Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2005, 13:42   #61
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
VEV is al een tijdje Voka ....
Just. My mistake.
Oud 4 februari 2005, 13:45   #62
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

VEV is confusion he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 14:00   #63
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
VEV is confusion he...
Ja, vooral omdat ik niet weet waarvoor het letterwoord "VOKA" juist staat, en omdat ze zelf nog de benaming "Vlaams Economisch Verbond" aanhouden (zie hun website).
Oud 4 februari 2005, 14:01   #64
Tegendradigaard

Standaard

Ik weet het ook niet juist waar Voka voor staat. Ik vond VEV wel sprekender eigenlijk.

Voka dan denk ik bijna automatisch aan een volleybalploeg of zo..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 februari 2005, 14:11   #65
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Dit schreef de pers over onze knullige chocoprince !

04.02.2005 - Goed gezien

DE FLATERS VAN PRINS FILIP

Een gefrustreerde prins

“De prins wordt nu al een jaar of 25 voorbereid op een baan, waarvan nogal wat waarnemers zich afvragen of hij ze wel ooit zal vervullen. Een werknemer met 25 jaar dienst heeft al lang een medaille van de arbeid vast en de prins moet het ocharme stellen met een eredoctoraat van Leuven.” 8)

Hou hem tegen

“De prins moet niet worden aangemoedigd om tot actie over te gaan, hij moet worden tegengehouden en afgeremd. Soms valt hij niet te stoppen of is er niemand met voldoende ervaring en gezag om het hem uit het hoofd te praten. Dat was in China zo en het is opnieuw het geval bij het VBO.”

Handjes schudden, meer niet

“De prins moet zeer goed beseffen dat het land geen Koning-Politicus nodig heeft, maar een koning van het protocol, om niet te zeggen van het handjes schudden, vader van het vaderland en van alle Belgen zonder onderscheid.”

Redactie:

De vraag is of hij dat wel wil, natuurlijk.

Flaters kunnen fataal worden

“Als de prins zo doorgaat, kan elk volgend incident fataal zijn. Als het thema delicaat genoeg is en de prins op zere tenen trapt, die daar niet van houden, moet hij ernstige gevolgen vrezen.”

Hij snapt het niet

“Er zijn maar twee regels die koning en prins absoluut moeten volgen: discretie over politiek, de pen op zak. Dan kan er hen niets onprettigs overkomen. Zo moeilijk is dat toch niet. Of wel soms?”

Luc van der Kelen in Het Laatste Nieuws, 04.02.05

Filip doet het weer

“Hij doet het toch wel weer zeker. Een mens kan hardleers zijn, maar bij de troonopvolger begint het toch wel zorgbarende vormen aan te nemen.”

Plicht tot onpartijdigheid

“Door zich te associëren met de eisenbundel van het VBO, slaat de prins nog maar eens de bal mis, en maakt hij een farce van de onpartijdigheid waartoe de koning grondwettelijk, en de andere leden van de koninklijke familie moreel verplicht zijn.”

Het is stil bij de PS

“De laatste keer, toen het tegen het Vlaams Belang ging, was de PS er als de kippen bij om de uitspraken van de prins te verdedigen. Nu hij onverbloemd de patronale stellingen verdedigt, is het langs die kant bijzonder stilletjes geworden” …

Geen recht op een eigen mening?

“Dat is net het punt. De kroonprins heeft geen recht op een eigen mening, net omdat hij door de voltallige gemeenschap bijzonder rijkelijk betaald wordt om boven alle partijen te staan als toekomstig staatshoofd.” 8)

“Als hij daar geen zin in heeft, ook goed, dan staat het hem vrij om afstand te doen van de troonsopvolging, en vervolgens een politiek mandaat na te streven bij een partij naar zijn keuze, net zoals iedere andere burger dat kan.” 8)

Aan Raf: zelfs de linkse, politiek correcte en belzieke Yves Desmet vind dat Prins Filip in zijn huidige functie geen recht op vrije mening heeft. Anders moet hij maar zijn postje en dotatie afgeven en werken voor zijn geld zoals iedere normale burger, die dan wel recht op vrije meningsuiting heeft.

Les geschiedenis

“Iemand zou de prins, die daarvoor tenslotte toch al de leeftijd bereikt heeft, tijdens de lessen geschiedenis toch uitgelegd moeten hebben dat de monarchie in dit land in kritieke toestand terechtkwam telkens een vorst zich een mening permitteerde. Dat was tijdens de koningskwestie zo, en ook toen zijn oom Boudewijn weigerde de abortuswet te ondertekenen.”

Filip zaagt de poten van onder zijn stoel

“Wanneer zelfs Herman De Croo, in deze omstandigheden steeds lakeislaaf par excellence, er niet meer in slaagt de ‘democratische’ fracties (aanhalingstekens van de webstekredactie, maar dat had u al begrepen) kalm te houden, wanneer zelfs premier Verhofstadt luidop zegt dat het de laatste keer moet geweest zijn – een onuitgegeven standje in de geschiedenis – dan zou er toch ook in het hoofd van de kroonprins stilaan een belletje mogen gaan rinkelen.
Met name dat hij zijn eigen functie op het spel aan het zetten is.”

Yves Desmet in De Morgen, 04.02.05

De hypocrisie van Verhofstadt

“Toen prins Filip kritiek had op het Vlaams Belang, werd hij weliswaar terechtgewezen door premier Verhofstadt. Maar tegelijk voegde de premier er aan toe de prins te begrijpen. Maar nu de prins met zijn handtekening onder het VBO-manifest ook kritiek heeft op de regering-Verhofstadt, is er géén begrip meer. De prins moet zwijgen en daarmee basta.”

Franstalige stilte bewijst dat het Hof zich geen illusies moet maken

“Nog een vaststelling is dat, na zijn kritiek op het Vlaams Belang, prins Filip in Franstalig België werd uitgeroepen tot nationale held. Iedereen in Wallonië vond toen dat de prins het recht moet hebben te zeggen waar het op staat. Maar nu de prins zegt waar het op staat met het Lissabon-proces, is er geen Waalse kat meer die zich geroepen voelt om de prins te verdedigen.” 8)

Verhofstadt: hou me tegen

“In zijn eerste tussenkomst gisteren in de Kamer zei eerste minister Verhofstadt ‘te hopen’ dat de prins dit niet meer zou doen.”

“Maar wat gaat Guy Verhofstadt doen wanneer prins Filip toch nog eens uitglijdt? De prins buitengooien? Hem verbieden zijn vader op te volgen als koning? Durft Verhofstadt dit aan? Eerlijk gezegd, het zou ons ten zeerste verwonderen.”

Eric Donckier in Het Belang van Limburg, 04.02.05

Krediet is opgebruikt

“Het is nu voor iedereen duidelijk dat er een ernstig probleem is met de prins. De scherpe terechtwijzing door Guy Verhofstadt laat er weinig twijfel over bestaan dat hij zijn krediet heeft opgebruikt. En ik heb uit goede bron vernomen dat Filip ook van het paleis de raad heeft gekregen om de volgende maanden geen woord meer te zeggen. Want anders gaan we op een dag iets serieus aan de hand hebben, hé.”

Pol Van Den Driessche in Het Laatste Nieuws, 04.02.05

Bron: www.vlaamsbelang.org

Laatst gewijzigd door obiwan : 4 februari 2005 om 14:13.
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 14:17   #66
Tegendradigaard

Standaard

Ach iedereen kent zo wel van die sullige lullige mensen.
De GePhlippte doet mij voor de moment denken aan het typetje van Chris VDDurpel die toevallig (""??????????"") ook ... Philippe noemt. Ge weet wel dat mamaskindje met zijn algeries.....

