Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2024, 23:55   #61
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Jawel het zal 5jaar oppositie worden.
5 jaar in de oppositie aan 10,45 miljoen partijfinanciering per jaar.

Oh nee, wat erg!
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 04:55   #62
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De meerderheid van de ID-leden is NIET pro-Russisch. Totaal niet.
Geen idee van, het zou de moeite zijn om het eens na te rekenen. Ik denk aan de groten zoals het RN, de FPÖ, de AfD (want die komen er toch weer bij nu de verkiezingen voorbij zijn hé)...

Interessant maar hier naast de kwestie, ik heb helemaal niet beweerd dat de meerderheid van de ID-leden pro-Russisch zou zijn.

Citaat:
Voor het overige klopt de laatste analyse niet: met 1.034.112 stemmen overvleugelt het Vlaams Belang de N-VA die 995.868 binnenhaalt. Het Vlaams Belang is daarbij de grootste stijger: 222.943 stemmen meer dan in 2019. De N-VA echter wist slechts 41.820 stemmen extra binnen te rijven.
Het "klopt" alleen niet omdat u hier plots van onderwerp verandert: ik had het over het federale niveau. Daar hebben een aantal VB-gezinden N-VA gestemd om een nieuwe Vivaldi te blokkeren. Vandaar het opvallende verschil in de winst van het VB op de diverse niveaus.
Oud 13 juni 2024, 05:28   #63
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Op een gegeven moment zei hij tegen De Sutter dat ze eigenlijk een vent was. Strikt genomen heeft hij natuurlijk gelijk, maar zoiets doet vele kijkers (en dus toekomstige kiezers) toch wel eens "slikken", denk ik.
Daar heeft hij imo stemmen verloren. En dat riedeltje in "het conclaaf" (rikketik.....) was ronduit lachwekkend.
Ik heb hier en daar iets zijdelings gelezen over dat conclaaf maar heb het niet gezien.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 07:03   #64
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Hoe kunnen sommige na constant al jaren verkeerd bewezen te zijn toch nog die onzin geloven?
Als de sutter zijn skelet binnen een paar honderd jaar door mensen die hun brein niet besmet is geweest met het woke-mind-virus, wordt onderzocht, dan concluderen deze dat de sutter van de geboorte tot zijn dood een man is geweest. Met of zonder ge-amputeerde penis.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 juni 2024 om 07:04.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 07:32   #65
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als de sutter zijn skelet binnen een paar honderd jaar door mensen die hun brein niet besmet is geweest met het woke-mind-virus, wordt onderzocht, dan concluderen deze dat de sutter van de geboorte tot zijn dood een man is geweest. Met of zonder ge-amputeerde penis.
Aan uw skelet gaan ze ook de onzin niet meer kunnen achterhalen die gij bij leven hebt uitgekraamd.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 07:48   #66
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Aan uw skelet gaan ze ook de onzin niet meer kunnen achterhalen die gij bij leven hebt uitgekraamd.
Gij kunt dan NU zelfs niet.
Oud 13 juni 2024, 07:49   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geen idee van, het zou de moeite zijn om het eens na te rekenen. Ik denk aan de groten zoals het RN, de FPÖ, de AfD (want die komen er toch weer bij nu de verkiezingen voorbij zijn hé)...
Geen idee waar de kortsluiting, maar dit hebben we al eens de revue laten passeren. Toen heb ik al aangegeven dat de AfD uit de fractie werd gezet. Ik heb ook aangestipt dat de RN al een tijdje aan het keren is. Onderstaande interview is typerend voor de ommezwaai binnen het RN. In een interview uit 2022 verzette Le Pen zich tegen het leveren van wapens aan Oekraïne. We schrijven nu 2024 en Le Pen tapt uit een heel ander vaatje:

https://www.bfmtv.com/politique/mari...406050905.html
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 07:50   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het "klopt" alleen niet omdat u hier plots van onderwerp verandert: ik had het over het federale niveau. Daar hebben een aantal VB-gezinden N-VA gestemd om een nieuwe Vivaldi te blokkeren. Vandaar het opvallende verschil in de winst van het VB op de diverse niveaus.
Neen, ik verander niet. U had het over het Europese niveau. En uw analyse daarover klopt niet.

