Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2005, 17:13   #61
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een fout idee. Er zijn nu eenmaal beroepen die goed betaald zijn, maar waar risico's aan verbonden zijn. Niemand is verplicht om zo'n beroep uit te oefenen. Het staat iedereen vrij om in de Aldi rekken te gaan vullen als hij of zij denkt dat dit gezonder is. Iemand die kiest voor een job in de horeca, moet de nadelen van die job erbij nemen.
Niks fout idee. Het is inderdaad waar dat je de consequenties van je job moet aanvaarden. Dat is logisch. Maar je rechten opgeven valt daar niet onder. En een rookvrije omgeving is een recht. Alleen niet voor Horeca personeel blijkbaar. Waar haal je het trouwens vandaan om te denken dat Horecapersoneel goed geld verdiend? Als ze idioot lange uren willen kloppen misschien, maar dan is DAT de consequentie van hun loon. Niet de kankerdood.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 17:14   #62
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Is er een wet die bepaalt dat rookvrije cafés verboden zijn?

Neen, helemaal niet.

En als ik de freemylungs-ayatollah hier hoor preken bestaat er een enorme groep die rookvrije cafés wil. Awel, richt er dan op! Als de mensen dat écht willen, dan was dat gat in de markt allang ontdekt.

Dat dat niet gebeurd is, dat dergelijke cafés geen enkel succes hebben, betekent alleen dat uw VERBOD op rokerscafés NIET gewild is.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 17:17   #63
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Niks fout idee. Het is inderdaad waar dat je de consequenties van je job moet aanvaarden. Dat is logisch. Maar je rechten opgeven valt daar niet onder. En een rookvrije omgeving is een recht. Alleen niet voor Horeca personeel blijkbaar.
Tuurlijk is dat een recht. En werken in de horeca is geen PLICHT. Iedereen kan zijn rechten dus elders gaan afdwingen.

Citaat:
Waar haal je het trouwens vandaan om te denken dat Horecapersoneel goed geld verdiend? Als ze idioot lange uren willen kloppen misschien, maar dan is DAT de consequentie van hun loon. Niet de kankerdood.
Heb je ooit zelf in de horeca gewerkt? Ik wel. Ik verdiende gemiddeld 80 �* 90.000 BFR per maand en ik was toen vooraan in de twintig. Ik ben er nu veertig en moest om gezondheidsredenen stoppen met het werk in de horeca (nee, niet omwille van de sigarettenrook) en ik verdien nu AANZIENLIJK minder dan wat ik 20 jaar geleden verdiende. Dus ja: in de horeca verdien je veel geld. Dat je ook hard moet werken, heb ik nooit ontkend.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 17:20   #64
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En als ik de freemylungs-ayatollah hier hoor preken bestaat er een enorme groep die rookvrije cafés wil. Awel, richt er dan op! Als de mensen dat écht willen, dan was dat gat in de markt allang ontdekt.
Dat dat niet gebeurd is, dat dergelijke cafés geen enkel succes hebben, betekent alleen dat uw VERBOD op rokerscafés NIET gewild is.
Idiote, ondoordachte redenatie. In Belgie is welgeteld 1 rookvrij café. Dat is minder dat 1% van de cafés. Wil dat dan zeggen dat meer dan 99% van de Belgen geen rookvrije cafés wenst? Niet dacht ik he.

Rookvrije cafés hebben geen overlevingskansen zolang er andere cafés zijn waar wel gerookt mag worden. Een cafébaas wil namelijk een zo groot mogelijke afzetmarkt. Hij gaat zichzelf niet beperken zolang hij een buurman heeft die dat ook niet doet.

En nogmaals, het gaat nog steeds over 20% van de bevolking dat zijn wil op legt aan de absolute meerderheid. Dat je dat standpunt nog durft te verdedigen is gewoon onverstaanbaar.
Oud 13 februari 2005, 17:22   #65
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rookvrije cafés hebben geen overlevingskansen zolang er andere cafés zijn waar wel gerookt mag worden.
Tiens, hoe zou d�*t toch komen? Zou het kunnen zijn dat er dan toch geen interesse is voor uw rookvrije cafés?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 februari 2005, 17:25   #66
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Het antwoord op uw vraag staat net onder de qoute die je er uit knipte. Wou je dat stukje niet lezen misschien?
Oud 13 februari 2005, 17:26   #67
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Als 70% dat echt wilt moet er (waar dat nog niet is) een rookvrije zone komen (srr ik val in herhaling) maar roken totaal verbieden is onzin.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 17:30   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord op uw vraag staat net onder de qoute die je er uit knipte. Wou je dat stukje niet lezen misschien?
Dikke zever kerel. Als wat jij beweert klopt, en 70% van de mensen wil rookvrije cafés, dan kunnen ze dat héél eenvoudig afdwingen door van vandaag op morgen massaal uit de rokerscafés weg te blijven. De cafébazen zullen de hint wel vlug genoeg begrijpen en hun zaak rookvrij maken. Maar dat gebeurt niet. En waarom gebeurt dat niet? Omdat die 70% waar jij hier zo kwistig mee zwaait daar helemaal niet achter staat. Dat is de simpele waarheid. Niemand is gediend van de regelneverij die sommigen kost wat kost aan de maatschappij willen opdringen. Kan jij niet tegen sigarettenrook in cafés? Wel, blijf er dan weg!

Citaat:
Oud 13 februari 2005, 17:44   #69
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

tsjonge jonge jonge,kijk voor mij is het simpel ik ben niet roker en als ik op café ga dan weet ik dat daar gerookt word,en wat kan mij dat schelen juist niks !...stoppen met de mensen te betuttellen en dingen te verbieden dat is wat men moet doen,ook als niet roker vind ik het belachelijk wat men op de pakjes sigaretten moet aanbrengen "roken is dodelijk" awel over t straat lopen is da ook,met da betuttellen en da zeveren altijd!!!

Laatst gewijzigd door pistoléke : 13 februari 2005 om 17:45.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 17:46   #70
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als wat jij beweert klopt, en 70% van de mensen wil rookvrije cafés, dan kunnen ze dat héél eenvoudig afdwingen door van vandaag op morgen massaal uit de rokerscafés weg te blijven. De cafébazen zullen de hint wel vlug genoeg begrijpen en hun zaak rookvrij maken.
Mmm, misschien geen slecht idee. Alleen, we gaan dat wel met zijn allen tesamen moeten doen. Op hetzelfde moment. En hoe lang moeten we ons uitgaansleven stilleggen? Hoelang gaat dat duren voor we onze zin krijgen? We spreken hier dus wel over een gigantische organisatie en mobilisatie. En in Ierland en Italie om er maar twee te noemen heeft de meerderheid haar zin gekregen zonder tot acties te moeten overgaan. Ik hoopte hier op hetzelfde.

Nu ik wil die cijfers (71% wil rookvrije cafés) wel even met U relativeren hoor. Want met statistieken kan je alles bewijzen, en deze is inderdaad een beetje bij zijn haar getrokken. Het zijn inderdaad 71% van de BELGEN die er zo over denken. Ik weet helaas niet hoeveel % van de CAFEGANGERS er zo over denken. Dat zal een ferm pak minder zijn. En dan zou ik ook geinteresseerd zijn in het percentage rokers onder cafégangers. Ook dat zal wel iets zeggen. En als we dan toch bezig zijn, hoe groot zouden die percentages zijn als alle mensen die nu thuis blijven vanwege de rook, erbij zouden worden geteld. Ik denk dat we pas dan zinnig met cijfers kunnen gooien.

Toch nog deze bedenking: Jullie vechten voor je verslaving, wij voor ons leven. En wij zijn met meer. Wie heeft het meeste recht van spreken?

Citaat:
Als 70% dat echt wilt moet er (waar dat nog niet is) een rookvrije zone komen (srr ik val in herhaling) maar roken totaal verbieden is onzin.
Als jouw oplossing zou werken, dan hadden we deze discussie niet, die is namelijk al jaren verplicht en wordt overal overtreden. En logisch ook. Ik ga met een rokende vriend op café. Moeten we elkaar dan een goede avond wensen zodra we binnengaan en elk in een ander hoekje kruipen? Er zijn maar twee oplossingen: ofwel verplicht rookvrije cafés, ofwel blijven de niet-rokers thuis. Elke andere oplossing zorgt voor doden.
Oud 13 februari 2005, 17:50   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
tsjonge jonge jonge,kijk voor mij is het simpel ik ben niet roker en als ik op café ga dan weet ik dat daar gerookt word,en wat kan mij dat schelen juist niks !...stoppen met de mensen te betuttellen en dingen te verbieden dat is wat men moet doen,ook als niet roker vind ik het belachelijk wat men op de pakjes sigaretten moet aanbrengen "roken is dodelijk" awel over t straat lopen is da ook,met da betuttellen en da zeveren altijd!!!
"Olé Pistolé"

Citaat:
Oud 13 februari 2005, 17:57   #72
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom hebben rookvrije cafés geen succes?

