![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het probleem van het Romeinse rijk was dat het essentieel gemotiveerd was door expansie. Eens ze tegen de grenzen botsten van wat ze nog konden binnendoen, al ware het maar om logistieke redenen, stopte de motor die hen vele eeuwen gedreven had. Het Romeinse rijk was niet gemaakt voor vrede en steady state. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men moet in het westen nu eenmaal veel lulkoek vertellen omdat de westerse bevolking haar normale zin voor superioriteit, bloeddorstigheid en racisme kwijt is geraakt, terwijl dat de enige manieren zijn om vooruitgang te boeken. Dus moet men in het westen, als men goeie dingen doet, die goeie ongelijkheid, bloeddorstigheid en racisme propageren, in een zot verhaal gaan wikkelen om de zotte bevolking niet te schofferen. Het ware beter geweest dat wij allemaal intelligente burgers waren, maar men moet roeien met de riemen die we hebben. Nu geef ik toe dat die lulkoek de dwaasheid bij de bevolking natuurlijk stimuleert, en dat die verhaaltjes uiteraard mank klinken. Maar ja, wat moet je anders doen als je weet wat goed is, en gans uw volk is misleid en denkt verkeerdelijk dat het fout zou zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zullen wel méér factoren een rol hebben gespeeld in de neergang van het Romeinse Rijk dat aanvankelijk inderdaad een erg 'martiale' cultuur had, vergelijkbaar met die van Sparta; ik denk daarbij ondermeer aan 'interne machtsstrijd(en)'. Wellicht wilden de latere keizers, te beginnen met Constantijn 'De Grote', het christendom gebruiken om een zekere eenheid in het Rijk te creëren/herstellen. Maar dat christendom was in essentie een 'volksvreemd' element, nogal tamelijk incompatibel met de oorspronkelijke cultuur. Ik vind het wat dat laatste betreft vergelijkbaar met pakweg de 'hippie-cultuur' in de USA of "Mei '68" in Europa. Tegenwoordig zie ik ook "Islam" als zo'n 'incompatibel' element; een ongegeneerde irrationaliteit die vooral ook letterlijk in strijd is met 'onze' cultuur die m.i. eerder leunt op 'wetenschap'. En daarmee zou ik terug aan willen knopen met het eigenlijke onderwerp van deze discussie, namelijk die 'hypothese' dat MI6 Navalny zou hebben vermoord. Voorlopig volstaat het een reeds gemaakte opmerking te herhalen: < EXTRAORDINARY CLAIMS REQUIRE EXTRAORDINARY EVIDENCE > Toch? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 21 februari 2024 om 08:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een vorm van Russische humor/pretentie/... om U inderdaad doen in te zien dat ge inderdaad voor ZOOO een zachtgekookt ei genomen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De paus is aan het overwegen om het als mirakel te beschouwen en misschien zit er zelfs een heiligverklaring in.
Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2024 om 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'soap' krijgt een vervolg:
< VIER DAGEN NA DOOD ALEKSEJ NAVALNY: KREMLIN ZET BROER OLEG (40) OP LIJST VAN GEZOCHTE PERSONEN De Russische autoriteiten beginnen een nieuwe strafzaak tegen de broer van wijlen oppositieleider Aleksej Navalny (47). Dat melden staatsmedia. Waar Oleg Navalny (40) precies van verdacht wordt, is niet bekendgemaakt. Het Russische ministerie van Binnenlandse Zaken geeft niet aan onder welk artikel uit het strafwetboek hij precies wordt gezocht. ... > bron: https://www.hln.be/buitenland/vier-d...onen~a7469452/ & < “LAAT ME EINDELIJK MIJN ZOON ZIEN”: MOEDER VAN NAVALNY DOET EMOTIONELE OPROEP AAN POETIN De moeder van Aleksej Navalny heeft de Russische president Vladimir Poetin opgeroepen om het lichaam van haar zoon “onverwijld” vrij te geven. Ook zijn weduwe herhaalde die vraag. ... > bron: https://www.hln.be/buitenland/laat-m...etin~a32c260e/ ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En onze maddox content zie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bewijs zal er meer dan waarschijnlijk voor geen enkele hypothese gevonden worden. En als er al 'bewijs' geleverd wordt zal het niet geaccepteerd worden. I.e. als de Russen een pathologisch rapport afleveren dat Navalny een natuurlijke dood gestorven is denk je dan echt dat 'het westen' dat gaat geloven? Of stel dat op een of andere manier het westen het lijk krijgt en een pathologisch rapport maakt waarin ze sporen van novichok en Putins vingerafdrukken vinden.. dat gaat door de andere zijde ook niet geloofd worden. It is what it is we kunnen alleen maar hypotheses maken en zelf proberen in te schatten wat als meer of minder waarschijnlijk is. Zelf ga ik dan steevast of op wie heeft een plausibel motief en wie heeft gelegenheid. Lijstje van hypotheses en mijn inschatting 1. Putin heeft het bevel tot de moord op Navalny gegeven! Probleem is motief. Ik vind geen plausibel motief. En al zeker geen motief dat ook qua timing klopt. I.e. zelfs al wou Putin Nawalny simpelweg dood dan nog is de timing voor hem slecht. En if anything lijkt Putin me een (some hemeltergend) "geduldige" persoonlijkheid. Gelegenheid had hij natuurlijk wel. -> lage probabiliteit imo 2. Hij is een natuurlijke dood gestorven veroorzaakt door zwakke gezondheid en gebrek aan medische verzorging. Een 'motief' is hier niet echt nodig. En 'gelegenheid' is plausibel. Navalny had een zwakke gezondheid en ik ga ervan uit dat medische verzorging voor gevangenen in een Russisch strafkamp niet echt een topprioriteit is. Het enige bizarre is een beetje de timing. Het zou wel een enorm toeval zijn dat dat dan gebeurt 1 maand voor de verkiezingen, net na een wereldwijd bekeken interview en op het moment dat tegenstanders van Putin absoluut wanhopig zijn om meer middelen voor Ukraine los te weken. Je kan dat als je wil als een 'passieve' moord beschouwen ook. -> lage tot medium probabiliteit 3. "Gepfizered". MRNA vaccins gekregen in Duitsland en sudden death. Een beetje hetzelfde verhaal als met punt 2 buiten dan dat de 'passieve moord' in dat geval niet door Rusland maar door Pfizer gebeurd is. Niet compleet onmogelijk maar nog minder warschijnlijk dan punt 2 imo. -> lage probabiliteit 4. Andere actoren (MI6, CIA, Ukraine, Zijn eigen vrouw...) Bij alle andere actoren kan ik een plausibel motief vinden. Het voor de hand liggende onmiddelijke schreeuwen om meer wapens en geld voor Ukraine (ie de timing spreekt ten voordele van deze hypothese - cui bono), afleiden van andere zaken (val Adveevka, process Assange...), of in geval van zijn vrouw media spotlights en vanaf nu de publieke vrijheid om met andere mannen te zijn zonder imagoschade. Gelegenheid ligt wat moeilijker bij andere actoren maar is ook weer verre van onmogelijk. Ik ga ervan uit dat het perfect mogelijk is een slecht betaalde bewaker of medegevangene iets in het eten van Nawalny te laten droppen bvb. -> medium probabiliteit voor mij. I.e. de enigen voor wie ik een overtuigend motief zie dat ook qua timing 'perfect' klopt en de gelegenheid is ook niet onindenkbaar. 