![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoewel je een paar posts geleden nog afkwam met "Wat aantoonbaar is gaan we aantonen." wacht ik nog steeds op uw berekening. Let wel: aangezien je het niet over 'gemiddelden' mag hebben veronderstel ik dus wel dat ELKE werkgever exact dezelfde kosten heeft in Frankrijk. Dus werkgevers met 1 werknemer betalen hetzelfde als die met 100 werknemers. Ook qua verzekeringen enzo eh? Ahja, het mag immers niet over gemiddelden gaan. Daarnaast ga ik er ook vanuit dat het voor een Franse werkgever geen rol speelt wie hij aanwerft. Ik ken de Franse situatie niet maar ik weet dat er in België bepaalde groepen werknemers zijn die goedkoper aan te werven zijn dan andere. In Frankrijk gaat dat niet bestaan want jij gaat met 1 voorbeeld aantonen dat de loonkost in Frankrijk lager ligt. Geen gemiddelden. ELKE werknemer kost voor de Franse ondernemer dus EXACT evenveel. Allez vooruit. Ik ben benieuwd. Neem uw tijd hoor, ik had alleen graag even geweten of je al bezig bent met je berekening want je belooft het nu al een hele tijd. En denk eraan!! Geen gemiddelden eh! Jij gaat met een cijfer komen en ik kan aan elke garagist in Frankrijk gaan vragen hoeveel een carrossier voor hem kost en die gaan ALLEMAAL exact hetzelfde zeggen nl. het bedrag dat u ons hier, hopelijk, in't kort gaat presenteren. We wachten nu al lang genoeg. Het afleidingsmanoeuvre van het afval heeft niet gepakt.
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vergeet ook de verzekeringen niet eh? En ALLE mogelijke andere kosten. En nog iets: je gaat kijken naar werknemers die NETTO €1800 verdienen. Mag ik er dan vanuit gaan dat iedere werknemer ook weer EXACT evenveel afdraagt op zijn bruto loon? Ahja, dat zal wel moeten. Anders moet je wederom met gemiddelden gaan werken en dat mag volgens de regels niet. Ik ga er dus vanuit dat je in Frankrijk TEN ALLE TIJDE evenveel afdraagt op je bruto loon. Wat je situatie ook is.
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het een goed idee om een 'werkgever' die op zoek is naar een arbeider te laten binnen wandelen bij een Frans en Belgisch interimkantoor. Die gaan toch de berekening maken en alles samenbrengen in het maandloon? Of heb ik het mis? Dit is tekst via : https://support.liantis.be/hc/nl/art...kracht-per-uur "Een uitzendkracht via een interimkantoor kan een waardevolle tijdelijke aanvulling betekenen voor je bedrijf. De extra medewerker kan pieken in de werkdruk opvangen, terwijl je je niet al te veel bijkomend papierwerk op de hals haalt; die neemt het uitzendbureau voor haar rekening. Door de band genomen kost een interimwerknemer een werkgever twee keer het normale bruto uurloon." Volgens mij verdubbelen interimkantoren het bruto loon niet om de helft in hun zak te steken. Of heb ik het mis? Franse situatie: https://entreprise.manpower.fr/infor...une-entreprise "Un intérimaire payé 15,50 euros par heure coûtera 34,10 euros par heure ?* l'entreprise utilisatrice si le coefficient est de 2,2" Als ik vanavond tijd heb zal ik beide eens naast elkaar leggen. Als we de winstmarges van de interimkantoren er uit filteren moeten we toch iets te weten kunnen komen?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 september 2024 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Denk je dat er veel verschil zit tussen werknemers in dezelfde sector, met hetzelfde bruto loon, dezelfde familiale situatie en beide wonende in een huurhuis?
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel succes met die oefening. Want je hebt naast reguliere regels ook allerlei uitzonderingsstelsels, bij ons en wellicht ook in Frankrijk.
De flexijobs, de gunstregimes voor oudere werknemers, of werknemers met een beperking. Ipv van een tabel met 2 kolommen wordt dat dan een spreadsheet.
