![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die Pashtoen sprekende Afghaan begrijpt de helft van die borden NET WEL OMDAT ze in 't Engels zijn. Dat is de echte wereld, snap je?
|
|
|
|
#62 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
2
|
|
|
#63 | |
|
|
Citaat:
Indien men uw betaling niet wil aanvaarden, dan is het gratis.
|
|
|
|
#64 |
|
|
Als ge het verkeerde karakter hebt, kunt ge juist daar gaan eten, en vervolgens aanbieden in cash te betalen, en dan genieten van het drama.
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeg maar 80 jaar geleden was het Vlaams/Nederlands toch anders geschreven ??
Schaarbeek = Schaerbeek , e.d. https://neerlandistiek.nl/2021/10/vl...rden-de-top-10 https://nl.quora.com/Er-wordt-vaak-g...rt-dit-over-de https://www.reddit.com/r/learndutch/...m_dutch/?tl=nl
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
ja ik las een rechts bericht dat het parlement nu zal toestaan dat scholen de helft van de lessen in een niet nederlandse taal mogen verzorgen. nekslag voor het Nederlands zal dit worden. Laatst gewijzigd door dewanand : 8 oktober 2025 om 12:11. Reden: aanvullen corrigeren |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
|
Citaat:
Maar het gevaar komt volgens Kaproen van de Franstaligen. Laatst gewijzigd door pajoske : 25 oktober 2025 om 13:06. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat nu gebeurt aan hoog tempo met het Engels, is een gezonde vorm van globalisering. Ik ben er voorstander van. Het Nederlands in Vlaanderen en Nederland heeft een niet zo leuke toekomst. Dat geldt vanzelfsprekend ook voor alle andere kleinere talen, en met wat geduld, zelfs ook voor de grotere.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
|
Citaat:
Vroeger was Frans de wereldtaal. Uw argumentatie klopt dus niet. Nu is het ook de hogere/gestudeerde klasse voornamelijk die Engels gebruikt. Laatst gewijzigd door pajoske : 26 oktober 2025 om 21:27. |
|
|
|
|
|
|
#70 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|