Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2024, 17:14   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een gigantisch bedrag van maar liefst 50 miljard belastingsgeld wordt er in de bodemloze put van Oekraïne gestort.

Geld dat broodnodig is voor de Europese burger, onze boeren, onze bedrijven.

Neen dat geld wordt gebruikt om een corrupt, oorlogzuchtig regime in stand te houden.

Zelensky die niet geïnteresseerd is in het welzijn van zijn volk, maar enkel in het welzijn van zijn ego en portefeuille en van de belangen van zijn broodheren.

Na de koude oorlog heeft westen niets anders gedaan dan zijn invloedssfeer naar het oosten uit te breiden. De lijst is lang de met Rusland bevriende staten die aangevallen geweest zijn door het westen, zij het met militair geweld (Libië) of hun regering proberen te doen vallen via een staatsgreep of revolutie (Syrië). Zelfs extreme jihadistische organisaties als het Al Nusra front werden gesteund.

Poetin heeft 100 % gelijk dat hij in 2022 een streep trok en de speciale militaire operatie in Oekraïne begon. Er zijn in de uitvoering wel wat fouten gebeurd, vooral in het begin en Rusland is eigenlijk nog steeds veel te braaf met het westen. Maar het is wel goed dat Rusland eindelijk gereageerd heeft na de poging door het westen in 2021 om in Wit Rusland het regime omver te werpen.
Ik raad u ten zeerste aan om:
1. uw verhaal eens te gaan vertellen in Polen en de Baltische staten;
2. tijdig een grauw appartementje ergens in een trieste voorstad van Moskou bespreken om uw oude dag in door te brengen. Daar kun je dan genieten van schitterend hoge levensstandaard van de Russki's.
Oud 8 juli 2024, 17:19   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik raad u ten zeerste aan om:
1. uw verhaal eens te gaan vertellen in Polen en de Baltische staten;
2. tijdig een grauw appartementje ergens in een trieste voorstad van Moskou bespreken om uw oude dag in door te brengen. Daar kun je dan genieten van schitterend hoge levensstandaard van de Russki's.
Ook ontgaat me de logica van Max van RuSSland: omwille van de gebeurtenissen in Wit-Rusland val je... Oekraïne aan.

Van dezelfde orde als "omdat mijn buurmeisje gisteren spijbelde, straf ik mijn eigen kind." Logisch, toch?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2024, 17:35   #63
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
... een dominante landmacht, het Euraziatische Supercontinent...
Wilt u zo goed zijn die "Mackinder" van u er op te wijzen dat dat "Euraziatische Supercontinent" NOOIT één coherente (=samenhangende) 'dominante landmacht' is geweest, maar ALTIJD betwist werd door minstens twéé, indien niet méér (véél méér) 'concurrent-landmachten'?

Dank bij voorbaat voor uw welwillende hulpvaardigheid,

"djimi"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2024, 17:42   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wilt u zo goed zijn die "Mackinder" van u er op te wijzen dat dat "Euraziatische Supercontinent" NOOIT één coherente (=samenhangende) 'dominante landmacht' is geweest, maar ALTIJD betwist werd door minstens twéé, indien niet méér (véél méér) 'concurrent-landmachten'?

Dank bij voorbaat voor uw welwillende hulpvaardigheid,

"djimi"
Niet alleen trouwens aan Europese zijde, maar ook in het Aziatische deel. Ook nu: het is duidelijk dat er meerdere breuklijnen zijn in Azië, waar verschillende landen elkaar heel nauwlettend in de gaten houden.

Die Euraziatische ruimte bestaat slechts in de boeken van Doegin en in wie die theorie verder herkauwt.
Oud 8 juli 2024, 18:13   #65
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De theorie van de 'Great Game' van Mackinder is een theorie over welke strategie een zeemacht dient te hanteren tegen een dominante landmacht, het Euraziatische Supercontinent.
Euroaziatisch Supercontinent is hoogstens een geografische term die in de praktijk zo goed als betekenisloos is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2024, 19:13   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Overigens hing/hangt aan dat "Eurazatische Supercontinent" nog een ander 'supercontinent' vast: "Afrika".

Het is niet omdat ginder ergens in Egypte een Groot Kanaal werd gegraven, dat daar fundamenteel verandering in is gekomen.

