel kopen.
En anders niet. Of toch niet zo vlug.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 14:57   #80
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan men simpel aantonen dat een plug-in hybride zwaarder kan zijn dan een pure EV.

Want die moet al die ICE-rommel niet meesleuren vol of bijna leeg.

en voor de rest vertel je alweer onzin van de bovenste plank.

Men ziet het trouwens al aan de sterk dalende verkoopsaantallen van PHEV tov BEV. Kijk maar eens naar de cijfers van Duitsland.

Dat gaat weldra 3 maal meer BEV dan PHEV worden.
Weeral onzin :

-Mijn plug-in weegt minder dan een EV.
-Een EV zijn batterij weegt als die bijna leeg is evenveel als een volle en die moet je ook meesleuren .
-ik kan verder rijden als de batterij leeg is .
-Onzin welke-> ik kom met mijn 50km toe met de batterij .
-En EV goedkoper dan benzine?
-Aan de snelladers aan 0,79 Euro de kWh?

-vb een 82kWh batterij opladen waar je dan amper 380km ver mee geraakt ( Audi ) kost wel 65 Euro aan snellader.

-daar heb ik +/-40 l benzine voor daar kan ik heel veel km mee doen met mijn Plug-in.....meer dan gij met uw hopeloos verouderde auto's.

Verkoop aan een ander onzin .....wanneer rij jij nu met een EV ?

Laatst gewijzigd door chris k : 24 maart 2023 om 15:05.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be