Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2005, 01:52   #61
Kielse bulldog
Banneling

Kielse bulldog's schermafbeelding

Standaard

Wie weet was het niet de eerste keer dat de vrouw zoiets meemaakte?Als je zoiets voor de tweede of derde keer meemaakt kan ik het goed begrijpen dat je stoppen eens doorslaan.
Kielse bulldog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 02:22   #62
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
The lunatics are running the asylum...

En de politieke windbuilen staan alweer op de mesthoop te kraaien om uit een banaal incident zoveel mogelijk munt te slaan. Het gepeupel laat zich ook weer lustig ophitsen. Laat het gerecht z'n werk doen; de nationaliteit (laat staan huidskleur) van dader en slachtoffer zijn volslagen irrelevant.

Stelen is fout; het recht is eigen hand nemen is al even fout. Zo regelen we dat in een beschaafde samenleving. En niet anders.
weeral de nagel op de kop de Vexille...
ik ben eerlijk gezegd verbaasd over een aantal VB'ers zoals Jvdb die menen dat het recht in eigen handen nemen maar moet kunnen omdat "ze het zelf gezocht hadden". Waar ligt de grens dan en wie gaat die bepalen? En is het doodrijden (en nogmaals, ik ga er helemaal niet vanuit dat hier kwaad opzet in het spel was, integendeel) van iemand dan proportioneel met het stelen van een handtas?

De rechterlijke macht moet het monopolie op geweld bezitten, zoniet onderken je elke vorm van objectiviteit en zal die zich onvermijdelijk ooit tegen jou keren...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 02:52   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
De rechterlijke macht moet het monopolie op geweld bezitten, zoniet onderken je elke vorm van objectiviteit en zal die zich onvermijdelijk ooit tegen jou keren...
Nogmaals, niemand heeft hier beweert dat de rechterlijke macht hier geen uitspraak moet doen. De vrouw is aangehouden en na ondervraging weer vrijgelaten.
Het zijn niet de Nederlanders die tegen de aanhouding van de vrouw betoogden.
En laat het VB er maar van tussen die hebben niets te vertellen in Nederland.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 03:42   #64
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
weeral de nagel op de kop de Vexille...
ik ben eerlijk gezegd verbaasd over een aantal VB'ers zoals Jvdb die menen dat het recht in eigen handen nemen maar moet kunnen omdat "ze het zelf gezocht hadden". Waar ligt de grens dan en wie gaat die bepalen? En is het doodrijden (en nogmaals, ik ga er helemaal niet vanuit dat hier kwaad opzet in het spel was, integendeel) van iemand dan proportioneel met het stelen van een handtas?

Als er geen kwaad opzet in het spel was, hoe kan men dan spreken van "het recht in eigen handen nemen" ? Ik zou denken dat die vrouw eerder impulsief reageerde : jij moet maar eens proberen met een auto volgas achteruit te rijden en die dan haarjuist te besturen. Dat kunnen enkel zéér ervaren chauffeurs. "Het recht in eigen handen nemen", wat een blaaskakerige benaming voor een volledig verklaarbare paniekreactie.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 09:26   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Als er geen kwaad opzet in het spel was, hoe kan men dan spreken van "het recht in eigen handen nemen" ? Ik zou denken dat die vrouw eerder impulsief reageerde : jij moet maar eens proberen met een auto volgas achteruit te rijden en die dan haarjuist te besturen. Dat kunnen enkel zéér ervaren chauffeurs. "Het recht in eigen handen nemen", wat een blaaskakerige benaming voor een volledig verklaarbare paniekreactie.
Dat is precies hoe ik er ook over denk.
Geen zinnig mens rijdt doelbewust zijn wagen in de vernieling voor een lege handtas.
Oud 23 januari 2005, 10:15   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben eerlijk gezegd verbaasd over een aantal VB'ers zoals Jvdb die menen dat het recht in eigen handen nemen maar moet kunnen omdat "ze het zelf gezocht hadden".
Toch even alles lezen voor u oordeelt!

Citaat:
In een vlaag van woede doen mensen soms zaken die ze zich achteraf diep beklagen. Natuurlijk is de daad af te keuren, maar de woede die die droeg is wel heel goed te begrijpen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=20
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 12:21   #67
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Racisme is uitgesloten, want die twee Marokkanen hadden helmen op, en waren dus niet als zodanig herkenbaar.

De nabestaanden van die gast die in Rotterdam door een Marokkaan is kapot geslagen, hoor je ook niet janken over racisme.

