Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2024, 16:54   #61
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Yep de woorden van elke BMW rijder. Akkoord ik stop de discussie. Teveel kraantjeswater gedronken en VTM gekeken. Het is duidelijk.

Voor mij is een i4 een gewone 3-reeks. Waar de betere werknemer en de kleine zelfstandige mee rijden. Als ik morgen een wagen koop is het iets naar mijn zin. En dan interesseert het mij geen bal dat die 25000 euro meer kost. Zelfs als ze meer vragen omdat het een toonzaalmodel is en je dus niet moet wachten. Ik koop die als ik hem wil. Maar we spreken wel over een iets andere prijscategorie van maal 3 van een i4 (en over meer dan 1 wagen)

Ik ga nu met mijn GSM wat berichtjes sturen want ik heb iets mooi in de tettendraad gezien.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 17:02   #62
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Yep de woorden van elke BMW rijder. Akkoord ik stop de discussie. Teveel kraantjeswater gedronken en VTM gekeken. Het is duidelijk.

Voor mij is een i4 een gewone 3-reeks. Waar de betere werknemer en de kleine zelfstandige mee rijden. Als ik morgen een wagen koop is het iets naar mijn zin. En dan interesseert het mij geen bal dat die 25000 euro meer kost. Zelfs als ze meer vragen omdat het een toonzaalmodel is en je dus niet moet wachten. Ik koop die als ik hem wil. Maar we spreken wel over een iets andere prijscategorie van maal 3 van een i4 (en over meer dan 1 wagen)

Ik ga nu met mijn GSM wat berichtjes sturen want ik heb iets mooi in de tettendraad gezien.
Een gt etron kost helemaal niet maal 3. U fantaseert er zoals gewoonlijk weer lekker op los. Ik vind dat wel grappig, dat u op 6 jaar tijd geevolueerd bent van loonslaafje uit een boeredorp met goeie landbouwerscontacten, naar een werkloze multimiljonair die elke boer graag een kopje kleiner zou maken. Uw typetje de volgende keer misschien wat consistenter maken?

Ik ben ook helemaal geen "BMW rijder". Mijn huidige dagelijkse wagen is er eentje, maar ik ben daar helemaal niet mee getrouwd. Ik ben niet zo een zielepoot die succes afmeet aan de wagen waarmee iemand rijdt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 september 2024 om 17:04.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2024, 17:05   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

de e tron GT is sinds maart 2024 serieus opgefrist naar e tron GT-S en -RS en -RS Performance, met nieuwe betere batterijpacks (ook +12 kWh), identiek als die van de Porsche Taycans.

De vanafprijs is navenant even hoog als bij Porsche, of vanaf € 130k... "sinds juli bestelbaar":
Citaat:
https://ev-database.org/nl/auto/2219/Audi-e-tron-GT-S

Prijs vanaf
€ 129.990
Beschikbaarheid Bestelbaar
Te bestellen sinds Juli 2024
Topmodel RS e-tron GT performance vanaf € 165k:
https://nieuws.audi.nl/vernieuwde-au...-te-bestellen/

Laatst gewijzigd door Micele : 9 september 2024 om 17:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2024, 08:10   #64
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

ADAC heeft al enkele jaren vastgesteld dat bepaalde Europese merken die hun EVs in Europa maken aan het sparen zijn op hun afwerkingsmateriaal, dit om niet teveel verlies te maken op hun electrische modellen, of wat meer winst te maken op ICE versies. De regel dat de klassiek duurdere merken altijd hoogwaardiger materiaal gebruiken gaat niet meer op:
Citaat:
https://www.autoscout24.de/informier...o-innenraeume/

Stimmt die Qualität? ADAC testet Auto-Innenräume· 29.08.2022
In een ander topic had ik daar een voorbeeld van:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het Duitse ADAC beoordeelt dat het Model 3 HL (made in China) nu evengoed afgewerkt is als een Mercedes EQS die ruim het dubbele kost.

Directe link, waar men ook de pdf van de gedetailleerde test kan vinden:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...tesla-model-3/

Mijn aanvulling, met link van de Merc EQS::
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=5067
Niet schieten op de boodschapper.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 september 2024 om 08:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2024, 08:16   #65
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een gt etron kost helemaal niet maal 3. U fantaseert er zoals gewoonlijk weer lekker op los. Ik vind dat wel grappig, dat u op 6 jaar tijd geevolueerd bent van loonslaafje uit een boeredorp met goeie landbouwerscontacten, naar een werkloze multimiljonair die elke boer graag een kopje kleiner zou maken. Uw typetje de volgende keer misschien wat consistenter maken?

