Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2005, 15:41   #61
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Mijn vraag was toch redelijk eenvoudig, dacht ik: als Turken en Marokkanen niet tot het blanke ras behoren, tot welk ras behoren ze dan wel?
Raf, we hebben hier te maken met een heel taaie tegenstander, van hetzelfde zware kaliber als R. Heydrich en Guderian. Misschien iets minder moeilijke vragen stellen? Ik zeg maar wat, hoor.
Oud 9 januari 2005, 15:48   #62
Whitestorm
Banneling

Whitestorm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Mijn vraag was toch redelijk eenvoudig, dacht ik: als Turken en Marokkanen niet tot het blanke ras behoren, tot welk ras behoren ze dan wel?
Turken behoren tot het turkic Mediterranean en Marokkanen tot het arabid Mediterranean. Zo goed?
Whitestorm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 15:51   #63
Whitestorm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Om even je heel boeiende one-liners te onderbreken, ik ben nog steeds aan het wachten op jouw definitie van cultuur (al dan niet Vlaams). Misschien kun je je herinneren dat ik deze vraag geruime tijd geleden eens heb gesteld? Neem gerust de tijd, hoor.
En ik heb u al uitgelegd dat cultuur moeilijk te omschrijven is, probeer jij maar eens een defenitie te geven aan de Marokkaanse cultuur.

Laatst gewijzigd door Whitestorm : 9 januari 2005 om 15:51.
Oud 9 januari 2005, 15:53   #64
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whitestorm
En ik heb u al uitgelegd dat cultuur moeilijk te omschrijven is, probeer jij maar eens een defenitie te geven aan de Marokkaanse cultuur.
Mensen die zich niet steeds beroepen op die zogenaamde culturen en cultuurverschillen, hoeven deze dan ook niet te definiëren. De zaak niet omkeren!
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 15:57   #65
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het gaat helemaal niet over 'cultuur'.
het gaat over achterlijkheid versus beschaving.
de meeste niet-europese landen zijn achterlijk en hiervoor is hun bevolking uiteraard verantwoordelijk.
die bevolking staat dus garant voor achterlijkheid.
natuurlijk kan daar geen plaats voor zijn in een beschaving.
Achterlijk...
Ooit al eens afgevraagd hoe moeilijk het is om een kokosnoot open te doen of om bananan te plukken.
Wij zijn te achterlijk om het te doen, dus doen de meeste niet-europese landen het.
Wie is er dan achterlijk wanneer hij zo een onzin uitkraamt als jij?

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 15:59   #66
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Wat een defenitie is, weet ik niet al te goed. Maar geef jij eens een defenitie van een echte vlaamse cultuur.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 16:18   #67
Whitestorm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Mensen die zich niet steeds beroepen op die zogenaamde culturen en cultuurverschillen, hoeven deze dan ook niet te definiëren. De zaak niet omkeren!
En mensen die steeds vragen 'wat de Vlaamse cultuur nu eigenlijk is' zijn meestal cultuurbarbaren die er enkel op uit zijn onze cultuur te bestrijden en kapot te maken. Het gegeven van cultuur en identiteit behoort tot de essentie van het menselijk bestaan.
Oud 9 januari 2005, 16:21   #68
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval niet tot het blanke ras, het ras der zandnegers?
Dat is dus het probleem met vrije meningsuiting, waar ik voorstander van ben, men verdoet enorm veel tijd aan mensen als Whitestorm.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 16:23   #69
Whitestorm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Dat is dus het probleem met vrije meningsuiting, waar ik voorstander van ben, men verdoet enorm veel tijd aan mensen als Whitestorm.
Steek uw vrije meningsuiting maar in uw gat! Wie niet mét ons is, is tégen ons.
Oud 9 januari 2005, 16:25   #70
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
We zeggen dat cultuur slecht te definieren is. U zegt dat er een duidelijke Vlaamse cultuur is. Wij vragen welke. Dan komt u af met hef feit dat cultuur moeilijk te omschrijven is. U moet wel weten wat u wil. Is het dan wel aangeraden integratie te berusten op iets dat moeilijk omschrijfbaar is?
Oud 9 januari 2005, 16:25   #71
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Steek uw vrije meningsuiting maar in uw gat! Wie niet mét ons is, is tégen ons.
Meneer is blijkbaar geen voorstander van vrije meningsuiting!
Oud 9 januari 2005, 16:29   #72
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mensen die steeds vragen 'wat de Vlaamse cultuur nu eigenlijk is' zijn meestal cultuurbarbaren die er enkel op uit zijn onze cultuur te bestrijden en kapot te maken.
Van een kringredenering gesproken...

