![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Wie er nog aan moch twijfelen over wie dat munt probeert te slaan uit de Holocaust
..... mensen die op bezoek gaan bij dicators en die zo legitimeren alla stevaert en castro zij veel gevaarlijker dan zij die kritiek leveren op de multicul. David Geerts bezoekt concentratiekampen Auschwitz en Birkenau Verzonden op: 27-01-2005 Verzonden door: Peter Hertog Aantal keren gelezen: 6 Organisatie: SP.A Volksvertegenwoordiger David Geerts (sp.a) bezocht op dinsdag 25 januari samen met een groep scholieren en kampgevangenen de concentratiekampen Auschwitz en Birkenau. Geerts: “Deze ervaring heeft op mij een verpletterende indruk nagelaten. Ik ben er echt van overtuigd dat alle overheden – van het lokale tot het Europese niveau – een actieve politiek moeten voeren tegen uitsluiting, discriminatie en vreemdelingenhaat.” Je denkt voorbereid te zijn op zo’n bezoek, je kent de geschiedenis, je hebt boeken gelezen en films gezien. Maar toch was David Geerts volledig van de kaart door het bezoek. “Ik was enorm onder de indruk. En stil. Je hebt er gewoon geen woorden voor. Je kan gewoon niet begrijpen hoe een mens zo gevoelloos kan worden dat hij andere mensen dit kan aandoen. De sneeuw, de ijzige koude en de gure wind deden mij reeds bibberen, maar de kou gaat dieper. Het is die totale ontmenselijking. Mensen die – enkel gekleed in een pyjama – keihard moesten werken, fysieke straffen ondergingen en soms twee weken lang geen eten kregen. Om van het ergste nog maar te zwijgen.” Voor David Geerts bestaat er geen twijfel over: dergelijke bezoeken zijn niet alleen nuttig, ze zijn ook broodnodig. “Je moet hierover praten, keer op keer mensen er aan herinneren. Want wie de geschiedenis vergeet, is in staat ze te herhalen. Vooral voor jonge mensen is dat essentieel. Hoe gruwelijk ook, het behoort tot een soort basiskennis. We moeten jongeren laten zien tot wat haat kan leiden. Zeker in het huidige Europese klimaat, waar er – niet in het minst in Vlaanderen – opnieuw partijen zijn die vinden dat racisme en xenofobie gebanaliseerd kunnen worden.” David Geerts pleit er dan ook voor om op alle niveaus inspanningen te leveren om hier rond te werken en bezoeken te organiseren. “Heel wat scholen doen uitstappen en reizen naar cultuursteden Londen, Rome of Parijs. En dat is prachtig. Maar ik vind dat zij ook de pedagogische plicht hebben om de leerlingen met de keerzijde van de menselijke ‘cultuur’ te confronteren. Bovendien moet er actieve overheidssteun zijn. Minister van landsverdediging Flahaut heeft hier reeds de eerste stappen in genomen. Maar zijn initiatief moet verder gezet worden. Daarom zal ik er bij alle bevoegde ministers op aandringen dat zij – binnen hun eigen portefeuille maar ook bij de Europese Commissie bijvoorbeeld – middelen zoeken om de geschiedenis bij de jongeren te brengen. Want Polen is niet alleen lid van de EU, Auschwitz en Birkenau zijn ook een onderdeel van onze gemeenschappelijke Europese geschiedenis.” |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tussen de lijnen door van het niet-stemmen van dat voorstel in het EU-parlement, dat kan je niet anders begrijpen als de negationistische en revisionistische tendenzen binnen het VB die op zoek blijven naar vergoelijking van de Nieuwe Orde ideeën van en voor WOII. Ze zeggen het niet met zoveel woorden, maar als je de loslippigaards bezig hoort (R. Raes, FDW, S. Verbeke, André Vanhecke, Koenraad Dillen e.a. Blokbehangers) weet zelfs mijn kater waar de klepel hangt. Die zgn vrije meningsuiting van het VB? Zie dat maar op z'n amerikaans: "Niet de wapens doden mensen, maar mensen doden mensen". Wel, geef extreemrechts de tools, de wapens en.... de lijken zullen automatisch volgen.
