Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2005, 22:04   #61
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Die veel mensen die jij over vroeger ondervroeg, die zaten zeker nét bij dat andere deel van de bevolking dat er toevallig hetzelfde over denkt als jij?

Spijtig, want ook een beetje ziekelijk...
Nee.
Het kan hun allemaal geen zier schelen.
Mij wel.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 22:09   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mij ook anders.

En in bén 'één van die mensen van vroeger'.
Oud 28 januari 2005, 21:14   #63
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JAN MOEDWIL
U vergelijt steeds weer de BUB met een frandolle club.
U moet dan toch weten dat u ongelijk hebt, de BUB bestaat voor het grootste deel uit nederlandstalige,jawel vlaamse jongeren, die hun land niet kapot willen zien gaan aan die flaminganten.
U bent echt waar met niet zovel hoor flaminganten zoals ik jullie vaak hoor denken. op internet mss wel, mar in de realiteit zijn jullie de minderheid en dat weten jullie anders zouden jullie ook niet zo actief zijn.

maar gelieve ons uit beleefdheid niet meer franskiljons te noemen want dat zijn we niet. U zou het toch ook niet graag hebben als ik de flaminganten voortdurend nazis, zwarten ,schuldigen aan de holocaust (alhoewel dat allemaal waar is ) zou noemen.
Zielig ventje. belgicisten, bah!

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 21:56   #64
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Art. 23

Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.
We sturen de migranten gewoon terug naar hun roots. Daar kunnen ze dan een menswaardig bestaan binnen hun eigen cultuur leiden.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 22:06   #65
patricia45
Burger

patricia45's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergelijt steeds weer de BUB met een frandolle club.
Citaat:
U moet dan toch weten dat u ongelijk hebt, de BUB bestaat voor het grootste deel uit nederlandstalige,jawel vlaamse jongeren, die hun land niet kapot willen zien gaan aan die flaminganten.
U bent echt waar met niet zovel hoor flaminganten zoals ik jullie vaak hoor denken. op internet mss wel, mar in de realiteit zijn jullie de minderheid en dat weten jullie anders zouden jullie ook niet zo actief zijn.

maar gelieve ons uit beleefdheid niet meer franskiljons te noemen want dat zijn we niet. U zou het toch ook niet graag hebben als ik de flaminganten voortdurend nazis, zwarten ,schuldigen aan de holocaust (alhoewel dat allemaal waar is ) zou noemen.

Ik heb het nu pas gemerkt maar als jullie pleiten voor een unitair België dan is het logisch dat alle partijen overal verkozen moeten kunnen worden. Dit impliceert dat elke partij aan elke Belg evenveel te zeggen heeft. En daar jullie momenteel de enigste zijn die zo werkt dan vraag ik me ten stelligste af hoe het komt dat de persberichten gericht aan Franstalige (12) niet hetzelfde zijn dan degene aan de Nederlandstalige(een dikke 50).

