![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge wilt toch de oudjes niet verder doen werken omdat gij uw hele leven zou kunnen stempellen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
diep van binnen zijt ge wel ok denk ik maar van buiten hebt ge een opknabeurt nodig ga u laten behandelen of neem een jaar verlof om de wereld rond te trekken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is pas sinds ik onbepaald verlof heb en in de wereld kan rondkijken dat ik nogal Kritisch geworden ben. Misschien zou je beter wat minder in de wereld rondkijken en meer voor eigen deur vegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
vandaar dat ik misschien nog kritischer ben dan jij en voor ik voor mijn eigen deur moet vegen moet ik wel eerst een eigen deur hebben
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
of, om het U wat gemakkelijker te maken: -is volgens jou de fiscale dan wel de sociale fraude het grootst? -zal een verstrenging van de criteria wel of niet ook de werkwilligen treffen? -zijn er meer/minder/inderdaad 480.000 werklozen? -zijn er in de database van de VDAB meer/minder/inderdaad 50.000 voltijdse vacatures? -zal een groter uitsluiting van werklozen niet een extra druk op de jobzekerheid van de werkenden met zich meebrengen? Zal dit leiden tot een verslechtering of een verbetering van de lonen, de werkomstandigheden? kortom, wees eens wat explicieter. *nieuwsflash, daarnet op de website van de vdab geweest (www.vdab.be), er zijn momenteel 45.351 jobs in de databank.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 18 februari 2005 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij gaat het er om; een stempelaar wordt gestigmatiseerd. Een werkende die van dezelfde kas gebruikt maakt via verwenoptie's niet. In principe is het wel hetzelfde. En het zijn niet alleen bruggepensioneerden (sommigen al op hun '50 jaar) maar ook de tijdskredieten en dergelijke. Voor wat te gaan doen? En wie geniet daar altijd van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Gek dat niemand de essentie van het werkelijke probleem wil zien : gebroken gezinnen.
Sociale zekerheid wordt alleen maar te duur als het sociaal weefsel tot in z'n kleinste elementen stuk is en meer en meer verantwoordelijkheden en taken van het gezin naar de staat worden overgeheveld. Of de verzorgingsstaat daar mee verantwoordelijk voor is, is een interessante vraag. De blauwe beschuldiging aan het rode adres is rap gemaakt maar daarmee nog niet bewezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad bijzonder irritant dat er zoveel mensen leven. Ons goed sociale zekerheid biedt deze kans. Misschien wordt het eens tijd om onze sociale zekerheid aan te passen aan de werkprestaties. Met geen verschil tussen niveau maar alleen werkend en niet werkend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand stigmatiseert een werkende die tijdelijk werkloos wordt denk ik. Daar dient de werkloosheiduitkering voor, maar niet als vervangingsinkomen voor mensen die niet willen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of een tijdskrediet dat bijlegt tot een gans loon ongeveer? Of een half timer die bijgelegt krijgt tot bijna een ful timer. Of dienstencheque's dat van allen geld afgaat om wat te doen, gaan kuisen bij uw en mijn gebuur? We zien het topje van de ijsberg nog niet wat die soort kwestie's allemaal inhouden. Ambtenaren op vroegtijdige rust of eigenlijk beter gezegd "gewoon op de pay rol" zonder dat ze een slag doen of zelfs op hun werk zijn? Ik doel niet op de man of vrouw van tegen de 60 die het eigenlijk allemaal niet meer zo goed aankan en een beetje vroeger op pensioen gaan, dat is de moeite niet. Zulke zaken dat vreet het geld letterlijk op. Langs de andere kant, ach ik weet niet hoeveel miljarden in het buitenland zwart geld en die dingens. Je vraagt je af welk nut zulke discussie nog heeft om den duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik ken veel mensen die geen 'erkende' job hebben maar wel veel werk verzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom ontslagen werknemers van 50 jaar of ouder geen recht zouden hebben op werkloosheidsvergoeding is mij totaal onduidelijk. Iemand van boven de vijftig zal niet zo vlug werk vinden en dat is echt niet hun schuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook ik ben nog actief in verenigingen, breng wel eens iemand naar het hospitaal of help een oudje oversteken en dat volledig op eigen kosten. Veel mensen doen vrijwilligerswerk zonder daarvoor vergoed te worden. Met werken bedoel ik produceren in dienst van de hele gemeenschap. Ondersteunende beroepen moeten tot het noodzakelijke beperkt worden. (Onderwijs, gezondheidszorg, ambtenarij, justitie enz.) Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat er daarvoor te weinig middelen moeten voorzien worden. Wel dat er geen postjes moeten bijgemaakt worden om de job zelf of omdat meer mensen voor zo'n job gekozen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waarom altijd denken in termen van 'beperken' ? Je kan die ondersteunende beroepen ook creatiever en moderner invullen denk ik, ze inhoudelijk anders invullen, dynamischer maken, beter doen beantwoorden aan 'de vraag' ... Of minder 'voor het leven' maken, zodat ambtenaren met ondernemerstalent makkelijker die stap zetten Laatst gewijzigd door Knipp : 20 februari 2005 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
zo kunnen ze daar een grotere solidariteit bedingen = een hogere gemiddelde levenskwaliteit = hogere lasten. altijd maar dat geleuter over lasten verlaging Pfff
|
![]() |
![]() |