![]() |
#64 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Elke genocide heeft zijn eigen unieke kenmerken en verdient dus zijn eigen herdenking. Dat Vlaams Belang zich geviseerd voelt is haar zaak.
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() hoe bedoelt u nadine , Vanhecke heeft steevast iedereen die negationistische ideeen had en heeft uit de partij gezet of hun functie ontnomen ...; bij de spa mag men gerust dicators gaan beozken ... de dedoden worden later pas geteld.
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 27 januari 2005 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Israel's praktijken vind ik wel verderfelijk. Zoiets zou je niet verwachten van een volk dat zelf zo geleden heeft.
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() David Geerts bezoekt concentratiekampen Auschwitz en Birkenau
Verzonden op: 27-01-2005 Verzonden door: Peter Hertog Aantal keren gelezen: 6 Organisatie: SP.A Volksvertegenwoordiger David Geerts (sp.a) bezocht op dinsdag 25 januari samen met een groep scholieren en kampgevangenen de concentratiekampen Auschwitz en Birkenau. Geerts: “Deze ervaring heeft op mij een verpletterende indruk nagelaten. Ik ben er echt van overtuigd dat alle overheden – van het lokale tot het Europese niveau – een actieve politiek moeten voeren tegen uitsluiting, discriminatie en vreemdelingenhaat.” Je denkt voorbereid te zijn op zo’n bezoek, je kent de geschiedenis, je hebt boeken gelezen en films gezien. Maar toch was David Geerts volledig van de kaart door het bezoek. “Ik was enorm onder de indruk. En stil. Je hebt er gewoon geen woorden voor. Je kan gewoon niet begrijpen hoe een mens zo gevoelloos kan worden dat hij andere mensen dit kan aandoen. De sneeuw, de ijzige koude en de gure wind deden mij reeds bibberen, maar de kou gaat dieper. Het is die totale ontmenselijking. Mensen die – enkel gekleed in een pyjama – keihard moesten werken, fysieke straffen ondergingen en soms twee weken lang geen eten kregen. Om van het ergste nog maar te zwijgen.” Voor David Geerts bestaat er geen twijfel over: dergelijke bezoeken zijn niet alleen nuttig, ze zijn ook broodnodig. “Je moet hierover praten, keer op keer mensen er aan herinneren. Want wie de geschiedenis vergeet, is in staat ze te herhalen. Vooral voor jonge mensen is dat essentieel. Hoe gruwelijk ook, het behoort tot een soort basiskennis. We moeten jongeren laten zien tot wat haat kan leiden. Zeker in het huidige Europese klimaat, waar er – niet in het minst in Vlaanderen – opnieuw partijen zijn die vinden dat racisme en xenofobie gebanaliseerd kunnen worden.” David Geerts pleit er dan ook voor om op alle niveaus inspanningen te leveren om hier rond te werken en bezoeken te organiseren. “Heel wat scholen doen uitstappen en reizen naar cultuursteden Londen, Rome of Parijs. En dat is prachtig. Maar ik vind dat zij ook de pedagogische plicht hebben om de leerlingen met de keerzijde van de menselijke ‘cultuur’ te confronteren. Bovendien moet er actieve overheidssteun zijn. Minister van landsverdediging Flahaut heeft hier reeds de eerste stappen in genomen. Maar zijn initiatief moet verder gezet worden. Daarom zal ik er bij alle bevoegde ministers op aandringen dat zij – binnen hun eigen portefeuille maar ook bij de Europese Commissie bijvoorbeeld – middelen zoeken om de geschiedenis bij de jongeren te brengen. Want Polen is niet alleen lid van de EU, Auschwitz en Birkenau zijn ook een onderdeel van onze gemeenschappelijke Europese geschiedenis.” Wie nu niet ziet hoe dat de sossen proberen munt te slaan uit het onnoemelijke leed van de joden ... dan weet ik het ook niet meer hoor. MMen moet totalitaire gedachten ... ook die van Castro bestrijden ., niet terechte kritek op de multicul. |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog iemand vragen waarom het VB zich onthield in het Europees parlement omtrent Auschwitz? Nee, dat dacht ik al. 83% van de deelnemers die hier de negationismewet willen afschaffen.... waar maak ik me nog illusies om?
