![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vloog met mijn echtgenote ooit voor €40pp heen en terug naar Turkije toen wij op die vlucht toevallig enkele buren aantroffen. En die konden niet lachten met onze denkwijze van "voor €40 heen en terug kan je niet thuisblijven eh?" want zij hadden rond de €200pp betaald. Twee jaar terug: we gaan met een vriendengroep van 9 personen een lang weekend naar Malaga. Zeven personen boeken meer dan een half jaar van te voren de vlucht voor pakweg €100 h/t (Ryanair vanaf Eindhoven). Het laatste koppel moet noodgedwongen wat langer wachten met boeken en boekt uiteindelijk een grote maand voor vertrek. €270 h/t... Je kan dus eigenlijk nooit stellen dat de prijs van een ticket onverantwoord laag ligt want die prijs is nooit de prijs die iedereen betaald heeft. Betaal je zelf absurd weinig kan je er vanuit gaan dat anderen dan weer absurd veel betaald hebben. Ze geven bij een vliegmaatschappij echt geen zitjes 'gratis' weg hoor, ook al lijkt dat soms wel zo...
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
idem met hotels overigens de meest bizarre hotel rekening ooit, zondag op maandag, 70 euro, maandag op dinsdag 200 euro, dinsdage op woensdag idem en woensdag op donderdag terug 100 euro, ge moet eens boeken op het einde van september in Munchen, ook om u kapot te lachen, ... Of centrum van Amsterdam en dan eens vergelijken met een splinternieuw design hotel voorzien van alle luxe en grote kamer maar ergens aan de rand bij de metro. (is de helft goedkoper) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, een fijnproever!
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() 't Zijn dan wel de Helga's die u kastijden, hee, Henri, niet omgekeerd. En als ge er nog bovenop betaalt, gebeurt dat allemaal in 't Nederlands.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is mij altijd verteld dat je een vlucht best een zes-tal weken voor vertrek boekt en je die boeking best op dindsdag uitvoert. En in veel gevallen (niet altijd) klopt dat wel. Ik heb zo bij Skyscanner een paar prijsalarmen ingesteld van bestemmingen waar wij ooit nog naartoe willen of waar wij regelmatig naar toe gaan. Op die manier krijg ik meldingen wanneer die prijzen veranderen en kan je die prijsevolutie mooi volgen. Heel leerzaam als je regelmatig op een vliegtuig stapt.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen (is al wel zeker 5 jaar geleden) gaf dat geen verschil. Niet bij skyscanner, maar ook niet op de websites van oa Ryanair, Brussels Airlines en KLM... Maar ik hoor het ook vaker ja. Wat ik al wel gemerkt heb (maar ook dat is lang geleden) is dat het verwijderen van cookies kan helpen. Aan de hand van die cookies kan de website immers zien dat je al vaker prijzen van een bepaalde vlucht aan't bekijken bent. En dan kunnen ze er twee kanten mee op: 1) Hé, een potentiële klant!! Laten we hem wat korting voorschotelen zodat-ie overstag gaat! 2) Hé, iemand die echt wel een zitje op die vlucht nodig heeft. Laten we de prijs wat opdrijven zodat hij denkt dat de prijzen in stijgende lijn zijn en hij zo snel mogelijk boekt. Toen ik het ondervond was 1) van toepassing. Ik kreeg een prijs (laat ons zeggen €100), sloot mijn browser af, verwijderde geschiedenis, cookies en cache en kreeg daarna €110 als prijs. Maar zoals gezegd: ook minstens alweer 5 jaar geleden. Tegenwoordig worden alle cookies enzo na elke surfbeurt sowieso verwijderd...
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
Dat was met de low cost TGV van Ouigo. Het voordeel zit 'm hier dat het vanuit Rijsel een binnenlandse reis is, maar voor mij als Gentenaar is Rijsel niet zo enorm ver hé. In de 61 euro zat ook al 2 x 5 euro vervat voor extra bagage (anders enkel handbagage)
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Ik kan het me al levendig voorstellen. Alhoewel, nu komen van die beelden die ik niet noodzakelijk de hele tijd in het hoofd wil hebben... Nee, wat zeg ik? Ik wil die beelden wel de hele tijd in 't hoofd hebben
![]() Toeme toch, wat ben ik een slecht karakter! ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 18 mei 2023 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft niks met verwende nesten te maken.
Dit is ook weer zo'n reactie die je krijgt als je gebruik maakt van de lage prijzen die je aangeboden worden. Ik stel die prijzen niet in eh? Ik maak er enkel gebruik van. Dus als ik prijzen zie van +€200 voor een retourtje Athene vind ik dat stevig ja. Vergeleken met de prijzen die ik de laatste jaren betaalde voor h/t naar Malaga, Lissabon, Marseille, Londen,... is dat wel degelijk stevig. Citaat:
Ik betaalde 20 jaar geleden ook evenveel voor een gsm als wat ik er nu voor betaal en toen kon ik er enkel mee bellen en sms'en (als ik bereik had). Wil dat zeggen dat alle gsm-gebruikers nu tegenwoordig 'verwende nesten' zijn? Teruggrijpen naar prijzen van 25 jaar geleden heeft geen zin.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Verdorven geestjes ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon thuis blijven.
Zo typisch: met de kudde 'allen daarheen'. Straks allemmaal in de file #bendeschapen |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zit ik het overgrote deel van de tijd al...
Citaat:
Nooit in juli of augustus. Vooral niet naar streken die er in de zomer voor bekend staan massa's toeristen aan te trekken. Zo is de Cote d'Azur een heel leuke bestemming in bv mei of september maar een werkelijke ramp in juli en augustus. Citaat:
Dus nee, met de vlieger sta je zelden in de file en als dat zo al is (druk op de startbaan bv) dan merk je er als passagier amper iets van vanwege geen raam voor uw neus. En met de auto: nogmaals; ga in mei, juni of september en de kans op file daalt drastisch. Vertrek daarnaast ook nog eens 's avonds en je rijdt op je dooiste gemak door heel Europa zonder aanschuiven (ook zonder uitzicht ma soit).
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou er van versteld staan hoeveel er dat doen. For instance sister & haar aanhang wanneer ze op zomerse Italië trektocht trekken; ipv gewoon met de taxi + trein te gaan. Zijn er die zelfs om naar de bakker te gaan in hun auto stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |