![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe rijker en beter mensen het hebben, hoe minder kinderen. Het zijn alleszins geen financiële bezorgdheden die ervoor zorgen dat het aantal kinderen bij blanke Europeanen er zo fel op achteruit is gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is echter ook de vraag of iets politiek haalbaar is. 5 indexsprongen lijken mij hoogst onwaarschijnlijk door te voeren. Je kunt zo ook op papier zetten dat je de sociale zekerheid gewoon gaat stopzetten, en dan zou je rekenkundig ongetwijfeld heel gemakkelijk je begroting in evenwicht krijgen. Maar veel geluk om dat in te voeren.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 mei 2024 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA wilt dit rechttrekken door 5 x de indexering (van 2%) niet toe te passen. Wij hebben nooit begrepen waarom die uitkeringen verhoogd moesten worden. Hierdoor slonk het verschil tussen werken en niet werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is of je het als realistisch beschouwt om dat door te duwen. Een volgende regering zal hoogstwaarschijnlijk met de PS zijn. Denk je dat de PS dat gaat slikken? En Vooruit?
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 mei 2024 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien een idee voor een landelijke campagne.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tijd geleden vertelde Decroo zelfs zonder blikken of blozen dat dankzij de index onze koopkracht beschermd was !!! Laatst gewijzigd door Boduo : 8 mei 2024 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hongarije voert dat beleid al een tijdje. Jet zou interessant zijn om daar eens naar de resultaten te gaan kijken. Is het aantal geboortes er toegenomen?
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel: de gemiddelde vruchtbare VLAAMSE vrouw heeft NU 0,99...kinderen. In de scholen daalt de kwaliteit vooral door de grote aantallen kinderen die onvoldoende Nederlands begrijpen & spreken. Dat voorspelt niets goed ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er gelukkig nooit gebruik van moeten maken, maar soms kan je pech hebben. En, het is in een andere draad al aangehaald, het geeft ern verschuiving naar ‘langdurige zieken’. https://www.standaard.be/cnt/dmf20240508_92619242 Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 zaak is erg in Vlaanderen: het zeer laag geboortencijfer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's waarom we hard tegen de Vlondereirs blijven roepen: "Get a life!"
![]() |
#74 |
|
![]() Nochtans is dat een wereldwijde evolutie.
Ook in ontwikkelingslanden daalt het aantal kinderen per vrouw naarmate de welvaart stijgt. Bijvoorbeeld: Kenia (van 8 naar 3): https://www.macrotrends.net/global-m...20from%202020. Bangladesh (van 7 naar 1.9...): https://www.macrotrends.net/global-m...20from%202020. En zelfs China (van 6.5 naar 1.7...) : https://www.macrotrends.net/global-m...20from%202020.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij ook af wat er gebeurt in de volgende situatie: Ik vraag mij ook af wat er gebeurt als iemand na een ontslag besluit een carrièreswitch te doen, en bijvoorbeeld voor een knelpuntberoep gaat. Daarvoor zal het dan noodzakelijk zijn om hiervoor te studeren. De VDAB zal dit dan ondersteunen, en de persoon in kwestie krijgt werkloosheid voortbetaald tijdens de (full-time) studies. Zit dit ook bij de soort werkloosheid die je na 1 jaar gaat stopzetten? In dat geval ga je niet veel mensen meer naar die knelpuntberoepen lokken. Ik ken mensen die na een ontslag bezig zijn met studies in verpleegkunde, onderwijs, enz (ik heb het hier niet over een cursusje links of rechts, maar om bijv. studies op bachelor niveau). Ik ken er zelfs met chronische aandoeningen die zich makkelijk zouden kunnen nestelen in de ziekteverzekering, maar ondanks alles toch die studies doen. Dat zijn studies die minstens 1 jaar duren. Als je tegen die mensen zegt dat je hun werkloosheid na 1 jaar zult afnemen, dan mag je er zeker van zijn dat ze die stap niet meer zullen zetten. Dan verlies je weer een bron van nieuwe leerkrachten, nieuwe verplegers, enz. Als men die periodes ook niet meer gaat meenemen voor het pensioen, dan ben je dat ook weer aan het ontmoedigen.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Maar het omgekeerde is tot op zekere hoogte ook waar: Hoe minder kinderen, hoe rijker en beter veel mensen het hebben. Het is een nogal rauwe en cynische bemerking, maar er is veel van aan. Of het maatschappelijk bekeken beter is? Dat is wel wat anders. Maar anderzijds gebieden waar er een bevolkingsexplosie zich voordoet (Gaza de voorbij tien jaar) creëert nog meer problemen en spanning.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 8 mei 2024 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|