Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2023, 21:58   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel heel raar als dat niet het geval is.

Je wil zeggen: je logt uit uit je netflix account, zowel op Edge als op Firefox, je logt dan weer in op firefox, en je kan zonder inloggen kijken met Edge ??
dat zit nog in uwe cache he, ge moet dat maar eens met ne private browser sessie proberen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 22:11   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ge moet maar eens in Netflix naar ‘Ondersteuning’ gaan. Alle details over uw netwerk en toestel staan daar. Dingen die ge zelf niet weet…
Wij gebruiken dat soort data ook ,

Pas op dat gaat hier om speciaal duur speelgoed. Het is niet dat de site van hln.be heel uw computer gaat leegzuigen bvb, Maar zeker dingen waar je thick clients voor moet installeren of die met account informatie werken, of een appje installeren op uw PC / Device die kunnen van alles opvissen .

Dat is soms ook noodzakkelijk in sommige branches. (wetgeving)
Oud 24 mei 2023, 22:14   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik zal het proberen duidelijker uit te leggen; dochter betaalt voor 4 accounts.
Ze heeft geen kinderen.
Mag zij dan niet bepalen dat van die 4 accounts haar ouders + haar grootmoeder mee mogen kijken?

Ik zou het begrijpen mocht ze maar voor 1 account betalen dat Netflix dat 'fraude' zou vinden.

Het mag toch niet uitmaken WIE er betaalt voor die 4 accounts?
Het wordt elke maand netjes betaald.
Ik snap echt het probleem niet.
Nino. Je betaalt voor 4 accounts. Wie die accounts zijn maakt voor Netflix niets uit. Je betaalt er voor, en jij hebt één van de 4 accounts. Daar zit het probleem bij Netflix niet.
Voor Netflix is het een probleem als ge UW account nog een keer begint te delen met derden. Dat gebeurt, uiteraard mits onderlinge afspraken wie op welk moment die account gebruikt. Voor Netflix is dit een verlies van potentiële klanten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 22:28   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt he. Dat is op LAN niveau waar tussen uwe PC en uwe modem. Maar dat is niet meer waar tussen uwe modem en de buitenwereld.

Het is waar dat men kan gaan "fingerprinten" maar ik zie niet goed in hoe dat werkt tussen edge en firefox.
Als ik spreek over IP dan spreek ik altijd over outgoing IP het ip dus van uw modem of van uw VPN.

Binnen uw lan doet ge wat ge wilt en is die netflix in principe blind, ... alleen is dat niet zo. Want je draait iets of dat nu op edge is of firefox maakt niet uit want zelf dat detecteerd dat ding. Die software gaat kijken wat uw hardware adres is, hostname, etc... etc... Maakt niet uit of het een Apple ding is, Chrome, Linux, ... Aan de hand van het platform start hij een Java of .NET of iets anders op en doet daarin zijn ding.

Kijk ik heb even voor de zottigheid ingelogd op mijne Linux bak, direct stuurt m nen mail naar mijnen telefoon/mailbox om te zeggen helaba ge logt in op een ander device, is dat wel juist. En als ik ga zien in mijn laatst ingeglogde devices, dan zie ik mijn settop box staan wat correct is en dus mijn linux box, Het is niet dat hij een map maakt van uw netwerk. (Dat zou bij veel hobyisten direct gezien worden)

Hij pikt gewoon de meta data van uw device, dat de app draait.

In mijn geval nu Firefox, en firefox stuurt alles door wat gevraagd wordt, en het weet.

Pas op alle websites doen dat dus he, die hebben soms zo een stats page waarop je kunt zien wie er is langs geweest, locatie, os, cpu, mac / pc , origine etc...

google maar eens op web statistics bvb.

Sommige doen daar niks mee, andere gaan bvb zeggen is het wel de moeite om onze website te testen voor Safari bvb als we zien dat 99 % van onze users een PC gebruikt met Chrome of Firefox...

Soms is het ook noodzakelijk voor de wet, bvb, how dien Dude komt uit Iran, wij mogen daar niet aan verkopen of Zuid Korea nog zo een populaire, die worden dan direct eruit gewipt, krijgen gewoon geen toegang.
Oud 25 mei 2023, 10:33   #65
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nino. Je betaalt voor 4 accounts. Wie die accounts zijn maakt voor Netflix niets uit. Je betaalt er voor, en jij hebt één van de 4 accounts. Daar zit het probleem bij Netflix niet.
Voor Netflix is het een probleem als ge UW account nog een keer begint te delen met derden. Dat gebeurt, uiteraard mits onderlinge afspraken wie op welk moment die account gebruikt. Voor Netflix is dit een verlies van potentiële klanten.
Dochter dus
Zij betaalt elke maand voor die 4 accounts.

