![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dan zelfs batterijen laden op netstroom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de stroom uitvalt kan ik nog steeds maaien met mijn grasmachine op benzine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen als je zo'n contract niet wil, je er zo ook geen af moet sluiten.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 3 juni 2025 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik nu effe veel stroom nodig heb zal ik daar wel voor betalen. Want ik wil geen meter die mij komt vertellen dat ik me niet aan zijn voorwaarden hou. Ik beslis nog altijd liever zelf over mijn stroomverbruik. Als jij die beslissing aan jouw meter over wil laten is dat uw goed recht.
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens: de draad ging over de digitale meter vs privacy.
Wie is hier eigenlijk begonnen over dynamische contracten enzo?
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De mensen met een digitale meter zijn nu reeds de pineut, ze betalen nu ook al meer, en zelfs om elektriciteit te leveren. Je hebt geen digitale meter nodig voor dynamisch tarief om je werkelijke verbruik maandelijks af te rekenen. ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel: Maandag tussen 10 en 12 gelden andere prijzen als tussen 12 en 18u. Leg me eens uit hoe men de rekening gaat moeten maken zonder digitale teller (en dus zonder gegevens qua verbruik in de betreffende uren).
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het soort teller wat je hebt verandert daar niks aan. Tellers registeren verbruik, meer niet. Ze gaan u niet vertellen wat u wel of niet mag.
![]() |
![]() |
#70 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Elk normaal begaafd mens begrijpt hoe engie haar klanten oplicht door het verbruik van de periode tussen de meteropname en de datum van de factuuropmaak op 2 eindafrekeningen aan te rekenen, 1) als verbruik met een fictief/geschat bedrag en nog eens 2) als verbruik dat al inbegrepen is in het totaal verbruik van het volgende jaar. De datum van de factuuropmaak heeft niks te maken met het verbruik want het verbruik wordt berekend van meterstand tot meterstand. ![]() Zo moeilijk is dat niet en dat heeft niks te maken met voorschotten, dat maak jij ervan. Citaat:
Gij liet tijdens die discussie iedereen in de waan dat het over jouw (engie)factuur ging door dat "EEN" factuur te noemen en toen uitkwam dat gij een "willekeurige engie factuur" zomaar van het internet had geplukt, krabbelde je terug en moest je bekennen dat het niet jouw factuur was en dat je dus stond te liegen én je was ook nog eens geen klant van engie, dat loog je dus ook. Mensen bedriegen door schijnheilig voor te wenden dat het als engie klant over jouw engie factuur gaat is erger dan liegen. Citaat:
Oh, gij had het wellicht over "een" contract en niet over "het dynamisch contract"? ![]() Citaat:
![]() En dan nog afkomen met verkoopscontracten voor auto en huis als (non-)argument voor onduidelijke formules op energiecontracten. ![]() Citaat:
![]() Aan welke kant sta jij eigenlijk? De energieboeren of de bevolking/consumenten/klant dat gij zelf ook zijt? ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() NEE!! Trek die doos niet terug open!
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dus hoe? Zoals men de rekening altijd al maakte toen er nog geen digitale meters waren, tiens...de marktprijzen hebben altijd geschommeld.. Zoek dat maar eens op als je wil weten hoe dat al 50 jaar met analoge meters in zn werk ging en nog gaat. ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit gezever is al lang weerlegd. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Jij was de enige die dat niet snapte. Lees even mee en vertel me maar eens waar ik vertelde dat dit een factuur van mezelf was: Citaat:
Citaat:
Wat maakt het ook uit. Of dat nu mijn factuur was of dat van iemand anders. Denk jij dat Engie mij anders behandeld dan hun andere klanten? Citaat:
Heb jij er één? Citaat:
Lees die oude draad nog maar eens door. Alles staat erin, haarfijn uitgelegd met voorbeelden en teksten uit facturen en contracten. Iedereen had door dat je BS aan't vertellen was. Allez, iedereen behalve jijzelf natuurlijk. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te laat!!!
![]() En niet opgeven eh? Onvoorstelbaar. Maar geen paniek. Ik amuseer me er even mee maar ga hier niet te lang op in gaan. Iedereen met minstens 2 hersencellen ziet dat Oma's uitleg krankzinnig is. Maar voor even is't wel weer eens plezant. ![]()
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zoals ik al eerder aanhaalde: deze draad gaat eigenlijk over digitale meters en privacy.
Waarvan ik denk dat er serieus over overdreven wordt. Heel die fantasieverhaaltjes over hackers enzo... Best amusant maar een beetje ondergesneeuwd door Oma's eeuwige afkeer van de digitale meter... Ik weet dat het veel gevraagd is met Oma in de buurt maar kunnen we niet terug een beetje op het rechte spoor geraken?