Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 17:05   #61
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Met een georganiseerde bezettingsmacht onderhandelen, lijkt nogal moeilijk.
met een iemand spreken is gemakkelijker dan met de palestijnen .
Want als je iets overeenkomt met de PA ( Fatah ) dan is Hamas en Jihad tegen en blazen ze weer een bus op en weg is het staakthet vuren
Oud 10 januari 2005, 17:08   #62
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ik spreek niet over getallen, ik spreek in het algemeen. De joden zijn heel hun leven overal weggejaagd. En nu proberen ze de Palestijnen hun land af te pakken. Ze hebben een stuk gekregen maar willen alles. Schandalig gewoon wat de Israeli's nu aan het doen zijn in het Midden-Oosten. Krapuleus. Rotzakken. En nog erger dat blijkbaar dat "beleid" niet gehekeld wordt hier op dit forum.
Waarom zouden we dit beleid hekelen er zijn er hier genoeg die Hamas en consoorten Gewone opstandelingen of vrijheidsstrijders noemen
Oud 10 januari 2005, 17:10   #63
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Waarom zouden we dit beleid hekelen er zijn er hier genoeg die Hamas en consoorten Gewone opstandelingen of vrijheidsstrijders noemen
Het eeuwig terugkerende verhaal................een terrorist voor de ene.........is een vrijheidsstrijder voor de andere.
(cfr. ETA, IRA.......)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 17:11   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je lid van Christenen voor Israël . Werken die dan ook in Vlaanderen ofwa . Ik heb wel al een paar keer hun krantje gelezen .
Neen, er is geen Vlaamse luik.

Je hebt de internationale organisatie Christians for Israel,

alsook locale organisaties in volgende landen:

Verenigde Staten van Amerika,
Canada,
Nederland,
Duitsland,
Verenigd Koninkrijk,
Australië,
China.
Oud 10 januari 2005, 17:12   #65
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, ben ik het niet volledig eens met bewegingen als Hamas, IRA, ETA, ... maar ze doen het uit overwegingen die een volksnationalist heeft. Als van daaruit wordt gestreden is het aanvaardbaar voor sommigen om met geweld te komen. Dit is natuurlijk geen constructieve manier, en ik betreur ook de joodse, Britse, Spaanse, ... slachtoffers. Maar men mag niet vergeten van waaruit deze terreur uitvloeit. En dit is omdat een volk (Palestijnene, Ieren, Basken, ...) gegijzeld worden door een staat en een volk dat niet het hunne is. Dit kan niet, en dan zijn er radicalen die geweld als middel zien om zich uit deze wurggreep te halen.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 17:13   #66
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het eeuwig terugkerende verhaal................een terrorist voor de ene.........is een vrijheidsstrijder voor de andere.
(cfr. ETA, IRA.......)
een opstandeling vecht tegen de bezettingsmacht en zaait geen terreur in de steden van de vijand.
een opstandeling bestormt een tank gewapend met een AK 47 Dat zijn opstandelingen . Die Hamasdudes zijn dat zeker niet
Oud 10 januari 2005, 17:17   #67
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Zoals ik al zei, ben ik het niet volledig eens met bewegingen als Hamas, IRA, ETA, ... maar ze doen het uit overwegingen die een volksnationalist heeft. Als van daaruit wordt gestreden is het aanvaardbaar voor sommigen om met geweld te komen. Dit is natuurlijk geen constructieve manier, en ik betreur ook de joodse, Britse, Spaanse, ... slachtoffers. Maar men mag niet vergeten van waaruit deze terreur uitvloeit. En dit is omdat een volk (Palestijnene, Ieren, Basken, ...) gegijzeld worden door een staat en een volk dat niet het hunne is. Dit kan niet, en dan zijn er radicalen die geweld als middel zien om zich uit deze wurggreep te halen.
OK dat begrijp ik en ik begrijp ook de sympathie die getoond wordt tegenover andere volkeren en hun strijd ; maar bv een Gandhi had een veel grotere invloed in de indische onafhankelijkheid dan de IRA zal hebben in de Ierse eenmaking. De palestijnen zouden bij mij veel sympathieker overkomen als ze bv een sit in houden op de tempelberg of met enkele honderden bij een checkpoint.
Oud 10 januari 2005, 17:18   #68
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Neen, er is geen Vlaamse luik.

