![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er een wet die bepaalt dat rookvrije cafés verboden zijn?
Neen, helemaal niet. En als ik de freemylungs-ayatollah hier hoor preken bestaat er een enorme groep die rookvrije cafés wil. Awel, richt er dan op! Als de mensen dat écht willen, dan was dat gat in de markt allang ontdekt. Dat dat niet gebeurd is, dat dergelijke cafés geen enkel succes hebben, betekent alleen dat uw VERBOD op rokerscafés NIET gewild is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rookvrije cafés hebben geen overlevingskansen zolang er andere cafés zijn waar wel gerookt mag worden. Een cafébaas wil namelijk een zo groot mogelijke afzetmarkt. Hij gaat zichzelf niet beperken zolang hij een buurman heeft die dat ook niet doet. En nogmaals, het gaat nog steeds over 20% van de bevolking dat zijn wil op legt aan de absolute meerderheid. Dat je dat standpunt nog durft te verdedigen is gewoon onverstaanbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Het antwoord op uw vraag staat net onder de qoute die je er uit knipte. Wou je dat stukje niet lezen misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Als 70% dat echt wilt moet er (waar dat nog niet is) een rookvrije zone komen (srr ik val in herhaling) maar roken totaal verbieden is onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Burgemeester
|
![]() tsjonge jonge jonge,kijk voor mij is het simpel ik ben niet roker en als ik op café ga dan weet ik dat daar gerookt word,en wat kan mij dat schelen juist niks !...stoppen met de mensen te betuttellen en dingen te verbieden dat is wat men moet doen,ook als niet roker vind ik het belachelijk wat men op de pakjes sigaretten moet aanbrengen "roken is dodelijk" awel over t straat lopen is da ook,met da betuttellen en da zeveren altijd!!!
![]()
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 13 februari 2005 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu ik wil die cijfers (71% wil rookvrije cafés) wel even met U relativeren hoor. Want met statistieken kan je alles bewijzen, en deze is inderdaad een beetje bij zijn haar getrokken. Het zijn inderdaad 71% van de BELGEN die er zo over denken. Ik weet helaas niet hoeveel % van de CAFEGANGERS er zo over denken. Dat zal een ferm pak minder zijn. En dan zou ik ook geinteresseerd zijn in het percentage rokers onder cafégangers. Ook dat zal wel iets zeggen. En als we dan toch bezig zijn, hoe groot zouden die percentages zijn als alle mensen die nu thuis blijven vanwege de rook, erbij zouden worden geteld. Ik denk dat we pas dan zinnig met cijfers kunnen gooien. Toch nog deze bedenking: Jullie vechten voor je verslaving, wij voor ons leven. En wij zijn met meer. Wie heeft het meeste recht van spreken? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom hebben rookvrije cafés geen succes?
Dat er geen enkele interesse voor is, is de enige verklaring die ik kan bedenken. Kent iemand een andere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor m�*j moet ge het niet doen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() euh, nee natuurlijk niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halloooo niet-rokende grootinquisiteurs?? Antwoordje graag:
Waarom hebben rookvrije cafés geen succes? Dat er geen enkele interesse voor is, is de enige verklaring die ik kan bedenken. Kent iemand een andere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mezelf als voorbeeld nemend, en stel dat de verhouding rokers/niet rokers 50/50 is onder cafebezoekers, dan zou het nog wel eens representatief kunnen zijn ook. Ik rook niet, mijn vriend wel. Er is 1 cafe voor niet rokers, en één voor rokers. Mijn vriend wil roken, ik niet. Ik mag bij de rokers binnen, mijn vriend niet bij de niet rokers. Resultaat: ik wordt verplicht om rook in te ademen, anders moet ik thuisblijven. Als heel belgie redeneert als ik, dan gaan alle niet rokers cafés failliet. Dus het antwoord op uw vraag: omdat de rokende medemens zijn verslaving belangrijker vindt dan de gezondheid van zijn vrienden. Daarom. Voila, nu moet u nooit meer zeggen dat u geen andere reden kan bedenken. Ben ik nu niet vriendelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kies dan vrienden die niet roken hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() van dat beetje uiterst verdunde sigarettenrook dat je inademt die paar uur per week dat je op café zit ga je heus geen kanker krijgen hoor, laat u dat vooral nie wijsmaken door de antitabaksfundi's.
in uitlaatgassen van auto's zit benzeen, dat is veel agressiever en kankerverwekkender dan sigarettenrook en vormt een veel grotere bedreiging voor de niet-roker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |