Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2023, 10:02   #61
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Over iets grondig nadenken en dat koppelen aan de wijze waarop wetgeving tot stand komt?
Dat is toch veel gevraagd nietwaar.
Nu het lijkt te beteren.
Wetgeving over prototypes bouwen in de lichte luchtvaart is aangepast, nu pakt men de willekeur binnen keuringsstations aan,
straks krijgen we nog spijt dat we onze toekomst in Frankrijk reeds hebben vastgelegd.
Ga je echt in elke draad waar het ook maar het minste beetje van toepassing is blijven terugkomen op onze Frankrijk-discussie Johan?

Dan kunnen we beter de originele discussie terug openen en niet elke draad bezoedelen met dat welles-nietes-spelletje.
Oud 5 april 2023, 10:53   #62
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ga je echt in elke draad waar het ook maar het minste beetje van toepassing is blijven terugkomen op onze Frankrijk-discussie Johan?
....
Ik geef toe dat ik door die hele affaire ( nu reeds 13 jaar aan de gang) sterk ben .... heu .... 'misvormd'.
Wie zou dat niet zijn?
Vrienden hebben het al opgemerkt, de 'oude' Johan, die had enkel oog voor techniek ( moto's / auto's / boten / vliegtuigen ... )
en de 'nieuwe' Johan staat op en gaat slapen met corrupte ambtenaren...

Het is sterker dan mezelf en ik vrees echt dat de oude Johan nooit meer terugkomt.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 april 2023 om 10:58.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2023, 13:12   #63
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat ik door die hele affaire ( nu reeds 13 jaar aan de gang) sterk ben .... heu .... 'misvormd'.
Wie zou dat niet zijn?
Vrienden hebben het al opgemerkt, de 'oude' Johan, die had enkel oog voor techniek ( moto's / auto's / boten / vliegtuigen ... )
en de 'nieuwe' Johan staat op en gaat slapen met corrupte ambtenaren...

Het is sterker dan mezelf en ik vrees echt dat de oude Johan nooit meer terugkomt.
Dat is spijtig om te horen want het leven is te mooi en te kort om te verprutsen aan corrupte ambtenaren...

Maar ik ken het gevoel.

Ik zit zelf al meer dan 20 jaar met een vergelijkbaar probleem. Al zijn de corrupte ambtenaren in mijn geval 1 persoon die mij (en mijn familie) ooit behoorlijk gekwetst heeft. En dat gekwetst moet je echt niet te licht opvatten.

En ik geef toe; de eerste tien jaar heb ik daar ook heel veel tijd en moeite in gestoken maar ik ben gaandeweg tot het besef gekomen dat het sop de kool niet waard is.
En als je dan als kers op de taart ook nog eens een medische uppercut te verwerken krijgt ga je al snel inzien dat er veeeeel belangrijkere dingen in't leven zijn.

Dus proberen, Johan.
Succes!!
Oud 5 april 2023, 13:48   #64
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dat is spijtig om te horen want het leven is te mooi en te kort om te verprutsen aan corrupte ambtenaren...
komen dat het sop de kool niet waard is.
Eigenlijk had ik al twee jaar dood moeten zijn. Dankzij dokter David Verhaert (Bilzen) en een zeer goede chirurgisch team (ZOL) zit ik hier nog.
Ik leef dus op 'extra' tijd welke onze fiscus nog steeds komt verkloten.

Citaat:
Ik zit zelf al meer dan 20 jaar met een vergelijkbaar probleem. Al zijn de corrupte ambtenaren in mijn geval 1
persoon die mij (en mijn familie) ooit behoorlijk gekwetst heeft. En dat gekwetst moet je echt niet te licht opvatten.
We hebben getracht om aan dit dossier een Pano uitzending te wijden.
Voorwaarde was wel dat het niet over één
dossier kon gaan. De zoektocht naar andere slachtoffers van onze fiscus was niet moeilijk, rotzooi genoeg te vinden,
alleen ... niemand anders was bereidt of sterk genoeg 'hersteld' om mee in de strijdarena te stappen.