Citaat:
Het gegeven van cultuur en identiteit behoort tot de essentie van het menselijk bestaan.
Op individueel vlak dan wel. Ik - en vele anderen met mij - heb alvast geen behoefte aan een ruimere groep om uit te maken wie of wat ik ben. Laat staan dat ik behoefte zou hebben aan een tweede groep, die ik met alle kracht als minderwaardig zou wilen laten beschouwen, teneinde daaruit enige zelfwaarde te ontlenen.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 16:40   #73
Whitestorm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Meneer is blijkbaar geen voorstander van vrije meningsuiting!
Nope, en ook 'de rechten van de mens' onderschrijf ik niet. Straf hé!
Oud 9 januari 2005, 16:42   #74
Whitestorm
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Van een kringredenering gesproken...

Op individueel vlak dan wel. Ik - en vele anderen met mij - heb alvast geen behoefte aan een ruimere groep om uit te maken wie of wat ik ben. Laat staan dat ik behoefte zou hebben aan een tweede groep, die ik met alle kracht als minderwaardig zou wilen laten beschouwen, teneinde daaruit enige zelfwaarde te ontlenen.
Met de loop van pistool op uw kop zou je misschien nog rap van gedacht kunnen veranderen.
Oud 9 januari 2005, 16:53   #75
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Met de loop van pistool op uw kop zou je misschien nog rap van gedacht kunnen veranderen.
Ben jij er zo eentje, als het dat maar is.
Oud 9 januari 2005, 16:54   #76
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Wij die dachten dat het een discussie was.
Oud 9 januari 2005, 17:18   #77
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nope, en ook 'de rechten van de mens' onderschrijf ik niet. Straf hé!
Neen hoor, helemaal niet straf. Ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht.
Oud 9 januari 2005, 17:23   #78
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgijka
Heeft Vlaanderen volksliederen, volksdansen, speciale gebruiken, klederdracht, tradities?
Ik denk dat jij niet goed begrijpt wat cultuur is, vind jij dat allochtonen die naar hier komen hun volksliederen,volksdansen niet mogen beoefenen? Hun gebruiken niet mogen behouden? Zoals de Armeniers bv na een paar keer toasten in plaats van op de gezondheid op je verjaardag zeggen? Of dat het een gewoonte is dat alleen de vrouwen alles klaarzetten voor de gasten?
Ik heb niet gezegd dat ze ( de allochtonen ) ze niet mogen beoefenen. Privé doen ze gedeeltelijk wat ze willen, maar dan moeten ze niet het label "Belg" of 3vlaming" krijgen. Als ik in Egypte ga wonen, trouw met een Belg, mijn kinderen Vlaams opvoed, en zij ook weer trouwen met (geïmporteerde ) Vlamingen, dan vind ik niet dat wij dan ook Egyptenaren zijn.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 17:26   #79
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgijka
Daar dacht ik ook net aan, er zijn trouwens ook Turken,Marokkanen en Armeniërs die blank zijn om nog maar te zwijgen over Oost-Europeanen.... Ald je goed kijkt kan je misschien de West-Europeanen eruit halen, maar Vlamingen???
Na het bekijken van die site heb ik nog steeds dezelfde mening: Vlaanderen heeft geen cultuur, als je drinken al een cultuur noemt dan is het erg geworden.
Begin eerst eens zelf aldus: Je vindt waarschijnlijk wel dat jij een bepaalde identiteit hebt. Indien ja, probeer deze dan zelf eens te omschrijven zodat hij min of meer toepasbaar is op "alle" leden van het volk waar jij je zelf toerekent.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 17:35   #80
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, een complex gegeven als (vul hier zelf de nationaliteit in) cultuur is heel moeilijk te definieren. Mag ik je er misschien helpen aan herinneren dat ik degene niet ben die constant staat te bleiren dat allochtonen zich dienen aan te passen aan "onze cultuur"!

Bon, ik zal de vraag eens anders formuleren :

Hoe kun je van een allochtoon verwachten dat hij zich dient aan te passen aan de Vlaamse Cultuur als zelfs de meest fanatieke Vlaams-nationalisten blijkbaar niet weten wat de Vlaamse Cultuur inhoudt ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be