![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() ondertussen in kortrijk zonder schaamte zijn postje veiligstellen zoals ik direct had geschreven.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 23 oktober 2023 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Probleem is dat ze geleid worden door een clan van postjespakkers en carrièrejagers die schaamteloos elke concurrentie binnen de partij een mes in de rug steken. Hoe hypocriet is het niet nadat kazakkendraaier Vanquickenborne de veel populairdere vrouwelijke burgemeester wegduwde om zelf zijn eigen postje veilig te stellen? En nadat Führer annex dweil Decroo voor de zoveelste keer een niet-verkozenene benoemt en daarmee Rutten vierkant in het gezicht uitlacht? Hoeveel keer kun je herhalen dat iedereen aan één zeel moet trekken nadat je net schaamteloos jezelf en je clan bediend hebt?
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() De VLD lijkt naar een Volksunie moment te evolueren.
Bij de Volksunie ging het meer over principes, een linksere tov een rechtsere koers. Bij de VLD is het hem alleen om de postjes te doen. Vergelijk het met de Titanic. Quickie is net alleen in een reddingsboot gesprongen die hij voor hemzelf opgeëist heeft. Decroo deelt reddingsboten uit aan vriendjes. De rest komt in opstand...
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme System....
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie Quicky nog breed lachend binnenkomen bij ID21 en Bertje op zijn schouder klopte terwijl hij zei: Bert, weet je wat de media over jou en mij schrijven? Dat wij populisten zijn. Bertje kon er niet mee lachen....
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat dat maar aan de kiezer over.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en hoopt dat hij nog lang zo verder doet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp dat eigenlijk ook niet. Is er nu nog 1 VLD'er die denkt dat het slechter zonder dan met De Croo gaat zijn? Volgens mij zou het de VLD stemmen opleveren als ze De Croo gewoon buiten smijten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en hoopt dat hij nog lang zo verder doet. ![]() De kiesdrempel is bijna bereikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...1a223d988&ei=7
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is "niet tevreden met de gang van zaken" bij Open VLD. Dat zei ze maandagochtend bij haar aankomst aan het partijbureau van de Vlaamse liberalen. "Ik hoor heel veel onvrede bij de basis", klonk het. Bij welke basis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Statement Tom Ongena: "Partijbestuur schaart zich achter Paul Van Tigchelt"
“We hebben net een grondige discussie gehad op het partijbureau", zegt Tom Ongena in een reactie na het partijbestuur van Open VLD. "Er zijn daar een paar zaken uitgekomen. Ten eerste dat er ongelooflijk veel respect is voor de beslissing van Vincent Van Quickenborne, die als minister van Justitie zijn politieke verantwoordelijkheid heeft genomen. Een zeer moeilijke beslissing die veel respect afgedwongen heeft bij de leden van het partijbestuur. Twee, het partijbestuur schaart zich achter de keuze om, op een moment dat ons land zo geconfronteerd wordt met een veiligheidsuitdaging, nieuwe terroristische aanslagen en de terreurdreiging opnieuw is toegenomen, de topexpert inzake veiligheid te benoemen als minister van Justitie. Het partijbestuur schaart zich achter de beslissing voor Paul Van Tigchelt en om hem aan het stuur te zetten van het cruciale departement Justitie zodat hij meteen aan de slag kan gaan met de beslissingen die genomen zijn." "Ten derde heeft het partijbestuur me gevraagd, en dat ga ik ook doen, om in overleg te gaan met de leden van onze partij om zo de rangen te sluiten. Daar ga ik mee aan de slag." "Vier. Het partijbestuur heeft duidelijk gemaakt dat ik als voorzitter moet verderwerken aan de vernieuwing van de partij." "Er is dus steun voor Paul Van Tigchelt, er is vraag voor overleg en er is de duidelijke ambitie om verder te werken aan vernieuwing." Natuurlijk zijn die akkoord, ze hebben teveel schrik voor de bus die klaarstaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Inderdaad, pure PEPP talk (Poen En Postjes Pakken), dat lijkt een betere naam voor de VLD van Decroo.
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams minister Lydia Peeters kwam wel opdagen. "Ik hoor heel veel onvrede in de basis", zei ze. Zelf is ze ook kritisch voor de partijtop. "Ik ben niet tevreden met de gang van zaken, door de manier waarop." Ook elders in d klinkt ongenoegen.....én twijfel. Citaat:
Ander partijen hebben geen behoefte aan of the record gedoe.
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |