Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2023, 11:07   #61
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

ondertussen in kortrijk zonder schaamte zijn postje veiligstellen zoals ik direct had geschreven.

Citaat:
Vincent Van Quickenborne weer burgemeester van Kortrijk, Ruth Vandenberghe wordt ‘superschepen’: “Samen fantastische cocktail vormen”
Vincent Van Quickenborne (50) is na drie jaar justitieminister en vicepremier te zijn geweest, weer burgemeester van Kortrijk. Dat is zopas bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst in de Beatrijszaal van het historisch stadhuis. “Ik besef dat ik veel goed te maken heb bij de Kortrijkzanen.”
https://www.hln.be/kortrijk/vincent-...rmen~a925a213/
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 11:07   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Gwendolyn Rutten stopt met nationale politiek: "Vandaag eindigt mijn nationale politieke rol"

Gwendolyn Rutten stopt met de nationale politiek. Dat laat ze zelf weten in een statement. Ze blijft wel burgemeester van Aarschot.

HLN

Ja, als je geen vriendje bent van DE CROO.

Na De Bleeker en Lachaert is Rutten nummer drie die De Croo onder de bus gooit, ter ere van zijn eigen glorie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 oktober 2023 om 11:07.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 11:12   #63
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
ondertussen in kortrijk zonder schaamte zijn postje veiligstellen zoals ik direct had geschreven.
Inderdaad, ondertussen zegt Lachaert dat ze nu allemaal aan één zeel moeten trekken.
Probleem is dat ze geleid worden door een clan van postjespakkers en carrièrejagers die schaamteloos elke concurrentie binnen de partij een mes in de rug steken.
Hoe hypocriet is het niet nadat kazakkendraaier Vanquickenborne de veel populairdere vrouwelijke burgemeester wegduwde om zelf zijn eigen postje veilig te stellen?
En nadat Führer annex dweil Decroo voor de zoveelste keer een niet-verkozenene benoemt en daarmee Rutten vierkant in het gezicht uitlacht?

Hoeveel keer kun je herhalen dat iedereen aan één zeel moet trekken nadat je net schaamteloos jezelf en je clan bediend hebt?
Oud 23 oktober 2023, 11:23   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...db100e882&ei=6

Open VLD gaat gespannen partijbestuur met veel afwezigen tegemoet

Open VLD houdt maandagvoormiddag een uitgebreid partijbestuur in een uiterst gespannen sfeer. Een heel aantal parlementsleden blijft als statement zelfs gewoon thuis.

Tom Ongena zal maandag spitsroeden moeten lopen om zijn beslissing van afgelopen weekend te verdedigen. Paul Van Tigchelt werd voorgesteld als nieuwe minister van Justitie. Nochtans hadden veel parlementsleden gehoopt dat de nieuwe minister uit de Kamer of het Vlaams Parlement zou komen. De namen van Patrick Dewael en Gwendolyn Rutten circuleerden.

Rutten liet al weten dat ze de nationale politiek vaarwel zegt bij de volgende verkiezingen. Dewael komt niet naar het partijbestuur en overweegt de rit als onafhankelijke uit te doen.

Ook mensen als Bart Tommelein en Mercedes Van Volcem, die het nadrukkelijk opneemt voor Rutten, blijven maandag weg van de Melsensstraat. Van Volcem heeft naar eigen zeggen een te drukke agenda. Vlaams Parlementslid Jean-Jacques De Gucht legt uit waarom hij thuisblijft: "Men moet aan de top eerst eens bezinnen over waar men naartoe wil", zegt hij. "Het partijbestuur is de plaats waar gediscussieerd kan worden, maar als je voelt dat dat niet meer het geval is, heeft het weinig zin om te gaan."

De Gucht postte op Facebook de cover van het boek 'De Grafdelvers', over de aanloop naar Wereldoorlog II. "Dat boek beschrijft hoe de partijen op dat moment ook te veel met zichzelf bezig waren en op die manier de weg vrijmaakten voor Adolf Hitler. Ik denk dat we opnieuw op weg zijn naar een gitzwarte zondag, met een overwinning van Vlaams Belang. Wij zouden de boodschap moeten brengen dat er een andere manier is dan een partij die mensen tegen elkaar opzet. We moeten als partij tonen dat het niet gaat om mensen uitsluiten."
De open vld is bezig aan zijn chisma binnenkort een open vld + en een gesloten vld - ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 11:27   #65
De gemuilkorfde

Standaard

De VLD lijkt naar een Volksunie moment te evolueren.
Bij de Volksunie ging het meer over principes, een linksere tov een rechtsere koers.
Bij de VLD is het hem alleen om de postjes te doen.
Vergelijk het met de Titanic.
Quickie is net alleen in een reddingsboot gesprongen die hij voor hemzelf opgeëist heeft.
Decroo deelt reddingsboten uit aan vriendjes.
De rest komt in opstand...
Oud 23 oktober 2023, 11:33   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Na De Bleeker en Lachaert is Rutten nummer drie die De Croo onder de bus gooit, ter ere van zijn eigen glorie.
Quicky is nummer vier die eieren voor zijn geld kiest.

Arme System....
Oud 23 oktober 2023, 11:37   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je zou nu toch gaan denken dat die vld ers, de croo vandaag of morgen onder ne camion gaan gooien.
Oud 23 oktober 2023, 11:40   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Me too.

Ik zie Quicky nog breed lachend binnenkomen bij ID21 en Bertje op zijn schouder klopte terwijl hij zei: Bert, weet je wat de media over jou en mij schrijven? Dat wij populisten zijn.

Bertje kon er niet mee lachen....
Oud 23 oktober 2023, 11:41   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
je zou nu toch gaan denken dat die vld ers, de croo vandaag of morgen onder ne camion gaan gooien.
Laat dat maar aan de kiezer over.
Oud 23 oktober 2023, 11:42   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De VLD lijkt naar een Volksunie moment te evolueren.
Bij de Volksunie ging het meer over principes, een linksere tov een rechtsere koers.
Bij de VLD is het hem alleen om de postjes te doen.
Vergelijk het met de Titanic.
Quickie is net alleen in een reddingsboot gesprongen die hij voor hemzelf opgeëist heeft.
Decroo deelt reddingsboten uit aan vriendjes.
De rest komt in opstand...
Gwenny heeft de diamant in haar zak gestoken en is op een deur gaan liggen.
Oud 23 oktober 2023, 11:57   #71
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, je kunt veel zeggen van de VLD, maar de kiesdrempel opzoeken, daar zijn ze toch wel heel goed in.
Bekend gezicht uit de politiek, onbekend gezicht in de plaats.
Goe bezig.
Het wordt inderdaad zo stilletjesaan de "Lijst Decroo" in plaats van de VLD.
De Forza Flandria bedankt De Croo van ganser harte

en hoopt dat hij nog lang zo verder doet.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 11:58   #72
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat eigenlijk ook niet. Is er nu nog 1 VLD'er die denkt dat het slechter zonder dan met De Croo gaat zijn? Volgens mij zou het de VLD stemmen opleveren als ze De Croo gewoon buiten smijten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 12:01   #73
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, je kunt veel zeggen van de VLD, maar de kiesdrempel opzoeken, daar zijn ze toch wel heel goed in.
Bekend gezicht uit de politiek, onbekend gezicht in de plaats.
Goe bezig.
Het wordt inderdaad zo stilletjesaan de "Lijst Decroo" in plaats van de VLD.
De Forza Flandria bedankt De Croo van ganser harte

en hoopt dat hij nog lang zo verder doet.

De kiesdrempel is bijna bereikt.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 12:02   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...1a223d988&ei=7

Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is "niet tevreden met de gang van zaken" bij Open VLD. Dat zei ze maandagochtend bij haar aankomst aan het partijbureau van de Vlaamse liberalen. "Ik hoor heel veel onvrede bij de basis", klonk het.

Bij welke basis?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 12:04   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gwendolyn Rutten: "Onze manier van leven is superieur aan alle andere"
Open VLD-voorzitter Gwendolyn Rutten verdedigt in een interview in Het Laatste Nieuws "onze manier van leven", die "zonder enige twijfel superieur is aan alle andere in de wereld".
De manier van leven bij de VLD is duidelijk minder superieur dan alle andere.
Oud 23 oktober 2023, 12:06   #76
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Partijtop is akkoord met de keuze van de minister.

Statement Tom Ongena: "Partijbestuur schaart zich achter Paul Van Tigchelt"
“We hebben net een grondige discussie gehad op het partijbureau", zegt Tom Ongena in een reactie na het partijbestuur van Open VLD. "Er zijn daar een paar zaken uitgekomen. Ten eerste dat er ongelooflijk veel respect is voor de beslissing van Vincent Van Quickenborne, die als minister van Justitie zijn politieke verantwoordelijkheid heeft genomen. Een zeer moeilijke beslissing die veel respect afgedwongen heeft bij de leden van het partijbestuur. Twee, het partijbestuur schaart zich achter de keuze om, op een moment dat ons land zo geconfronteerd wordt met een veiligheidsuitdaging, nieuwe terroristische aanslagen en de terreurdreiging opnieuw is toegenomen, de topexpert inzake veiligheid te benoemen als minister van Justitie. Het partijbestuur schaart zich achter de beslissing voor Paul Van Tigchelt en om hem aan het stuur te zetten van het cruciale departement Justitie zodat hij meteen aan de slag kan gaan met de beslissingen die genomen zijn."

