![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uit uw mond is dat een compliment! Dank u! 8) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Amai ge zijt er nog fier op ook dat ge vlaanderen en de vlaming verraad! De nva ge ziet 't zijn allemaal belgiscistische gattekruipers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite kun je verder naar het zuiden tot aan het dorpje Le Toucquet. Het woord Le Toucquet komt van het Vlaams : 't Hoekske. 't Hoekske was het meest zuidelijk punt va Vlaanderen. En omdat niets even eenvoudig is als sommigen wel denken, er zijn nog meer implicaties. Wanneer Vlaanderen zou gaan voor een onhafhankelijk Vlaanderen, inclusief Brussel, maar dus ook alle 'Vlaamse' gebieden tot in Le Toucquet (niet alleen de Walen, maar ook de Fransen zullen blij zijn!), dan moet Vlaanderen ook consequent zijn met het stuk Vlaanderen ten Oosten van Antwerpen, dat dan helemaal geen deel uitmaakt van Vlaanderen. We geven dus een stuk van de Provincie Antwerpen en de hele provincie Limburg terug. Je kunt niet alles hebben, hé? On n'a pas le beurre et l'argent du beurre. 't Is kiezen of delen. En dat kun je allemaal niet zomaar oplossen met een ongenuanceerde, eenvoudige, platvloerse en lege kreet als :"Brussel is Vlaams". 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor jou kan dat platvloers lijken voor mij is het bittere ernst! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Het antwoord op de vraag waarom komt niet...
![]() |
#69 |
|
![]() Lelijkste: Charleroi en Luik
Mooiste: Brugge, Amsterdam en dan twijfel ik tussen Gent en Antwerpen.
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben vandaag nog in Brussel geweest. Meerbepaald in Ukkel en in de buurt van het Terkamerenbos. En ik moet zeggen: Brussel is een verdomd mooie stad!
Prachtige residentiële wijken met herenhuizen, ambassades, allemaal heel chique en verzorgd. Ik was weer even onder de indruk van de eigen hoofdstad. ![]() Volgens mij hebben nog véél te veel mensen een verkeerde indruk van Brussel. Zo, moest ik even kwijt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() En, hebt ge veel Nederlands kunnen praten tegen de inwoners van die Vlaamse stad?
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Ik ben natuurlijk Zeno niet, maar ik heb nog nooit Frans gesproken in Brussel. Afin, dat is ook weer niet waar, maar in de regel spreek ik altijd Nederlands in Brussel. Wat me overigens wel eens de woede bezorgt van de tramconducteur etc, zo verdraagzaam zijn de franstaligen in deze tweetalige stad.
En geloof me, als je voet bij stuk houdt, kun je er echt wel raken. De Brusselaars hebben echt respect voor een assertieve Vlaming, ook de franstalige, wist ook nen echte brusseleir mij te vertellen, veel meer voor die vodden die direct in het Frans beginnen als ze van de trein stappen. Dat is het probleem tussen Brussel en Vlaanderen. Brussel zal altijd de kant blijven kiezen van die minderheid uit Wallonië, die politiek en assertief zich als de meerderheid gedraagt. Enne, laat ons eerlijk wezen: een Vlaming is niet assertief.
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Vreemdeling
|
![]() Aalst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindhoven, daar wi; je nog niet dood worden gevonden.
![]()
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Aalst is in ieder geval de meest stinkende stad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen :
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een elf jaar oude draad oprakelen: is dit geen record?
OT: De espaces d'Abraxas in Noisy-le-Grand, zo lelijk dat het mooi is (het lijkt wel een decor uit Metropolis). ![]() ![]() ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |