Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2023, 16:40   #61
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag blijft waarom het minder problematisch is als partijleden en mandatarissen een Koran op hun nachtkastje hebben liggen. Ik vermoed nochtans dat het er heel wat meer zijn dan de mandatarissen met die specifieke CD die u zo goed lijkt te kennen.

”In een reactie aan persagentschap Belga na publicatie van dit artikel laat de N-VA-fractie weten dat ze "een zeer ernstig gesprek" plant met de betrokkene, "want de bewegingen achter de bewuste webshop stroken geenszins met de filosofie en identiteit van onze partij". "Gezien dat een gesprek is tussen werkgever en werknemer gaan we dat niet publiek voeren."

Dat zegt Van Grieken ook altijd wanneer over het zulke vervelende situaties gaat. Die zijn natuurlijk schering en inslag in zijn partij. Maar meestal gebeurt er maar bitter weinig.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 17:05   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat koning Filip de laatste eer en zijn respect gaat betuigen aan een overleden koning waar homo's de doodstraf krijgen heb je geen probleem mee?
Dat is niet ranzig?
Natuurlijk heb ik daar een probleem mee. Ik heb zelfs heel wat problemen met de islam an sich. Dat weet u toch. Maar daar gaat het hier nu niet over.
Oud 8 december 2023, 17:14   #63
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk heb ik daar een probleem mee. Ik heb zelfs heel wat problemen met de islam an sich. Dat weet u toch. Maar daar gaat het hier nu niet over.
Nee, het gaat over de enige partij in België die de overlast en problemen van de islam aankaart, en juist daarom achter een cordon vliegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 8 december 2023 om 17:15.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 17:18   #64
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
”In een reactie aan persagentschap Belga na publicatie van dit artikel laat de N-VA-fractie weten dat ze "een zeer ernstig gesprek" plant met de betrokkene, "want de bewegingen achter de bewuste webshop stroken geenszins met de filosofie en identiteit van onze partij". "Gezien dat een gesprek is tussen werkgever en werknemer gaan we dat niet publiek voeren."

Dat zegt Van Grieken ook altijd wanneer over het zulke vervelende situaties gaat. Die zijn natuurlijk schering en inslag in zijn partij. Maar meestal gebeurt er maar bitter weinig.
Wat heeft Van Grieken te maken met wat er gebeurt bij N-VA ?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 17:19   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je gaat akkoord dat ook Filip ranzig is?
Oud 8 december 2023, 18:23   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je gaat akkoord dat ook Filip ranzig is?
Een koning moet doen wat hem opgedragen wordt als koning en dit in het belang van zijn land. En dit of hij dat nu wilt of niet. Toegegeven, aan Saoedi-Arabië hangt een vies geurtje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 december 2023 om 18:29.
Oud 8 december 2023, 18:28   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een koning moet doen wat hem opgedragen wordt als koning en dit in het belang van zijn land. En dit of hij dat nu wilt of niet.
Oei, en een politieker moet doen wat zijn kiezers hem opdragen? Of niet?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 18:33   #68
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oei, en een politieker moet doen wat zijn kiezers hem opdragen? Of niet?
Juist. En dit betekent dat hij hen ook moet vertegenwoordigen in het parlement en aldaar nieuwe wetten moet helpen stemmen of verwerpen. En de uitvoering van de gestemde wetten controleren. Maar ja, als ge er maar zelden zijt…

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 december 2023 om 18:51.
Oud 8 december 2023, 19:42   #69
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nee, het gaat over de enige partij in België die de overlast en problemen van de islam aankaart, en juist daarom achter een cordon vliegt.
ik wist wel dat ik hier geen reactie moest op verwachten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 19:42   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, daar gaat het over. Het gaat erom WAAROM men neo-nazi's scheef zou bekijken en moslims niet.

Immers, het volstaat niet om iemand een stempeltje te geven van neo-nazi, en die PUUR OMWILLE VAN DAT STEMPELTJE te gaan stigmatiseren he. Er moeten REDENEN zijn waarom die gestigmatiseerd moet worden.

Welnu, ik beweer dat de redenen die men billijkerwijze kan bedenken waarom neonazi's kan stigmatiseren ALLEMAAL en nog erger toepasselijk zijn op moslims.

Er is dus geen enkele reden om een neo nazi MEER te stigmatiseren dan een moslim.

Terwijl men op zijn achterste poten gaat staan omdat sommigen in een partij verdacht zouden kunnen worden van neo nazi sympathieen, maar vele partijen zonder de minste schroom aanpappen met moslims.