Citaat:
En ik geef toe; de eerste tien jaar heb ik daar ook heel veel tijd en moeite in gestoken maar ik
ben gaandeweg tot het besef gekomen dat het sop de kool niet waard is.
Je spreekt over één ambtenaar. Heb je enig idee hoeveel ambtenaren 'verkeerd' in elkaar moeten zitten om
een fantasie om te toveren in een belasting van 230.000€? In die 13 jaar is het dossier vanuit de dienst BTW-controle
naar invordering personenbelasting gewandeld. Vervolgens heeft de dienst bezwaren het in handen gehad en als laatste
de dienst betwistingen die het gepresteerd heeft om het dossier zo te manipuleren dat ze in eerste aanleg nog
een vonnis in hun voordeel hebben losgeweekt.
Dat alles terwijl ze op de hoogte waren van de echte feiten.

Ik denk dat hier het sop de kolen wel waard zijn.

Citaat:
Dus proberen, Johan.
Succes!!
Iedereen in mijn omgeving wil wel de 'oude' Johan terug.
Ik blijf proberen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 april 2023 om 13:49.
Oud 5 april 2023, 13:54   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben zo eens zeer zwaar aangepakt door een niet-ambtenaar. Jaaaaren heeft me dat gekost om dat te boven te komen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 09:30   #66
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je spreekt over één ambtenaar.
Ik heb me waarschijnlijk een beetje verkeerd uitgedrukt want in mijn geval gaat het niet over een ambtenaar maar gewoon over een privé-persoon.

Ik vind de zaken echter wel vergelijkbaar omdat ze beiden een hoog "ik deed niks verkeerd en toch wordt mijn leven al jaar en dag compleet overhoop gegooid"-gehalte hebben.

Allez, ik ga er in uw geval toch vanuit dat je niks verkeerd gedaan hebt.
In mijn geval is het vrij duidelijk: degene die wel iets verkeerd heeft gedaan heeft er jaren voor in de gevangenis gezeten.

En hetgeen wat ik dan ook jarenlang het moeilijkste vond om mentaal te plaatsen is dat je, zonder ook maar iets verkeerd te hebben gedaan, plots jarenlang met rechtbanken, vonnissen, daders, slachtoffer, advocaten, notarissen,... te maken kan krijgen.
En in uw geval mag je daar ambtenaren nog bij voegen.

Je bent gewoon bezig met je eigen leven en in een vingerknip verandert letterlijk alles. Buiten uw eigen wil om. Voor jaren aan een stuk.

En daarom ben ik blij dat ik het hele verhaal, al kost het me in feite tienduizenden euro's, achter me heb kunnen laten.

Het verteert je, je krijgt tunnelvisie, je zoekt in elk hoekje en gaatje een oplossing en wordt stilaan knettergek. En wat je ook doet, een oplossing blijft buiten bereik.

Ik ben op tijd van die achtbaan kunnen springen. Hopelijk kan jij dat ook.
Oud 6 april 2023, 09:35   #67
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Daar zijn we aan het werken. Door uw verhaal toch weer meer energie gekregen.
Bedankt.
Oud 6 april 2023, 12:09   #68
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb me waarschijnlijk een beetje verkeerd uitgedrukt want in mijn geval gaat het niet over een ambtenaar maar gewoon over een privé-persoon.

Ik vind de zaken echter wel vergelijkbaar omdat ze beiden een hoog "ik deed niks verkeerd en toch wordt mijn leven al jaar en dag compleet overhoop gegooid"-gehalte hebben.

Allez, ik ga er in uw geval toch vanuit dat je niks verkeerd gedaan hebt.
In mijn geval is het vrij duidelijk: degene die wel iets verkeerd heeft gedaan heeft er jaren voor in de gevangenis gezeten.

En hetgeen wat ik dan ook jarenlang het moeilijkste vond om mentaal te plaatsen is dat je, zonder ook maar iets verkeerd te hebben gedaan, plots jarenlang met rechtbanken, vonnissen, daders, slachtoffer, advocaten, notarissen,... te maken kan krijgen.
En in uw geval mag je daar ambtenaren nog bij voegen.

Je bent gewoon bezig met je eigen leven en in een vingerknip verandert letterlijk alles. Buiten uw eigen wil om. Voor jaren aan een stuk.

En daarom ben ik blij dat ik het hele verhaal, al kost het me in feite tienduizenden euro's, achter me heb kunnen laten.

Het verteert je, je krijgt tunnelvisie, je zoekt in elk hoekje en gaatje een oplossing en wordt stilaan knettergek. En wat je ook doet, een oplossing blijft buiten bereik.

Herkenbaar.

