Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2005, 10:53   #61
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
LOL
Jij gelooft ook nog in sprookjes, zeker, Boergoeis en "echte argumenten"? Neen, Boergeois stond met zijn mond vol tanden toen ze dat zei. Juist voordien zei ze "Ik begrijp je eigenlijk niet, waarvoor ijvert u eigenlijk?". Schitterende TV. Boergeois zat erbij en keer ernaar. SCORE.
Oké, nu moet jij je eens even in Bourgeois zijn plaats zetten. Je zit in een humoristische show tegenover kweelster Red. Zij zegt: "Je moet eens buiten Vlaanderen komen, daar kent niemand Vlaanderen..." Wat moet je daar als politicus tegenover stellen? Dit is een echte dooddoener.

Je kan dan natuurlijk met politieke argumenten beginnen, maar binnen de minuut word je door Uyterhoeven afgeblokt (terecht) omdat 'De Laatste Show', 'De Zevende Dag' niet is. Ik wil die kweelster wel eens in dat laatste programma tegenover Bourgeois zien zitten, wanneer het echt over politiek gaat, ik zou wel eens willen weten hoe rap ze onder tafel zit...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 10:57   #62
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Inderdaad.
Ik begrijp Bourgeois trouwens niet. Is het juist niet goed voor hem en zijn partij als z'n politieke tegenstanders zich wensen belachelijk te maken in allerlei dwaze programma's? Indien de kiezer zich hieraan stoort, zal hij er de politici in kwestie toch wel op afrekenen zeker? Het enige wat ik uit dit alles dan ook kan besluiten, is dat Geert Bourgeois de kiezer blijkbaar te dom vindt om zelf te bepalen wanneer een politicus al dan niet de lijn overschrijdt.
Na het gedoe over de Belgische, pardon, Vlaamse kust, nu het spelletjesverbod; in het Vlaanderen van de NVA is het wijzende vingertje zo te zien nooit ver weg...
De doorsnee kiezer is inderdaad 'dom'... Of wat vindt U van mensen die hun stem geven aan een federale premier die de Europese lijst van zijn partij aanvoert met de stellige belofte bij verkiezing dat mandaat NIET op te nemen?
Of van de mensen die naar Nonkel Jef kijken, naar .... de Pfaff's enz?...

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 februari 2005 om 10:58.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 12:24   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
't Is zelfs een puur Belgische van Hasselt!
Ik moet toegeven: ik ken bijna geen fluit van die amusementssektor, en ik heb haar verward met iemand die ik denk Jo Lemaire te noemen.

Ik vermoed wel dat iemand zich nog vergist en haar de titel van advokaat toedicht. Ze zal mogelijks wel juriste zijn, maar of ze ingeschreven is aan de balie en haar stage volbracht heeft, daar twijfel ik aan. Maar nogmaals, ik ken die sektor niet.

Toch blijft de essentie van mijn stelling staan: je kan met emotionele elementen geen rationeel beleid bekritiseren of beoordelen.

En wie, zoals in het begin van deze draad, dit voorbeeld aanhaalt om zogezegd Bourgois in zijn hemd te zetten, die verraadt alleen zijn eigen politieke agenda.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 12:28   #64
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Minachting is ne slechte raadgever. Het komt zo arrogant over.
Als ik arrogant kan overkomen tegenover de arroganten zelf: mission accomplished.
Oud 6 februari 2005, 12:30   #65
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Gaan we Bart de Wever in zijn plaats sturen ? Of is het gewoonweg afzetting tegen de nva ?
Persoonlijk vind ik dat politiekers zelf het verstand moeten hebben van niet mee te doen aan spelprogramma's (maar ja, als ge dan weet dat vld parlementsleden zich een verjongingskuur van meer dan 10000€ laten betalen door een roddelblad, vraagt ge u wel af, waar hun verstand soms wel zit). Maar zou het niet verbieden (maar het stelt wel vragen bij de machtsgeilheid - of is het verstand - van degenen die zich laten vangen).
Ik stel er mij ook vragen bij. Maar uiteindelijk is het aan de burger om hierover te oordelen, niet aan Boergeois. Zij betalen trouwens voor de entertainmentsprogramma'a die de VRT maken.
Oud 6 februari 2005, 12:34   #66
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Axelle Red is een succesvol zangeresje, omdat ze goed kan zingen. Of ze daarbij intelligent is, en of ze daarbij inzicht heeft in de politiek, is een heel andere vraag.

Alhoewel ze als Waalse zeer goed Vlaams spreekt (waarmee ze dus een grote, zeer grote, uitzondering is) heeft haar manager toch het zakelijk instinkt laten spreken bij de Vlaams-Waals neutrale artiestennaam "Red".

Ze komt uit Limburg.

Citaat:
Axelletje, als succesvol geïntegreerde, gebruikt het emotionele argument op een plaats waar dat niet thuishoort. Het argument "we zijn toch allemaal vriendjes", de plaats: de politiek, de organisatie van de staat, de overheid, het bestuur.