Ik durf mij inmiddels amper nog af te vragen waarméé die "Mackinder" van forumgenoot "Nr. 10" tijdens de lessen "Aardrijkskunde" & "Geschiedenis" heeft zitten spelen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2024, 22:20   #67
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook ontgaat me de logica van Max van RuSSland: omwille van de gebeurtenissen in Wit-Rusland val je... Oekraïne aan.

Van dezelfde orde als "omdat mijn buurmeisje gisteren spijbelde, straf ik mijn eigen kind." Logisch, toch?!
U heeft geen flauw benul van geopolitiek en het belang van invloedssferen. Dat is wel duidelijk.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2024, 22:35   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft geen flauw benul van geopolitiek en het belang van invloedssferen. Dat is wel duidelijk.
Laat het wel net 'toevallig' zijn dat ik enige tijd geleden het boek van Doegin "Foundations of Geopolitics" heb gelezen. Alsook het boek met de correspondentie tussen Doegin en Murelli.

U gooit dus heel duidelijk twee zaken door elkaar: "niet akkoord zijn met iets" en "geen flauw benul hebben van iets".
Oud 9 juli 2024, 08:45   #69
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En u blijkt geen flauw benul te hebben van soevereiniteit, democratie en zelfbestuur. Dat is wel duidelijk.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2024, 09:07   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En u blijkt geen flauw benul te hebben van soevereiniteit, democratie en zelfbestuur. Dat is wel duidelijk.
Als we nu iets uit WO II geleerd zouden moeten hebben, dan was het wel dat vrede en stabiliteit maar kunnen beginnen als staten elkaars soevereiniteit, elkaars grenzen en elkaars politieke vrijheid respecteren.

In Rusland is de tijd blijven stilstaan. Wat zeg ik? In Moskou doet zich regressie voor: Poetin waant zich een eenentwintig-eeuwse Peter de Grote die zijn rijk moet uitbreiden naar het Westen. Met geweld, met de wapens en met negatie van alle waarden en normen die naam waardig.

Daarom ook hebben ze in Orcland niet het minste gewetensprobleem met het bombarderen van een kinderziekenhuis. Peter de Grote was immers even gewetenloos. Wie hem niet onderdanig was, riskeerde de handen te worden afgehakt of simpelweg gedood te worden. Hij aarzelde zelfs niet om zijn eigen zoon te doden. Wat kan je dan verwachten van een Poetin die opkijkt naar die tsaar en in de waan verkeert dat hij diens gelijke is?
Oud 11 november 2024, 15:12   #71
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

even zot dus
Oud 12 november 2024, 08:28   #72
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als we nu iets uit WO II geleerd zouden moeten hebben, dan was het wel dat vrede en stabiliteit maar kunnen beginnen als staten elkaars soevereiniteit, elkaars grenzen en elkaars politieke vrijheid respecteren.

In Rusland is de tijd blijven stilstaan. Wat zeg ik? In Moskou doet zich regressie voor: Poetin waant zich een eenentwintig-eeuwse Peter de Grote die zijn rijk moet uitbreiden naar het Westen. Met geweld, met de wapens en met negatie van alle waarden en normen die naam waardig.

Daarom ook hebben ze in Orcland niet het minste gewetensprobleem met het bombarderen van een kinderziekenhuis. Peter de Grote was immers even gewetenloos. Wie hem niet onderdanig was, riskeerde de handen te worden afgehakt of simpelweg gedood te worden. Hij aarzelde zelfs niet om zijn eigen zoon te doden. Wat kan je dan verwachten van een Poetin die opkijkt naar die tsaar en in de waan verkeert dat hij diens gelijke is?
Laat nu net de koplopers van de EU degene zijn die schijt hebben aan de soevereiniteit van andere landen. Vooral de christelijke landen oogstten veel haat nadat ze de geschiedenis zagen herhalen in Duitsland.

We mogen niet vergeten hoe diep dat respect reikte voor andere besturen wanneer ze met proxylegers regime changes pushte en het oosten in prak achter lieten

Als we oorlogssmisdaden van een ander willen veroordelen, moeten we dat eerst consequent hier doen. Aanslagen waren ons lang vreemd, tot men opnieuw collaboreerde met wereldrijkers.

En nu sturen ze aan op een derde wereldoorlog, nu is Duitsland magisch de goeie? Neen aan de vrucht herkent men de boom. Christenhatende kindermoordenaars kunnen onmogelijk de goeie zijn. Ze zijn minions van de duivel die zelfs wegkomen met mensensmokkel wegens blind haat voor de ander.

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 november 2024 om 08:40.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be