Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2024, 10:40   #61
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Inderdaad. Ik zou het niet beter kunnen zeggen:

Citaat:
Een angst- en piekerstoornis veroorzaakt heftige angsten in het dagelijks leven, zonder dat er echt gevaar is.
U maakt zich steeds zorgen over veel dingen.
Klachten zijn hartkloppingen, zweten, benauwdheid, misselijkheid of het gevoel te stikken.
Wat helpt is elke dag gezond en regelmatig te leven.
Mogelijke behandelingen zijn gesprekken, een online cursus, gedragstherapie en soms medicijnen.
Oud 1 juli 2024, 12:42   #62
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De enige die bang zijn, zijn degene die hun leugens aan anderen willen opdringen omdat ze anders hun prietpraat niet verkocht krijgen.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2024, 13:56   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Niet zeker of ik er goed aan doe dat met iedereen te delen.
Vertel meer over uzelf, privé.
Je hebt dat in het verleden, en in discussie met dezelfde deelnemers trouwens al toegelicht : Lawson.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2024, 14:27   #64
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige die bang zijn, zijn degene die hun leugens aan anderen willen opdringen omdat ze anders hun prietpraat niet verkocht krijgen.
Wat is in de onderstaande tekst dan volgens u een leugen of prietpraat?

Citaat:
-Er bestaan operaties waarbij een jongen de uiterlijke kenmerken van een meisje krijgt. En omgekeerd.
-Er bestaan mensen die zo'n operatie laten uitvoeren.
-Sommige mensen vinden dat je na zo'n operatie ook daadwerkelijk van geslacht veranderd bent, anderen vinden van niet.
-Sommige mensen voelen zich beter na zo'n operatie maar er zijn ook mensen die nadien spijt hebben van zo'n operatie.
Of toon je nu voor eens en altijd aan dat ik anderen mijn 'leugens' wil opdringen ofwel geef je toe dat je een trol eerste klas bent geworden.
Oud 1 juli 2024, 14:44   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat is in de onderstaande tekst dan volgens u een leugen of prietpraat?

Of toon je nu voor eens en altijd aan dat ik anderen mijn 'leugens' wil opdringen ofwel geef je toe dat je een trol eerste klas bent geworden.
Het gaat erover dat ge dat ook aan andermans kinderen wilt onderwijzen zieke geest.
Ge hebt dat zelf voldoende getoond.

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2024 om 14:45.
Oud 1 juli 2024, 14:46   #66
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hebt dat in het verleden, en in discussie met dezelfde deelnemers trouwens al toegelicht : Lawson.
Het wordt tijd om een stichting te starten. Een gesticht

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2024 om 14:46.
Oud 1 juli 2024, 15:25   #67
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat erover dat ge dat ook aan andermans kinderen wilt onderwijzen zieke geest.
Ge hebt dat zelf voldoende getoond.
Je noemt dat al heel de tijd leugens.

Toon aan waarom dat leugens zijn of geef toe dat je hier enkel zit om te trollen.
Oud 1 juli 2024, 15:46   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wordt tijd om een stichting te starten. Een gesticht
Lawson in een gesticht steken ? Interessante suggestie !
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2024, 16:05   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gevraagd naar zijn bron over de oorlog in Oekraïne liet CUFI me weten "een baptist groep". Dat bleek dan Lawson te zijn. Ook over zovele andere zaken is Lawson blijkbaar zijn zijn grote en zelfs enige bron. Lawson moet dus wel een heel bijzondere mens zijn: van zowat alles op de hoogte. Het lijkt verdacht veel op een cult, daar in dat kringetje. Ook vertoont hij die trek die veel Amerikaanse pastors kenmerkt: met veel gedruis en overdreven pathos oreren over de dingen waar ze tegen zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2024, 16:22   #70
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je noemt dat al heel de tijd leugens.

Toon aan waarom dat leugens zijn of geef toe dat je hier enkel zit om te trollen.
De issue is niet dat die operaties bestaan, maar dat ge dat beter onderwijst aan plastische chirurgen en niet andermans kinderen. Het is ziek om de nood te voelen kinderen over geslachtsoperaties te informeren, uiterst ziek. Dat is de issue. Wie gelijk heeft is mijn issue niet,. Ge moet die van mij en mij daar niets in bijleren. Wil je dat toch doen, dan wil je dat opdringen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 1 juli 2024 om 16:34.
Oud 1 juli 2024, 16:23   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gevraagd naar zijn bron over de oorlog in Oekraïne liet CUFI me weten "een baptist groep". Dat bleek dan Lawson te zijn. Ook over zovele andere zaken is Lawson blijkbaar zijn zijn grote en zelfs enige bron. Lawson moet dus wel een heel bijzondere mens zijn: van zowat alles op de hoogte. Het lijkt verdacht veel op een cult, daar in dat kringetje. Ook vertoont hij die trek die veel Amerikaanse pastors kenmerkt: met veel gedruis en overdreven pathos oreren over de dingen waar ze tegen zijn.
Ik volg geen enkele mens 100%, ik vorm nu exclusief op de Bijbel in groep. Zo waken we op elkaar of iedereen het wel goed samenvatte. In groep bereikt ge meer perspectief en kunt ge elkaar op fouten wijzen.
Oud 1 juli 2024, 16:39   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik volg geen enkele mens 100%, ik vorm nu exclusief op de Bijbel in groep. Zo waken we op elkaar of iedereen het wel goed samenvatte. In groep bereikt ge meer perspectief en kunt ge elkaar op fouten wijzen.
Al eerder heb ik gevraagd op basis van welke basis u dan tot de conclusie komt om het niet eens te zijn met Lawson. U gaf eerder te kennen niets te lezen over het Russische oorlog tegen Oekraïne, maar louter voort te gaan op wat Lawson vertelt. Dus, hoe kunt u dan oordelen over wat waar en onwaar is bij hem?

Over de protestanten en de Bijbel gesproken: overal in de protestantse wereld rolt men al vechtend over de grond. Twee protestanten samen, een Kerk. Drie protestanten samen, een schisma. Enzovoort.
Oud 1 juli 2024, 17:09   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al eerder heb ik gevraagd op basis van welke basis u dan tot de conclusie komt om het niet eens te zijn met Lawson. U gaf eerder te kennen niets te lezen over het Russische oorlog tegen Oekraïne, maar louter voort te gaan op wat Lawson vertelt. Dus, hoe kunt u dan oordelen over wat waar en onwaar is bij hem?

Over de protestanten en de Bijbel gesproken: overal in de protestantse wereld rolt men al vechtend over de grond. Twee protestanten samen, een Kerk. Drie protestanten samen, een schisma. Enzovoort.
Vorm jij maar verder in uw haat voor Rusland en liefde voor Babylon.
Oud 1 juli 2024, 17:28   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet dus niet meer van welk hout nog pijlen maken. Waarom u Lawson in het ene geval volgt maar in het andere geval dan weer niet, kunt u blijkbaar niet toelichten. Tenzij u eigenlijk zou moeten toegeven dat u zichzelf opwerpt als een autoriteit die zelfs kan oordelen over wat een predikant van respectabele leeftijd leert. Eigenlijk zegt u dan eigenlijk dat u zelf de referentie bent. En dan zijn we inderdaad weer bij de kern van het protestantisme gekomen, waar iedereen zichzelf ziet als de ultieme referentie. Met alle gevolgen dien, want daardoor versnippert en verbrokkelt de christelijke gemeenschap steeds verder.

Als afsluiter: ik koester geen enkele haat voor Rusland. Wel voor de agressiepolitiek van Poetin. U echter haalt uw gram bij een Lawson die de groteske verklaring hierover aflegt. In een van zijn preken zegt hij bijvoorbeeld Poetin de wereld duidelijk maakt dat hij niet politiek correct is en geen deel is van de krachten van de antichrist door... - hou je vast - de Krim te bezetten. Hiermee toont hij dat hij een echte christen is... Rare kronkels toch, want "ware christenen" bezetten natuurlijk met de wapens een deel van een ander land. En Lawson gaat dan nog verder dat we toch echt wel sympathie zouden moeten koesteren voor zo'n "ware christen" als... Poetin. En natuurlijk niet voor de VS, of de NAVO... want in die landen is er een groot abortuscijfer. En zo blijft onze Lawson maar ongerijmdheden aan elkaar rijgen. Dat hij daarbij vergeet dat Rusland het hoogste abortuscijfer heeft, verzwijgt hij natuurlijk zedig. Dat Rusland het hoogste aantal gevallen van huiselijk geweld en geweld tegen vrouwen heeft, is blijkbaar ook niet echt belangrijk. Maar ja, Rusland is volgens hem echt wel een christelijk land... want Poetin heeft het zo gezegd.

https://youtu.be/O1M9TdIOJbs?t=312
Oud 1 juli 2024, 17:39   #75
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan u dat nader toelichten en uitleggen?
En on topic?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2024, 18:12   #76
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En on topic?
Jan kijkt neer op baptisten en anderen omdat hij zich op de wereld vormt en niet de Bijbel. Zijn relatie met de wereld is hoererij naar God. Hij is met zijn mond christen maar in naam een Babyloniër.
Oud 1 juli 2024, 18:31   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan kijkt neer op baptisten en anderen omdat hij zich op de wereld vormt en niet de Bijbel. Zijn relatie met de wereld is hoererij naar God. Hij is met zijn mond christen maar in naam een Babyloniër.
Jan kijkt niet neer op baptisten. Jan stemt wel niet in met een hautaine houding van een predikant die zijn preekstoel misbruikt om de Schrift te instrumentaliseren voor wereldse zaken en om zijn prediking te misbruiken om onchristelijke handelingen (als een militaire invasie in een buurland) goed te praten. Dat is inderdaad niet de Bijbel en bijgevolg gaat Jan ook niet mee met dergelijke predikers of de volgelingen ervan (als u). Jezus leerde net het omgekeerde: "Zalig de vredesstichters, want zij zullen de aarde beërven." Een ware christen kan dan ook niet een discours houden waarbij hij een agressieoorlog als die van Poetin tegen Oekraïne tracht recht te praten. Wie dat wel doet, gaat in tegen Jezus' lering en gedraagt zich bijgevolg als - ik gebruik eventjes uw woordenschat - "een Babyloniër".
Oud 1 juli 2024, 18:35   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En on topic?
CUFI, u gaf even wel geen antwoord op de gestelde vraag.

U beweert dat ik Rusland zou haten. Graag het bewijs.

Over uw eigengereide invulling van wat "Babylon" zou zijn, hebben we het al gehad: de zoveelste interpretatie van protestanten om de Schrift iets te laten zeggen wat er niet staat. Met als gevolg dat de protestanten het al zovele malen compleet mis hadden in hun toedichtingen en voorspellingen. Er is al zoveel keren beweerd dat die of deze "de grote hoer van Babylon" zou zijn en dat het Einde nabij is. Het is iedere keer weer een loze voorspelling gebleken.
Oud 1 juli 2024, 18:51   #79
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Als ge meer bekend zijt met bronnen van de wereld dan uw Bijbel, ben je een atheïst. God is afwezig in uw leven.
En uw haat voor Rusland zal ik dan hernuanceren naar uw haat voor Putin. Maar uw liefde voor Babylon domineert dus u bent verbonden met den boze.
Oud 1 juli 2024, 19:00   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge meer bekend zijt met bronnen van de wereld dan uw Bijbel, ben je een atheïst. God is afwezig in uw leven.
En uw haat voor Rusland zal ik dan hernuanceren naar uw haat voor Putin. Maar uw liefde voor Babylon domineert dus u bent verbonden met den boze.
U recycleert uw eigen narratief, maar nog steeds geen onderbouw. Haat voor Poetin? Correctie: haat voor de destructieve oorlog die op zijn bevel in Oekraïne wordt gevoerd en die leidt tot dood en verderf. U mag mij eens uitleggen hoe het afwijzen van dit geweld mij verbonden doet zijn "met den boze".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be