Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2024, 15:26   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U heeft dat boek dus niet gelezen.
Ik heb het Woke boek van Bart De Wever niet gelezen wegens betaalmuur. Heb jij jouw recensie van het boek al ergens op het forum staan ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 15:28   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wellicht omdat een construct als België enkel op surrealistische wijze kan bestuurd worden.
Daarom ben ik ook groot voorstander om onze democratie te bedanken voor wat het was geweest en alle macht absoluut over te dragen aan het Huis Van België.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 4 april 2024, 15:48   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Niet getreurd, nog een paar uurtjes en jullie kunnen wel weer genieten van een stukje journaal waarin De Croo en / of Vantigchelt te zien zal zijn.
Desnoods over welk soort chocoladeëieren nu de beste zijn, of wie weet gaat hij Wout van Aert eens persoonlijk bezoeken.
Ze kunnen elkaar dan beiden een spoedig herstel toewensen, de ene met zijn persoonlijke gezondheid, de andere met die van zijn partij.
Als de camera's maar draaien, natuurlijk.
Tja, die mensen hebben dan ook een echte politieke job hee. Zijn bezig met echte problemen waar de pers en blijkbaar die hun lezers:kijkers interesse in hebben. Pretpolitici van het Blok die enkel maar met klagen en campagne voeren hun dagen moeten vullen hebben daar geen last van.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 15:52   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb het Woke boek van Bart De Wever niet gelezen wegens betaalmuur. Heb jij jouw recensie van het boek al ergens op het forum staan ?
Ik heb het boek gekocht.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 15:56   #65
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tja, die mensen hebben dan ook een echte politieke job hee. Zijn bezig met echte problemen waar de pers en blijkbaar die hun lezers:kijkers interesse in hebben. Pretpolitici van het Blok die enkel maar met klagen en campagne voeren hun dagen moeten vullen hebben daar geen last van.

Is die echte politieke job dan zo ongeveer 3 maanden voor de verkiezingen begonnen?
Daarvoor was De Croo bijlange niet zoveel in het nieuws.
En we hebben al meer Van Tigchelt op ons bord gekregen dan gedurdende 4 jaar Van Quickenborne.
Ook dat is zo ongeveer 3 maanden voor de verkiezingen begonnen.
Raar, hee?
Oud 4 april 2024, 16:00   #66
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik heb het boek gekocht.
En heb je het ook gelezen?
Oud 4 april 2024, 16:48   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is die echte politieke job dan zo ongeveer 3 maanden voor de verkiezingen begonnen?
Daarvoor was De Croo bijlange niet zoveel in het nieuws.
En we hebben al meer Van Tigchelt op ons bord gekregen dan gedurdende 4 jaar Van Quickenborne.
Ook dat is zo ongeveer 3 maanden voor de verkiezingen begonnen.
Raar, hee?
Quick zowel als De Croo zijn niet weggeweest uit de actualiteit. Dat was dan ook al die jaren te merken aan de eindeloze reeks afzeikdraadjes die enkele notoire N-VA kaders hierover serieel zaten te lanceren. Met uiteraard de heeel actieve deelname daarbij van de Blok-fanbase.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 16:57   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het boek gekocht.
Mag ik jou feliciteren met jouw aankoop ! Ik begrijp dat het voor jou niet eenvoudig is om te communiceren met forumgenoten na het lezen van Bart De Wever's "Woke". Jouw wijsheid zijn toegenomen in maatschappij inzichten overstijgen dit forum.

Ik vraag ook jouw excuses voor mijn vraag van jouw recensie van het boek. Die zou toch maar verloren gaan op dit forum.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 april 2024 om 16:58.
Oud 4 april 2024, 17:54   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En heb je het ook gelezen?
Yep.
Oud 4 april 2024, 17:55   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Quick zowel als De Croo zijn niet weggeweest uit de actualiteit. Dat was dan ook al die jaren te merken aan de eindeloze reeks afzeikdraadjes die enkele notoire N-VA kaders hierover serieel zaten te lanceren. Met uiteraard de heeel actieve deelname daarbij van de Blok-fanbase.
Quicky was inderdaad veel in het nieuws.
Als onderduiker
Als geviseerde
Als wildplasser
als ...
Oud 4 april 2024, 17:56   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik jou feliciteren met jouw aankoop ! Ik begrijp dat het voor jou niet eenvoudig is om te communiceren met forumgenoten na het lezen van Bart De Wever's "Woke". Jouw wijsheid zijn toegenomen in maatschappij inzichten overstijgen dit forum.

Ik vraag ook jouw excuses voor mijn vraag van jouw recensie van het boek. Die zou toch maar verloren gaan op dit forum.
Ik raad iedereen aan om het boek te lezen.
Oud 4 april 2024, 18:19   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft dat boek dus niet gelezen.
Ik heb het gelezen, het is de bullshit. Exacte copie van het gezever dat je op elke extreemrechtse website kan lezen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 april 2024 om 18:20.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 18:21   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat er nu eenmaal geen blanko cheques in politiek bestaan, en men bij de -andere- traditionele partijen eerst wil zien of de Bart De Wever van NA de verkiezingen noch steeds in campagnemodus blijft zitten en blijft lullen over minikabinetten en confederalisme , of dat hij terug normaal doet zoals in 2014.

