![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was trouwens niks ondemocratisch aan. Het democratische beslissingsproces had 2 factoren: het parlement, en het volk zelf. Het parlement had (overdonderend) VOOR gestemd. Het volk protesteerde "voor". Toen de Russische puppet (die inderdaad verkozen was) TEGEN deed, was er een opstand, en zette het parlement hem af. Daar was niks "ondemocratisch" aan. En zelfs al was er iets ondemocratisch, dat is helemaal geen verschoning om een land binnen te vallen ALS UW ZORG IS DAT ZE GEEN NATO LID worden met raketten aan uw grens. Het wil gewoon zeggen dat je je imperialistisch wil moeien als ze daar uw puppet buitengooien. En ja, dat is gewoon wat Rusland daar doet: zich imperialistisch met Oekraine moeien waar dat hun affaires niet zijn. Dat heeft niks van "we moeten ons verdedigen" of zo van zien. Dat is gewoon "mijn prooi, fikken af". Citaat:
https://en.interfax.com.ua/news/general/198372.html Citaat:
Dat is fundamenteel. Je ziet hoe je in de propaganda trapt daar he. De Russen waren Oekraine toen al binnengevallen. Dat ze NA DE RUSSISCHE INVAL uiteraard lid van NATO wilden worden is evident en IS JUIST DE SCHULD VAN DE RUSSEN he. Dat is wat ik van in het begin zeg: de Russen kunnen niet zeggen dat ze Oekraine moesten binnenvallen om NATO lidmaatschap te vermijden. Toen ze binnenvielen was dat de kwestie nog niet. NADAT ze binnenvielen is het uiteraard evident, en ze hebben dat zelf veroorzaakt. Zoals ik al stelde, eens je een land binnenvalt kan je niet meer verlangen dat dat land neutraal blijft omdat het anders een "bedreiging" zou zijn he. Je had maar niet moeten binnenvallen. Je hebt zelf de neutraliteit geschonden. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2025 om 19:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap dat niet. De EU had tot nu nooit een militaire functie. Het is in essentie een economische vrijhandelszone, en ze hebben ook produktnormen, afspraken ivm arbeid, leefmilieu e.d. Het lidmaatschap van landen als Polen, Tsjechië, ... heeft Rusland ook nooit bedreigd. De EU had zelfs goede banden met Rusland . Bijvoorbeeld met een samenwerking die in 2000 werd opgezet. https://ec.europa.eu/commission/pres.../en/ip_00_1239
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee want dat gebeurt met megafoons en niet met tanks en bommen.
Nog eens, de EU gaat niet op rooftocht, het zijn die landen die naar de EU komen. Met de NATO van 't zelfde. Dat die groepen succes hadden, is niet hetzelfde als op rooftocht gaan he. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2025 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die paar idiote oorlogskes hebben van Rusland het monster gemaakt dat het nu geworden is he. Ze hadden in het begin van de jaren 2000 een andere weg kunnen opgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 28 maart 2025 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje domme analogie.
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() “Eigen volk” is een cultureel begrip.
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle nog eens: https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrain...NATO_relations Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2025 om 19:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() De oostblokkers trokken naar het westen, en de wapens naar het oosten.
![]() |
#72 |
|
![]() Ik ken negers die “witter” zijn dan ik.
Maar er was idd een tijd dat cultuur en etnische afkomst zo goed als 1 op 1 waren.
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Als je nog een stuk van de taart wil, is realpolitik aan de orde.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk het westen van Oekraïne is op het Europa georiënteerd, daar leefden eeuwen Duitsers die zich weigerden aan te passen, maar het oosten was steeds op Rusland georiënteerd, zelfs toen België er de spoorwegen en industrie ontwikkelde. Men had ipv te touwtrekken en te kijken wie het sterkste iss een compromis moeten zoeken. Staatsrechtelijk of -vormelijk of hoe heet dat, een federatie of confederatie.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een grondprobleem is ook dat Rusland een absolute ramp is in het voeren van een economisch beleid. Door de eeuwen heen is het een verhaal van armoede, afgewisseld met periodes van iets minder doffe ellende, gelijk in de tijd van Brezjnev.
Voor een land met de grondstoffen die ze hebben en het potentieel voor landbouw, is dat heel matig. En op het vlak van persoonlijke vrijheid is het van hetzelfde. Doffe ellende en af en toe periodes dat er iets meer mocht. Het is daarom geen wonder welke keuze de Oost-Europeanen hebben gemaakt. Die hebben hun ogen niet in hun zak zitten he.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgende keer, als ge daar zelf als slachtoffer ligt, eens aan terugdenken misschien, en zeggen "het heeft nu geen belang meer". Het was nochtans allemaal gemakkelijk te verifieren wie wie aan het beliegen was. Maar als het overeenkomt met een sentiment van oekofobie en dus meelopen met de vijand-die-het-beter-weet moet dat allemaal niet geverifieerd worden he. Zoals die andere daar zegde: dwaasheid en goedgelovigheid is veel gevaarlijker dan het kwade. Want tegen het kwade kunt ge strijden. Eens de dwaasheid gepasseerd is, is er geen beginnen meer aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft Oekraïne ook recht op een bufferzone?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook energie en grondstoffen (b)lijken duurder te worden. Daarnaast speelt hij binnen- & buitenlandse afzetmarkten kwijt. Ik zie niet goed hoe dat positief uit zou kunnen draaien. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was een verkiezingsbelofte van Zelensky he. Het punt is natuurlijk dat het Moskou TOTAAL NIET om die bevolking te doen is. Zoals ik al zegde, EU lidmaatschap zou voor die bevolking voordelig geweest zijn, in vergelijking met wat er nu gebeurt bijvoorbeeld. Het is Moskou gewoon te doen om imperialisme, en ze hadden Oekraine nodig ALS UITVALSBASIS naar de rest van Oost Europa.
|
![]() |
![]() |