![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze havens, en bij uitbreiding onze hele infrastructuur die van levensbelang is, is zeer kwetsbaar. Met ietske meer dan een vingerknip ligt hier alles plat. Maar om dat te begrijpen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze beroepssoldaten zijn misschien nog getraind maar wat momenteel van onze schoolbanken komt ? De enige die daarvan een beest de strot kunnen doorsnijden zijn tapijtkloppers. Al de rest heeft al morele bezwaren om een bifi worstje uit het plastiekske te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De talrijke aanslagen van die soort in het westen bewijzen net het tegendeel
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat heeft hij niet en jij kan ook helemaal niet uitleggen waarom. De TCO is een breed gedragen concept dat in elk zichzelf respecterende organisatie wordt toegepast. Hoe kan je nu in godsnaam weten of het beter is om het onderhoud van uw machinepark uit te besteden aan derden of zelf te doen als je geen rekening houdt met de kost van een garage en onderhoudspersoneel? TCO is zo fundamenteel dat het zelfs geen uitleg zou moeten krijgen.
Als men bij mij afkomt met een investeringsproject en er staat enkel iets bij over de initiele nood aan kapitaal, dan mogen ze direct vertrekken. Ik kijk er zelfs niet naar, laat staan dat ik het bespreek in een directiecomité.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 5 mei 2025 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle werk moet ter plekke gedaan worden, niet vanuit 3de Borabora grot rechts.
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt daarom de naakte aankoop van de voertuigen niet hoger. Stel dat het leger een jaar of 10 geleden de garages volledig gemoderniseerd had of zelfs nieuwe garages zou gebouwd hebben voor het onderhoud van de huidige pantservoertuigen. Waar tel je de bouw van die garages dan bij?
Hetzelfde bij de berekening van de onderhoudskosten.
Wat is de prijs van de brandstof achter 20 jaar?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bedrijf waar ik werkte deed veel automatisaties, de pc's die we hiervoor gebruikten werden niet verbonden met het net. Indien er bepaalde installaties stilvielen, konden deze wel verbonden worden via het net, daar was een bepaalde procedure voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Dit is de uitleg van Francken https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04...-francken-gee/ Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04...sie-frankrijk/ Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niks van wat daar gebruikt wordt, mag aan het internet hangen. totale isolatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan moet ge iets specifiek doen voor dat voertuig, dus komt het wat mij betreft bij de TCO. Als ge al uw takels etc moet vervangen omdat het gewicht veel hoger is, of moet investeren in specifieke momentsleutels etc... ja dan is dat extra kost voor dat specifiek voertuig. Training voor uw mechaniekers. Als uw kanon een volledige service nodig heeft na X schoten, ja duidelijk he. Hetzelfd geld voor heli's en vliegtuigen als die X uur gevlogen hebben worden die van voor tot achter volledig gereviseerd dus volledig gestript en terug in elkaar gezet. Dat zijn kosten die je mee moet berekenen voor je dat ding gaat kopen. Maar ja dat is zoals van die gasten die een dikke voiture kopen, daar 4 21" velgen onder laat steken met banden en na 2 burn out's constateren dat hun banden vervangen een half maandloon kost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De garagekost calculeer je in. Als je er eentje staan hebt dan heb je al netjes de afschrijvingskost, lekker handig. Het aantal gebudgetteerde gebruiksuren is uiteraard nogal belangrijk in een TCO berekening. Het is dan ook 1 van de standaardparameters in het beslissingsproces.... Brandstofkosten en dergelijke worden uiteraard altijd geindexeerd enzovoorts enzoverder. Dat is nu net wat er door het rekenhof werd aangekaart. Die berekeningen zijn allemaal niet gebeurd en dat is te zot om los te lopen als het gaat over investeirngsprojecten van die omvang. Dat ik dergelijke evidenties moet uitleggen toont aan dat je er geen kaas van hebt gegeten. Dat is natuurlijk helemaal niet erg, iedereen zijn ding. Maar ik zou je dan aanraden om je niet in te laten met discussies als je er geen kennis over hebt. Ik doe dat ook niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 5 mei 2025 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is dat ook zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe verhuringen op lange termijn, ik heb mijn huurprijzen steeds aangepast aan de verwachtte index. Met de inflatie door Corona had ik natuurlijk geen rekening gehouden, dat was een vieze streep door de rekening. Vandaar mijn betoog:
De kans dat ze er bij zo'n berekeningen er miljarden langs zitten is veel groter dan dat ze bij benadering juist zijn. Wat is dus het nut van zo'n dure berekeningen? Ik zie het alvast niet. Dat iedereen het doet, wilt nog niet zeggen dat het veel nut heeft. Ik heb installaties (helpen) gebouwd waarbij bijna geen stukken waren, ik heb installaties (helpen) gebouwd die om de haverklap stukken hadden. Bij een installatie waar twee aparte machines (of machinestraten) afhankelijk zijn van elkaar, wordt rekening gehouden met een uitstoot van 80% van de maximum capaciteit. Dit wilt zeggen dat, als een installatie een maximum capaciteit heeft van 1000 stuks / shift, er rekening gehouden wordt met een uitstoot van 800 stuks. Wij verhoogden die uitstoot regelmatig naar 85 tot 90% door automatische tussenstocks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Corruptie bij legeraankopen binnen NAVO. Geld witgewassen dmv consultancybedrijven ... en de feiten vonden vermoedelijk (staat geen datum in artikel) plaats nog voor men met geld is beginnen smijten richting defensie na Trump en Vances brute porren ... er gaan weer een boel corrupte lui goed geld verdienen ... en dat in België met iemand als Francken onder wiens neus mensenhandel plaatsvond als staatssecretaris van asiel aan het hoofd van defensie ...
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl er getetterd wordt moet Theo proberen te werken met wat hij nog heeft.....
Twintig jaar absolute verwaarlozing heeft ook tot gevolg dat onze strijdkrachten zelfs geen recente korte-afstands-luchtafweer hebben..(de MATRA's waren ondertussen heel erg oud geworden).Ik heb het zelfs niet over drone-afweer (waar Belgie nog niet eens aan toe is,ongetwijfeld bestuderen al onze generaals en admiraals de situatie hoewel de verloning van een stuk of 5 van hen al budget zou vrijmaken om een en ander te bekostigen....maar ik wijk af....) Theo is dan maar in Polen enkele honderden afweerraketten gaan kopen..Zo maken onze grondtroepen toch enigszins een kans in leven te blijven...... Deze dingen zijn getest op Russen,dus is er geen verdere evaluatie en papierbullshitgelull meer nodig... https://notesfrompoland.com/2025/05/...h-f-35-pilots/ Die kunnen misschien straks zelfs mee met onze nieuwe pantservoertuigen ?Weeral een puntje afgevinkt. Laatst gewijzigd door kelt : 25 mei 2025 om 08:44. |
![]() |
![]() |