Je komt idd ergens in een tunnelvisie terecht verteert door gevoelens.
Niks aan te doen, zet er een punt achter. They won, you lose.
Fini, next please.
Oud 6 april 2023, 13:43   #69
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Niks aan te doen, zet er een punt achter. They won, you lose.
Fini, next please.
Groot verschil in mijn dispuut met de fiscus.
I won, they lost.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 april 2023 om 13:47.
Oud 6 april 2023, 18:07   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
T'is nu niet dat ze u een brief schrijven om het aan te kondigen.

Op die zelfde route van die beenhouwer had ik het ook haast zitten trouwens.
Had ik niet iemand een flitstoestel, dan nog een nieuw model zelfs, zien ophangen had ik ook prijs.

Wie let er nu op ieder bordje. Het staat vol met bordjes.

En waarom overal die 30 zone?
In de meeste dorpen loopt er geen mens op straat.
Dan kunnen de gemeentes de gasboetes innen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2023, 11:03   #71
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik snap het nut niet van snelheidsbeperkingen, en al helemaal niet op de autosnelweg.

Freie Farth für freie burger. Gidsland Duitsland.
Merkwaardig toch dat Duitsland al meer dan 50 jaar aantoont dat een vaste snelheidsbeperking op autowegen nergens toe dient en dat toch geen enkel land dat goede voorbeeld volgt.

Voor ons land zou het simpel zijn. Gewoon 120 als aangeraden snelheid vooropstellen en dat is het.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2023, 11:07   #72
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan kunnen de gemeentes de gasboetes innen.
Dat klopt. Het zijn tegenwoordig de gemeentes die boetes innen op hun rekening.
Ik krijg daar een heel slecht gevoel bij.
Mensen in de val lokken om dan te kunnen cashen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2023, 11:15   #73
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik snap het nut niet van snelheidsbeperkingen, en al helemaal niet op de autosnelweg.

Freie Farth für freie burger. Gidsland Duitsland.
Als je op de Franse betalende snelwegen rijdt, is er vaak zo weinig verkeer dat je er veilig (veel) sneller dan 130 km/u zou kunnen rijden. daar lijkt het ook absurd.
Oud 10 april 2023, 20:42   #74
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als je op de Franse betalende snelwegen rijdt, is er vaak zo weinig verkeer dat je er veilig (veel) sneller dan 130 km/u zou kunnen rijden. daar lijkt het ook absurd.
Bij weinig verkeer en als we gehaast zijn rijden we dan ook 148km/uur op GPS.
De teller van de wagen staat dan net boven de 155km/uur.

De overtreding kost dan 45€. In bebouwde kom houden we ons
onder de 60km/uur (snelheidsmeter wagen).
Tot op heden in Frankrijk nog nooit een boete gehad. Wat ons opvalt is dat de Fransen, daar waar de veiligheid het vereist, zich
zeer gedisciplineerd gedragen. Het rijbewijs met puntensysteem werkt dus wel en dat zonder hoge boetes en miljoenen flitspalen.

Ter info: we rijden in Frankrijk jaarlijks zo'n 30.000km bij elkaar.
Oud 11 april 2023, 10:27   #75
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tot op heden in Frankrijk nog nooit een boete gehad. Wat ons opvalt is dat de Fransen, daar waar de veiligheid het vereist, zich
zeer gedisciplineerd gedragen. Het rijbewijs met puntensysteem werkt dus wel en dat zonder hoge boetes en miljoenen flitspalen.

Rijbewijs met punten is al langer in UK ....vanaf 8p rijverbod(?) speelt geen rol dan rijden ze verder zonder rijbewijs .

Een rijbewijs met punten heeft geen enkel nut ....is een geldkwestie .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 10:51   #76
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Merkwaardig toch dat Duitsland al meer dan 50 jaar aantoont dat een vaste snelheidsbeperking op autowegen nergens toe dient en dat toch geen enkel land dat goede voorbeeld volgt.

Voor ons land zou het simpel zijn. Gewoon 120 als aangeraden snelheid vooropstellen en dat is het.
Duitsland heeft dan misschien geen vaste snelheidsbeperking maar dat betekent lang niet dat je overal in Duitsland zo hard mag rijden als je wil hoor.

Er zijn tegenwoordig massa's (delen van) snelwegen waar wel degelijk een snelheidsbeperking geldt. Volgens mij zijn er zo zelfs meer als waar dat dat niet het geval is.