Oud 4 februari 2005, 14:37   #67
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Weg met Verhofstalin, de anti-Belg die vrije meningsuiting haat.
Is het nu niet meer "Mijnheer Verhofstadt, de beste premier die we ooit hebben gehad", Patriot? Is hij opeens uw idool af?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 14:39   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het ook niet juist waar Voka voor staat. Ik vond VEV wel sprekender eigenlijk.

Voka dan denk ik bijna automatisch aan een volleybalploeg of zo..

of Vodka, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 15:00   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al bij al kan Fluppe nog van geluk spreken dat ze dit akkefietje zo snel mogelijk begraven hebben, ...

Hij zal vast en zeker een paar logebroeders mogen bedanken, die over een paar hoofden heen wel de juiste instructies of toestemming gegeven hebben om de juiste daden te stellen, (zie reactie Guy)

Papa Bebert zal wel wit gezien hebben van koleire, die onkontroleerbare randdebiel van een zoon die zijn eigen ambitie weer eens niet kon bedwingen, ... Hij zal broerlief zalliger wel al een paar keer vervloekt hebben om nog maar te zwijgen van de Infante, die nog steeds invloed zal hebben op zijnen oudsten, ...

De jongsten is ook al geene simpelen, alhoewel die hem de laatste tijd verdacht koest houd, stilte voor de storm, of hebben ze hem genoeg op het hart gedrukt, dat hij wel eens zijn jaarlijkse nieuwjaar van een paar miljoen zou kunnen verliezen als hij nog wa veel zijn koninklijk bakkes opentrekt ?

Ja den Berre heeft het getroffen met zijn gasten, ...

Buiten kinderen maken, zal er nie veel uitkomen, den enen heeft een boek geschreven over hondjes en den anderen denkt dat hij kan vliegen, dat er in de ruimte geen protocol is en dat hij alles moet doen om toch maar in de gazet te komen...

Een schreeuw om aandacht, ... Filip jong zoekt u een goei hobby waarin ge u kunt uitleven, het is nu wel duidelijk, dat ze er alles aan zullen doen om u geen koning te laten worden. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk, maar de Lorre hebben ze al aan de kant gezet, door die wetswijzeging, waardoor zuslief nu ook koningin kan worden, en zelf haar kinderen voor hem komen. Hij gaat al Black Adder technieken moeten toepassen om op de troon te geraken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 16:52   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf, uw bent 10 eeuwen te laat geboren. Ik denk dat U nog zou geloven dat de koning de vertegenwoordiger van God is op aarde...
Nee hoor. Integendeel: ik beschouw hem als een gewoon mens zoals u en ik en ik wens hem derhalve ook dezelfde rechten te verlenen, namelijk het recht op een vrije meningsuiting

Citaat:
Waarom zou de koning niet afhankelijk mogen zijn van de wil van het volk ? Met andere woorden geef mij eens een reden waarom 1 bepaalde familie en zijn nageslacht het alleenrecht hebben op bepaalde voordelen die al de andere families niet hebben ?
Omdat hij geen macht heeft en een louter symbolische functie bekleedt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 16:56   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
als je het nog niet snapt na de uitleg van jvdb, vrees ik dat je wel erg dom overkomt.
prins en koning zijn heeft voordelen en nadelen.
Het nadeel is dat je absoluut politiek neutraal moet zijn...
soit; als je het nu niet begrijpt ga je het nooit begrijpen.
Je mag om te beginnen je beledigende taalgebruik al achterwege laten. Ik ben niet gediend van uw persoonlijke aanvalletjes.

Wil je mij eens eventjes de wettekst citereren waarin te lezen staat de koning "absoluut politiek neutraal moet zijn"? En graag ook die waar datzelfde in te lezen staat over de prins...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 februari 2005, 16:58   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Bijvoorbeeld. Er zijn er velen al langer voorstander van een republiek.
Er zijn er ook velen die daar geen voorstander van zijn...

Citaat:
Fout. Fluppe is senator.