En nee, ik zou mij doodschamen om mijn account (dat dochter betaalt) te delen met derden. No way dat ik zoiets zou doen.

Als ik het goed begrijp is de huidige situatie toch ok!?
Netflix verliest nikszolang ik mijn account niet deel.
Enfin; mocht Netflix wel moeilijk gaan doen betaal ik elke maand wel mijn aandeel + dat van mijn moeder.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 10:38   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dochter dus
Zij betaalt elke maand voor die 4 accounts.

En nee, ik zou mij doodschamen om mijn account (dat dochter betaalt) te delen met derden. No way dat ik zoiets zou doen.

Als ik het goed begrijp is de huidige situatie toch ok!?
Netflix verliest nikszolang ik mijn account niet deel.
Enfin; mocht Netflix wel moeilijk gaan doen betaal ik elke maand wel mijn aandeel + dat van mijn moeder.
Als je dochter niet bij je inwoont zal het tegen de toekomstige voorwaarden zijn. Zolang die niet ingevoerd zijn kan en mag het.
Ik vermoed dat er een dezer dagen een bericht komt van Netflix met de nieuwe gebruiksvoorwaarden en dan gaan ze nagaan waar er gekeken wordt.
Oud 25 mei 2023, 12:06   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je dochter niet bij je inwoont zal het tegen de toekomstige voorwaarden zijn. Zolang die niet ingevoerd zijn kan en mag het.
Ik vermoed dat er een dezer dagen een bericht komt van Netflix met de nieuwe gebruiksvoorwaarden en dan gaan ze nagaan waar er gekeken wordt.
Je kan nu in de portal al aanduiden om een account op een ander adres bij te voegen a rato van de 4 euro en een sjiek.
Oud 25 mei 2023, 12:55   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die software gaat kijken wat uw hardware adres is, hostname, etc... etc...
Ik denk niet dat uwen browser aan uw MAC adres kan he.
Ik vermoed dat ge dan niet op Netflix kunt met enhanced tracking protection van firefox.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 13:18   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat uwen browser aan uw MAC adres kan he.
Ik vermoed dat ge dan niet op Netflix kunt met enhanced tracking protection van firefox.
Hij heeft dat in principe niet nodig , Maar volgens mij is het gewoon standaar data hoor

dit is wat uwe vuurvos tegen houd

Social media trackers
Cross-site tracking cookies (also isolates remaining cookies)
Fingerprinters
Cryptominers
Tracking content: These trackers are hidden in ads, videos, and other in-page content. In Standard mode, tracking content is blocked only in Private Windows. To add this protection to all windows, visit your privacy preferences and select Strict or Custom as explained below.

Dat is dus allemaal brol dat van buitenaf wil meekijken naar wat jij doet, maar dat heeft niks te maken met ne querry die uw Netflix app opzoekt.

https://www.choice.com.au/consumers-...nd-information

https://www.wired.co.uk/article/netf...acking-privacy

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 25 mei 2023 om 13:20.
Oud 25 mei 2023, 13:22   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dus allemaal brol dat van buitenaf wil meekijken naar wat jij doet, maar dat heeft niks te maken met ne querry die uw Netflix app opzoekt.
https://support.mozilla.org/en-US/kb...fingerprinting

However, the Canvas Permission Prompt is not the only thing that Fingerprinting Protection is doing. Fingerprinting Detection changes how you are detected online:

Your timezone is reported to be UTC
Not all fonts installed on your computer are available to webpages
The browser window prefers to be set to a specific size
Your browser reports a specific, common version number and operating system
Your keyboard layout and language is disguised
Your webcam and microphone capabilities are disguised
The Media Statistics Web API reports misleading information
Any Site-Specific Zoom settings are not applied
The WebSpeech, Gamepad, Sensors, and Performance Web APIs are disabled
Oud 25 mei 2023, 13:36   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://support.mozilla.org/en-US/kb...fingerprinting

However, the Canvas Permission Prompt is not the only thing that Fingerprinting Protection is doing. Fingerprinting Detection changes how you are detected online:

Your timezone is reported to be UTC
Not all fonts installed on your computer are available to webpages
The browser window prefers to be set to a specific size
Your browser reports a specific, common version number and operating system
Your keyboard layout and language is disguised
Your webcam and microphone capabilities are disguised
The Media Statistics Web API reports misleading information
Any Site-Specific Zoom settings are not applied
The WebSpeech, Gamepad, Sensors, and Performance Web APIs are disabled
Ja dat is dan de info die je dus wel degelijk allemaal doorstuurt.

Je kan overigens een rapport opvragen bij Netflix, in een van de links die ik hier hoger op heb gezet.

Je kan dan zien wat ze over je bijhouden, je kan dit soort dingen dichtschroeven, maar de functionaliteit moet ook nog blijven natuurlijk.
Oud 25 mei 2023, 15:32   #72
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Tijd om de zeilen te hijsen en terug het ruime sop te kiezen.