Een beetje coherentie dus.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 december 2023 om 19:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2023, 20:07   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een koning moet doen wat hem opgedragen wordt als koning en dit in het belang van zijn land. En dit of hij dat nu wilt of niet. Toegegeven, aan Saoedi-Arabië hangt een vies geurtje.
Dat hebben we gezien aan Boudewijn, klopt niet wat je zegt.
Hij had kunnen doen wat Boudewijn deed, morele/gewetens bezwaren inroepen om naar daar te gaan.
Oud 8 december 2023, 20:27   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hebben we gezien aan Boudewijn, klopt niet wat je zegt.
Hij had kunnen doen wat Boudewijn deed, morele/gewetens bezwaren inroepen om naar daar te gaan.
De tijden van Boudewijn zijn voor koningen al lang voorbij. U loopt achter.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 december 2023 om 20:29.
Oud 8 december 2023, 20:54   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De tijden van Boudewijn zijn voor koningen al lang voorbij. U loopt achter.
Het is raar dat de tijden van Boudewijn voorbij zijn, maar dat men nog steeds problemen lijkt te maken met neo nazi's. Daarentegen, problemen maken omwille van moslim sympathieen, dat is blijkbaar niet in de mode.

Oude koeien uit de gracht halen, zoals fulmineren tegen neo nazi's, dat gaat, maar over Boudewijn beginnen, dat is te lang geleden. Daarentegen, de meer recente dingen van moslims, dat is dan ook weer niet van toepassing.

Men moet blijkbaar heel selectief zijn met het verleden om schandaal te mogen roepen, niewaar.
Oud 8 december 2023, 21:45   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is raar dat de tijden van Boudewijn voorbij zijn, maar dat men nog steeds problemen lijkt te maken met neo nazi's. Daarentegen, problemen maken omwille van moslim sympathieen, dat is blijkbaar niet in de mode.

Oude koeien uit de gracht halen, zoals fulmineren tegen neo nazi's, dat gaat, maar over Boudewijn beginnen, dat is te lang geleden. Daarentegen, de meer recente dingen van moslims, dat is dan ook weer niet van toepassing.

Men moet blijkbaar heel selectief zijn met het verleden om schandaal te mogen roepen, niewaar.
Ik zei dus dat de tijden van Boudewijn voor koningen voorbij zijn.

Edoch en helaas, de tijden van de (neo)nazi’s en de (neo)fascisten zijn niet voorbij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 december 2023 om 21:45.
Oud 9 december 2023, 07:54   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Edoch en helaas, de tijden van de (neo)nazi’s en de (neo)fascisten zijn niet voorbij.
Je blijft maar rond de vraag dansen waarom men "neo-nazi's" zo schandalig vindt, terwijl men de ogen dicht doet voor alle relaties met de echte fascisten van deze tijd, de moslims.

Waarom zou "neo-nazi" zijn problematischer zijn dan "moslim" zijn ? In de praktijk zijn moslims toch veel en veel ergere fascisten dan neo-nazi's ?

Dus waarom zich zo richten tegen neo-nazi's, en de ogen sluiten voor moslim linken ? Dat is toch de splinter willen zien bij de andere, en de eigen balk ontkennen ?

Het is niet het neo-nazi zijn an sich dat een probleem is, he, het zijn de fascistische kanten ervan. En daar scoren de moslims veel hoger, niewaar. Dus waarom zo een discriminatie in behandeling ?
Oud 9 december 2023, 10:14   #76
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel, daar gaat het over. Het gaat erom WAAROM men neo-nazi's scheef zou bekijken en moslims niet.

Immers, het volstaat niet om iemand een stempeltje te geven van neo-nazi, en die PUUR OMWILLE VAN DAT STEMPELTJE te gaan stigmatiseren he. Er moeten REDENEN zijn waarom die gestigmatiseerd moet worden.

Welnu, ik beweer dat de redenen die men billijkerwijze kan bedenken waarom neonazi's kan stigmatiseren ALLEMAAL en nog erger toepasselijk zijn op moslims.

Er is dus geen enkele reden om een neo nazi MEER te stigmatiseren dan een moslim.

Terwijl men op zijn achterste poten gaat staan omdat sommigen in een partij verdacht zouden kunnen worden van neo nazi sympathieen, maar vele partijen zonder de minste schroom aanpappen met moslims.