De inhoud ervan is bedroevend mijnheer Jan. Zo wordt er afgegeven op de Vlaamse vlaggezwaaiers maar een persbericht over de aankoop van Waalse vlaggen door de Waalse regering zie ik nergens staan. En ohja Ben Berden wordt onderuit gehaald door een Vl-vlag, wederom tijd om op de Vl-nationalisten af te geven. Dat vele vlaggers Vl-nationalisten zijn ga ik niet ontkennen maar Vlaanderen vlagt is GEEN Vl-nationalistische organisatie. Als je dat accident wilt veroordelen klaag dan over het zwaaien van vlaggen op sportevenementen en geef in één snok door ook kritiek op de man met de zwarte paraplu met reclame op. Ik zie ook de mededeling dat het stadsbestuur van Antwerpen vervangen moet worden omwille van het VISA schandaal. Terecht maar waar blijven de oproepen om enkele Walen eens te vervangen wegens sjoemelen.
"Is de "verschillentheorie" van de Vlaams-nationalisten, die gericht is tegen onze Franstalige landgenoten, geen afgeleide van het racisme? België en Europa verdienen beter dan voortdurend door deze kleine minderheid onverdraagzamen te worden geïntimideerd." Zou u niet eerder het beruchte artikel 11 van de grondwet bovenhalen. Minderheden moeten toch beschermd worden :o . Wederom jammer dat de vlamingdisciminerende Waalse politici niet aanbod komen op jullie website.
Daarna berichten jullie over de kennis van het Nederlands van enkele Waalse politici om vervolgens enkele Vlaamse op te noemen die geen Frans kunnen. Om vervolgens arrogant met het vingertje te gaan wijzen. Me dunkt dat er meer Vlaamse politici Waals kunnen dan andersom.
Links en rechts nog wat commentaar op het Vlaams-nationalisme eventjes het ontslag eisen van de beruchte burgemeesters,... . In al jullie persberichten staat één en slechts één opmerking die de Vlaamse taal ten goede zou kunnen komen en dat is dat het inderdaad wel schrijnend is dat men in vele Brusselse ziekenhuizen geen Nederlands verstaat. Maar wordt hierbij commentaar gegeven op het beleid van de Franstaligen die deze situatie hebben veroorzaakt? NEEN.

Dus kom alstublieft niet wenen als men stelt dat het BUB eerder UB is. Of jullie dat al dan niet zijn laat ik in het midden maar jullie vragen er gewoon om met zo'n profileringsdrang.

En steek heel dat Nazi gedoe in u reet, ik begin dat kotsbeu te worden. En ja alle Flaminganten zijn uiteraard schuldig aan de holocaust, desnoods met terugwerkende kracht :s.

Laatst gewijzigd door patricia45 : 28 januari 2005 om 22:08.
patricia45 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 23:31   #66
patricia45
Burger

Standaard

Ow ik was mis. Er bestaat blijkbaar nog een persbericht waar BUB het voor het Nederlands opneemt, nl: "B.U.B. keurt stelling FDF volledig af" . Degene die dit graag in het Frans zouden lezen raad ik alvast niet aan naar www.unionbelge.be te surfen, u zou immers van een kale reis terugkomen.
Oud 29 januari 2005, 16:00   #67
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Bub,

Waarom willen jullie naar het gerecht stappen om de eerste (en tot nu enige) zinnige maatregel van Keulen te laten schorsen?
Het lijkt ons, de Nationale Unie, nu eenmaal normaal dat, wanneer men van een sociale woning wil genieten, men minstens de moeite moet doen om onze taal te leren!

Zijn jullie daar tegen? Wel dan zijn jullie ronduit idioten, die niet liever doen dan samenlevingsproblemen in de hand werken (en zodoende het Vlaams Belang nog meer aanhang te bezorgen!)

Ik dacht dat jullie slimmer waren.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 20:31   #68
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het gaat gewoon in tegen artikels 10 en 23 van de grondwet en zou ook tegen de eigen Belgische bevolking kunnen worden gebruikt.

Nu ja, als de grondwet van België en de rechten van de Belgen voor jou niet belangrijk zijn...
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 20:56   #69
patricia45
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het gaat gewoon in tegen artikels 10 en 23 van de grondwet en zou ook tegen de eigen Belgische bevolking kunnen worden gebruikt.

Nu ja, als de grondwet van België en de rechten van de Belgen voor jou niet belangrijk zijn...
Artikel 10? "...behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gesteld. " Dus als Dhr Keulen dit in een wet giet zie ik geen probleem.

Artikel 23? "...rekening houdend met de overeenkomstige plichten ..."

Hoe dan ook moet het niet moeilijk zijn om de grondwet eventjes aan te passen mocht jullie eventuele klacht gegrond zijn.
Oud 29 januari 2005, 21:33   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar als diezelfde grondwet en een arrest van het Arbitragehof rechten aan de Vlamingen toekent bent u het dan niet eens
rechtlijnig is wel iet anders
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 21:41   #71
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard tweetaligheid

Tja, tweetaligheid...

Sorry hoor, maar 'neurologisch' gezien bestaat dat niet eens. Plus, wanneer je een 'gemeenschap' tweetalig zou laten worden (onder dwang) en zodanig als maatschappij tweetalig zou willen laten functioneren dan betekent dat niets ander dan op termijn (in termen van een paar generaties) dat één van die twee talen verloren gaat. Want als de ganse gemeenschap in beide talen kan communiceren, volstaat het om in feite één er van te kennen...

Eenvoudige ecologische wetmatigheid!
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 00:59   #72
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
maar als diezelfde grondwet en een arrest van het Arbitragehof rechten aan de Vlamingen toekent bent u het dan niet eens
rechtlijnig is wel iet anders
Waar staat dat dan in de grondwet? Welk artikel zegt dat kiesdistricten moeten worden gesplitst?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 01:14   #73
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zijn al die rechtszaken van de BUB gewoon een finaciële broek-vestzak operatie. De voorzitter van de BUB is nen advocaat. Dus: de partij BUB spant een rechtszaak in. Ze kiezen en betalen een advocaat, en zullen daarbij waarsch hun eigen voorzitter nemen, die kent tenslotte het best de zaak. Om hem te betalen gebruiken ze geld van de leden. Het geld dat de advocaat-voorzitter krijgt als ereloon investeert hij terug in de partij...
Ik ben niet zo sterk in fiscaal recht, maar ziet iemand hier mogelijkheden van witwaspraktijken bij?
Zoja, start ik morgen ook met een partij en maak een of ander advocaat voorzitter

[size=1](tis een grapje he, klaag mij nu nie aan voor smaad he )[/size]
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 03:18   #74
patricia45
Burger

Standaard

Volgens mij waait de wind uit een andere hoek. Als je hun website bestudeert dan kom je doorgaans te onpas-vb in een column over separatisme- het grote mediaboycot verhaal tegen. De media, die Vlaams(?)gezind is, wil de BUB weren omdat zij een gevaar zijn voor het separatisme. En, zo beweert Bruno Yaminne, mits de nodige media-aandacht kan het BUB toch een 20% van de stemmen halen. Maw het is essentieel dat ze in de media komen, desnoods door de ene klacht na de ander in te dienen. Of door vlaggezwaaier te gaan spelen op het podium van ... .

