Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2005, 17:48   #61
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ja, maar dan blijft het toch maar een willekeurig gevolg en geen beginsel op zichzelf. Men kan dat ook verwerpen.

Trouwens : uw lijn konsekwent doorgetrokken moet men besluiten dat ook demokratie een onnatuurlijke regeringsvorm is.
Vooral dat laatste:
Leg uit?
Wat bedoelt u?
Democratie onnatuurlijk?

Zelf heb ik er nog nooit zo over gedacht, dus die gedachtenlijn zou ik graag eens volgen..
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 18:08   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
"Haat" is voor zwakkelingen en gefrustreerden. Het is een zeer primaire reactie waarbij men z'n eigen falen niet wil / durft onder ogen te komen en vooral op zoek gaat naar externe oorzaken. Haat komt ook vooral voort uit machteloosheid en strekt er enkel toe om het ego op te krikken. Je ziet dat vaak bij rotverwende kinderen dat ze niet in staat zijn tot enige zelfkritiek, dat ze ook de ruggengraat missen om zich te verheffen boven het eeuwige gezeur waaruit niks productiefs voortkomt.

Het zit in elk van ons... Het is "des mensen" en sommige groepen en hun charismatische leiders spelen er handig op in en weten er zelfs een ware cultuur rond te bouwen. Enkel die sprankel intelligentie, dat vonkje ratio kan mensen ervan weerhouden eraan toe te geven. Want toegeven is heel gemakkelijk. Gevolg: een bende kritiekloze én vooral visie-loze volgelingen die zich koesteren in de waan van een miskende superioriteit.

Zich warmend aan het kampvuur van hun zieligheid.

Eigenlijk meelijwekkend, ware het niet dat ze zo nu en dan erin blijken te slagen om hun opgekropte agressie in al z'n onverdunde en primaire beestigheid ook uit te leven.
Deze tekst is geschreven met het motief het Vlaams Blok/Belang zwart te maken en heeft bijgevolg (ervaring..) een grote kans om veel onzin te bevatten.
Haat is afkeer van iets of iemand. Ik haat spinazie. Ik haat de buurman om z'n lawaai. Heeft niks te maken met 'ego opkrikken' of intelligentie. Kan wel met machteloosheid/falen te maken hebben aangezien je zaken die je haat wel degelijk kwijt wilt raken. Voor het geval dat dat geen evidentie is...
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 26 februari 2005 om 18:09.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 19:55   #63
WhiteLaw
Banneling

WhiteLaw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Ocharme, de neo-nazi van dienst is daar ook.
U werd niks gevraagd linkse rat!
WhiteLaw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 20:31   #64
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Deze tekst is geschreven met het motief het Vlaams Blok/Belang zwart te maken en heeft bijgevolg (ervaring..) een grote kans om veel onzin te bevatten.
Haat is afkeer van iets of iemand. Ik haat spinazie. Ik haat de buurman om z'n lawaai. Heeft niks te maken met 'ego opkrikken' of intelligentie. Kan wel met machteloosheid/falen te maken hebben aangezien je zaken die je haat wel degelijk kwijt wilt raken. Voor het geval dat dat geen evidentie is...
Aha, dat weet u zomaar...
En waar leidt u dat uit af?
Laat het VB zich leiden door haat dan? Straffe uitspraak zou dat zijn van uwentwege. Ga dat dan maar eens voorleggen aan het partijbestuur; eens zien hoe die daarop reageren.
En alles wat niet slaafs het partijprogramma van het VB volgt "maakt een grote kans om veel onzin te bevatten" Tiens, zo had ik het nog niet bekeken...

Laat me niet lachen, beste vriend.

Jij haat blijkbaar nogal veel, Erw... en nogal snel ook. En maakt die haat, die negativiteit, die onwil of onmogelijkheid om op een constructieve manier om te gaan met *knip*?

Haat... ik vraag me af of je wel goed beseft wat haat precies inhoudt.
Ik heb er al menigeen aan tenonder zien gaan op de meest pathetische manier die je je kan voorstellen. Zielige spektakels, van de eerste tot de laatste.

Geen persoonlijke aanvallen.