Je hebt de internationale organisatie Christians for Israel,

alsook locale organisaties in volgende landen:

Verenigde Staten van Amerika,
Canada,
Nederland,
Duitsland,
Verenigd Koninkrijk,
Australië,
China.
bedankt voor de link
Oud 10 januari 2005, 17:22   #69
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
OK dat begrijp ik en ik begrijp ook de sympathie die getoond wordt tegenover andere volkeren en hun strijd ; maar bv een Gandhi had een veel grotere invloed in de indische onafhankelijkheid dan de IRA zal hebben in de Ierse eenmaking. De palestijnen zouden bij mij veel sympathieker overkomen als ze bv een sit in houden op de tempelberg of met enkele honderden bij een checkpoint.
Kan ik inkomen, maar net zoals in Ierland zijn er mensen die zichzelf niet kunnen beheersen om dat zo te doen. Zij kunnen niet toekijken hoe hun volk vernederd wordt, hoe zij onderdrukt worden, ... En als volksnationalist zou er sympathie moeten zijn voor de Palestijnse, Ierse, Baskische eisen. Niet noodzakelijk de terreur steunen, maar wel in gedachten houden dat dit mensen zijn die strijden voor dezelfde eisen als wij die willen. Zij alleen op een andere manier.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 17:40   #70
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De keuze om tot een onderhandeld akkoord te komen in plaats van vrouwen met hun babies op te blazen.
Akkoord, het is walgelijk, maar hoeveel procent van de Palestijnen zelf doet actief mee aan terrorisme? Meer nog, het merendeel der Palestijnen willen zelfs niets liever dan in rust leven...

Echter, alle verantwoordelijkheid naar één kant schuiven is ook niet juist. Er gebeuren aan beide kanten van de muur dingen die niet kunnen door beide partijen. Door de Palestijnen met alle zonden te overladen, geef je een verkeerd signaal aan de Palestijnen zelf - dat niemand om hen geeft - én aan de Israëli's - Doe maar verder, jullie zijn goed bezig - en dan komen we helemaal nergens...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 17:42   #71
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Israel is geen bezetter. Het is de rechtmatige bezitter van het Heilige Land.
Zegt wie? Jahweh?

Israël heeft recht op een eigen grondgebied, maar de Palestijnen ook. Eender welke Palestijn woont immers al langer op de Westoever dan de gemiddelde joodse kolonist.
Oud 10 januari 2005, 17:48   #72
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
BTW: zelfs de meest orthodoxe partijen in Israel zijn bijlange niet te vergelijken met de moordenaars van Hamas.
Heel wat zwaarbewapende kolonisten wel...

Als je mortiergranaten in olijfboomplantages, dorpen of vluchtelingenkampen gooit waar burgers wonen, wat ben je dan?

Bovendien onteigent de staat Israël vele Palestijnse gronden om hun muur te bouwen die bovendien de vastgelegde grens niet volgt. Als dat geen inbreuken zijn, maar die worden toch maar altijd naast zich neergelegd door de Israëlische regering en daarin worden ze gesteund door de Amerikaanse regering.

Ik weet dat jij en anderen de VN een praatbarak vinden die anti-Israël is, maar de inbreuken tegen het internationaal recht en de mensheid zijn er gewoon en daar moet tegen opgetreden worden, wil men geen verdere escalatie riskeren.
Oud 10 januari 2005, 17:53   #73
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Denk je nu werkelijk dat de Israëliërs dat gaan toelaten?

Bovendien is het nutteloos als je niemand bereikt met zulke acties.

Deze zaak moet aan de basis aangepakt worden:

-> Israël moet al haar kolonies opruimen en haar leger terugtrekken
-> Israël moet haar muur op de vastgelegde grens bouwen
-> De Palestijnse groeperingen moeten het geweld afzweren en constructief deelnemen aan de bouw van Palestina.
-> In Palestina moet een internationale vredesmacht komen.
Oud 10 januari 2005, 18:12   #74
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Denk je nu werkelijk dat de Israëliërs dat gaan toelaten?

