![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 52 000, en die allemaal in België geld uitgeven dat geroofd is uit de hele EU. of is dat , tegenover 2 500 000 die groeien met goeie eigen kweek (niet vergeten dat ik daarbij hoor, 2de generatie import), met met 30K binnendobberaars per jaar erbij, zonder eigen kweek... Goeie vergelijking.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 april 2025 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stap eens een bankkantoor binnen. Je gaat merken dat er dan plots een heel andere wereld opengaat dan wat die simulators u aanbieden. Mijn dochter heeft 4 banken geraadpleegd. In drie van de vier gevallen kwam er een (veel) interessanter voorstel uit dan wat spaargids.be voorschotelde. In het vierde geval zat spaargids.be er boenk op. Dus als je wil discussieren over leningen denk ik niet dat gegevens van sites als spaargids.be ofzo representatief zijn.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan een rentevoet van 9,75% voor 20 jaar. En toen was de regel idd dat er 1/3 van het inkomen aan afbetalingen mocht gespendeerd worden. Wij leenden destijds €75000 en kochten daar een bouwgrond van waar we (zelf) een huis op bouwden. Ondertussen werd dat huis op €500.000 geschat. Ik zal niet zeggen dat zo'n rendementen nu nog gehaald kunnen worden maar een slechte investering is een woning nog steeds niet denk ik. Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben. Wij kregen het destijds ook niet in onze schoot geworpen.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men doet nu alsof het voor ons in de jaren 90 een fluitje van een cent was maar dat klopt van geen kanten. En 't maar een voorbeeld maar toch: Toen wij aan't bouwen waren stonden er hier in de verkaveling liefst 4 stacaravans van mensen die daar in woonden terwijl ze zelf aan't bouwen waren. Dat was toen normaal. Een jaartje of twee leven met water dat in uw wc-pot bevriest, een standpijp die elke avond afgebroken moet worden en de was die bij ouders gedaan moest worden. Ik heb al in jaren geen stacaravan ofzo nog een op bouwgrond zien staan. Tegenwoordig krijg je bij elke aannemer een prijs 'sleutel op de deur'. Vroeger bij een enkeling. Dat is ook vast niet omdat er niet achter gevraagd wordt.
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, dat kan bij grote bouwgronden. Wat doe je met een te renoveren rijwoning? Caravan op straat? Vanaf welk bedrag/oppervlak vind je een bouwgrond waar er extra plaats is voor een stacaravan? Kan je daar in België reeds je domicilie adres vestigen?
![]() |