Citaat:
Senatoren van rechtswege

De kinderen van de Koning die in aanmerking komen voor de troonopvolging worden, als zij 18 jaar oud zijn, van rechtswege senator.

Oorspronkelijk was het de bedoeling het toekomstige staatshoofd door zijn deelname aan de werkzaamheden van de Senaat een politieke opleiding te bezorgen.

Het lidmaatschap is inmiddels louter symbolisch geworden.

Prins Filip woonde bij voorbeeld het Afrikadebat bij of de zitting ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van de Verenigde Naties om zo het belang ervan te benadrukken.

De senatoren van rechtswege zijn pas lid van de Senaat als zij de grondwettelijke eed hebben afgelegd.

Op dit ogenblik hebben Z.K.H. Prins Filip en H.K.H. Prinses Astrid de eed afgelegd als senatoren. Hoewel zij stemrecht hebben vanaf hun eenentwintigste, nemen zij in de praktijk nooit deel aan de stemmingen en worden zij ook niet meegerekend als moet worden nageteld of er voldoende senatoren aanwezig zijn om geldig te kunnen stemmen (= quorum). Zij ontvangen geen enkele vergoeding als senator.
http://www.senate.be/magazine/1997_2/p07_nl.htm

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 4 februari 2005 om 16:59.
Oud 4 februari 2005, 16:59   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Weg met Verhofstalin, de anti-Belg die vrije meningsuiting haat.
niet slecht dat gedacht van u
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 17:00   #74
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Allé, ze zijn weer vertrokken hoor, onze flamins...

Vrije meningsuiting voor iedereen, maar dan alleen als het hèn goed uitkomt!
le petit prince philippe
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 4 februari 2005, 17:01   #75
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kroonprins is in de eerste plaats ook een mens met een mening. Wat mij betreft mag hij die gerust uiten.
sommige mensen zouden beter zwijgen... om geen stommiteiten te vertellen 8)

Verhofstadt is ook zo "ne krak"
Oud 4 februari 2005, 17:03   #76
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Oorspronkelijk bericht door CHIPIE
Ik heb eens gehoord dat hij tegen het homohuwelijk is... Tja, waarom zou hij zijn mening niet mogen uiten?

Had Kardinaal Joos dan geen recht op een eigen mening? Kunt U uw tussenkomsten terzake nog herinneren? Of moet ik ze hier plakken?
ja maar... dat was geen prins van het vaticaan
Oud 4 februari 2005, 17:04   #77
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

@ Ancapa: Wil je aub al je nietszeggende one-liners bundelen in één enkel bericht; dat bespaart de medeforummers een hoop nodeloos gescroll...

Je mag natuurlijk ook altijd eens proberen iets zinnigs te vertellen (liefst iets wat je niet rechtstreeks van de VB-website geript hebt), maar zie dat je niks forceert hé...

Citaat:
Oud 4 februari 2005, 17:06   #78
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Chipieke niet goed gesnapt? Heeft hij daarmee "de helft van de bevolking tegen zich in het harnas gejaagd"? Heeft hij daarmee "de stabiliteit van het land in gevaar gebracht"?
er zijn vandaag daardoor al zeker 26 fabrieken failliet en er vertrokken er binnen de 5 maanden al zeker 683 naar het buitenland... en daar heeft het Vlaams Belang niets mee te maken !

Het Vlaams Belang heeft weer 1302 kiezers bij enkel vandaag ! Waarvoor dank !

Laatst gewijzigd door ancapa : 4 februari 2005 om 17:07.
Oud 4 februari 2005, 17:09   #79
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld. Er zijn er velen al langer voorstander van een republiek.

Fout. Fluppe is senator.
hij wou ook eens een boek schrijven... maar niet over hondjes

hij heeft het dan maar gesigneerd
Oud 4 februari 2005, 17:11   #80
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er ook velen die daar geen voorstander van zijn...
http://www.senate.be/magazine/1997_2/p07_nl.htm
ze krijgen alles en veel symbolisch... nog een geluk of ze hadden niets
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be