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 27 januari 2005 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() The piano ziet graag nederlanders ..??
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De meeste fundementele rechten moeten afgewogen worden. Dit zo vanuit een zuiver legalistisch standpunt (zie bv. art. 10, §2 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens over de vrijheid van meningsuiting). Maar dit klopt ook logisch gezien. Jouw vrijheden stoppen beginnen waar andermans vrijheden beginnen. Het verbod van slavernij en verbod van foltering zijn uitzonderingen . Dit is één van de weinige rechten die in het EVRM absoluut gesteld worden (art. 3 en 4)
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl Laatst gewijzigd door Judge : 27 januari 2005 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tja, dat ziet er twijfelachtig uit. Oxfam, samen met de voorzittter van het inquisitiecentrum, roepen op tot boycott van de Israëlische producten. (wat mijn persoonlijk gedacht hierover is, doet er niet toe). In mijn gemeente kreeg ik een paar jaar geleden een krantje van Wereldwinkel, waarin stond dat ...tegen het Vlaams Blok moest gestemd worden... Allé, zeg nu zelf... Oxfam is geen politiek neutrale vzw. Wie kritiek geeft, moet kritiek kunnen verdragen. Maar als ge deel uitmaakt van een consortium, dan moet ge u richten naar de algemene regels (voor algemeen nut) ...en dat heeft Oxfam niet gedaan. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() GM 10 , wat vind je dan dat de joden in Israel moeetn doen .. zichzelf in de zee laten drijven ... want dat is het uiteindelijke doel van de islamfundi's ... israel heeft recht op een eigen staat net als de palestijnen, Israel rees na 2000 jaar vervolging terug uit z'n as en heeft een mooie , toekomstgerichte , moderne staat opgericht ... Er is daar plaats zat maar net dat plaatsje waar Israel welvaart en vruchtbare grond gedreerd heeft wil men afnemen , en wssh terug naar de middeleeuwen katapulteren...
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en eerlijk gezegd dat argument van een regio 'terug' naar de middeleeuwen katapulteren is een drogreden 1) wat is middeleeuws ? voor mij is Israël ook een Middeleeuwse staat 2) elke staat/bevolking moet dat zich voor zichzelf uitmaken of ze zich middeleeuws willen opstellen ,het valt alleen maar diep te betreuren |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De Europese versie van de Universele Rechten (EVRM) zijn een verkrachting van die Universele waarden. Ga zelf na. Daar waar de Genève-bepalingen zeer eenduidig gehouden worden, staat de Europese versie bol van de uitzonderingen. De Genève-bepaling bestaat uit 2.022 woorden (nederlandse versie). De Europese versie bestaat uit 5.394 woorden. Dus 3.372 woorden worden aan uitzonderingen besteed (bijna 150% meer). De Europese staten hebben het verdrag pas geratificeerd nadat ze een ganse rits uitzonderingen mochten invoeren. Uiteindelijk hebben geen twee Europese landen dezelfde versie. Indien uw democratische visie een afwegen van fundamenele vrijheden toestaat, dan is dat uw recht. Maar dan moet u ook erkennen dat ik mij richt naar de Genève-bepalingen, die dat NIET toestaan. In mijn visie moet ik geen abitraire uitzonderingen invoeren om sommige fundamentele vrijheden wat meer fundamenteel te maken dan andere. En ik ga zeker niet toestaan dat een overheid de UVRM gaat aanpassen om ze in overeenstemming te brengen met haar nationale wetten. Dan gaat het universeel karakter van de UVRM verloren. |
|
![]() |