En dan is er nog het grote verschil met Belgie als het gaat over het aantal kruispunten en/of op- en afritten.
De stroken in Duitsland waar je zo snel mag als je zelf wil zijn altijd stroken met weinig op- en afritten. Kom je in de buurt van steden (waar er meerdere op- en afritten op korte afstand zijn) geldt er bijna altijd weer een snelheidsbeperking.
In Belgie heb je nagenoeg geen snelwegen waar er tientallen kilometers tussen afritten zitten.
Vandaar dat het hier volgens mij ook relatief gevaarlijk zou zijn om geen max snelheid te hanteren. Je krijgt hier immers om de paar kilometer te maken met in- en uitvoegend verkeer.
Oud 11 april 2023, 12:44   #77
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Rijbewijs met punten is al langer in UK ....vanaf 8p rijverbod(?) speelt geen rol dan rijden ze verder zonder rijbewijs .

Een rijbewijs met punten heeft geen enkel nut ....is een geldkwestie .
Dat puntensysteem voor het rijbewijs moet het verkeer natuurlijk veiliger maken? Nul verkeersdoden?
Maar in de praktijk net het tegenovergestelde want er waren nog nooit zoveel gevaarlijke achtervolgingen en vluchtmisdrijven door bestuurders met rijverbod.
Een rijbewijs met punten dient enkel om het gepeupel uit de auto te kunnen jagen. Boetes zijn niet meer genoeg, een afschrikmiddel door de angst voor punten, controle over gedrag van de bevolking door de angst voor punten.

Vanaf 12 punten krijg je een rijverbod in UK, en natuurlijk worden voor de minste overtreding zoveel mogelijk punten gegeven opdat iedereen zo snel mogelijk aan 12 punten en rijverbod geraakt.
Het is grappig om te zien hoe de ijverige smurfjes op jacht gaan naar overtreders om zoveel mogelijk punten te kunnen uitdelen.
In groep jagen ze op al die "crimineeltjes" met rijverbod die de rechter dan toch laat lopen met een werkstrafje of met een paar euro boete.
Pure verspilling van gemeenschapsgeld en manschappen, met tien man achter een vluchtende bestuurder aangaan die gaat lopen omdat hij een rijverbod heeft om die dan te laten gaan als ze hem hebben gepakt.

Blijkbaar zijn er intussen al bijna geen bestuurders meer in de UK met een geldig rijbewijs en dat is net de bedoeling.
Maar dat weerhoudt mensen er niet van om toch te blijven rijden zonder rijbewijs.
De wagens worden ook in beslag genomen bij wie betrapt wordt om met een rijverbod toch te rijden en in UK is je wagen dan blijkbaar ook niet verzekerd?
Huh? Je betaalt toch een verzekeringspremie en je voertuig is dan toch verzekerd ook al heeft de bestuurder een tijdelijk rijverbod?
Wat voor zever is dat wel?
Oud 12 april 2023, 08:50   #78
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Maar in de praktijk net het tegenovergestelde want er waren nog nooit zoveel gevaarlijke achtervolgingen en vluchtmisdrijven door bestuurders met rijverbod.

Zotten achter het stuur kan je nooit bedwingen, normale mensen reageren volgens mij wel degelijk anders.

Waarom werkt het rijbewijs met punten in Frankrijk wel? Enig idee?
Oud 12 april 2023, 08:58   #79
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Vandaar dat het hier volgens mij ook relatief gevaarlijk zou zijn om geen max snelheid te hanteren. Je krijgt hier immers om de paar kilometer te maken met in- en uitvoegend verkeer.
Op het eerste zicht een zot idee maar na wat nadenken ... ook.

Alle gekheid even opzij. Waarom geen 130/120/110 km per uur van rechter naar linker rijstrook? Is dat geen zelf regulerende maatregel?
Ben je op de rechter rijstrook alleen (of met andere 130km/uur rijders) dan zie ik geen probleem met die 130 km/uur.

Zit de snelweg helemaal vol ( druk verkeer op de drie rijstroken ) dan zal de toegelaten snelheid op de drie rijstroken
zakken naar die 110km/uur vermits je niet rechts mag voorbij steken.
Oud 12 april 2023, 12:06   #80
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grappig, als snelheidsduivel breng jij de verkeersveiligheid in gevaar door bewust de wettelijke snelheidslimieten te overtreden omdat ze je toch nog nooit gepakt hebben en je bent dan nog voorstander van het puntenrijbewijs?

Je zult hier dan niet lang genieten van je puntenrijbewijs want hier loeren ze om elke hoek en kant om je te kunnen pakken voor de hoge boetes en met de wildgroei aan flitspalen, je puntjes zullen dan ook rap op zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be