Uw woorden:

Citaat:
Europees hebben een aantal mensen niet voor het VB gestemd omwille van het risico dat de ID-fractie pro-Russisch en anti-Oekraïens zou zijn.
Oud 13 juni 2024, 09:08   #69
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik verander niet. U had het over het Europese niveau. En uw analyse daarover klopt niet.
U ijlt, wat wel vaker voorvalt.

Dit waren mijn woorden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Mijn analyse:
  • een aantal Belang-gezinden hebben federaal N-VA gestemd om Vivaldi onmogelijk te maken
Oud 13 juni 2024, 09:11   #70
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee waar de kortsluiting, maar dit hebben we al eens de revue laten passeren. Toen heb ik al aangegeven dat de AfD uit de fractie werd gezet. Ik heb ook aangestipt dat de RN al een tijdje aan het keren is. Onderstaande interview is typerend voor de ommezwaai binnen het RN. In een interview uit 2022 verzette Le Pen zich tegen het leveren van wapens aan Oekraïne. We schrijven nu 2024 en Le Pen tapt uit een heel ander vaatje:

https://www.bfmtv.com/politique/mari...406050905.html
Dat kan best zijn, maar het leeft allemaal nog wat teveel onder de waterlijn. Het is aan het broebelen. En dan krijgen we de overwinning van de FPÖ die voluit voor de Russen gaan. Lap, beeld weer aan diggelen.

Er zal dus nog veel water door de Schelde, de Rijn en de Donau moeten vloeien eer het groot publiek de ID-fractie als een asset voor de zelfverdediging van Europa gaat zien.
Oud 13 juni 2024, 09:14   #71
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit waren mijn woorden:
Dat is flauwekul. In de weken na de peilingen is de score van alle partijen behalve NVA en VB quasi ongewijzigd gebleven.
Het was de rechtstreekse aanval van De Wever op Van Grieken met zijn anti-woke/homo gelul en zijn rikketikketik die daar voor een wijziging zorgde.
Oud 13 juni 2024, 09:23   #72
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zo van:
Fucking slecht weer, ik zal ze eens een lesje leren en stem voor het VB!
Of
Lekker weertje, die van de NVA zijn zo slecht nog niet.

Ja, zo zit een mens in elkaar. Ik heb het de ene dag ook moeilijker dan de andere met het feit dat ik hier nu de minderheid ben. Soms zie ik het allemaal nog wel goed komen, een andere keer denk ik dat de blok hier binnenkort in brand staat omdat zo'n stonede debiel in een soekjurk zijn in brand staande pitapan met water blust of erger ik me aan het feit dat ik op het half uur naar het werk fietsen enkel vrouwen met hoofddoeken of mensen die vreemde talen spreken ben tegen gekomen. Het weer zit daar al eens voor iets tussen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 juni 2024 om 09:23.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 09:29   #73
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is flauwekul. In de weken na de peilingen is de score van alle partijen behalve NVA en VB quasi ongewijzigd gebleven.
U gaat ervan uit dat mensen die keuze gemaakt hebben "in de weken na de peilingen".

Wat betekent dat, en op basis waarvan maak je die hypothese?

Citaat:
Het was de rechtstreekse aanval van De Wever op Van Grieken met zijn anti-woke/homo gelul en zijn rikketikketik die daar voor een wijziging zorgde.
Alweer een hypothese, en dan nog één die ervan uitgaat dat de gemiddelde N-VA stemmer niet al te snugger is.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 juni 2024 om 09:31.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 09:35   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan best zijn, maar het leeft allemaal nog wat teveel onder de waterlijn. Het is aan het broebelen. En dan krijgen we de overwinning van de FPÖ die voluit voor de Russen gaan. Lap, beeld weer aan diggelen.

Er zal dus nog veel water door de Schelde, de Rijn en de Donau moeten vloeien eer het groot publiek de ID-fractie als een asset voor de zelfverdediging van Europa gaat zien.
De FPÖ is de uitzondering in die fractie. Daarnaast zitten er stevige anti-Poetin partijen als bijvoorbeeld de Finnen en de Esten.
Oud 13 juni 2024, 09:36   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dit waren mijn woorden:
Ik ijl niet.

Dit waren wel woorden:

Citaat:
Europees hebben een aantal mensen niet voor het VB gestemd omwille van het risico dat de ID-fractie pro-Russisch en anti-Oekraïens zou zijn.
Laat het nu zo zijn dat het Vlaams Belang op Europees net het hoogst aantal stemmen weet te verzamelen in vergelijking met federaal en regionaal niveau, en daarmee ook de N-VA voorbijsteekt.
Oud 13 juni 2024, 09:37   #76
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat ervan uit dat mensen die keuze gemaakt hebben "in de weken na de peilingen".

Wat betekent dat, en op basis waarvan maak je die hypothese?

Alweer een hypothese, en dan nog één die ervan uitgaat dat de gemiddelde N-VA stemmer niet al te snugger is.
De Wever had na zijn boekje over Woke al door dat dat anti-woke gezever de nuchtere Vlaming niet interesseert. En over Onafhankelijkheid heeft Jambon al jaren geleden toegegeven dat de Vlaming daar tegen is.

En daarover heeft De Wever Van Grieken dingen doen zeggen die sommigen van gedacht deden veranderen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 juni 2024 om 09:37.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2024, 09:37   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier uw analyse die uit twee elementen bestaat, en waarbij het laatste wel gaat over het Europees niveau:

Citaat:
Mijn analyse:
  • een aantal Belang-gezinden hebben federaal N-VA gestemd om Vivaldi onmogelijk te maken
  • Europees hebben een aantal mensen niet voor het VB gestemd omwille van het risico dat de ID-fractie pro-Russisch en anti-Oekraïens zou zijn.
Oud 13 juni 2024, 09:41   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was geen sprake van een aanval door BdW. In het Conclaaf zei hij enkel dat hij bij die uitspraak van Tom VG (dat de overheid niet moet meegaan in dat transgenderverhaal) afhaakte, ook al was hij anti-woke. Bart DW onderstreepte net dat hij helemaal niet meeging met het wokeverhaal. Het was wel De Sutter die wel de aanval begon tijdens het Conclaaf als er trouwens erna. Toen beweerde DS zelfs dat het Vlaams Belang haar partij "een cadeau had gedaan". Met de verkiezingen is alvast gebleken dat Groen daar alleszins geen cadeaus heeft voor gekregen, integendeel.
Oud 13 juni 2024, 09:44   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Wever had na zijn boekje over Woke al door dat dat anti-woke gezever de nuchtere Vlaming niet interesseert. En over Onafhankelijkheid heeft Jambon al jaren geleden toegegeven dat de Vlaming daar tegen is.

En daarover heeft De Wever Van Grieken dingen doen zeggen die sommigen van gedacht deden veranderen.
Dat is, zoals E. Gedius al aangaf, een pure veronderstelling. Zeker de aanname dat het voor een veronderstelde grote stemmenverschuiving zou gezorgd hebben. U mag zich natuurlijk altijd troosten met die gedachte, natuurlijk. Voor het overige vind ik trouwens niet dat Tom VG ook maar iets verkeerd heeft gezegd. Als partijvoorzitter mag hij gerust nog steeds de spreekbuis zijn van een partij die zeker voorbehoud maakt bij de genderideologie en bij al dat wokegedoe.
Oud 13 juni 2024, 10:15   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die aanval kwam niet van De Wever, die aanval kwam van Groen. De gevolgen waren 2 ledig. Stemmen van VB naar NVA en stemmen van Groen naar PVDA.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be