Soms vraag ik me af hoe diep de Marokkaanse gemeenschap nog kan zinken.
Soms begrijp ik mijn Moslim medemensen toch niet zogoed. Als bij ons een overvaller en handtassendief tijdens een overval het leven laat, dan zou ons dat wellicht koud laten, meer zelfs, wellicht zouden we het zijn verdiende loon vinden.

Niet zo bij onze allochtonen broeders. Zij komen massaal op straat, nemen de overvaller / dief in de armen en beginnen te schreeuwen over racisme.
Er zit hiet echt iets mis volgens mij.

Als we het dan toch over racisme hebben. Is er al eens onderzoek gedaan naar de huidskleur van de slachtoffers van allochtone criminelen ? Zelden hoor ik dat allochtone criminele jongeren de allochtone slager, bakker of iman overvallen of bestelen. Zogoed als altijd zijn het autochtonen.... Mag ik nu ook over racisme spreken als ik morgen wordt overvallen ????
Ericmagnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 12:48   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Soms begrijp ik mijn Moslim medemensen toch niet zogoed. Als bij ons een overvaller en handtassendief tijdens een overval het leven laat, dan zou ons dat wellicht koud laten, meer zelfs, wellicht zouden we het zijn verdiende loon vinden.

Niet zo bij onze allochtonen broeders. Zij komen massaal op straat, nemen de overvaller / dief in de armen en beginnen te schreeuwen over racisme.
Er zit hiet echt iets mis volgens mij.

Als we het dan toch over racisme hebben. Is er al eens onderzoek gedaan naar de huidskleur van de slachtoffers van allochtone criminelen ? Zelden hoor ik dat allochtone criminele jongeren de allochtone slager, bakker of iman overvallen of bestelen. Zogoed als altijd zijn het autochtonen.... Mag ik nu ook over racisme spreken als ik morgen wordt overvallen ????
Als jij overvallen wordt OMDAT je blank bent (en dus niet omdat men op je geld uit is), dan mag jij dat. Alleen moet je dat dan natuurlijk wel eventjes kunnen aantonen, nietwaar?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:12   #69
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
D�*t... mijn beste is nu aan de politie en het O.M. en uiteindelijk de rechtbanken om uit te maken.
Niet aan jou of mij.

Zo gaat dat nu eenmaal.
Oud 23 januari 2005, 14:19   #70
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Twee keer heb ik al handtassendieven achterna gezeten, twee keer hun leven gespaard.
Het speelde wel een rol dat de tweede een revolver toonde, dat remt de moordlust af (de eerste liep te snel).
Pfff...Een handtas is tenslotte geen mensenleven waard.
Mohammed was een rover en plunderaar.

In de Koran is een geheel hoofdstuk gewijd aan Al-Anfaal, de Oorlogsbuit.

Die Ali B. stierf toen hij als vrome gelovige het voorbeeld van de profeet volgde.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:32   #71
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Mohammed was een rover en plunderaar.

In de Koran is een geheel hoofdstuk gewijd aan Al-Anfaal, de Oorlogsbuit.

Die Ali B. stierf toen hij als vrome gelovige het voorbeeld van de profeet volgde.
Jep, zou misschien wel es best kunnen...
en het zou ook best kunnen dat jij die dame dat hoofdstukje hebt voorgelezen net voor ze beroofd werd van haar handtas ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 15:19   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Jep, zou misschien wel es best kunnen...
en het zou ook best kunnen dat jij die dame dat hoofdstukje hebt voorgelezen net voor ze beroofd werd van haar handtas ?

het komt er gewoon op neer dat hij met zijn grijpgrage poten van die handtas had moeten blijven en dan was er niets gebeurd
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 16:07   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
D�*t... mijn beste is nu aan de politie en het O.M. en uiteindelijk de rechtbanken om uit te maken.
Niet aan jou of mij.

Zo gaat dat nu eenmaal.
En daar gaat het hem nu juist om.
De vrouw is opgepakt, verhoord en weer vrij gelaten.
Ze zal later voor een rechter verschijnen en de gepaste straf krijgen.
Betogingen en beschuldigingen van een racistische moord zijn niet op zijn plaats. Dat wakkert hoogstens de spanningen tussen de bevolkingsgroepen aan.
Oud 23 januari 2005, 18:22   #74
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard statement

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Als jij overvallen wordt OMDAT je blank bent (en dus niet omdat men op je geld uit is), dan mag jij dat. Alleen moet je dat dan natuurlijk wel eventjes kunnen aantonen, nietwaar?
Inderdaad ! Hoewel het wellicht niet je bedoeling is, raak je met je reactie de kern van het probleem aan. Zodra er een haar gekrengd wordt van iemand van de Marokkaanse gemeenschap, dan staat deze direct te roepen dat het om racisme gaat, komt men veel verbaal (en soms fysiek) geweld op straat. Dat het slachtoffer een crimineel is, en zijn criminele daad aan de oorsprong ligt van het hele voorval is blijkbaar volledig ondergeschikt aan het feit dat hij Marokkaan is, en hij dus per definitie een slachtoffer moet zijn van een racistische daad. Waar is in dit geval de bewijslast dat dit een racisitsche daad zou zijn ???

Daarom ook mijn 'statement' : elke overval gepleegd door een Marokkaan is per definitie racisitisch vermits de Marokkanen zelden of nooit hun eigen lands/geloofs genoten overvallen en beroven.

Is er ooit al onderzoek uitgevoerd naar ras en geloof van slachtoffers van Marokkaanse criminelen ? Of is het enkel een 'gevoel' bij mij dat ze hoofdzakelijk niet-Marokkaanse slachtoffers uitkiezen ? Als dat inderdaad zo zou zijn, dan spreken we toch over racisme, niet ?
Ericmagnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 18:24   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Is er ooit al onderzoek uitgevoerd naar ras en geloof van slachtoffers van Marokkaanse criminelen ? Of is het enkel een 'gevoel' bij mij dat ze hoofdzakelijk niet-Marokkaanse slachtoffers uitkiezen ? Als dat inderdaad zo zou zijn, dan spreken we toch over racisme, niet ?
Nee. De reden van de overval heeft immers niets met racisme te maken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 23 januari 2005, 23:32   #76
Trans Am
Vreemdeling

Standaard

[size=7]Mevrouw Moet Dood
[/size]
Deze doosbedreiging staat zeker 50 maal op het Nederlandse forum van "Marokko Community" : http://forums.marokko.nl

Onder de topic : Moordenares is vrijgelaten!!! Kom op mensen laat je zien morgen dit pikken we niet!!! staan nog verschillende doodsbedreigingen aan het adres van de vrouw die Ali B met haar wagen aanreed.

U kan in de topic :

http://forums.marokko.nl/showthread....4&page=1&pp=20

eens nalezen met welke gedachte sommige Marokkaanse jongeren rondlopen.

Laatst gewijzigd door Trans Am : 23 januari 2005 om 23:57.
Trans Am is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 23:40   #77
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trans Am
Mevrouw Moet Dood

Deze doosbedreiging staat zeker 50 maal op het Nederlandse forum van "Marokko Community" : http://forums.marokko.nl

Onder de topic : Moordenares is vrijgelaten!!! Kom op mensen laat je zien morgen dit pikken we niet!!! staan nog verschillende doodsbedreigingen aan het adres van de vrouw die Ali B met haar wagen aanreed.

U kan in de topic :

Ik ben blij dat je dat erbij zet.

Citaat:
Oud 23 januari 2005, 23:51   #78
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
het komt er gewoon op neer dat hij met zijn grijpgrage poten van die handtas had moeten blijven en dan was er niets gebeurd
daar kan ik je geen ongelijk in geven ...

maar 't kwam er gewoon op neer dat mijn posting een idiote hypothese was op een al even idiote hypothese van Wreker
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 13:59   #79
Trans Am
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
[size=7]Mevrouw Moet Dood
[/size]

U kan in de topic :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik ben blij dat je dat erbij zet.
Maar het zijn wel die "sommige" dat het geheel verzieken voor de andere Marokkaanse mensen in Europa, of zelfs de hele allochtone gemeenschap.
Trans Am is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 15:43   #80
Kielse bulldog
Banneling

Kielse bulldog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het zijn wel die "sommige" dat het geheel verzieken voor de andere Marokkaanse mensen in Europa, of zelfs de hele allochtone gemeenschap.
Ik vind dat ze(die sommige) toch al met veel zijn.Ze(de marokaanse gemeenschap)kan nog niet toegeven dat het om een crimineel gaat.Nee, hij was een lieve(?) hardwerkende(?) jongeman.Ze moeten hun kinderen is leren opvoeden en de problemen erkennen.
Kielse bulldog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be