"Ten derde heeft het partijbestuur me gevraagd, en dat ga ik ook doen, om in overleg te gaan met de leden van onze partij om zo de rangen te sluiten. Daar ga ik mee aan de slag."

"Vier. Het partijbestuur heeft duidelijk gemaakt dat ik als voorzitter moet verderwerken aan de vernieuwing van de partij."

"Er is dus steun voor Paul Van Tigchelt, er is vraag voor overleg en er is de duidelijke ambitie om verder te werken aan vernieuwing."

Natuurlijk zijn die akkoord, ze hebben teveel schrik voor de bus die klaarstaat.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2023, 12:08   #77
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Statement Tom Ongena: "Partijbestuur schaart zich achter Paul Van Tigchelt"
“We hebben net een grondige discussie gehad op het partijbureau", zegt Tom Ongena in een reactie na het partijbestuur van Open VLD. "Er zijn daar een paar zaken uitgekomen. Ten eerste dat er ongelooflijk veel respect is voor de beslissing van Vincent Van Quickenborne, die als minister van Justitie zijn politieke verantwoordelijkheid heeft genomen. Een zeer moeilijke beslissing die veel respect afgedwongen heeft bij de leden van het partijbestuur. Twee, het partijbestuur schaart zich achter de keuze om, op een moment dat ons land zo geconfronteerd wordt met een veiligheidsuitdaging, nieuwe terroristische aanslagen en de terreurdreiging opnieuw is toegenomen, de topexpert inzake veiligheid te benoemen als minister van Justitie. Het partijbestuur schaart zich achter de beslissing voor Paul Van Tigchelt en om hem aan het stuur te zetten van het cruciale departement Justitie zodat hij meteen aan de slag kan gaan met de beslissingen die genomen zijn."

"Ten derde heeft het partijbestuur me gevraagd, en dat ga ik ook doen, om in overleg te gaan met de leden van onze partij om zo de rangen te sluiten. Daar ga ik mee aan de slag."

"Vier. Het partijbestuur heeft duidelijk gemaakt dat ik als voorzitter moet verderwerken aan de vernieuwing van de partij."

"Er is dus steun voor Paul Van Tigchelt, er is vraag voor overleg en er is de duidelijke ambitie om verder te werken aan vernieuwing."

Natuurlijk zijn die akkoord, ze hebben teveel schrik voor de bus die klaarstaat.
Het grappigste is de nadruk die hij legt op vernieuwing van de partij. Sinds wannier is vriendjespolitiek en nepotisme iets nieuw in de VLD?
Oud 23 oktober 2023, 12:12   #78
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het grappigste is de nadruk die hij legt op vernieuwing van de partij. Sinds wannier is vriendjespolitiek en nepotisme iets nieuw in de VLD?
Inderdaad, pure PEPP talk (Poen En Postjes Pakken), dat lijkt een betere naam voor de VLD van Decroo.
Oud 23 oktober 2023, 12:15   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...1a223d988&ei=7

Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is "niet tevreden met de gang van zaken" bij Open VLD. Dat zei ze maandagochtend bij haar aankomst aan het partijbureau van de Vlaamse liberalen. "Ik hoor heel veel onvrede bij de basis", klonk het.

Bij welke basis?
Hoofdzakelijk de basis van de VLD, maar het is best mogelijk dat er niet alleen kritiek komt van de basis van de VLD.

Vlaams minister Lydia Peeters kwam wel opdagen. "Ik hoor heel veel onvrede in de basis", zei ze. Zelf is ze ook kritisch voor de partijtop. "Ik ben niet tevreden met de gang van zaken, door de manier waarop."

Ook elders in d klinkt ongenoegen.....én twijfel.

Citaat:
Andere parlementsleden laten off the record verstaan dat ze niet inzien hoe de partij de brokken nog kan lijmen.
Dat er off the record kritiek wordt geleverd wijst er wel op dat dit ook vanuit de basis van de VLD komt.

Ander partijen hebben geen behoefte aan of the record gedoe.
Oud 23 oktober 2023, 12:17   #80
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan toch ene die op gas rijdt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be