Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2005, 22:52   #61
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Een boete moet niet afhangen van het bedrag dat iemand verdient, maar wel in verhouding staan met de overtreding. We moeten niet naar een klasse-justitie gaan waarbij een omgekeerd principe heerst, nl. dat de rijkeren zwaarder moet gestraft worden dan de minder rijken. Eenzelfde overtreding moet volgens dezelfde strafmaat bestraft worden. Dat heet gelijkheid voor de wet, iets wat u blijkbaar wilt opheffen.
Weliswaar off-topic, maar kom.
Helemaal niet, eerder het tegenovergestelde. Laat ons voor het gemak der discussie even veronderstellen dat een bepaalde verkeersovertreding bestraft wordt met 250 euro. Wie zal zich gestraft voelen en in het vervolg de verkeersregels respecteren? Degene met een maandloon van 1000 euro (die op deze manier 25% van zijn maandinkomen verliest) of iemand die 2500 euro verdient (die 10% van zijn maandinkomen verliest). Wie van de twee zal zich in het vervolg aan de verkeersregels houden en wie zal er behoorlijk onverschillig voor blijven (en de verkeersregels terug zal overtreden met mogelijks verlies van mensenlevens)?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 februari 2005 om 22:53.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 23:03   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Helemaal niet, eerder het tegenovergestelde. Laat ons voor het gemak der discussie even veronderstellen dat een bepaalde verkeersovertreding bestraft wordt met 250 euro. Wie zal zich gestraft voelen en in het vervolg de verkeersregels respecteren? Degene met een maandloon van 1000 euro (die op deze manier 25% van zijn maandinkomen verliest) of iemand die 2500 euro verdient (die 10% van zijn maandinkomen verliest). Wie van de twee zal zich in het vervolg aan de verkeersregels houden en wie zal er behoorlijk onverschillig voor blijven (en de verkeersregels terug zal overtreden met mogelijks verlies van mensenlevens)?
Dit alles is fundamenteel in tegenspraak met het basisbeginsel van elke rechtvaardige rechtsspraak en staatsordening: de gelijkheid van de burger voor de wet.

Indien u verder redeneert op uw manier moet men ook de elektriciteitsfactuur duurder maken bij de grootverdiener; moet het water duurder aangerekend worden; moet hij meer betalen in de supermarkt voor zijn litertje melk; moet hij een hogere grondbelasting betalen voor hetzelfde lapje grond; enzovoort.

Een straf moet altijd overeenkomstig de overtreding zijn; niet overeenkomstig het inkomen van een persoon. Dergelijke wanredeneringen brengen de hele ordening van de rechtsgelijkheid aan het wankelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 23:08   #63
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets democratischer zou zijn de hoogte van de boete laten afhangen van het inkomen. Zo komt het bij iedereen "hard" over, zowel bemiddeld als onbemiddeld...
ah nu wordt het duidelijk wat er bedoeld wordt met"democratische" partijen

een dikke merci voor het decoderen van de 1984-speak
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 23:13   #64
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien u verder redeneert op uw manier moet men ook de elektriciteitsfactuur duurder maken bij de grootverdiener; moet het water duurder aangerekend worden; moet hij meer betalen in de supermarkt voor zijn litertje melk; moet hij een hogere grondbelasting betalen voor hetzelfde lapje grond; enzovoort.
Uw voorbeelden zijn totaal irrelevant. Van een gelijke kost van nutsvoorzieningen en levensonderhoud hangen geen mensenlevens vanaf zoals in het verkeer.
Oud 21 februari 2005, 23:14   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw voorbeelden zijn totaal irrelevant. Van een gelijke kost van nutsvoorzieningen en levensonderhoud hangen geen mensenlevens vanaf zoals in het verkeer.
Dit zijn geenszins irrelevant: het stoelt op het gelijkheidsbeginsel dat in onze staatsstructuur wordt gehanteerd en dat u blijkbaar wil omverwerpen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 21 februari 2005 om 23:16.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 23:16   #66
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
ah nu wordt het duidelijk wat er bedoeld wordt met"democratische" partijen

een dikke merci voor het decoderen van de 1984-speak
Zoiets als het blok dat aan de linkeroever solidair is met de bevolking van Doel, en aan de rechteroever de uitbreiding van de haven voorstaat? Tja...
Oud 21 februari 2005, 23:19   #67
cashflow
Banneling

Standaard

ik vond uw nooduitgang van Cuba en Noordkorea gepaster, en bovendien (nog!) meer on topic

Laatst gewijzigd door cashflow : 21 februari 2005 om 23:20.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 23:23   #68
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
ik vond uw nooduitgang van Cuba en Noordkorea gepaster, en bovendien (nog!) meer on topic
Touché. Mijn schuld, had ik maar beter de geponeerde stelling moeten lezen. Gestruikeld over een zeer simpel woordje :"in".

PS. mooi afleidingsmanoeuver

Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 februari 2005 om 23:34.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 23:30   #69
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit zijn geenszins irrelevant: het stoelt op het gelijkheidsbeginsel dat in onze staatsstructuur wordt gehanteerd en dat u blijkbaar wil omverwerpen.
Ik wil helemaal niets omverwerpen, Mr. Van Den Berghe, ik ben geen revolutionair(e). Gezien Uw oorspronkelijk bericht, alvorens U het grondig heeft aangepast/veranderd, bij mij via email is binnengekomen, behoud ik mij inderdaad het recht voor, als zijnde een vrije burger, om bepaalde zaken "in vraag te stellen". Net zozeer U de mening bent toegedaan om zelf ook bepaalde zaken in vraag te stellen, neem ik aan?
Oud 22 februari 2005, 00:10   #70
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, ik kan mij nochtans niet herinneren dat ik, als zijnde een linkiewinkie, U ooit een nazi heb genoemd?
proficiat, dan hoor je bij de 5% linkiewinkies met een eigen mening
Oud 22 februari 2005, 14:18   #71
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

We dwalen af van den Taaie...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be