Bovendien is het nutteloos als je niemand bereikt met zulke acties.

Deze zaak moet aan de basis aangepakt worden:

-> Israël moet al haar kolonies opruimen en haar leger terugtrekken
-> Israël moet haar muur op de vastgelegde grens bouwen
-> De Palestijnse groeperingen moeten het geweld afzweren en constructief deelnemen aan de bouw van Palestina.
-> In Palestina moet een internationale vredesmacht komen.
Of het gaat helpen weet ik niet in India wel hé ; niemand bereiken met die acties Aljazeera , CNN, BBC en bijna elke ander televisiestation lopen elkaar daar voor de voeten , de wereld zal het zien.

De samenstelling van de Westbank is nu anders dan in 1967 , zeggen dat de toestand moet herstelt worden is utopisch en verkeerd , vele joodse kinderen zijn geboren in pakweg Gilo, Ariel of Emmanuel.
Oud 10 januari 2005, 19:34   #75
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Israel is geen bezetter. Het is de rechtmatige bezitter van het Heilige Land.
Men dergelijke redenering is geen vrede mogelijk. Het is deze redenering die aan basis ligt van het conflict. Israel moet de staat Palestina dulden.

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 10 januari 2005 om 19:53.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 19:42   #76
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zijn miljoenen joden uitgeroeid in het verleden. De Palestijnen in de westoever en gaza, hoewel onder bezetting en dikwijls vrij hard aangepakt, zijn van een populatie van 700.000 in 1950 gegroeid tot een populatie van meer dan 3 miljoen mensen.

Als de joden hetzelfde hadden gedaan als wat hen vroeger is aangedaan, met het machtige leger van Israel, dan leefde er al lang geen Palestijn meer in die gebieden.
Dus politiek gezien was het voor de Palestijnen beter geweest dat men wat meer gemoord had dan zouden ze zich in de zelfde slachtofferrol kunnen duwen als het Joodse volk. Dergelijke zaken zijn niet aan de orde. Het kan helpen de psyche van beide te verklaren maar verder mag het geen invloed hebben op het huidig conflict.
Oud 10 januari 2005, 19:47   #77
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
een opstandeling vecht tegen de bezettingsmacht en zaait geen terreur in de steden van de vijand.
een opstandeling bestormt een tank gewapend met een AK 47 Dat zijn opstandelingen . Die Hamasdudes zijn dat zeker niet
Vogens mij zijn dat zeer naieve opstandelingen. Een gepanserende tank bestormen met een AK 47, de Israeli's zouden niets liever willen.
Oud 10 januari 2005, 19:50   #78
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Vogens mij zijn dat zeer naieve opstandelingen. Een gepanserende tank bestormen met een AK 47, de Israeli's zouden niets liever willen.
Ik wou hiermee maar aantonen dat opstandelingen vechten tegen legers en niet tegen burgers.

Laatst gewijzigd door garfield : 10 januari 2005 om 19:51.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 19:50   #79
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Akkoord, het is walgelijk, maar hoeveel procent van de Palestijnen zelf doet actief mee aan terrorisme? Meer nog, het merendeel der Palestijnen willen zelfs niets liever dan in rust leven...

Echter, alle verantwoordelijkheid naar één kant schuiven is ook niet juist. Er gebeuren aan beide kanten van de muur dingen die niet kunnen door beide partijen. Door de Palestijnen met alle zonden te overladen, geef je een verkeerd signaal aan de Palestijnen zelf - dat niemand om hen geeft - én aan de Israëli's - Doe maar verder, jullie zijn goed bezig - en dan komen we helemaal nergens...
Het zijn de extremisten die een vrede onmogelijk maken. Zowel de orthodoxe joden, die het Heilig land opeisen, als de terreurgroepen Hamas ,..., die het Joodse volk in zee willen drijven. Zolang men deze extremen de agenda laat bepalen zal er geen vrede zijn.
Oud 10 januari 2005, 19:54   #80
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik wou hiermee maar aantonen dat opstandelingen vechten tegen legers en niet tegen burgers.
Sorry mijn fout, verkeerde begrepen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be