5. Others. Er zijn ook geruchten dat er een poging gepland was om Nawalny te bevrijden. Er zijn geruchten dat er onderhandelingen gaande waren om Nawalny uit te wisselen. En dan zijn er waarschijnlijk nog andere mogelijkheden ook. Misschien heeft hij 'a la Epstein' wel zelfmoord gepleegd gezien zijn uitzichtloze situatie en dat hij niet meer aan kon zien hoe zijn vrouw ondertussen van de ene 'donor' naar de andere hopte. Allemaal mogelijkheden met een lage probabiliteit imo en ze lijken me vergezocht maar we zullen de waarheid nooit weten veronderstel ik. En zelfs al komt 'de waarheid' ooit aan het licht zal die niet universeel geloofd worden.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar let op he, ik ben er ook niet van overtuigd dat Putin hem heeft afgemaakt nu. Dat kan, maar hij kan ook in andere omstandigheden gestorven zijn, tenslotte was dat de reden waarom ze hem ginder gestoken hadden he, dat hij rap de pijp zou uit zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2024 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://my.clevelandclinic.org/healt...ostics/autopsy "It usually takes a pathologist two to four hours to examine a body during an autopsy. They may be able to release preliminary (early) results within two to three days of the autopsy. But the full results of an autopsy typically take six weeks — or longer — to prepare." Het is imo niet noodzakelijk verdacht dat de russische autoriteiten hun tijd willen nemen voor een grondig onderzoek. Ik hoop natuurlijk wel dat het lichaam vrijgegeven wordt voor de familie. Er kunnen ook andere motieven spelen om het lichaam niet vrij te geven, meer van politieke aard zonder dat daarom betekend dat de Russen 'het gedaan hebben'. Eg geen mediaspektakel willen vlak voor de verkiezingen, of geen 'mekka' begraafplaats willen.
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Clintons met hun 56 'vrienden' die 'zelfmoord' plegen. Epstein die 'zelfmoord' pleegt, de talloze coups en moorden. De chef-kok van Obama die een uitstekend zwemmer is maar verdrinkt na een paddle board accident enz enz. De Ukrainse onderhandelaar die simpelweg neergekogeld wordt door de SBU... Waarom zou dan de bewijslast in geval Putin erg laag moeten liggen maar niet voor andere aktoren die ook niet bepaald een reputatie hebben dat ze zoiets nooit of te nooit doen?
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 21 februari 2024 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk, hoe leg jij uit dat Trump niet allang is neergelegd dan ? Het zou toch ondenkbaar geweest zijn dat zo iemand aan de macht kon komen mocht men systematisch neerleggen wat niet in het straatje past van "de machtshebbers" ? Hoe komt het dat een Filip De Winter nog niet werd afgemaakt ? Of een Marine Le Pen ? Citaat:
Ik bedoel maar, wat heeft de westerse eventuele moordlust nu te maken met bewijsmateriaal dat Vladimir dat NIET zou durven doen ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We moeten ons daar alleszins tegen verzetten. Een journalist heeft de plicht de waarheid te achterhalen. Het is belangrijk om ook onafhankelijke journalisten (die hun bronnen vrijgeven) te horen. Het blijft belangrijk om ALLES kritisch te bekijken, ook als je er al erg in gelooft. Sowieso is elk regime die de waarheid probeert te verstoppen of zelfs te bestraffen niet koosjer. Assange riskeert 175 jaar cel gewoon omdat hij bepaalde dingen heeft gezegd en vrijgegeven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien zit het in ons als mens, en kunnen we enkel voor onszelf proberen zo kritisch mogelijk te blijven en nadenken over de essentie los van nationaliteiten, los van regimes --> Bvb: Wie lijdt er, wie ziet er af, wat kunnen we daar aan doen? Nog iets over covid vaccinaties: Dat ligt ethisch heel moeilijk. Vaccinaties hebben risico's. Een collega van mij is gestorven aan een hartaanval kort nadat hij gevaccineerd werd tegen covid. Op den duur weet je het ook niet meer, ik ben sowieso niet zo voor complottheorieën omdat ik denk dat overheden en instanties daar te dom voor zijn en wij hun capaciteiten overschatten.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 21 februari 2024 om 11:37. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() iedereen vergeet een optie:
de man kan zijn dood geensceneerd hebben om onder te duiken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() UFO kidnapping verklaart perfect waarom zijn lijk niet kan “vrijgegeven worden”
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |