Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2005, 09:47   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Bush stelt vader en Clinton aan om privé-fondsen voor slachtoffers aardbeving te verzamelen, bovenop de 350 miljoen van de overheid.

Het Amerikaanse leger stuurt ook vliegdekschepen en tienduizenden soldaten naar de rampgebieden.

De Amerikaanse president George W. Bush heeft zijn voorgangers, zijn vader George Bush en Bill Clinton, de opdracht gegeven om privé fondsen te verzamelen om de getroffen landen van de vloedgolven in Zuidoost-Azië ter hulp te komen. Dat kondigde het Witte Huis maandag aan.

"De twee ex-presidenten zullen de campagne, die de Amerikanen en de Amerikaanse bedrijven ertoe moet aanzetten hun bijdrage te leveren, in goede banen leiden. De campagne vraagt de Amerikanen en de Amerikaanse bedrijven, door middel van privé-bijdragen, de ngo's die hulp verlenen aan de heropbouw van de getroffen landen, te steunen"

De Amerikaanse president zal maandag in Washington ook de ambassades van de getroffen landen bezoeken en er de rouwregisters tekenen.

Van aanpakken gesproken !

Ook op dat gebied zijn de Amerikanen de absolute leiders van de wereld.

Een vermelding waard : De actrice Sandra Bullock heeft een persoonlijke gift van 1 miljoen dollar overgemaakt aan de hulpfonds.

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 januari 2005 om 09:48.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 09:53   #62
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Nu niet overdrijven he . 350miljoen is mooi maar als je ziet wat een land als denemarken stort dan is dat 3keer meer in verhouding. Canada, australie,... geven allemaal meer.

Citaat:
Onzin dus, de VS is juist bekend om zijn weinige buitenlandse steun. Het geeft jaarlijks amper 0,1% van het BNP een land als denemarken zit op 1% .

Citaat:
Een vermelding waard : De actrice Sandra Bullock heeft een persoonlijke gift van 1 miljoen dollar overgemaakt aan de hulpfonds.
Mooi initiatief .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 09:59   #63
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Nu niet overdrijven he . 350miljoen is mooi maar als je ziet wat een land als denemarken stort dan is dat 3keer meer in verhouding. Canada, australie,... geven allemaal meer.

Onzin dus, de VS is juist bekend om zijn weinige buitenlandse steun. Het geeft jaarlijks amper 0,1% van het BNP een land als denemarken zit op 1% .
Ja, k9, als het om de Amerikanen gaat dan kan het voor jou natuurlijk nooit goed zijn, hé?

Spijtig voor jou (maar gelukkig voor de mensheid) ben je er volledig naast.

Ten eerste zijn ze op dit moment nog veel verder dan de hardroepers uit Europa.
Ten tweede is het pas wanneer de Amerikanen beslist hebben om vliegdekschepen en tienduizenden soldaten ernaar toe te sturen dat de Fransen gezegd hebben ook schepen te zullen sturen.

En ten laatste onthou ik vooral wat Clinton gisteren zei : De rijke landen zouden in het algemeen meer kunnen doen tegen armoede en onrecht in de wereld. Maar wanneer het gaat om het reageren op dat soort rampen, dan staat de V.S. op de eerste plaats, de absolute nummer 1.

En dat is ook zo.
Oud 4 januari 2005, 10:09   #64
k9

Standaard

Citaat:
Ja, k9, als het om de Amerikanen gaat dan kan het voor jou natuurlijk nooit goed zijn, hé?
Leer lezen hieronder zeg ik letterlijk : "de VS doet nu eens iets goed " maar ja iedereen die niet bush vereerd zoals jij haat hem.

Citaat:
Spijtig voor jou (maar gelukkig voor de mensheid) ben je er volledig naast.
Deze uitleg moet ik horen
Citaat:
Ten eerste zijn ze op dit moment nog veel verder dan de hardroepers uit Europa.
Veel verder in wat?

Citaat:
Ten tweede is het pas wanneer de Amerikanen beslist hebben om vliegdekschepen en tienduizenden soldaten ernaar toe te sturen dat de Fransen gezegd hebben ook schepen te zullen sturen.
En? En de VS heeft pas gezegd schepen en soldaten te sturen nadat belgie hun vliegtuigen had gestuurd, dezelfde onzinnige logica.

Citaat:
En ten laatste onthou ik vooral wat Clinton gisteren zei : De rijke landen zouden in het algemeen meer kunnen doen tegen armoede en onrecht in de wereld. Maar wanneer het gaat om het reageren op dat soort rampen, dan staat de V.S. op de eerste plaats, de absolute nummer 1.

En dat is ook zo.
Complete onzin, maar de VS vind het leuk om zichzelf zo op te blazen.