Persoonlijk heb ik vele goede Waalse vrienden en kollega's en ga ik graag af en toe op reis naar de Ardennen ... maar dat weerhoudt me niet om te vinden dat we ons land en ons bestuur beter anders organiseren.
Die Waalse vrienden en kollega's zijn en blijven even goede vrienden als nu mijn Nederlandse of Franse kollega's.
En om op verlof te gaan, heb ik nu ook al geen voorkeur: de Waalse ardennen of net onder de grens, of 't nu Frankrijk of Luxemburg is.

Vergelijk dit even met het volgende: als je syndikalist bent, dan ben je toch geen persoonlijke vijand van de kleine ondernemer met zijn bedrijf even verder in je straat (vb. de heer Tremmerie). Maar toch heb je een visie op de wijze waarop loonvorming en arbeidsvoorwaardenbepaling moeten geschieden.
Dat is allemaal wel redelijk, maar niet echt on topic. De vraag is, waar haalt Boergeois het recht om te bepalen wie op TV komt (en wat men op TV zegt)? Enkel uit zijn mandaat? Gaat hij ook kranten verbieden om politici te benaderen? Gaat hij een politicus opsluiten als hij inbelt op Jongens en Wetenschap?
Oud 6 februari 2005, 12:37   #67
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Oké, nu moet jij je eens even in Bourgeois zijn plaats zetten. Je zit in een humoristische show tegenover kweelster Red. Zij zegt: "Je moet eens buiten Vlaanderen komen, daar kent niemand Vlaanderen..." Wat moet je daar als politicus tegenover stellen? Dit is een echte dooddoener.

Je kan dan natuurlijk met politieke argumenten beginnen, maar binnen de minuut word je door Uyterhoeven afgeblokt (terecht) omdat 'De Laatste Show', 'De Zevende Dag' niet is. Ik wil die kweelster wel eens in dat laatste programma tegenover Bourgeois zien zitten, wanneer het echt over politiek gaat, ik zou wel eens willen weten hoe rap ze onder tafel zit...
Geen idee, ze is wel redelijk intelligent dacht ik. Hoog diploma en zo. Ze heeft natuurlijk ook eren natuurlijke elegantie en ervaring met de camera, dus ze weet wel hoe ze een stug manneke als boergeois te kakken moet zetten terwijl we denken, wow wat een vrouw. Maar het doet me deugd dat (a) boergeois te kakken wordt gezet en (b) de bekendste Vlaming ter wereld resoluut Belgisch is.
Oud 6 februari 2005, 12:37   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel er mij ook vragen bij. Maar uiteindelijk is het aan de burger om hierover te oordelen, niet aan Boergeois. Zij betalen trouwens voor de entertainmentsprogramma'a die de VRT maken.
En hoe kunnen de burgers hun oordeel kenbaar maken ?
Veel alternatieven zijn er niet meer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 12:42   #69
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En hoe kunnen de burgers hun oordeel kenbaar maken ?
Veel alternatieven zijn er niet meer.
In het stemhokje, zoals overal in Europa (behalve Liechtenstein en Monaco zeker).
Oud 6 februari 2005, 12:43   #70
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het doet me deugd dat (a) boergeois te kakken wordt gezet en (b) de bekendste Vlaming ter wereld resoluut Belgisch is.
veel mensen met een groot zicht op de wereld, zijn eerder belgisch gezind (Axelle Red, W. Claes, E. Merckx ...). De vlaamsnationalisten zullen natuurlijk tegenvoorbeelden geven, wel, ik wacht.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 12:49   #71
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
veel mensen met een groot zicht op de wereld, zijn eerder belgisch gezind (Axelle Red, W. Claes, E. Merckx ...). De vlaamsnationalisten zullen natuurlijk tegenvoorbeelden geven, wel, ik wacht.
D'er zit wel ene tussen die met gemeenschapsgelden gesjoemeld heet en ene die verscheidene keren op doping is betrapt! Dat kwam door hun groot zicht op de wereld!
Oud 6 februari 2005, 12:53   #72
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Ik denk dat de meeste Vlamingen die veel in het buitenland komen, Belgisch gezind zijn (behalve Boergeois op zijn snoepreisjes gesponsord door de belastingsbetaler uiteraard). Ik denk dat wanneer je vaak in contact komt met buitenlanders wel duidelijk wordt dat Vlamingen en Walen veel meer met mekaar gemeen hebben dan sommigen denken.

Ik herinner mij mijn jaren aan de unief in Canterbury. Daar was ook een Benelux-society, maar ook daarin bleven Vlamingen en Walen meer met elkaar omgaan, hoewel het voor de Vlamingen makkelijker zou lijken om met de Nederlanders om te gaan (en de Walen/Luxemburgers).

