Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2023, 11:43   #61
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
heen en terug naar Zwitserland, swissair, in economy 750 eurie en de vlieger zat vol...
Dat is best mogelijk maar je mag er niet altijd vanuit gaan dat iedereen op die vlieger die prijs heeft betaald...

Ik vloog met mijn echtgenote ooit voor €40pp heen en terug naar Turkije toen wij op die vlucht toevallig enkele buren aantroffen.

En die konden niet lachten met onze denkwijze van "voor €40 heen en terug kan je niet thuisblijven eh?" want zij hadden rond de €200pp betaald.

Twee jaar terug: we gaan met een vriendengroep van 9 personen een lang weekend naar Malaga. Zeven personen boeken meer dan een half jaar van te voren de vlucht voor pakweg €100 h/t (Ryanair vanaf Eindhoven).
Het laatste koppel moet noodgedwongen wat langer wachten met boeken en boekt uiteindelijk een grote maand voor vertrek. €270 h/t...

Je kan dus eigenlijk nooit stellen dat de prijs van een ticket onverantwoord laag ligt want die prijs is nooit de prijs die iedereen betaald heeft.
Betaal je zelf absurd weinig kan je er vanuit gaan dat anderen dan weer absurd veel betaald hebben.
Ze geven bij een vliegmaatschappij echt geen zitjes 'gratis' weg hoor, ook al lijkt dat soms wel zo...
Oud 16 mei 2023, 12:23   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is best mogelijk maar je mag er niet altijd vanuit gaan dat iedereen op die vlieger die prijs heeft betaald...

Ik vloog met mijn echtgenote ooit voor €40pp heen en terug naar Turkije toen wij op die vlucht toevallig enkele buren aantroffen.

En die konden niet lachten met onze denkwijze van "voor €40 heen en terug kan je niet thuisblijven eh?" want zij hadden rond de €200pp betaald.

Twee jaar terug: we gaan met een vriendengroep van 9 personen een lang weekend naar Malaga. Zeven personen boeken meer dan een half jaar van te voren de vlucht voor pakweg €100 h/t (Ryanair vanaf Eindhoven).
Het laatste koppel moet noodgedwongen wat langer wachten met boeken en boekt uiteindelijk een grote maand voor vertrek. €270 h/t...

Je kan dus eigenlijk nooit stellen dat de prijs van een ticket onverantwoord laag ligt want die prijs is nooit de prijs die iedereen betaald heeft.
Betaal je zelf absurd weinig kan je er vanuit gaan dat anderen dan weer absurd veel betaald hebben.
Ze geven bij een vliegmaatschappij echt geen zitjes 'gratis' weg hoor, ook al lijkt dat soms wel zo...
Nee dat is juist ik weet ook dat je via bepaalde boekingskantoren en net voor de vlucht plaats heeft pakken meer kunt betalen.

idem met hotels overigens

de meest bizarre hotel rekening ooit, zondag op maandag, 70 euro, maandag op dinsdag 200 euro, dinsdage op woensdag idem en woensdag op donderdag terug 100 euro,

ge moet eens boeken op het einde van september in Munchen, ook om u kapot te lachen, ...

Of centrum van Amsterdam en dan eens vergelijken met een splinternieuw design hotel voorzien van alle luxe en grote kamer maar ergens aan de rand bij de metro.

(is de helft goedkoper)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 14:25   #63
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan nu bij Duitshe bahn een beestenwagen arrangement boeken. Met authentieke plaspot en slecht eten. als u SM weet te apprecieren kan er ook voor een paar SS ers gezorgd worden met stokken en zwepen.
Vrouwelijke?
Stijl Helga?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2023, 14:51   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vrouwelijke?
Stijl Helga?
Money talks Henri , als je dat wil 5 naakte helga's met leren botten aan een een stevige stok om u mee te kasteiden.
Oud 17 mei 2023, 10:02   #65
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet als je voor de Thomas Becket experience gaat
Ah, een fijnproever!

Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 10:04   #66
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vrouwelijke?
Stijl Helga?
't Zijn dan wel de Helga's die u kastijden, hee, Henri, niet omgekeerd. En als ge er nog bovenop betaalt, gebeurt dat allemaal in 't Nederlands.
Oud 17 mei 2023, 10:47   #67
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee dat is juist ik weet ook dat je via bepaalde boekingskantoren en net voor de vlucht plaats heeft pakken meer kunt betalen.

idem met hotels overigens

de meest bizarre hotel rekening ooit, zondag op maandag, 70 euro, maandag op dinsdag 200 euro, dinsdage op woensdag idem en woensdag op donderdag terug 100 euro,

ge moet eens boeken op het einde van september in Munchen, ook om u kapot te lachen, ...

Of centrum van Amsterdam en dan eens vergelijken met een splinternieuw design hotel voorzien van alle luxe en grote kamer maar ergens aan de rand bij de metro.

(is de helft goedkoper)
Vluchten en hotels zijn altijd zeer tijdgebonden. Zowel qua tijdstip van boeken als qua tijdstip van verblijf.

Zo is mij altijd verteld dat je een vlucht best een zes-tal weken voor vertrek boekt en je die boeking best op dindsdag uitvoert.
En in veel gevallen (niet altijd) klopt dat wel.

Ik heb zo bij Skyscanner een paar prijsalarmen ingesteld van bestemmingen waar wij ooit nog naartoe willen of waar wij regelmatig naar toe gaan.
Op die manier krijg ik meldingen wanneer die prijzen veranderen en kan je die prijsevolutie mooi volgen. Heel leerzaam als je regelmatig op een vliegtuig stapt.
Oud 17 mei 2023, 11:01   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
't Zijn dan wel de Helga's die u kastijden, hee, Henri, niet omgekeerd. En als ge er nog bovenop betaalt, gebeurt dat allemaal in 't Nederlands.
ziede gij ook den Henri al spartelen van plezier ?
Oud 17 mei 2023, 11:02   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vluchten en hotels zijn altijd zeer tijdgebonden. Zowel qua tijdstip van boeken als qua tijdstip van verblijf.

Zo is mij altijd verteld dat je een vlucht best een zes-tal weken voor vertrek boekt en je die boeking best op dindsdag uitvoert.
En in veel gevallen (niet altijd) klopt dat wel.

Ik heb zo bij Skyscanner een paar prijsalarmen ingesteld van bestemmingen waar wij ooit nog naartoe willen of waar wij regelmatig naar toe gaan.
Op die manier krijg ik meldingen wanneer die prijzen veranderen en kan je die prijsevolutie mooi volgen. Heel leerzaam als je regelmatig op een vliegtuig stapt.
ik heb mij zelf ooit laten vertellen dat het zelf uitmaakt vanaf welke computer je dat doet, nieuwe macbook pro gebruikers vallen dan altijd in een wat duurdere klasse.
Oud 17 mei 2023, 11:52   #70
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb mij zelf ooit laten vertellen dat het zelf uitmaakt vanaf welke computer je dat doet, nieuwe macbook pro gebruikers vallen dan altijd in een wat duurdere klasse.
Dat heb ik ooit ook gehoord en zelf uitgetest met boekingssites open op mijn Mac (desktop), de dochters' Macbook (laptop) en een Windows-laptop naast elkaar.

Toen (is al wel zeker 5 jaar geleden) gaf dat geen verschil. Niet bij skyscanner, maar ook niet op de websites van oa Ryanair, Brussels Airlines en KLM...

Maar ik hoor het ook vaker ja.

Wat ik al wel gemerkt heb (maar ook dat is lang geleden) is dat het verwijderen van cookies kan helpen.
Aan de hand van die cookies kan de website immers zien dat je al vaker prijzen van een bepaalde vlucht aan't bekijken bent.

En dan kunnen ze er twee kanten mee op:
1) Hé, een potentiële klant!! Laten we hem wat korting voorschotelen zodat-ie overstag gaat!
2) Hé, iemand die echt wel een zitje op die vlucht nodig heeft. Laten we de prijs wat opdrijven zodat hij denkt dat de prijzen in stijgende lijn zijn en hij zo snel mogelijk boekt.