Arnold.
Oud 26 februari 2005, 20:34   #65
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat het VB zich leiden door haat dan? Straffe uitspraak zou dat zijn van uwentwege. Ga dat dan maar eens voorleggen aan het partijbestuur; eens zien hoe die daarop reageren.
En alles wat niet slaafs het partijprogramma van het VB volgt "maakt een grote kans om veel onzin te bevatten" Tiens, zo had ik het nog niet bekeken...

Jij haat blijkbaar nogal veel, Erw... en nogal snel ook. En maakt die haat, die negativiteit, die onwil of onmogelijkheid om op een constructieve manier om te gaan met *knip*?

Haat... ik vraag me af of je wel goed beseft wat haat precies inhoudt.
Ik heb er al menigeen aan tenonder zien gaan op de meest pathetische manier die je je kan voorstellen. Zielige spektakels, van de eerste tot de laatste.
Ah, de Vexille is er ook,onze dromerige jongen van al het goede.Volgens mij hebt u nog niets meegemaakt aangezien je toch vrij lichtzinnig omgaat met het woord "haat".
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 21:11   #66
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Ah, de Vexille is er ook,onze dromerige jongen van al het goede.Volgens mij hebt u nog niets meegemaakt aangezien je toch vrij lichtzinnig omgaat met het woord "haat".
En waaruit leidt u af dat ik lichtzinnig omspring met het woordje "haat"?
Ik ben er vrij zeker van dat ik al meer haat gezien en meegemaakt heb dan jij je mogelijkerwijs kan voorstellen, beste vriend.

[size=1]ps. dat antwoord waarop je zat te wachten heb je van mij ondertussen ook gekregen.[/size]

Laatst gewijzigd door de Vexille : 26 februari 2005 om 21:13.
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 21:15   #67
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Waaruit ik dat afleid? Door uw tekst te lezen. Zoals ik zei een samenraapsel van typische Vlaams Blok/Belang zwartmakerij. Als ik zeg 'zwartmakerij' dan zeg ik tegelijk 'leugens'. Dus ik stel hier niet dat het VB zich door haat laat leiden, U doet dat.

2) (niet gequote) Is een persoonlijke aanval. Zal ik gewoon rapporteren straks. Heb afgeleerd om daarop in te pikken. Constructief zijn zeker?

Laatst gewijzigd door Erw : 26 februari 2005 om 21:18.
Oud 26 februari 2005, 21:30   #68
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1) Waaruit ik dat afleid? Door uw tekst te lezen. Zoals ik zei een samenraapsel van typische Vlaams Blok/Belang zwartmakerij. Als ik zeg 'zwartmakerij' dan zeg ik tegelijk 'leugens'. Dus ik stel hier niet dat het VB zich door haat laat leiden, U doet dat.

2) (niet gequote) Is een persoonlijke aanval. Zal ik gewoon rapporteren straks. Heb afgeleerd om daarop in te pikken. Constructief zijn zeker?
1) Leg me dat nou eens haarfijn uit, als je kan... Ik heb VB zelfs niet eens vernoemd. Bezig schoentjes te passen?

2) Be my guest... vooral doen, Erw. (maar het was geenszins een retorische vraag... je mag gerust antwoorden hoor. Vraagt wel wat denkwerk... tja. )

Laatst gewijzigd door de Vexille : 26 februari 2005 om 21:37.
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 07:17   #69
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Leg me dat nou eens haarfijn uit, als je kan... Ik heb VB zelfs niet eens vernoemd. Bezig schoentjes te passen?

2) Be my guest... vooral doen, Erw. (maar het was geenszins een retorische vraag... je mag gerust antwoorden hoor. Vraagt wel wat denkwerk... tja. )
excuseer maar haat u het VB toch niet een klein beetje ?
Eerlijk ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 08:46   #70
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhiteLaw
U werd niks gevraagd linkse rat!
Sinds wanneer heb ik Uw toestemming nodig om mijn mening te mogen geven? Of licht U alvast een tipje van de sluier hoe het eraan zal toegaan in Uw "ideaal" wereldje?
Oud 27 februari 2005, 08:59   #71
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, is ook een manier om "politieke tegenstanders" de mond te snoeren, een truc waarvoor maar weinig redeneringsvermogen voor vereist is en aldus veelvuldig toegepast door blokkers.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 februari 2005 om 09:02.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 10:24   #72
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

If it looks like a duck, walks like a duck and talks like a duck, then it IS a duck. Vereist weinig denkwerk of schoenen passen... Deja-vu gevoel na lezen van x posts van ANTI-Blokkers op fora volstaat. Zei ik trouwens al.
Oud 27 februari 2005, 10:29   #73
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Tja, is ook een manier om "politieke tegenstanders" de mond te snoeren, een truc waarvoor maar weinig redeneringsvermogen voor vereist is en aldus veelvuldig toegepast door blokkers.
Citaat:
Tenzij u bijvoorbeeld het haten van spinazie kunt koppelen aan het opkrikken van het ego of de intelligentiegraad, heeft de Vexille een nogal 'op maat gemaakte' selectie van verklaringen opgedisseld. Op maat van de zwartmakerij die het Vlaams Blok/Belang viseert. Zei ik dat niet ook al?
Oud 27 februari 2005, 10:45   #74
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
excuseer maar haat u het VB toch niet een klein beetje ?
Eerlijk ?
Ik "haat" het VB helemaal niet. Zelfs niet een heel klein beetje.
Eerlijk.

Om iets of iemand te haten moet het voor mij belangrijk genoeg zijn... Het VB is dat niet. Simpel genoeg zo?
Oud 27 februari 2005, 10:47   #75
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
If it looks like a duck, walks like a duck and talks like a duck, then it IS a duck. Vereist weinig denkwerk of schoenen passen... Deja-vu gevoel na lezen van x posts van ANTI-Blokkers op fora volstaat. Zei ik trouwens al.
But it doesn't look like a duck, it doesn't even quack and apparently doesn't need to walk for you to assume what you're assuming, my friend.

Dat je hierover bitter weinig denkwerk hebt verricht, blijkt overduidelijk.
Oud 27 februari 2005, 10:51   #76
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
But it doesn't look like a duck, it doesn't even quack and apparently doesn't need to walk for you to assume what you're assuming, my friend.
Dat je hierover bitter weinig denkwerk hebt verricht, blijkt overduidelijk.
Dit lijkt mij een staaltje zelfbevrediging in plaats van een argument, de Vexille.
Oud 27 februari 2005, 10:53   #77
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik "haat" het VB helemaal niet. Zelfs niet een heel klein beetje.
Eerlijk.
Om iets of iemand te haten moet het voor mij belangrijk genoeg zijn... Het VB is dat niet. Simpel genoeg zo?
Spinazie is nochtans ook niet belangrijk, toch haten sommigen het...
Oud 27 februari 2005, 10:59   #78
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Ik vind haat een gezonde emotie die, mits ze goed gecontroleerd wordt, een stevige impuls kan zijn tot creativiteit en daden. Net zoals verontwaardiging en woede dat ook zijn.
Oud 27 februari 2005, 11:05   #79
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Gezien Erw nogal snel op de teentjes is getrapt, wil ik de medeforummers de "smerige persoonlijke aanval" die hij heeft menen te moeten melden niet onthouden. Gelet op het scheldproza dat doorgaans van de andere kant van het hek komt, vind ik deze move wel bijzonder grappig. Ik had echter van de moderatoren iets meer blijk van intelligentie verwacht.

Citaat:
Jij haat blijkbaar nogal veel, Erw... en nogal snel ook. En maakt die haat, die negativiteit, die onwil of onmogelijkheid om op een constructieve manier om te gaan met frustraties iemand dan niet tot een zielige figuur?
Met een kleine tekstaanpassing ("je" vervangen door "iemand") zoals het eigenlijk ook bedoeld was, maar uiteraard voorbijgegaan is aan de wijsheid van de geadresseerde. Te lezen binnen z'n originele geknipte context.

@Mods: ik hou er niet van dat er in mijn teksten geknoeid en geknipt wordt. Zie trouwens niet in hoe één en ander als een argumentatie ad hominem kan geconstrueerd worden, tenzij u er een heel ander soort logica op nahoudt.
Oud 27 februari 2005, 11:06   #80
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit lijkt mij een staaltje zelfbevrediging in plaats van een argument, de Vexille.
Jij hebt nog niks aangetoond, Erw.
Op geen enkele manier ben ik over het VB begonnen.
Ik wacht nog altijd op jouw taalkundige analyse van mijn initiële bijdrage.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be