![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de term zelfverdediging ivbm vuurwapens uitgebreid worden? | |||
Neen, je mag enkel je leven en dat van je naasten verdedigen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 40,91% |
Neen, het moet volledig verboden worden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
ja, maar er moet een soort contract bestaan waarin de aanvrager verklaart wat hij te verdedigen heeft |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
ja, onvoorwaardelijk |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() dat is het voordeel van disciplines als aikido. Het is een ethisch hoogstaande kunst, die het ideaal nastreeft om elk gevecht te neutraliseren, zonder winnaar of verliezer. Elke poging van de aanvaller wordt ontmoedigt. De aanvaller wordt niet 'vernietigt', zoals in minder ethische martiale kunsten zoals karate of kick box wel het geval is. Aikido is dan ook wel de moeilijkste onder de gevechtskunsten. Dit vergt natuurlijk oefening en meesterschap.
het is daarentegen zeer goedkoop en zwak om een vuurwapen in huis te kopen om uit pure schrik elke mens, die onwettig in uw huis komt het leven te beroven. Puur om sieraden en vaak luxeartikelen kost wat kost te willen behouden. Het is ergens ook wel de tol die het economisch kolonialisme van het westen moet betalen. Er staan veel meer arme hongerige mensen buiten te wachten om mee te delen in onze luxe die wij als 'basisbehoeften' beschouwen. Dat de rijkdommen eerlijk verdeeld moeten worden en dat iedereen zouden moeten kunnen toebehoren en dat 'het de ogen uitsteekt' dat u twee wagens hebt en een buitenverblijf, terwijl een ander louter door economisch andere omstandigheden een gehuurde krot moet bewonen.... Dat die mensen woedend zijn door die fundamentele oneerlijkheid en daarom enkel uw sieraden komen halen om ze te verkopen voor basismiddelen als een degelijk huis met een dak... ik zou hen nog aanmoedigen ook. Waar is onze moraal echter? O tempera o mores
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En dan? misschien kunnen ze hier nog een paar suggesties opdoen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Terug naar de BELGISCHE PARTIJEN dan maar! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maddox schreef:
Citaat:
De kans dat een wapen voor eigen veiligheid gekocht wordt is vrij klein en weinig efficiënt. De inbreker wacht meestal wel op de afwezigheid van de bewoner om zijn slag te slaan. De aankoop van een wapen voor zelfverdediging wordt trouwens hoogst zelden toegestaan. Wie wapens in huis heeft, is wettelijk tot de nodige veiligheidsmaatregelen verplicht waardoor het gebruik voor zelfverdediging heel miniem is. (ongeladen, afgezonderd van de munitie, slotvast opgeborgen enz..) Het zijn de politiekers die er in hun onwetendheid een punt van maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bobke, je kan jezelf dus wel vinden in mijn rethoriek.
Ik heb al enkele malen vermeld dat misdadigers geen vergunning willen voor hun wapens. Ook het kompleet verbieden van alle vuurwapens is weeral een puur politiek spelletje, want let op mijn woorden, onze Belgische politici kennende worden er toch 500 achterpoortjes ingebouwd, waar je alleen met vriendjes door kan. Ook zijn het blijkbaar voornaamlijk Vlaamse politici die tegen vuurwapens zijn, want onze Waalse Broeders hebben een serieuze boterham te verdienen met schiettuig.
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eén partij voor zover ik het begrepen heb : het Liberaal Appel ! Denk er aan op 13 mei ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe ziet het Liberaal Appel de zaak concreet? Wat valt er onder recht op zelfverdediging? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Veiligheid van de eigen persoon en bescherming van eigendom zijn basisrechten van elke burger. Het is een voorwaarde voor het functioneren van een democratische samenleving. Het recht op zelfverdediging moet worden uitgebreid naar de noodzakelijke bescherming van de eigen bezittingen." Deze zaken zijn niet mis te verstaan. Volop wordt er binnen het Appel gepleit voor absolute vrijheid (het liberale idee) om have en goed, kinderen en gezin met alle mogelijke middelen te beschermen. Klare taal of niet ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() en de politiediensten en het recht afschaffen zeker
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maddox schreef:
Citaat:
Bert de bleiter verklaart dat indien bij nog één zaak zou kunnen verwezenlijken, hij zou kiezen voor het verbieden van bet privé-bezit van wapens, om zo de criminaliteit te verminderen en drama’s met kinderen te vermijden. Waar haalt hij het vandaan. Men moet de criminaliteit aanpakken door het illegale circuit aan te pakken en daar volstaat de wet ruimschoots voor. Blijkbaar willen ze hun onmacht om aan de criminaliteit iets te doen maskeren door de legale wapens aan te pakken, dat is vééél gemakkelijker natuurlijk. ![]() Of het helpt? Helemaal niet, kijkt u maar naar Australië en Groot-Brittannië, daar heeft men onder het hetzelfde voorwendsel de bevolking ook ontwapend, met als gevolg dat de criminaliteit in de twee landen zelfs gestegen is. In landen met veel particulier wapenbezit, Noorwegen Zwitserland enz, gebeuren niet meer gezinsdrama’s of criminele feiten met wapens dan in andere landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En soms wordt de dader het slachtoffer... denk daar maar eens over na.
het recht is gelukkig nog geen wraakgerecht voor eindelijk die kruimeldief als zondebok te kunnen schandpalen voor alle frustraties van de laatste jaren! Weet je hoeveel banken en bedrijven miljoenen euro's jaarlijks van de fiscus afluizen, van u dus, en zich daarna via allerlei gerechterlijke procedures trachten uit te praten. Die mensen zou men beter neerknallen, ipv de kleine inbreker in de straat.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thomas, als ik jouw redenering volg, dan kan ik ook beter alle politici afschieten(leuk idee) omdat die jaarlijks miljoenen euro's verbrassen die normaal gezien gemeenschapsgeld zijn.
Het is niet eerlijk,maar een inbreker hier is een duidelijke misdadiger, en ik heb al lang geen vertrouwen meer in ons gerecht(een spaghetti gerecht?), dus kan die maar beter een goeie beschermengel hebben.Want ik ga dan bakzitten.(als ik betrapt word he), zonder vuurwapen. Ik kijk mijn "slachtoffer" liever man tot persoon aan(wie zegt dat er geen meisjes kunnen inbreken?).
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Lucien de Coorne schreef
Welke partijen durven volop pleiten voor het recht op zelfverdediging en het bezit van een verdedigingswapen ? Dat is toch de cruciale vraag ? Eén partij voor zover ik het begrepen heb : het Liberaal Appel ! Denk er aan op 13 mei In het boek van Flup De Winter staat identiek hetzelfde. Maar dat zal natuurlijk weer fachistische zijn he, Lucien???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In een urenlange discussie in de partijraad (hoogste orgaan) werd zelf de spuitbus als verweerwapen niet weerhouden. Te radicaal en niet opportuun. Hypocrieten ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Lucien hier met een kleine aanpassing.
![]() HET LIBERAAL APPEL mag schrijven wat hij wil, hij tekent niet de 18partijstandpunten uit. Ook zijn -puntenprogramma zal in de vergeetput gegooid worden! Hypocrieten ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Oeioei Lucie, iets mis met u ? Te weinig doorbloeding in de hersenen of te dicht bij de vuilbak gezeten ?
![]() |
![]() |
![]() |