![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Sorry - ik ben aan 't meeleven met ingenious....)
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementslid
|
![]() Had je nu niet eerder kunen zeggen dat ik over iets anders bezig was, ik heb wel iets anders te doen za
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() op de oude website van het VB staat wel nog een dossier over het onderwijs, met name over de bologna-akkoorden. het gaat echter over een tekst van 2002 die dus verre van actueel is. omdat hij 3 pagina's lang is copy-paste ik enkel het besluit. de integrale tekst is te vinden op http://vlaamsblok.be/standpunten_dossier_18_1.shtml
Citaat:
heel de tekst zegt trouwens niet meer dan wat er in hun programma staat. er wordt kritiek gegeven die in mijn ogen geen hout snijdt. ze vrezen voor de kwaliteit van ons onderwijs, maar daar vrees ik absoluut niet voor. kwaliteitszorg is een belangrijke peiler in de bolognahervorming. via de visitatie- en accreditatiecomissies kijken de overheid, de scholen en de studenten toe op de kwaliteit van de aangeboden opleidingen. die commisies zijn volop bezig hun werk te doen. bovendien is de kwaliteit het hoogste goed van een school, en zullen ze er alles aan doen om die te bewaken. hun tweede kritiek is dat ze sociale gevolgen vrezen. de democratisering van het onderwijs staat echter al jaren op de politieke agenda en zal worden verder gezet. deze vrees lijkt me absoluut onterecht. hun grootste vrees is de verengelsing van ons onderwijs. daar gaat dan ook het grootste deel van hun tekst over. nu kan je daar voor vrezen, maar dit als belangrijkste punt van de bama-hervorming naar voor schuiven? die bama-hervorming zet niet automatisch de deur naar verengelsing open. het dus als reden zien om die hervorming af te schieten is dan ook zever in pakskes. verder heb ik eens gekeken of er een dossier over het hoger onderwijs in zijn geheel op hun site te vinden is, maar dat vond ik niet. sterker nog, ik vond niks anders dat met onderwijs te maken heeft. en ik maar denken dat onderwijs belangrijk is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#68 | ||||||||||||||||
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als economiestudente stel je me enorm teleur door deze (voor mij) neo-communistische voertaal als model te aanschouwen. De kostprijs is aanzienlijk. Of stel je voor dat de belastingen nog verhoogd worden om deze 'luxe' te financieren. Je weet toch dat als je een bepaald loon bereikt dat je hiervan amper (100 - 15) / 2 = 42,5 % over houdt ! |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
verder zou gratis vervoer en gratis onderwijs mij niet bepaald een waardeloos gevoel geven. die snobistische acties begrijp ik al helemaal niet. het gaat om beursstudenten, het geld is bedoeld voor sociale maatregelen. studeren in het buitenland is helemaal geen snoepreisje. dat is studeren, talen leren, menselijke vaardigheden ontwikkelen, zelfontplooing doen. deze ervaring kunnen de gemeenschap in zijn geheel ten goede komen. bovendien moet elke student dit recht hebben, niet enkel studenten met een rijke pappa, niet? dit geld komt trouwens niet alleen van de vlaamse overheid, het hele erasmusgebeuren wordt ondersteund door de europese overheid. je commentaar bij regel 312 spreek je jezelf tegen bij 317. het gaat immers om financiële en socio-culturele drempels, waarvan die laatste inderdaad reeds op jonge leeftijd bestreden moeten worden. dit is echter een grote uitdaging, die men niet op 1,2,3 voor elkaar krijgt. Citaat:
en nee ik pleit niet voor nieuwe belastingen. zo als je kon lezen pleit ik voor een optimalere aanwending van de huidige middelen maar ook extra middelen voor onderwijs. daarvoor is echter geen nieuwe belasting nodig, dat is gewoon en kwestie van prioriteiten stellen bij het opmaken van de begroting. |
|||
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Mijn ouders waren zelf arm. Op kot gaan was dus al onmogelijk vanwege de kostprijs. Hierdoor werd ik wel meer gestimuleerd om mijn best te doen. Ik vond dan ook dat je naar school ging om te leren, niet om inspraak te eisen. Persoonlijk heb ik meegemaakt dat er vooral één persoon constant over bezig was, hij kwam wel met zijn Porsche naar de school. Hierdoor is misschien bij mij de idee onstaan dat dit vooral over luxeproblemen gaat.
Over de financiering staan we waarschijnlijk mijlenver van elkaar hierover, toen ik afstudeerde dacht ik daar eigenlijk ook bijna totaal anders over. Maar later wanneer je in de echte economie komt en bijvoorbeeld budgetten moet rondkrijgen begin je al snel anders te denken. ps : in één van je reacties over arrogant, ik vind je totaal NIET arrogant, best wel sympathiek |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
die inspraak lijkt me trouwens niet meer dan logisch. de scholen draaien met gemeenschapsgeld, en het lijkt me dan ook logisch dat alle partijen (en studenten lijken me een belangrijke partner) inspraak hebben in hoe die middelen besteed worden. de meeste beslissingen worden nog door de directie genomen hoor. enkel op vlak van sociale voorzieningen hebben ze een grote inspraak. op andere vlakken dienen studentenraden vooral als adviesorgaan en wijzen ze problemen aan. de school beslist nog steeds wat ze hier mee aanvangt. mijn directie schijnt dit echter als iets nuttig te beschouwen. ps: merci ![]() |
|
![]() |