Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 11:04   #61
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Zullen we dan ook maar zeggen dat het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen moord is op de Belgen....
Dit is al even absurd !
Mijn beste die transfers zijn zijn geld dat we verplicht worden om af te geven dus het wel degelijk diefstal.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 10 januari 2005 om 11:09.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 11:07   #62
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zullen we dan ook maar zeggen dat het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen moord is op de Belgen....
Dit is al even absurd !

Was dan het uitroepen van de Belgische staat in 1830
dan ook een moord op de Verenigde Nederlanden ?
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 11:14   #63
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
labyrinth

De Vlaamse onafhankelijkheid zal er stap voor stap moeten komen.
En dit kan perfect via een Vlaams Kartel met CD&V.

Dit betekent dat eerst de Vlaamse inboedel moet gered worden.

De dag dat de Walen niet meer kunnen profiteren van Vlaanderen
zullen ze zelf de Onafhankelijkheid vragen.
We zouden deze vraag eens moeten stellen aan Yves Leterme, of beter aan de leden van CD&V.
Mijnheer Leterme wilt u dat België barst ? Indien ja, zeg het dan aan uw kiezers en waarom, wat zijn de voor- en nadelen ... Indien niet, dan bent u fout bezig met uw kartel met de NVA.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 11:15   #64
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn vorig antwoord was een antwoord op uw "diefstal" en ik zei al dat het absurd was.
Oud 10 januari 2005, 11:22   #65
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Inderdaad men moet van de taal grens een staatsgrens maken.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 10 januari 2005 om 11:22.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 11:24   #66
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zouden deze vraag eens moeten stellen aan Yves Leterme, of beter aan de leden van CD&V.
Mijnheer Leterme wilt u dat België barst ? Indien ja, zeg het dan aan uw kiezers en waarom, wat zijn de voor- en nadelen ... Indien niet, dan bent u fout bezig met uw kartel met de NVA.
Daar heb je groot gelijk in. Duidelijkheid tegenover de kiezers in plaats van al die hypocriete zever. En naast al die verwijten aan het adres van de Walen, mag men ook wel eens in eigen boezem kijken. Waarom pakt de NVA Limburg eens niet aan ? Laten we een koe een koe noemen. Limburg heeft de slechtst draaiende economie van het land en heeft heel veel mensen die van de sociale zekerheid leven. En dat terwijl Limburg bulkt van de zwartwerkers. Moeten die dan niet aangepakt worden ? Dat zou natuurlijk in veel minder goede aarde kunnen vallen bij de Limburgers en dat zou de Vlaams-Nationalisten natuurlijk veel stemmen kunnen kosten... Bijgevolg daar toch maar niet teveel tamtam rond maken en vooral blijven focussen op die verschrikkelijke Walen !

Laatst gewijzigd door Wanne : 10 januari 2005 om 11:26.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 11:26   #67
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Inderdaad men moet van de taal grens een staatsgrens maken.
Ik ben tweetalig..... waar ligt mijn grens volgens u ?
Oud 10 januari 2005, 11:27   #68
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben tweetalig..... waar ligt mijn grens volgens u ?
Wat is uw moedertaal.
Oud 10 januari 2005, 11:37   #69
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Mijn beste die transfers zijn zijn geld dat we verplicht worden om af te geven dus het wel degelijk diefstal.
Mijn roots liggen zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Wilt u mij dan verplichten te kiezen tussen mijn voorouders. Ja, ik heb van die verschrikkelijke Waalse genen in mijn bloed. Mag ik dan niet meer zeggen dat ik Vlaming ben en Belg..... België en Vlaanderen is mijn eigen land.

Sinds 1830 is zeker de helft van de Belgische bevolking gemengd. Ze moeten dus gewoon doen alsof dit niet waar is. Kiezen..... of elders hun geluk zoeken. Het is zoals een kind die bij echtscheiding verplicht is te kiezen tussen zijn beide ouders.... de goede en de slechte.

Of is het uiteindelijke doel een zuiver Vlaams ras kweken, iets zoals de Vlaamse reus ? Maar dan bent u bij de verkeerde partij......
Oud 10 januari 2005, 11:41   #70
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Met mij net hetzelfde. Mijn achternaam komt veel voor in de streek van Tongeren, St-Truiden, Luik en Hannuit. En ik voel ook een sterke band met die streek.
Oud 10 januari 2005, 11:48   #71
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

ge kunt hier snel de spreiding van je familienaam bekijken
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 11:57   #72
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
ge kunt hier snel de spreiding van je familienaam bekijken
Het is echt superopvallend hoe mijn familienaam zich rond die taalgrens heeft genesteld.
Oud 10 januari 2005, 12:19   #73
nico
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar nico
Standaard

Citaat:
Mijn roots liggen zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Wilt u mij dan verplichten te kiezen tussen mijn voorouders. Ja, ik heb van die verschrikkelijke Waalse genen in mijn bloed. Mag ik dan niet meer zeggen dat ik Vlaming ben en Belg..... België en Vlaanderen is mijn eigen land.

