![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoewel het in Vlaanderen inderdaad een wel zeer ingrijpende operatie zou zijn, moet het in het digitale tijdperk toch niet zo heel moeilijk meer zijn. Maar de vraag is natuurlijk of er behoefte aan is. |
||
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://roepstem.tripod.com/paardekooper2.html |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Laat Ruben van adel zijn. Daar is niets mis mee. Hij is een Belg zoals wij allemaal, dus zie ik het probleem niet. Of hebben mensen van adel volgens de flaminganten geen recht om aan politiek te doen?
"Bourgeois" is een naam die niet bij een flamingant past. Maken jullie daar dan geen probleem van? |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij zitten nogal he ![]()
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is dus opnieuw maar eens duidelijk wie zoals bij de BUB zit. En ja Hans I, iemand van adel mag aan politiek doen, heb ik ooit gezegd van niet? Ik wilde er alleen op duiden wie het belgicisme aantrekt en waar het voor staat. De belangen van de franskiljonse adel verdedigen is altijd al een belangrijk aspect geweest van het belgicisme, daar kan je niet omheen. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door instromaniac : 21 januari 2005 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vroeger was er geen echte eenheid. De Lage Landen waren een verzameling van graafschappen, hertogdommen, enz. Later werden de noorderlijke nederlanden van ons gesplitst, dan weer herenigd en dan opnieuw gesplitst. In die tijd was er trouwens geen sprake van nationalisme; het bewust zijn van een eigen staat is pas laat gekomen, er zijn slechts enkele uitzonderingen van volksnationalisme (Friesland) wat te herleiden valt tot het feit dat ze niet wilden overheerst worden door adel. Ik denk dat je de geschiedenis ook wel een beetje kent, dus zal ik er niet verder over uitwijden. Trouwens, ik ontken toch niet dat Vlaanderen ontstaan is dankzij België? Dat schreef ik toch? Ik wil er gewoon op wijzen dat dit een tamelijk natuurlijke evolutie was in tegenstelling tot België. Waarom en hoe is het huidige Vlaanderen dan volgens jou ontstaan? |
|
![]() |
![]() |
#71 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#72 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Misschien moet je maar de genealogie van de naam Bourgeois onderzoeken vooraleer je je er over uit spreekt. Daarbij is duidelijk dat de Vlamingen zich altijd onderdrukt hebben gevoeld, of hoe een kind nooit tevreden is met wat het krijgt hé
![]() |
![]() |
#73 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en Vlaming als benaming en omschrijving voor respectievelijk het Nederlandstalig gebied dat van het Nederlands koninkrijk werd afgescheurd alsook de inwoners ervan dateert nog voor de Belgische institutionalisering van de gewesten en gemeenschappen. Lang voordien zelf. Reeds in het midden van de 19e eeuw is die betekenisverandering een definitief en onomkeerbaar feit geworden. En zelfs voordien bestond het al in die betekenis. Niet toevallig dan ook dat Rogier in een brief aan Lord Palmerston "les Flamands" in die betekenis gebruikt en niet in de voor 19e eeuwse betekenis van inwoners van het graafschap Vlaanderen: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft de Hongaarse staat de Hongaren in Vojvodina "laten zitten" omdat de grootmachten na WO I beslisten dat die gebieden niet bij het nieuwe Hongarije mochten horen? 't Feit dat Frans-Vlaanderen onder de Franse staat moet leven, heeft niets te maken met een bewuste keuze, wel met een voldongen feit van de Franse veroveringspolitiek. |
|
![]() |
![]() |
#75 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
da beestje zullen ze NOOIT temmen, maak u geen illussies ![]() |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=73 |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 21 januari 2005 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Piet Paardekooper is geloof ik een van de bekendste namen in de wereld van de taalkundigen. Hij is een fel voorstander van hechte banden tussen alle plaatsen in de wereld waar Nederlands of Afrikaans wordt gesproken en wil daarbij weleens de wetenschappelijke nuance uit het oog verliezen. ![]() |
|
![]() |