Plex gaat weer overuren draaien
Oud 25 mei 2023, 15:37   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat is dan de info die je dus wel degelijk allemaal doorstuurt.

Je kan overigens een rapport opvragen bij Netflix, in een van de links die ik hier hoger op heb gezet.

Je kan dan zien wat ze over je bijhouden, je kan dit soort dingen dichtschroeven, maar de functionaliteit moet ook nog blijven natuurlijk.
De vraag is gewoon hoe ze daarmee nu uw HUISADRES gaan bepalen. Daarmee kan je zien of het "misschien dezelfde machine" is, maar daar blijft het toch bij zou ik denken. Ideaal ga je dan kijken vanuit een virtuele machine die je dan copieert he

Het IP adres, daar kan je rond via een VPN. Niks belet dochterlief om een VPN op te starten naar bij U thuis en vandaar uit de link naar netflix door te voeren. Ik zie niet goed in hoe ze bij netflix gaan zien dat wat ze naar het IP adres bij papa sturen, nadien in een VPN tunnel naar dochterlief gaat op 20 km bijvoorbeeld.
Oud 25 mei 2023, 15:50   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is gewoon hoe ze daarmee nu uw HUISADRES gaan bepalen. Daarmee kan je zien of het "misschien dezelfde machine" is, maar daar blijft het toch bij zou ik denken. Ideaal ga je dan kijken vanuit een virtuele machine die je dan copieert he

Het IP adres, daar kan je rond via een VPN. Niks belet dochterlief om een VPN op te starten naar bij U thuis en vandaar uit de link naar netflix door te voeren. Ik zie niet goed in hoe ze bij netflix gaan zien dat wat ze naar het IP adres bij papa sturen, nadien in een VPN tunnel naar dochterlief gaat op 20 km bijvoorbeeld.
Ze kunnen ook VPN blokkeren. Voor de rest ik weet niet hoeveel er naar Netflx kijken via streaming vanuit een laptop browser naar de TV. Ik vermoed dat NN en haar dochter zoals de meesten via de app op hun Smart TV kijken en dan hebben ze het identificatienummer van de TV. Als ze dan vragen om met de tweede TV eens in te loggen op de ‘thuislocatie’ dan mag je met je TV op reis.
Oud 25 mei 2023, 15:50   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige beperking die kan worden toegepast is het abonnement beperken tot één toestel.
Maar, wat ben je met 4 accounts op eenzelfde toestel.
Ik wil nog wel zien wat er uit de bus komt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 15:55   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen ook VPN blokkeren.
Nee, ik bedoel een VPN van bij dochterlief NAAR BIJ U THUIS. Het uitgaande adres is dan gewoon uw eigen IP adres. Dochterlief zit dan schijnbaar op uw eigen local network.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2023 om 15:56.
Oud 25 mei 2023, 16:05   #77
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik bedoel een VPN van bij dochterlief NAAR BIJ U THUIS. Het uitgaande adres is dan gewoon uw eigen IP adres. Dochterlief zit dan schijnbaar op uw eigen local network.
Ik denk dat NN (en de meeste mensen) daar niet zal willen aan beginnen om 4€ te besparen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 mei 2023 om 16:05.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 16:06   #78
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat aanschaffen, installeren en configureren, zou dat 4 € per maand waard zijn ?
Oud 25 mei 2023, 16:13   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat aanschaffen, installeren en configureren, zou dat 4 € per maand waard zijn ?
euh, mijne router (bij Free) doet dat standaard, dat is gewoon in de configuratie voorzien. Ik gebruik het niet omdat het een extra "gat" is in mijn veiligheid, maar het is gewoon maar in te schakelen...

https://freebox-news.com/tutoriel/freebox-vpn

Ik zou verwachten dat de meeste internet boxen zoiets hebben, nee ?

Natuurlijk moet ge een goed debiet hebben he. Maar dat is tegenwoordig toch al minder een probleem zou ik denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2023 om 16:16.
Oud 25 mei 2023, 23:11   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zou ze inderdaad kunnen doen, als uw VPN tunnel snel genoeg is om uw HI-RES beelden in te pakken en weer uit te pakken. Maar misschien ben je wel tevreden met iets minder kwaliteit.

Uw account is gekoppeld aan uw credit card, en uw locatie aan uw extern ip en dus het enige wat ze nakijken is Surft de Patrick en zijn gezinnetje, hond en kat van hetzelfde IP (dat van uw router dus)

meer is het niet.

Als dochterlief dus een tunnel opzet naar Pa en al haar verkeer voor netflix door die tunnel stuurt ja dan gaan ze dat niet zien. en kan ze dus gratuit meekijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be