Sinds 1830 is zeker de helft van de Belgische bevolking gemengd. Ze moeten dus gewoon doen alsof dit niet waar is. Kiezen..... of elders hun geluk zoeken. Het is zoals een kind die bij echtscheiding verplicht is te kiezen tussen zijn beide ouders.... de goede en de slechte.
Kom is een keer naar antwerpen daar zijn er veel met nederlandse voorouders. dat is altijd in grensstreken. vindt ik een emotioneel argument waar nogal moeilijk rekening mee gehouden kan worden.
nico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 12:28   #74
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nico
Kom is een keer naar antwerpen daar zijn er veel met nederlandse voorouders. dat is altijd in grensstreken. vindt ik een emotioneel argument waar nogal moeilijk rekening mee gehouden kan worden.
Wel, zonder emotionele argumenten moet het ook perfect mogelijk zijn om jullie kritiek tegenover de Limburgers te uiten. Waarom doen jullie dat dan niet ? Met al dat zwart werk en het groot aantal burgers dat leeft op kosten van de sociale zekerheid hebben jullie toch stof genoeg !? Ik wacht.

Laatst gewijzigd door Wanne : 10 januari 2005 om 12:29.
Oud 10 januari 2005, 12:44   #75
nico
Vreemdeling

Standaard

Das heel simpel he
Het is gewoon een kwestie van prioriteiten Stellen. als wij vinden dat de Vlaamse onafhankelijkheid voorang krijgt dan is dat zo.
En politiek voeren in eigen land is anders dan naar het buitenland toe.In de limburg hebben we de kans om zaken te veranderen bvb. het expressnet dat help bij de ontwikkeling. Op wallonie kan je als Vlaming alleen maar in de belgische context commentaar geven.
Oud 10 januari 2005, 13:23   #76
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op wallonie kan je als Vlaming alleen maar in de belgische context commentaar geven.
En dat is te wijten aan de federalisatie. De B.U.B. heeft dus net zo zeer een punt als jullie. Ze denken gewoon in een andere richting. Kwestie van prioriteiten te stellen.
Oud 10 januari 2005, 13:52   #77
nico
Vreemdeling

Standaard

neenee dankzij de federalisatie kan vlaanderen zelf beslissen op eenaantal domeinen wat te doen. Het gaat nog niet ver genoeg daar ligt het probleem. Als de politiekers van Wallonie imperialistisch willen zijn is dat hun zaak. Het enigste dat ik wil is het zelfbeschikkings recht van wat ik dan noem de Vlamingen. Als het principe één mens één stem nu wordt ingevoerd kan ik mischien er nog mee leven maar ik denk niet dat zo'n systheem heel leuk ga zijn voor Wallonie.
En daarbij strookt dat tegen mijn principes om een volk te onderwerpen aan de wil van een ander volk
Oud 10 januari 2005, 14:00   #78
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Daar heb je groot gelijk in. Duidelijkheid tegenover de kiezers in plaats van al die hypocriete zever. En naast al die verwijten aan het adres van de Walen, mag men ook wel eens in eigen boezem kijken. Waarom pakt de NVA Limburg eens niet aan ? Laten we een koe een koe noemen. Limburg heeft de slechtst draaiende economie van het land en heeft heel veel mensen die van de sociale zekerheid leven. En dat terwijl Limburg bulkt van de zwartwerkers. Moeten die dan niet aangepakt worden ? Dat zou natuurlijk in veel minder goede aarde kunnen vallen bij de Limburgers en dat zou de Vlaams-Nationalisten natuurlijk veel stemmen kunnen kosten... Bijgevolg daar toch maar niet teveel tamtam rond maken en vooral blijven focussen op die verschrikkelijke Walen !
Met een deeltje van die 11,3 miljard kan je al heel wat bereiken in Limburg, iets wat je met België of jouw onafhankelijk Limburg niet kan, omdat er geen geld meer is...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 14:00   #79
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wilt u nu zeggen dat ik mij moet verdedigen...... waarom ik Belg wens te blijven. Dat is het toppunt. Dit land bestaat en voor de separatisten moet een Belg uitleggen waarom hij Belg wenst te blijven. En bovendien wil u dan geen rekening houden met identiteit en emoties. Wat telt er dan voor u? Alleen geld ?
Oud 10 januari 2005, 14:05   #80
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
neenee dankzij de federalisatie kan vlaanderen zelf beslissen op eenaantal domeinen wat te doen. Het gaat nog niet ver genoeg daar ligt het probleem. Als de politiekers van Wallonie imperialistisch willen zijn is dat hun zaak. Het enigste dat ik wil is het zelfbeschikkings recht van wat ik dan noem de Vlamingen. Als het principe één mens één stem nu wordt ingevoerd kan ik mischien er nog mee leven maar ik denk niet dat zo'n systheem heel leuk ga zijn voor Wallonie.
En daarbij strookt dat tegen mijn principes om een volk te onderwerpen aan de wil van een ander volk

Separatisten doen niets anders, want ze zijn nog steeds in de minderheid........
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be