Een beetje coherentie dus.
Samengevat terwijl VanGrieken niet wil dat die neo nazi sympathie in zijn partij algemene bekendheid verwerft,(verdoken houden) stelt gij dat het onbegonnen werk is dat te blijven ontkennen en gaat voor gelijkschakeling met Islamic State sympathie.
Daar valt wel iets voor te zeggen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 12:30   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Samengevat terwijl VanGrieken niet wil dat die neo nazi sympathie in zijn partij algemene bekendheid verwerft,(verdoken houden) stelt gij dat het onbegonnen werk is dat te blijven ontkennen en gaat voor gelijkschakeling met Islamic State sympathie.
Daar valt wel iets voor te zeggen.

Ik heb het niet over islamic state sympathie maar over gewoon moslim sympathie.
Het is inderdaad zo dat Van Grieken zodanig schrik heeft van het stigma van "neo nazi" omdat zoiets nu al 40 of 50 jaar lang gebruikt wordt als sofisme, dat hij "extra proper" wil overkomen, maar zoals gezegd, dat is belachelijk. Omdat de neo nazi sympathieen die er zouden zijn, veel en veel minder laakbaar zijn dan de open en bloot moslim sympathieen die men bij alle andere partijen vindt, en die veel en veel laakbaarder zijn, want veel concreter fascistoide dan wat men nu neo nazi's noemt.

Het neo-nazi zijn AN SICH zou geen stigma mogen zijn, maar is door decennia lange propaganda en indoctrinatie een "evidentie" geworden waar niet over nagedacht wordt zoals men hier ziet. Maar als men zich dan gaat afvragen WAAROM men Ueberhaupt problemen zou hebben met het aanvaarden van neo-nazi's, dan zijn de enige argumenten die men eventueel naar voren kan schuiven VEEL CONCRETER toepasbaar op uw GEWONE moslim. En daar gaat men dan geen partijen en mensen voor stigmatiseren, wat de totale incoherentie van die neo-nazi stigmatisering inhoudt.

Let wel, er ZIJN argumenten om neo-nazi's te stigmatiseren, maar die zijn NOG VEEL MEER toepasselijk op uw gewone moslim, DAT is mijn punt.

Uw poging om neo-nazi's IN HET ALGEMEEN gelijk te stellen met de meest virulente vormen van moslim zijn, namelijk Islamic State, is weer zo een sofisme he. We hebben het meestal over GEMATIGDE neo nazi's die gestigmatiseerd worden ; dan moet je ook kijken naar GEMATIGDE moslims he.

Het neo-nazi equivalent van Islamic state is er eigenlijk niet echt meer. Dat waren de SA en zo, maar die bestaan allang niet meer. Wat er nu overblijft van neo-nazi's is het equivalent van uw "brave huisvader moslim", en de wat hardere neo-nazi's, dat is vergelijkbaar met moskee gangers he.

Een neo nazi die een CD-tje bestelt, dat is zoals een moslim huisvader die een koran bestelt he. Als het eerste laakbaar is, dan is het tweede dat ook, niewaar. En dan stel ik de vraag: maakt men echt een schandaal van een politieke partij waar er een medewerker van een politicus is die een koran zou gekocht hebben ?

En waarom dat verschil in behandeling ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2023 om 12:34.
Oud 9 december 2023, 12:41   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. En dit betekent dat hij hen ook moet vertegenwoordigen in het parlement en aldaar nieuwe wetten moet helpen stemmen of verwerpen. En de uitvoering van de gestemde wetten controleren. Maar ja, als ge er maar zelden zijt…
Ik heb de indruk dat jij voor mij wilt bepalen wat ik moet vinden dat mijn verkozene zou moeten doen, en hoe ik mijn verkozene zou moeten evalueren in het kieskotteke.

Wel, ik zal het volks formuleren, zoals je mij kent: jij kunt vierkant mijn kloten kussen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 17:03   #79
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat jij voor mij wilt bepalen wat ik moet vinden dat mijn verkozene zou moeten doen, en hoe ik mijn verkozene zou moeten evalueren in het kieskotteke.

Wel, ik zal het volks formuleren, zoals je mij kent: jij kunt vierkant mijn kloten kussen.
Niemand gaat uw recht afnemen het helemaal niet erg te vinden dat uwe verkozene helemaal geen klote uitvoert dat is waar.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2023, 17:04   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Niemand gaat uw recht afnemen het helemaal niet erg te vinden dat uwe verkozene helemaal geen klote uitvoert dat is waar.
Blijkbaar zijn er mensen die het wel erg vinden dat mensen die zij niet hebben verkozen, te weinig ijver aan de dag leggen om hun eigen verkozenen tegen te werken. Raar he

Dat is als klagen dat de spelers van de tegenploeg niet naar hun trainingen gaan

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2023 om 17:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be