Toen ik het ondervond was 1) van toepassing. Ik kreeg een prijs (laat ons zeggen €100), sloot mijn browser af, verwijderde geschiedenis, cookies en cache en kreeg daarna €110 als prijs.

Maar zoals gezegd: ook minstens alweer 5 jaar geleden. Tegenwoordig worden alle cookies enzo na elke surfbeurt sowieso verwijderd...
Oud 17 mei 2023, 21:26   #71
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over absurd gesproken: ik keek even wat een hst-reis naar Marseille (super citytrip bestemming volgens mij) zoal kost.

Voor volgend weekend zitten die treinen blijkbaar al vol. Ik geraakte bij b-europe.com in ieder geval niet meer aan ticketten.

Om toch een idee te krijgen van de prijs keek ik dan maar naar het volgende weekend.
En ja; dan is er plaats!!
Heen en terug vanuit Antwerpen naar Marseille voor (hou je vast): €420 pp!!

Eventjes met 2 naar Marseille voor 4 dagen kost dus aan vervoer alleen al €840.
Net evenveel als een vliegtuigticket naar New York voor dezelfde dagen...

En dan gaan kakken op mensen die het vliegtuig nemen?? Terwijl het 'groene' alternatief bijna even duur is als er met de taxi naartoe gebracht worden?
Verwacht er echt iemand dat mensen dan de keuze gaan maken voor de trein?
In 2019 ben ik nog vanuit Rijsel heen en terug naar Marseille gegaan voor in totaal 61 euro!

Dat was met de low cost TGV van Ouigo. Het voordeel zit 'm hier dat het vanuit Rijsel een binnenlandse reis is, maar voor mij als Gentenaar is Rijsel niet zo enorm ver hé. In de 61 euro zat ook al 2 x 5 euro vervat voor extra bagage (anders enkel handbagage)
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 08:20   #72
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
ziede gij ook den Henri al spartelen van plezier ?
Ik kan het me al levendig voorstellen. Alhoewel, nu komen van die beelden die ik niet noodzakelijk de hele tijd in het hoofd wil hebben... Nee, wat zeg ik? Ik wil die beelden wel de hele tijd in 't hoofd hebben

Toeme toch, wat ben ik een slecht karakter!

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 18 mei 2023 om 08:21.
Oud 18 mei 2023, 12:38   #73
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Stevig? Verwende nesten
Dat heeft niks met verwende nesten te maken.
Dit is ook weer zo'n reactie die je krijgt als je gebruik maakt van de lage prijzen die je aangeboden worden.
Ik stel die prijzen niet in eh? Ik maak er enkel gebruik van.
Dus als ik prijzen zie van +€200 voor een retourtje Athene vind ik dat stevig ja.
Vergeleken met de prijzen die ik de laatste jaren betaalde voor h/t naar Malaga, Lissabon, Marseille, Londen,... is dat wel degelijk stevig.

Citaat:
Op mijn retourtje Denpasar met tussenstop in Jakarta stond er 25 jaar geleden 68.000bfr
En dus...?

Ik betaalde 20 jaar geleden ook evenveel voor een gsm als wat ik er nu voor betaal en toen kon ik er enkel mee bellen en sms'en (als ik bereik had).
Wil dat zeggen dat alle gsm-gebruikers nu tegenwoordig 'verwende nesten' zijn?
Teruggrijpen naar prijzen van 25 jaar geleden heeft geen zin.
Oud 19 mei 2023, 07:27   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ooit ook gehoord en zelf uitgetest met boekingssites open op mijn Mac (desktop), de dochters' Macbook (laptop) en een Windows-laptop naast elkaar.

Toen (is al wel zeker 5 jaar geleden) gaf dat geen verschil. Niet bij skyscanner, maar ook niet op de websites van oa Ryanair, Brussels Airlines en KLM...

Maar ik hoor het ook vaker ja.

Wat ik al wel gemerkt heb (maar ook dat is lang geleden) is dat het verwijderen van cookies kan helpen.
Aan de hand van die cookies kan de website immers zien dat je al vaker prijzen van een bepaalde vlucht aan't bekijken bent.

En dan kunnen ze er twee kanten mee op:
1) Hé, een potentiële klant!! Laten we hem wat korting voorschotelen zodat-ie overstag gaat!
2) Hé, iemand die echt wel een zitje op die vlucht nodig heeft. Laten we de prijs wat opdrijven zodat hij denkt dat de prijzen in stijgende lijn zijn en hij zo snel mogelijk boekt.

Toen ik het ondervond was 1) van toepassing. Ik kreeg een prijs (laat ons zeggen €100), sloot mijn browser af, verwijderde geschiedenis, cookies en cache en kreeg daarna €110 als prijs.

Maar zoals gezegd: ook minstens alweer 5 jaar geleden. Tegenwoordig worden alle cookies enzo na elke surfbeurt sowieso verwijderd...
Als je dat test zou je dat moeten testen vanop verschillende ip adressen , maar het verwijderen van uw cookies helpt zeker.
Oud 19 mei 2023, 07:28   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik kan het me al levendig voorstellen. Alhoewel, nu komen van die beelden die ik niet noodzakelijk de hele tijd in het hoofd wil hebben... Nee, wat zeg ik? Ik wil die beelden wel de hele tijd in 't hoofd hebben

Toeme toch, wat ben ik een slecht karakter!

Troost u mijn karkater is pas echt slecht, ik ben diegene die de zaadjes plant in de verdorven geesten van anderen .
Oud 19 mei 2023, 08:44   #76
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Troost u mijn karkater is pas echt slecht, ik ben diegene die de zaadjes plant in de verdorven geesten van anderen .
Ja, o Meester der Slechtheid.

Verdorven geestjes
Oud 20 mei 2023, 22:10   #77
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Gewoon thuis blijven.

Zo typisch: met de kudde 'allen daarheen'.

Straks allemmaal in de file #bendeschapen
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2023, 10:12   #78
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Gewoon thuis blijven.
Daar zit ik het overgrote deel van de tijd al...

Citaat:
Neeje begot, net niet...
Nooit in juli of augustus.
Vooral niet naar streken die er in de zomer voor bekend staan massa's toeristen aan te trekken.
Zo is de Cote d'Azur een heel leuke bestemming in bv mei of september maar een werkelijke ramp in juli en augustus.

Citaat:
Over file beginnen in een draad die voornamelijk over vliegtuigreizen gaat...

Dus nee, met de vlieger sta je zelden in de file en als dat zo al is (druk op de startbaan bv) dan merk je er als passagier amper iets van vanwege geen raam voor uw neus.

En met de auto: nogmaals; ga in mei, juni of september en de kans op file daalt drastisch. Vertrek daarnaast ook nog eens 's avonds en je rijdt op je dooiste gemak door heel Europa zonder aanschuiven (ook zonder uitzicht ma soit).
Oud 21 mei 2023, 18:29   #79
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit ik het overgrote deel van de tijd al...

Neeje begot, net niet...
Nooit in juli of augustus.
Vooral niet naar streken die er in de zomer voor bekend staan massa's toeristen aan te trekken.
Zo is de Cote d'Azur een heel leuke bestemming in bv mei of september maar een werkelijke ramp in juli en augustus.

Over file beginnen in een draad die voornamelijk over vliegtuigreizen gaat...

Dus nee, met de vlieger sta je zelden in de file en als dat zo al is (druk op de startbaan bv) dan merk je er als passagier amper iets van vanwege geen raam voor uw neus.

En met de auto: nogmaals; ga in mei, juni of september en de kans op file daalt drastisch. Vertrek daarnaast ook nog eens 's avonds en je rijdt op je dooiste gemak door heel Europa zonder aanschuiven (ook zonder uitzicht ma soit).
Ha maar 'naar & van de luchthaven hé'.
Je zou er van versteld staan hoeveel er dat doen. For instance sister & haar aanhang wanneer ze op zomerse Italië trektocht trekken; ipv gewoon met de taxi + trein te gaan. Zijn er die zelfs om naar de bakker te gaan in hun auto stappen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2023, 08:18   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Gewoon thuis blijven.

Bij nacht en onttij vertrokken en bij het ondergaan van de zon terug den oprit opgedraaid, niks fille t was zelf niet druk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be