![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier voor mij vooral om het feit dat er gewoon volop gerecupereerd wordt op dingen die eigenlijk al bestaan, maar gewoon beter zouden moeten worden toegepast. Allé voedselveiligheid, hoeveel inspecteurs lopen er rond denk je ? Ik weet uit goede bron, (van een inspecteur) dat het er tussen de 50 en ondertussen misschien iets van een 70 zijn om heel België te controleren. Weet jij hoeveel vettige frituren en pitta bars er zijn, chineese keukens waar de kakkerlaken zo van de muur vallen, bars die broodjes americain verkopen, die net niet zelf van de klanten hun bord wandelen, om nog maar van het gefoefel en geheritiketeer te zwijgen in de vleesbranch, ... Man toch, ge zou alleen nog 3 keer gekookt voedsel eten, als ge moest weten wat er allemaal wel niet in de goorste keukens van den Belgiek gebeurt, ... Nu zo'n inspecteur kan na X waarschuwingen een zaak laten sluiten, maar wanneer controleren ze zo'n zaak, enkel na tips, of puur toevalig, want er zijn te weinig inspecteurs. Ik zie het volgende dus al gebeuren, Freija die ne slechte saté eet, 3 dagen met de race kak zit, en dan van een nieuwe wet bevalt, : Mensen die slecht voedsel verkopen, gaan we een affice laten ophangen en mensen die goed voedsel verkopen, gaan we een pluim geven, ! Zie je zelf in hoe belachelijk dat wel niet is. Zeker als je weet dat er nog geen 100 inspecteurs zijn ! Ipv te zeggen vanaf volgend jaar bv 200 inspecteurs bij en minstens 5 zaken per dag bezoeken, en systematisch elke zaak van onder tot boven, beenhard controleren op afvalbehandeling, hygiëne , HACCP normering enz... Dat is maatregelen nemen, ! Als je weet dat er veel gefoefeld en gezwartwerkt wordt, transformeer dan je leger pennelikkers in inspecteurs , geef de BBI middelen, die mannen verdienen zichzelf wel terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maak van die pennelikkers voedselgezondheidsassistenten ipv te straffen en te stigmatiseren, kan je even goed n dienst aanbieden aan die gore keukens, het efficiënts lijkt me meteen 'de kakkerlakken' te verdelgen het geld dat anders naar n boete gaat, kan de gore zaak toch beter besteden aan de oplossing zelf ? Idem voor kassafraude. Stelt de kassafraudeässistent anomalieën vast, dan biedt hij meteen aan de zaak recht te trekken en de nodige aanpassingen te doen... Het klinkt mogelijk wat naïef. Maar ik denk dat ik in essentie gelijk heb. Als we dan toch moeten leven met een gigantisch aantal ambtenaren, laat die mensen dan iets nuttig doen. Financiële inspectie idem. Er zijn tienduizenden minibedrijfjes met een boekhouding in een schoendoos, ipv inspecteurs die beboeten, waarom geen fiscale assistenten die snel en vriendelijk even de zaak rechttrekken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar jongens toch, wat hebben jullie tegen ons Freya?
Ge weet toch dat de sossen dikwijls slachtoffer worden van kassafraude? Neem nu ons Marie Ardena, ze kocht een renovatiepakket voor een heel gebouw. Toen ze de kassa passeerde bleek er maar een verdiep in te zitten. Zeg nu zelf, je zou toch voor minder strenger gaan controleren hé. |
![]() |
![]() |