Ik ben ook helemaal geen "BMW rijder". Mijn huidige dagelijkse wagen is er eentje, maar ik ben daar helemaal niet mee getrouwd. Ik ben niet zo een zielepoot die succes afmeet aan de wagen waarmee iemand rijdt.
Ik heb het niet over een GT e-tron dat maal 3 kost Ik heb geen GT e-tron gekocht. Mijn dagelijks vervoermiddel in België is de nieuwste Porsche Panamera. Die kost maal 3 van een BMW 3-reeks'je (i4 is voor mij hetzelfde). Privé aangekocht. En de eigendommen en wagens in het buitenland daar heeft niemand zaken mee.

En ja ik reken een mens af op zijn rijkdom. Dus een wagen hoort daarbij. Maar voor een wagen kan men een lening aangaan of leasen dus ik kijk ook naar de kledij en het horloge. Iemand die een horloge van pakweg 30000 euro aanheeft zal niet aan een band in een fabriek staan. Ook de vrije tijd dat ze hebben. Want geld geeft dat je veel meer vrije tijd hebt. Of alleszins geen 38 uur per week ergens als loonslaaf moet werken. Ook in de manier van leven. Wie naar de Mc Donalds gaat eten of wie meermaals per week enkele honderden euro's in een brasserie of restaurant spendeert. En tenslotte wat ze op een terras drinken. Is het een gewoon pintje of iets van sterke drank of champagne. De keuze van wijn zegt ook veel. Een fles van in de Aldi of een dure fles wijn. Is er iemand die een grote zaak voorstelt dan zal ik eerst die volledig (laten) screenen. Of toch zoveel mogelijk over zijn levensstijl te weten zien te komen.

Nu al die punten zie je nog heel weinig in België. Daaraan weet je ook dat het grote geld niet meer in België zit. En als je het eens ziet dan zijn het mensen van derde leeftijd, drugscriminelen, gangsters of luxe hoertjes. Op sommige locaties in het buitenland zie je dat ook wel maar daar mag het geld rollen en wordt dat ook als een normaal iets aanzien. En doe je niet te extreem dan leef je daar rustig en onder de radar. De politie of justitie laten alles rustig begaan en kijken nog niet om.

Maar over Audi Vorst: het is stilaan duidelijk dat het game over is voor het werkplebs. Dan zal het weer een grote autofabriek minder in België zijn. En iedereen stond erbij en keek er naar. Gewoon zalig toch

Einde verhaal. Ik begin mij hier te vervelen dus stilaan terug verkassen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2024, 05:45   #66
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De vakbonden betogen tegen zichzelf. In het zeer complexe web van de samenleving waarin alles onderling verbonden is en de vakbond al decennia alle broodnodige aanpassingen tegenhoudt waardoor we straks voor twee generaties tegelijk pensioen moeten zien op te hoesten (of de ene generatie slaaf van de vorige moeten maken waar het eerder op lijkt uit te draaien) zijn die kosten zo onhoudbaar dat de belastingdruk is gestegen tot het niveau dat het voor vele bedrijven amper nog mogelijk is te concurreren op een wereldmarkt waar dwang- en slavenarbeid nog bestaat of waar de levenskosten veel lager liggen. Het generatiegepakt van de boomervakbonden bovenop allerlei andere marktcondities (energie, ecologie, onderwijs, ... ) maakt dat ons land in een neerwaartse spiraal zit. Straks is de enige sector die in ons land nog gaat overleven en waarde creëren de ontwikkeling (en productie ?) van hoogtechnologische zorginstrumenten. Alle andere sectoren zullen het beetje waarde dat zo gecreëerd wordt steeds sneller moeten zien rond te draaien om niet in die spiraal onder te gaan.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2024, 18:35   #67
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om het geval met dat Audi knutselhokje daar in Vorst even in perspectief te zetten....

De VW bedrijfsleiding stelt ondertussen voor om zowat 4 miljard euro te reserveren om in ZES Duitse fabrieken structurele capaciteitsvermindering te voorzien (dat is massas mensen buitenzetten en meerdere fabrieken sluiten)

Het heeft geen zin capaciteit te hebben als je geen markt ziet ervoor.....of niet voor de eigen producten.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 september 2024 om 18:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2024, 15:28   #68
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

Audi Brussels sluit eind februari 2025 definitief de deuren
Oud 15 februari 2025, 18:20   #69
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

de vakbond heeft lelijk gedaan in de jaren 90 , VWB was het zorgenkind van de groep

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be