Wat ik dan helemaal niet snap is dat zij zo extreem doen. Als zij ooit media-aandacht gaan krijgen kunnen uitspraken als "Ik beschouw alle Flaminganten als nazi's. Mocht de kans zich voordoen staan ze allemaal weer met een gestrekt armpje." of "A mon avis, mais c'est mon opinon personelle, pas une opinion de parti, l'islam est un danger pour notre methode de vivre et pour nos valeurs." wel eens zuur opbreken.
Oud 30 januari 2005, 04:42   #75
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patricia45
Volgens mij waait de wind uit een andere hoek. Als je hun website bestudeert dan kom je doorgaans te onpas-vb in een column over separatisme- het grote mediaboycot verhaal tegen. De media, die Vlaams(?)gezind is, wil de BUB weren omdat zij een gevaar zijn voor het separatisme. En, zo beweert Bruno Yaminne, mits de nodige media-aandacht kan het BUB toch een 20% van de stemmen halen. Maw het is essentieel dat ze in de media komen, desnoods door de ene klacht na de ander in te dienen. Of door vlaggezwaaier te gaan spelen op het podium van ... .
Idd, dit verhaal heb ik ook al af en toe gehoord over de BUB. Dat zou het verschil zijn tss BUB en B-plus ofzo. B-plus bestaat eerder uit eerbiedwaardige grijzaards, met enkele politici bij als ik mij niet vergis. Terwijl de BUB zo'n beetje de stoottroepen zijn, zeg maar de NSV van de belgicisten. Hun doel is zoveel mogelijk de aandacht trekken. Dat ze hierbij keer op keer op hun bek gaan schijnt hen niet te deren, integendeel als ze maar in de belangstelling staan.
Eerlijk gezegd, ik zou niet graag hebben dat er paar mensen van de BUB die hier op het forum zitten later in het parlement komt. De domme uitspraken die sommigen al gedaan hebben, daar kan zelfs Dewinter niet aan tippen.
En die 20%? Laat ons zeggen dat Yaminne nog niet van zijn eerste idioterie gebarsten is..
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 10:29   #76
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Idd, dit verhaal heb ik ook al af en toe gehoord over de BUB. Dat zou het verschil zijn tss BUB en B-plus ofzo. B-plus bestaat eerder uit eerbiedwaardige grijzaards, met enkele politici bij als ik mij niet vergis. Terwijl de BUB zo'n beetje de stoottroepen zijn, zeg maar de NSV van de belgicisten. Hun doel is zoveel mogelijk de aandacht trekken. Dat ze hierbij keer op keer op hun bek gaan schijnt hen niet te deren, integendeel als ze maar in de belangstelling staan.
Eerlijk gezegd, ik zou niet graag hebben dat er paar mensen van de BUB die hier op het forum zitten later in het parlement komt. De domme uitspraken die sommigen al gedaan hebben, daar kan zelfs Dewinter niet aan tippen.
En die 20%? Laat ons zeggen dat Yaminne nog niet van zijn eerste idioterie gebarsten is..
dat laatste klopt wel.
in de ene topic verwerpt hij de taalwetten en noemt ze zelfs pesterij van de Franspekenden en in de andere topic pleit hij voor een unitair Belgié MET taalwetten
Oud 30 januari 2005, 10:35   #77
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Idd, dit verhaal heb ik ook al af en toe gehoord over de BUB. Dat zou het verschil zijn tss BUB en B-plus ofzo. B-plus bestaat eerder uit eerbiedwaardige grijzaards, met enkele politici bij als ik mij niet vergis. Terwijl de BUB zo'n beetje de stoottroepen zijn, zeg maar de NSV van de belgicisten.
Mag ik u erop wijzen dat dit totaal uit de lucht gegrepen is? Wij zijn absoluut niet te vergelijken met NSV! U zou misschien beter eerst eens wat meer informatie inwinnen over BUB en B-Plus vooraleer conclusies te trekken die nergens op slaan.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 12:01   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar staat dat dan in de grondwet? Welk artikel zegt dat kiesdistricten moeten worden gesplitst?

waar dat in de grondwet staat weet ik niet, ik ga enkel voort op wat ik lees in alle kranten die zeggen dat de toestand in B-H-V ongrondwettelijk is dus zal er wel een wet zijn hé.
ook het Arbitraghof heeft die toestand veroordeeld en om iet te veroordelen moet er eerst een wetsovertreding zijn
Oud 30 januari 2005, 12:13   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Mag ik u erop wijzen dat dit totaal uit de lucht gegrepen is? Wij zijn absoluut niet te vergelijken met NSV!
Inderdaad, de vergelijking gaat echt niet op. Het NSV heeft tientallen keer meer leden dan jullie clubje.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 12:13   #80
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zoals U ongetwijfeld ook weet, maar waarschijnlijk gemakshalve niet vertelt, is de franstalige gemeenschap vrijgesteld van deze verplichting, omdat zij in hun onderwijs Nederlandse taal gekregen hebben en verondersteld worden reeds een (minimale) basiskennis te hebben. Dit op voorwaarde dat ze onderwijs in België gevolgd hebben!

Dus deze maatregel is op het lijf geschreven van de werkloze allochtoon, die anders niet eens de moeite zou doen om het Nederlands te gaan leren.

Maar ik begrijp dat het jullie niet te doen is om de samenlevingsproblemen op te lossen, maar eerder om in de media te geraken.

Ik zou adviseren om een ander thema daarvoor te gebruiken.
Bijvoorbeeld het positieve thema van de bundeling van Belgicistische krachten? Maar ja, dat zal wat veel gevraagd zijn zeker, een positief thema?

De enige constante is verandering...

Laatst gewijzigd door Rudy Van Nespen : 30 januari 2005 om 12:15.
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be