![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...over-koning-f/ Het is ne taaie hé. Een paar maanden eerder had hij tijdens een handelsmissie naar China in een interview met Story uitgehaald naar Vlaams Belang. Hij zei: “Sommige mensen en partijen, zoals het Vlaams Belang, zijn tegen België en willen ons land kapotmaken. Ik kan u verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen. "En vergis u niet: als het moet ben ik een taaie.” Ook daarvoor floot de premier hem terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon zever, bovendien stel ik mij een pak vragen bij dit soort frats waarbij onze Alex vooral aan zelfbediening wel doen. Wat met die veel minder waalse stemmen die nodig zijn voor veel meer zetels. Dat moet in geval van zo een federale lijst uitgevlakt worden he, een stem is dan een stem. Bovendien als het land onbestuurbaar is, is dat hun eigen schuld. Niet die van de kiezer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
T kan al beginnen met hem de volgende keer dat hij daar met de signataire staat eerst een halve dag op t heetste plekske van de koninklijke serre te laten wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() De nagel op de kop.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België steek ik mijn hand in het vuur dat ze een systeem zullen vinden dat pariteit behoudt voor zetels in deze nieuwe kieskring.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel hebben we 150 zetels. 60% (ongeveer) Nederlandstalig, 40% Franstalig. Als we van die 150 zetels er 20 gaan afnemen en afzonderlijk gaan verkiezen via een federale kieskring, dan is er toch geen enkele reden om daar pariteit te gaan voorzien? Pariteit is voorzien voor wat betreft de regering, maar niet voor wat betreft het parlement. De zetels per kieskring (die momenteel op provinciaal niveau zijn vastgesteld) zijn momenteel ook in verhouding met het aantal kiesgerechtigden. Van pariteit is bij de kieskringen absoluut geen sprake. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 april 2023 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een "soort" ... Want (en ik herhaal misschien reeds wat andere forummers schreven, want ik ben nog maar aan het begin van de draad), ze zouden wel eens kunnen verschieten van het succes van Van Grieken in Walenland ... En het is duidelijk de bedoeling om als die dan de grootste wordt, deze een maand te laten sudderen. Tot daar dan de democratische verkiezing van de premier ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 april 2023 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 11 april 2023 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vrije verkiezing op nationaal niveau kan potentieel 100%/0% opleveren. Dat gaat men dus op alle mogelijke manieren verhinderen, vergrendelen en limiteren. Ze zullen geen grammy award toestanden willen waar na het afschaffen van aparte vrouwen en mannenverkiezingen er geen enkele vrouw meer verkozen werd.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt hier blijkbaar van uitgegaan dat bij nationale kieskringen, de Franstaligen slechter zouden scoren dan de 40% van de zetels die ze nu hebben. Vanwaar die assumptie? Denken jullie echt dat bij nationale kieskringen het overwegend links stemmend Wallonië plots op rechtse Vlaamse partijen gaat stemmen? Dat de PS kiezer ineens voor De Croo gaat stemmen? Kan iemand me uitleggen waarom dit systeem meer risico's inhoudt voor de Franstaligen dan voor de Nederlandstaligen? Wij zijn nu immers 'zeker' van 60% van de zetels (en dus de meerderheid) in het parlement. Dat is bij een nationale kieskring niet meer het geval. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 april 2023 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien ook nog de weddes van de parlementairen ook verminderen. En voor die periodes: nul subsidies voor de politieke partijen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 april 2023 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit land is alles gecommunautarizeerd. En dan zou men een nationale kieskring maagdelijk vrij laten ? Hoe ze het concreet zullen invullen kan ik niet zeggen natuurlijk, maar het principe lijkt onvermijdelijk in dit land.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aantal zetels per kieskring wordt puur vastgelegd op aantal stemgerechtigde kiezers. Geen pariteit dus. Geen communautaire zever op dat vlak. Er is geen verschil tussen: - het vastleggen van het aantal zetels tussen Antwerpen en Limburg - het vastleggen van het aantal zetels tussen Antwerpen en Henegouwen Het is LOUTER op basis van aantal inwoners per provincie. Geen communautair aspect dus. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 april 2023 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het leger nog echt nationaal zijn?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is trouwens nog nooit veel degelijks uit de mond van Lafchaert gekomen. Kan ook niet, want het is een belgicist.
|
![]() |
![]() |