In het eerste geval zit men toch maar zijn tijd te verspillen, in het tweede geval is er uiteraard geen principieel bezwaar tegen n-va deelname. En in dat geval is jouw grootste angst vermeden hee schoof.
Ik zit me meer te verkneukelen in jouw grootste angst, en dat is de onmogelijkheid om nog een federale regering te kunnen vormen.

In ieder geval voelen wij nog de pijn van de sjot in onze teelballen, zodat wij dit ons geen tweede keer zullen laten overkomen.
Als het mogelijk is, zal er geen water in de communautaire wijn gedaan worden. We zullen gewoon aan de kant blijven staan en denken: laat ze zelf hun financiële putten maar uitleggen tegen Europa ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 18:22   #74
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Quick zowel als De Croo zijn niet weggeweest uit de actualiteit...
Laat mij niet lachen.
Zij waren niet zo iedere dag in het nieuws als nu het geval is.
Denk je nu echt dat het niet opvalt?
Vanaf 3 maanden voor de verkiezingen zitten ze iedere dag in het nieuws.
Oud 4 april 2024, 18:26   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp ik het goed dat Bart De Wever federaal voor elke bevoegdheid 3 ministers wil ? Een Waalse, een Brusselse en een Vlaamse minister voor ééndezelfde post ?
Je bent inderdaad niet goed van begrip.

Om het, wegens noodzaak, simplistisch uit te leggen:
de huidige ministers van justitie en binnenlandse zaken, worden vervangen door één minister van justitie en binnenlandse zaken van Vlaanderen,
EN door één minister van justitie en binnenlandse zaken van Wallonië.

En zo kan je nog straffere clusters maken natuurlijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 april 2024, 18:28   #76
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Omdat er nu eenmaal geen blanko cheques in politiek bestaan, en men bij de -andere- traditionele partijen eerst wil zien of de Bart De Wever van NA de verkiezingen noch steeds in campagnemodus blijft zitten en blijft lullen over minikabinetten en confederalisme , of dat hij terug normaal doet zoals in 2014.
...
Het moet wel voor iedereen duidelijk zijn dat die lange regeringsformaties niet de fout van N-VA zijn.
Ook zonder hen gaat het niet vooruit, en dat komt omdat de klassieke partijen totaal niet gehaast zijn om een regering te vormen.
In andere landen treden in de eerste dagen na de verkiezingen partijvoorzitters van verliezende partijen af, binnen de paar dagen wordt een nieuwe voorzitter gekozen en kunnen de onderhandelingen snel van gang gaan.
In België nemen ze hun tijd.
Het kan meer dan een jaar duren voor de laatste loser partij zijn partijvoorzitter vervangen heeft.
Tja, wat wil je, als er geen haast is, en je werkt met het geld van een ander (de burger)?
Oud 4 april 2024, 18:32   #77
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik raad iedereen aan om het boek te lezen.
Neen, lees gewoon dit artikel dan weet je alles wat erin staat.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230414_95910028
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 18:35   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Quick kwam tamelijk veel in het nieuws, maar over een bepaald item toch niet zo erg veel.
En net dat item slaat nu als een boemerang in het gezicht van zijn opvolger.

Zonder de nodige voorbereidingen, plots toeteren dat alle gevangenisstraffen onder de drie jaar eindelijk zouden effectief uitgevoerd worden. "Eindelijk een einde aan die grote schande, die justitie echt ongelooflijk maakte".
Maar als er niet eerst plaats gemaakt wordt, dan krijg je toestanden zoals de folteringen en de stakingen ...

Oud 4 april 2024, 18:38   #79
De gemuilkorfde

Standaard

En zoals ik voorspelde, daar is de dagelijkse rubriek De Croo / Vantigchelt weer: nu weer over speurhonden die op zoek moeten gaan naar GSM's en andere electronica.
Hij werd op VTM Nieuws wel gedegradeerd naar vlak voor het sportnieuws.
Oud 4 april 2024, 18:43   #80
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Quick kwam tamelijk veel in het nieuws, maar over een bepaald item toch niet zo erg veel.
En net dat item slaat nu als een boemerang in het gezicht van zijn opvolger.

Zonder de nodige voorbereidingen, plots toeteren dat alle gevangenisstraffen onder de drie jaar eindelijk zouden effectief uitgevoerd worden. "Eindelijk een einde aan die grote schande, die justitie echt ongelooflijk maakte".
Maar als er niet eerst plaats gemaakt wordt, dan krijg je toestanden zoals de folteringen en de stakingen ...
Hoeveel jaren slepen de gevangenisproblemen aan ?
DE politiekers WILLEN NIET dat ze opgelost raken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be