![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel, om te beginnen, het aantal een-ouder gezinnen was beduidend lager.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kwamen met een leger in het veld en bevrijden steden als Diest,Mechelen en Herentals ,al was het maar voor enkele dagen. Die waren stukken beter dan het verzet gedurende WOII. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom waren het eigenlijk domme mensen? Omdat ze vochten om een staatsorde te herstellen, zogenaamd door God gewild. Een staatsorde waarin de dorpelingen hun hun klak of hoofddeksel moest afnemen en diep buigen voor de baron van het dorp wanneer mijnheer baron op zijn paard parmantig door het dorp reed. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 augustus 2024 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom waren het eigenlijk domme mensen? Omdat ze vochten om een staatsorde te herstellen, zogenaamd door God gewild. Een staatsorde waarin de dorpelingen hun hun klak of hoofddeksel moesten afnemen en diep buigen voor de baron van het dorp wanneer mijnheer baron op zijn paard parmantig door het dorp reed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had liever geen vreemde bezetters gezien, die onze jonge mannen opeisten voor hun grootheidswaanzinnige oorlogen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 15 augustus 2024 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liberas (Boerenkrijg in context: colloquium) : 6. "Niet overal waren de Fransen de slechteriken, zoals de populaire beeldvorming soms doet geloven. Op een aantal plaatsen of door bepaalde groepen werden zij ontvangen als bevrijders." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2024 om 06:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kiest hier zonder gêne voor die bezetter en zijn collaborateurs.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Niet overal waren de Fransen de slechteriken, zoals de populaire beeldvorming soms doet geloven. Op een aantal plaatsen of door bepaalde groepen werden zij ontvangen als bevrijders." En terecht. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2024 om 06:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te weten : eerbiedig uw klak afdoen voor Mijnheer Baron en diep voor hem buigen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2024 om 07:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Conscriptie bestond in onze gewesten al lang vóór Napoleon. In de Spaanse tijd al. Maar het is waar, de Franse conscriptie was niet geliefd in onze gewesten. Van de andere kant waren er jonge kerels die vrijwillig dienst namen. Het gaf hun een inkomen. Ook in de Spaanse tijd was dit reeds het geval.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2024 om 07:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan u trouwens iets meer vertellen over die plaatsen waar de Sansculotten als bevrijders zouden onthaald geweest zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik steun in tegenstelling tot u geen vreemde bezetters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Foei, HO!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat de Franse bezetting een verademing bleek op vele vlakken in vergelijking met het vroegere vaak verstikkend maartchappelijk leven dat gedomineerd werd door de kerk en de adel. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2024 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Volgens jouw logica was het verzet in Vlaanderen 40-45 even lomp, ze vochten voor het regime dat hoger onderwijs in het Nederlands afschafte.
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() in 1830 was de universiteit van Gent Nederlandstalig. in 1831 was ze dat niet meer.
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met medewerking van de Vlaamse elite. In ieder geval, hetgeen u stelde m.b.t. de Weerstand klopte van geen kanten. Is dit verwonderlijk? Neen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2024 om 09:49. |
![]() |
![]() |