![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb wel de indruk dat uw rok korter als de spreekwoordelijke broek zal zijn, nietwaar?
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Welk spreekwoord moet ik daar in herkennen? "Het hemd is nader dan de rok"? Bedoel je dat? En hoe is dat spreekwoord hier relevant?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat me nu niet zeggen wat ik niet gezegd heb. Ik ben geen rattachist, geen separatist. Het is niet omdat ik geen Belgische gevoelens heb dat ik per se separatist ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin ben ik dus bereid om mijn nationaliteit te wijzigen.
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Stras zijn we verlost van de franskiljons. Goed zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat uw stelling. 8)
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() ????????????????????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Daar houden de problemen niet op; dezelfde buur probeert u bovendien nog eens stukskes hof afhandig te maken en u volgens zijn normen en waarden te laten leven. [/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is niet alleen die verplichte jaarlijkse afdracht van 11.3 miljard euro, die mij overtuigd separatist maken, maar ook het feit dat de frankofonie nog steeds de integriteit vh Nederlandse taalgebied niet accepteert.
De Belgicisten op dit forum zouden eigenlijk evenzeer medestanders van de afschaffing vd faciliteiten, vd splitsing van BHV moeten zijn daar volgens mij een grote meerderheid van Vlamingen de eentaligheid van Vlaanderen als de aan te houden norm vooropstelt. Maar het is opvallend dat zij (blubbers en anderen) steeds een bijzondere inschikkelijkheid inzake "vrij" taalgebruik tegenover de Frankofonen tonen. Nochtans is unitarisme niet tegenstrijdig met een heel strikte taalwetgeving en scherp afgebakende taalgebieden.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 januari 2005 om 07:19. |
![]() |
![]() |