Ik gaf de cijfers en ze staan er nog steeds. Denemarken geeft 3 a 4 keer zoveel geld en zet ook een heleboel materieele hulp in . In vergelijking geeft denemarken dus veel meer dan de VS, hetzelfde geld voor japan, canada, australie en nog een heleboel andere landen.

Denemarken geeft dat trouwens altijd zoals ik al zei geven ze elke jaar 10 keer zoveel als de VS aan hulp aan de wereld er is wel wat meer leed in de wereld dan deze aarbeving hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 4 januari 2005, 11:11   #65
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Och nee zeg. k9, ik was vergeten hoe jij eindeloos lult.

Sorry, ik hou hier op. Zoek een ander slachtoffer. (niks persoonlijk hoor).
Oud 4 januari 2005, 11:21   #66
k9

Standaard

Citaat:
Och nee zeg. k9, ik was vergeten hoe jij eindeloos lult.

Sorry, ik hou hier op. Zoek een ander slachtoffer. (niks persoonlijk hoor).
Nee ik snap het perfect, je wilt dat niks je droomwereld aantast .

Wel veel plezier met je dromen blijf deze simpele feiten maar negeren .

Oud 4 januari 2005, 11:34   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee ik snap het perfect, je wilt dat niks je droomwereld aantast .

Wel veel plezier met je dromen blijf deze simpele feiten maar negeren .
Och nee, helemaal niet. Ik heb soms heel interessante discussies hierover. Maar jij lult dagenlang over elk woord, dikwijls tot in het belachelijke. En op een bepaald ogenblik word je ambetant met van die onnozele reacties.

Ik heb het al meegemaakt en vind het niet aantrekkelijk. Ik niet alleen trouwens.

Maar opnieuw, het is niets persoonlijk. Er zijn vast andere forumleden die met jou discussies willen voeren.

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 januari 2005 om 11:36.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 11:38   #68
k9

Standaard

Citaat:
Och nee, helemaal niet. Ik heb soms heel interessante discussies hierover. Maar jij lult dagenlang over elk woord, dikwijls tot in het belachelijke. En op een bepaald ogenblik word je ambetant met van die onnozele reacties.

Ik heb het al meegemaakt en vind het niet aantrekkelijk. Ik niet alleen trouwens.

Maar opnieuw, het is niets persoonlijk. Er zijn vast andere forumleden die met jou discussies willen voeren.
Zoals ik al zei blijf maar ontkennen, de feiten zijn daar en voor iedereen duidelijk te zien (wel voor iedereen behalve voor iemand die bush verafgood zoals jij , niks persoonlijk hoor )

Trouwens wel grappig dat je eerst wel reageert en later niet meer omdat ik zou doorlullen .

Oud 4 januari 2005, 11:48   #69
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens wel grappig dat je eerst wel reageert en later niet meer omdat ik zou doorlullen .
Oh nee. Ik was eerst vergeten hoe jij eindeloos lult, tot je weer zelf reageerde, en ik herkende het stramien k9, en herinnerde mij ook hoe het er in het verleden aan toe ging. Maar ik heb je een tijd niet gezien, misschien vandaar dat ik het eerst niet door had.

Ik herinner mij trouwens ook een aantal reacties van andere forumleden toen die niet meer met jou wilden discussiëren. Interessant dat je het zelf al bent vergeten.

Allee, nog een aangename forum, hé?
Oud 4 januari 2005, 11:56   #70
k9

Standaard

Citaat:
Oh nee. Ik was eerst vergeten hoe jij eindeloos lult, tot je weer zelf reageerde, en ik herkende het stramien k9, en herinnerde mij ook hoe het er in het verleden aan toe ging. Maar ik heb je een tijd niet gezien, misschien vandaar dat ik het eerst niet door had.

Ik herinner mij trouwens ook een aantal reacties van andere forumleden toen die niet meer met jou wilden discussiëren. Interessant dat je het zelf al bent vergeten.

Allee, nog een aangename forum, hé?
Slaap lekker verder en droom nog wat wat waren je 3 laatste posts? Hoofdoeken verboden op straat in turkije, minder VS slachtoffers in iraq de laatste tijd en VS de absolute leiders in het geven van steun . nog nooit zo iemand zoveel onzin zien posten in enkele minuten denk ik.

Ik heb het nog al gevraagd denk ik maar waar haal je dat allemaal? Ik denk uit je duim.

Oud 4 januari 2005, 12:00   #71
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slaap lekker verder en droom nog wat wat waren je 3 laatste posts? Hoofdoeken verboden op straat in turkije, minder VS slachtoffers in iraq de laatste tijd en VS de absolute leiders in het geven van steun . nog nooit zo iemand zoveel onzin zien posten in enkele minuten denk ik.

Ik heb het nog al gevraagd denk ik maar waar haal je dat allemaal? Ik denk uit je duim.
Lees deze reactie nog eens zelf door, en probeer eens te begrijpen waarom veel forumleden hun tijd niet meer willen verspiullen aan discussie met jou.

