![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor hij stierf? Hoelang voor hij stierf? De drugs en zo. En het verschoven incest met zijn aangenomen dochter. Zijn aanvaringen met Castor. Ach Sartre - jeugdsentiment. De mens overal persoonlijk verantwoordelijk voor . Hoe wreed. Als filosofie. BHL doet het niet slecht kwa naambekendheid voor een joodse sekretaris. Veel meer dan zijn naam ken ik (gelukkig) niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk het wel ja, want waarom zouden bepaalde bewustzijnstoestanden persé niet aan het lichaam gebonden meer zijn? (geïncarneerd) Trouwens, bewustzijnstoestanden zonder incarnatie, d�*t is pas geen gruwelijk idee. Stel je voor dat je van alles beleeft zonder lichaam. Daar zou je dus 'God' moeten voor zijn. Die functioneert zo. Gelukkig alleen Hij. Een voorsmaakje van dat gruwelijke krijgen gekken wiens bewustzijnstoestanden (slecht) functioneren, zo slecht dat ze er geen controle meer op hebben. De hardware is defect... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie hier niet zo meteen incarnatie, wat weer eens iets anders is.
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jawel, incarnatie betekent ook 'de geest ingebed in het vlees, de geest geïncarneerd, dus. Trouwens, 'carne' is etymologisch: vlees. Ik moet nog een typ-foutje rechtzetten: 'dat is pas geen gruwelijk idee' lees: 'dat is pas een gruwelijk idee' Volgens mij bestaan geestestoestanden zonder vlees dus gewoon niet, om duidelijk te zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 maart 2005 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Zelf heb ik ook zo mijn bedenkingen over het bestaan van de geest los van het lichaam. Alhoewel, er bestaan van die manifestaties die toch vragen oproepen maar waar geen afdoend antwoord voor bestaat. After all, who cares...
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neenee, je verwart met reïncarnatie. Dat is geestesverhuis. Maar als je je geheugen niet kan meeverhuizen, wat schiet je er dan mee op? Who cares? Iedereen wil wel dingen weten die we niet kunnen weten. Daar drijven veel religio-filosofico-handeltjes op, after all. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als iedereen maar besefte dat het allemaal alleen maar om handel en macht te doen was zou er misschien wat minder hypocrisie bestaan.
![]() |