Dat er geen enkele interesse voor is, is de enige verklaring die ik kan bedenken. Kent iemand een andere?
Oud 13 februari 2005, 18:28   #73
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jouw oplossing zou werken, dan hadden we deze discussie niet, die is namelijk al jaren verplicht en wordt overal overtreden. En logisch ook. Ik ga met een rokende vriend op café. Moeten we elkaar dan een goede avond wensen zodra we binnengaan en elk in een ander hoekje kruipen?
Als niet-roker kun je natuurlijk altijd bij je rokende vrienden zitten (doe ik ook en kan mij weinig schelen). Niet-rokerszone is voor sommige mensen (met gezondheidsproblemen of die zwanger zijn ofzo) die dat niet zien zitten.
Voor m�*j moet ge het niet doen hoor.
Oud 13 februari 2005, 18:32   #74
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als niet-roker kun je natuurlijk altijd bij je rokende vrienden zitten (doe ik ook en kan mij weinig schelen). Niet-rokerszone is voor sommige mensen (met gezondheidsproblemen of die zwanger zijn ofzo) die dat niet zien zitten.
Voor m�*j moet ge het niet doen hoor.
Dat is mijn punt prinsesje. Ik ga bij de rokers zitten. Omdat ik gewoon geen andere keuze heb. En ik had zo graag een andere keuze gehad. Ben ik dan slecht?
Oud 13 februari 2005, 18:41   #75
la_Principessa
Banneling

Standaard

euh, nee natuurlijk niet
Oud 13 februari 2005, 19:01   #76
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Halloooo niet-rokende grootinquisiteurs?? Antwoordje graag:

Dat er geen enkele interesse voor is, is de enige verklaring die ik kan bedenken. Kent iemand een andere?
Oud 13 februari 2005, 19:32   #77
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Halloooo niet-rokende grootinquisiteurs?? Antwoordje graag:

En hoe dikwijls had U een antwoord gewild? Nogmaals, omdat cafebazen niet failliet willen gaan. Zolang er twee soorten cafés mogen zijn, gaat de niet roker varient op de fles. Wij zijn nu eenmaal sociale wezens, we willen wel de rokerscafés uit ons leven bannen, maar niet onze rokende vriend.
Mezelf als voorbeeld nemend, en stel dat de verhouding rokers/niet rokers 50/50 is onder cafebezoekers, dan zou het nog wel eens representatief kunnen zijn ook.
Ik rook niet, mijn vriend wel. Er is 1 cafe voor niet rokers, en één voor rokers. Mijn vriend wil roken, ik niet. Ik mag bij de rokers binnen, mijn vriend niet bij de niet rokers. Resultaat: ik wordt verplicht om rook in te ademen, anders moet ik thuisblijven. Als heel belgie redeneert als ik, dan gaan alle niet rokers cafés failliet.

Dus het antwoord op uw vraag: omdat de rokende medemens zijn verslaving belangrijker vindt dan de gezondheid van zijn vrienden. Daarom.

Voila, nu moet u nooit meer zeggen dat u geen andere reden kan bedenken. Ben ik nu niet vriendelijk?
Oud 13 februari 2005, 19:56   #78
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is mijn punt prinsesje. Ik ga bij de rokers zitten. Omdat ik gewoon geen andere keuze heb. En ik had zo graag een andere keuze gehad. Ben ik dan slecht?
neen, wel een zeurpiet.
kies dan vrienden die niet roken hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 19:59   #79
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

van dat beetje uiterst verdunde sigarettenrook dat je inademt die paar uur per week dat je op café zit ga je heus geen kanker krijgen hoor, laat u dat vooral nie wijsmaken door de antitabaksfundi's.
in uitlaatgassen van auto's zit benzeen, dat is veel agressiever en kankerverwekkender dan sigarettenrook en vormt een veel grotere bedreiging voor de niet-roker.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 20:01   #80
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
kies dan vrienden die niet roken hé.
En wie is dan in zijn vrijheid berooft?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be