![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel plaatsen wij veel alarmknoppen (op batterij) voor als iemand de cel niet open krijgt. Koel- en diepvriescellen, die wij plaatsen, hebben twee werkschakelaars. Eén aan de cel zelf, deze schakelt de hele stroom uit en één aan de buitenunit, die schakelt de stroom van de buitenunit uit. Laatst gewijzigd door reservespeler : 9 augustus 2025 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste preventieadviseurs en arbo-professionals zien gedrag als hun grootste uitdaging. Niet onlogisch; immers, gedrag brengt nu eenmaal veiligheid tot leven. Zonder gedrag bestaat veiligheid enkel op papier. Alleen lijkt niet iedereen het met elkaar eens te raken over wat gedrag nu precies inhoudt, en al zeker niet wanneer het gaat over veiligheidsgedrag. Evenmin bestaat er overeenstemming over de vraag in welke mate ongevallen gedragsgerelateerd zijn.
Vooraf: de semantiek scherpstellen Wanneer iedereen vertrekt vanuit zijn eigen premisse van (veronderstelde) definitie, zonder die vooraf klaar en duidelijk op elkaar af te stemmen, krijgt men al meteen een Babylonische spraakverwarring die niet in een-twee-drie opgelost raakt met wat over en weer getoeter op sociale media. Al zeker niet wanneer bepaalde deelnemers aan de discussie van meet af aan vast gebetonneerd lijken in het grote gelijk van de eigen vooronderstellingen. De discussie begint reeds bij de semantiek. Hebben we het hier over ‘gedrag als oorzaak van ongevallen’ of hebben we het over ‘gedragsgerelateerde ongevallen’? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb ook ooit een changemanager zien gaan lopen toen het verkeerd ging. Sjans dat zijn engineers den boel weer aan het draaien gekregen hebben. doorgaans zijn die wel uit iets harder hout gesneden. Maar als den baas gaat lopen is dat geen goed voorbeeld he. Dat was gelukkig niet levensbedreigend. Druk, nog zo iets, stress he er staat 5 man in uw nek te ademen, dat kost ons hier wel X dollar per minuut he, ... Nu weet ik niet hoe ze daar in de industrie mee omgaan, maar risico nemen of de kanten eraf lopen om het maar aan het draaien te krijgen zal dan zeker gebeuren. Zeker als het een onervaren team ism iedereen naar huis wil, moe is of niet recht in zijn schoenen staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die had ook op AZ5 gedrukt.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 augustus 2025 om 02:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Toen op de AZ5 knop werd geduwd was de reactor al in een extreem gevaarlijke staat. Iets of wat kernfysicus had het nooit zover laten komen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 augustus 2025 om 05:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook daar, zoals ik schreef, zoals alle rampen was Tjernobyl ,en de topic-startende betonmixer het een aaneenschakeling van een hoop kleinigheden. (alhoewel Sovjet geheimhouding geen kleinigheid was) Het gebrek aan ervaren bemanning, en een gebrekkelijke communicatie, en je hebt een gemixte werkmens, of ontplofte reactor. Kies nu zelf.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mijne niet.
Maar ik ben ondertussen onafhankelijk genoeg geworden, dat ik zulke grappen -zoals opdringerige, ongeduldige managers- van me af kan schudden, en de taak pas zal uitvoeren als de situatie veilig kan uitgevoerd worden.
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja he?
Ik heb het over de koelkast thuis en jij reageert daarop met een uitleg over koelcellen, alarmknoppen, werkschakelaars, binnenunits, buitenunits,... Ik ben nog nooit in uw keuken geweest maar ik vraag me wel af wat voor koelkast jij daar hebt staan...
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit risico's nemen om het sneller te doen gaan. Hijgers vroeg ik steeds om ne koffie te gaan drinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een ver verleden nog met gewerkt voor de nodige traiteurs. Die inloopkoelkasten hebben een deftige beveiliging. Denk niet zoals in sommige films dat je daar in zou kunnen vastzitten. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een ver verleden nog met gewerkt voor de nodige traiteurs. Die inloopkoelkasten hebben een deftige beveiliging. Denk niet zoals in sommige films dat je daar in zou kunnen vastzitten. ![]() Oeps twee keer, sorry, stommen iPad
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 augustus 2025 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben ik minder subtiel. "Op papier, op uw verantwoordelijkheid, of ik doe pas verder nadat ik alle veiligheidsregels tot in perfectie en op papier heb geregeld". Nog nooit een hijger tegengekomen die de eisen op papier wou zetten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 augustus 2025 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij automatisatie komen vragen om dit of dat zo of zo te doen. Ik: "Oké, geen probleem, zet het even op papier en ik kijk wat de meerkost is." Het was meestal al niet meer nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het voorbeeld van de betonmolen zijn verschillende veiligheidsfactoren met de voeten getreden, eigenlijk is er geen enkele toegepast. |
|
![]() |
![]() |