Of je het door hebt of niet maakt niet uit. Je hoeft niet te reageren, ik hou hier op met je.
Oud 4 januari 2005, 12:02   #72
k9

Standaard

Citaat:
Lees deze reactie nog eens zelf door, en probeer eens te begrijpen waarom veel forumleden hun tijd niet meer willen verspiullen aan discussie met jou.

Of je het door hebt of niet maakt niet uit. Je hoeft niet te reageren, ik hou hier op met je.
EIgenlijk ben jij de enigste die ik zoiets weten zeggen hebt en als je naar de posts hier kijkt reageert iedereen, vraag je dus eens af waarom jij de uitzondering bent.

Oud 4 januari 2005, 12:31   #73
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
EIgenlijk ben jij de enigste die ik zoiets weten zeggen hebt en als je naar de posts hier kijkt reageert iedereen, vraag je dus eens af waarom jij de uitzondering bent.
't Is al goed.
Oud 4 januari 2005, 12:40   #74
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Wie zal het laatste woord hebben... zal het iets te maken hebben met het onderwerp? Dat en veel meer binnen enkele pagina's.
Oud 4 januari 2005, 12:42   #75
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Wie zal het laatste woord hebben... zal het iets te maken hebben met het onderwerp? Dat en veel meer binnen enkele pagina's.
Je hebt gelijk. Heb mij laten meeslepen (mea culpa).

Vandaar even terug on topic:

Citaat:
Bush stelt vader en Clinton aan om privé-fondsen voor slachtoffers aardbeving te verzamelen, bovenop de 350 miljoen van de overheid.

Het Amerikaanse leger stuurt ook vliegdekschepen en tienduizenden soldaten naar de rampgebieden.

De Amerikaanse president George W. Bush heeft zijn voorgangers, zijn vader George Bush en Bill Clinton, de opdracht gegeven om privé fondsen te verzamelen om de getroffen landen van de vloedgolven in Zuidoost-Azië ter hulp te komen. Dat kondigde het Witte Huis maandag aan.

"De twee ex-presidenten zullen de campagne, die de Amerikanen en de Amerikaanse bedrijven ertoe moet aanzetten hun bijdrage te leveren, in goede banen leiden. De campagne vraagt de Amerikanen en de Amerikaanse bedrijven, door middel van privé-bijdragen, de ngo's die hulp verlenen aan de heropbouw van de getroffen landen, te steunen"

De Amerikaanse president zal maandag in Washington ook de ambassades van de getroffen landen bezoeken en er de rouwregisters tekenen.

Oud 4 januari 2005, 13:21   #76
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Amai, het is weer schrikwekkend te zien hoe de media zoveel mensen heeft kunnen hersenspoelen tot anti-VS 'ers.
Je kunt niet anders dan toegeven dat de VS het voortouw heeft genomen. Met groot materieel zijn ze bezig. Hier sturen ze enkele speurders en wat geld.
Daarvoor heb je de media niet nodig: Bush kan dat alléén!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 08:08   #77
k9

Standaard

Citaat:
Leer lezen hieronder zeg ik letterlijk : "de VS doet nu eens iets goed " maar ja iedereen die niet bush vereerd zoals jij haat hem.

Deze uitleg moet ik horen

Veel verder in wat?

En? En de VS heeft pas gezegd schepen en soldaten te sturen nadat belgie hun vliegtuigen had gestuurd, dezelfde onzinnige logica.

Complete onzin, maar de VS vind het leuk om zichzelf zo op te blazen.

Ik gaf de cijfers en ze staan er nog steeds. Denemarken geeft 3 a 4 keer zoveel geld en zet ook een heleboel materieele hulp in . In vergelijking geeft denemarken dus veel meer dan de VS, hetzelfde geld voor japan, canada, australie en nog een heleboel andere landen.

Denemarken geeft dat trouwens altijd zoals ik al zei geven ze elke jaar 10 keer zoveel als de VS aan hulp aan de wereld er is wel wat meer leed in de wereld dan deze aarbeving hoor.

Oud 5 januari 2005, 18:28   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De 'eigen initiatieven' vind ik anders ook prachtig. Sandra Bullock en Steven Spielberg geven elk persoonlijk 1 miljoen dollar. En Ralph Shumacher geeft zelfs 10 miljoen dollar van zijn eigen fortuin!
Oud 5 januari 2005, 18:47   #79
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 'eigen initiatieven' vind ik anders ook prachtig. Sandra Bullock en Steven Spielberg geven elk persoonlijk 1 miljoen dollar. En Ralph Shumacher geeft zelfs 10 miljoen dollar van zijn eigen fortuin!
't zou er nog aan mankeren! In feite zou er wet moeten zijn die staten de toestemming geeft om in bepaalde gevallen het fortuin van de rijke stinkerds 'af te romen', voor humanitaire doeleinden.
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 18:47   #80
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be