Laatst gewijzigd door gm10 : 6 februari 2005 om 12:56.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 12:56   #73
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
D'er zit wel ene tussen die met gemeenschapsgelden gesjoemeld heet en ene die verscheidene keren op doping is betrapt! Dat kwam door hun groot zicht op de wereld!
Enter De Leeuw Van Vlaanderen .
Oud 6 februari 2005, 14:15   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... De vraag is, waar haalt Boergeois het recht om te bepalen wie op TV komt (en wat men op TV zegt)? Enkel uit zijn mandaat? Gaat hij ook kranten verbieden om politici te benaderen? Gaat hij een politicus opsluiten als hij inbelt op Jongens en Wetenschap?
Dat is de vraag net niet.
Want jij kan niet goed lezen.

Bourgois heeft gevraagd aan de zenders om iets niet te doen. Hij heeft niets opgelegd of niets verboden.

En vragen stellen, mijn beste, zelfs deze die Bourgois nu gesteld heeft en waar ik hem dus niet 100 procent in bijtreedt, dat is toegelaten in een demokratie.
Ik bedoel: in een demokratie naar mijn opvatting. Misschien heb jij een andere opvatting over demokratie. Meer in de zin van : "Ik vind dit niet goed, dus is het demokratisch dat dit niet mag zijn."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 14:52   #75
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geen idee, ze is wel redelijk intelligent dacht ik. Hoog diploma en zo.
Dat trek ik ook niet in twijfel. Echter, zij doet wat velen haar al hebben voorgedaan, en dat is de discussie voeren met emoties en je kan, als politicus, dan gewoon niet antwoorden zonder in een politieke uitleg terecht te komen en dat kan in een programma als De Laatste Show nu eenmaal niet.
Citaat:
(a) boergeois te kakken wordt gezet
Goed, laat die Belgische dan maar eens tegenover Bourgeois plaatsnemen in De Zevende Dag, kijken wie dan te kakken wordt gezet en het zal Bourgeois niet zijn.
Citaat:
en (b) de bekendste Vlaming ter wereld resoluut Belgisch is.
Ze is dan ook geen echte Vlaming.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 15:23   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het stemhokje, zoals overal in Europa (behalve Liechtenstein en Monaco zeker).
Kunnen we daar ook al kiezen welke programma's op tv getoond moeten worden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 16:38   #77
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dat trek ik ook niet in twijfel. Echter, zij doet wat velen haar al hebben voorgedaan, en dat is de discussie voeren met emoties en je kan, als politicus, dan gewoon niet antwoorden zonder in een politieke uitleg terecht te komen en dat kan in een programma als De Laatste Show nu eenmaal niet.
Je kan niet verwachten dat een zangeres
Goed, laat die Belgische dan maar eens tegenover Bourgeois plaatsnemen in De Zevende Dag, kijken wie dan te kakken wordt gezet en het zal Bourgeois niet zijn. [/quote]Je kan niet verwachten dat een zangeres haar gaat moeien in de politiek....
Citaat:
Ze is dan ook geen echte Vlaming.
WEG ERMEE! Ze volgt onze ideeën niet - WEG ERMEE.

En daar walg ik van.

trouwens: uw onderschrift getuigt al van uw smaak en ideologiën....(wie is de man extreem links?)

Laatst gewijzigd door rodeo : 6 februari 2005 om 16:40.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 18:13   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij mijn jaren aan de unief in Canterbury. Daar was ook een Benelux-society, maar ook daarin bleven Vlamingen en Walen meer met elkaar omgaan, hoewel het voor de Vlamingen makkelijker zou lijken om met de Nederlanders om te gaan (en de Walen/Luxemburgers).
Het establishment is altijd Belgisch geweest, en zal dit nog wel ne hele tijd blijven. Het is een ons kent ons wereldje. Het Vlaams "gepeupel" zal dan ook wel ondervertegenwoordigd zijn geweest aan de unief in Canterbury.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 18:42   #79
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Frankrijk stellen ze zich niet zo'n vragen. Raffarin en Sarkozy waren al uitgenogigd op "Vivement Dimanche". In "On a tout essayé" en "Tout le monde en parle"-ook entertainement programma's-hebben we ook al politici gezien. De reactie van Bourgeois is gewoon zielig en belachelijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 19:32   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Dat is de vraag net niet.
Want jij kan niet goed lezen.

Bourgois heeft gevraagd aan de zenders om iets niet te doen. Hij heeft niets opgelegd of niets verboden.

En vragen stellen, mijn beste, zelfs deze die Bourgois nu gesteld heeft en waar ik hem dus niet 100 procent in bijtreedt, dat is toegelaten in een demokratie.
Ik bedoel: in een demokratie naar mijn opvatting. Misschien heb jij een andere opvatting over demokratie. Meer in de zin van : "Ik vind dit niet goed, dus is het demokratisch dat dit niet mag zijn."
Ik vind dat men in een democratie niet de spelregels aan de collega's oplegt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be