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij gaat de kost van een interimmer nemen, trekt daar de winst van het interimburo af en beschouwt dat als een betrouwbare berekening voor de loonkost?? Nee, nogmaals: Echt??? Citaat:
De loonkost van een arbeider gaan we niet berekenen door te beginnen met een interimarbeider. Waarom overigens? Ik stelde een tijdje terug: Citaat:
Citaat:
Gewoon al het punt van de verzekeringen bv. Betaalt een interimbureau met duizenden werknemers evenveel verzekering per kop voor een arbeider dan een werkgever met 1 werknemer? En daarnaast: waar ga jij vandaan halen hoeveel winst er gemaakt wordt op een uitgezonden arbeider? Effe naar een interimbureau bellen? Maakt elk interimbureau evenveel winst? In Frankrijk en in België? Jij betwist cijfers die ik op tientallen websites vind en die ga jij nakijken aan de hand van een arbeider in een interimbureau en een gok naar de winst van dat interimbureau... En dan denk jij dat dat 'een goed idee is'... Sorry hoor...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 september 2024 om 11:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gaan we dan een werknemer nemen met een bruto loon van €4000 en drie kinderen wonende in een huurhuis van €1000 per maand? Of nemen we er eentje met een bruto loon van €8000, geen kinderen en wonende in een eigen huis? Of eentje met een bruto loon van €3000, 1 kind en wonende in een kartonnen doos onder een brug? Of ga je nu beweren dat die allemaal net evenveel belastingen betalen? Vast niet. En hoe verwerk je zoiets in je berekingen? Door een (hou u vast!!) gemiddelde te gebruiken. Draai of keer het zoveel je wil: als je loonkosten wil vergelijken ga je met gemiddelden moeten werken. Doe je dat niet kom je met 1 voorbeeld en aan de hand van 1 voorbeeld kan je niet de loonkost per land afleiden. Zo simpel is dat. Voor mijn part tol je nog twee dagen in het rond, hier ga ik niet vanaf. Succes!!
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij neemt twee vergelijkbare werknemers en beschouwt de loonkost van hen als zijnde de loonkost in België en Frankrijk. Dat er nog veel andere situaties mogelijk zijn is van geen tel. Nee, de loonkost wordt bepaald door de arbeiders die Johan kiest voor zijn berekening. Ik gooide het hem al eens voor de voeten: als je er in slaagt ergens in Be een fles wijn te vinden aan een lagere prijs dan diezelfde fles wijn in één of andere winkel in Fr en je kan stellen dat wijn goedkoper is in Be dan in Fr. Zo simpel is economie. Niet te geloven dat daar mensen jaar en dag school voor lopen...
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Het is even gek om de gemiddelde prijs van alle binnen België verkochte nieuwe wagen te vergelijken met de gemiddelde prijs van alle binnen Frankrijk verkochte nieuwe wagens. Zet een Renault Clio (B) naast een Renault Clio in Frankrijk en vergelijk die. Al de rest is gespartel. We vertrekken van het idee dat Jan en Jean identieke personen zijn die gaan voor een identieke job. Om het ons zelf niet moeilijk te maken laten we het eens berekenen door interimkantoren in Frankrijk en België. Hun 'winstmarges' gaan volgens mij niet ver uit elkaar liggen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 september 2024 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Nogal simpel uitgelegd maar je hebt gelijk: wijnprijs vergelijken met loonkost - het heeft iets ...
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag aan jou hoeveel ik jaarlijks aan onderhoud ga betalen voor een Toyota Rav4 die ik nieuw koop en 10 jaar met jaarlijks 15000km ga gebruiken. Jij kan dan naar een Toyota-verdeler bellen en vragen hoeveel onderhoud voor zo'n wagen kost. Of je gaat kijken wat een leasing-maatschappij voor die wagen vraagt. Dan trek je daar de kost voor banden en andere slijtage-onderdelen samen met verzekeringen ed. vanaf. Je berekent hoeveel winst die leasing maatschappij maakt, trekt die winst er ook nog af en beschouwt die uitkomst als de prijs die ik ga betalen voor onderhoud. En volgens jou is de tweede manier dus een goeie manier om te weten te komen hoeveel ik aan onderhoud kwijt ga zijn...
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Dat mag maar je doet het niet.
Je haalt twee verschillende verdienmodellen aan die niet met elkaar te maken hebben. Je zou best al beginnen met twee lease maatschappijen die dezelfde wagens en condities aanbieden. Neem er dan eentje in België en neem er eentje in Frankrijk. Pas dan heb je een zinnig antwoord geformuleerd.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu weet ik ook wel er over niets meer wordt gelogen dan over seks en geld ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 oktober 2024 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kent u het concept liquidatiereserve en uitkering middels dividend? Of denkt u dat ik gek ben en mijzelf meer dan het minimumloon zou uitkeren om te genieten van de verlaagde vennootschapsbelasting?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |