![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welk land vind jij artificieel? | |||
Zweden |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Italië |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
België |
![]() ![]() ![]() |
56 | 70,00% |
Denemarken |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Slovenië |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Portugal |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Finland |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Duitsland |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Ierland |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Tsjechië, Slowakije of Polen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Hongarije |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Nederland |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,50% |
Malta |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Verenigd Koninkrijk |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,25% |
Luxemburg |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Griekenland of Cyprus |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,50% |
Spanje |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Een van de Baltische staten (Estland/Letland/Litouwen) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Oostenrijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() U bevestigd mijn vermoedens.
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 Laatst gewijzigd door A : 24 maart 2005 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er zijn staten waar men gewoon een structuur creerde (door politiek, door bepaalde bewegingen die niet de emerderheid van de bevolking vertegenwoordigen (=vb Vlaamsnationalisten) zoals bvb Singapore.
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom geen meerkeuzemogelijkheid?
![]() |
#69 |
Burgemeester
|
![]() België natuurlijk. België was in 1830 slechts gewild door een hele kleine groep. België is volledig geconstrueerd door de grootmachten van die tijd. Als het van de opstandelingen af hing, was België Frankrijk geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Als er 1 Europees land kunstmatig is, dan is het Nederland wel. Een groot deel van het land is zeebodem die kunstmatig drooggelegd geweest is. Het feit dat een groot deel van Nederland onder de zeespiegel ligt spreekt boekdelen. Met een toekomstige stijging van de zeespiegel zullen de Hollanders wel minder hoog van de toren blazen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kijk, dat een rechtgeaarde Belgicist zich opwindt over flaminganten begrijp ik nog enigszins. Hier is gewoon sprake van een botsing der belangen. Maar wat hebben wij Hollanders in hemelsnaam in de laatste eeuw verkeerd gedaan om het jullie Belgen zo moeilijk te maken? En waarom wordt door de Belgicisten alles wat Vlaam/Nederlands is als minderwaardig bestempeld, terwijl veel van die militanten zelf een Vlaams (=Nederlandstalige) achtergrond hebben en zich daarmee schuldig maken aan nestvervuiling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Volgens mij ontbreekt er een optie, nl. Noord-Ierland. Ik heb dan maar voor Spanje gestemd omdat ik principieel niet wil meedoen in het belachelijke en voorspelbare heen en weer gegooi met argumenten dat Vlaanderen of België artificieel zouden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat Noord-Ierland kunstmatig is? door de bezetting van UK dus? Kan je het "verenigd koninkrijk" als kunstmatig nemen hé, dat staat er wel tussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En ja, eigenlijk kan je het VK nemen dan; maar ik dacht even dat VK enkel sloeg op Engeland en Wales samen, sorry |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Oja, over Noord-ierland, wist je dat de katholieken demografisch productiever zijn (dit is ook in Nederland zo, met spectaculaire gevolgen in een halve eeuw)? er kan daar nog veel veranderen, en als de gemoederen er terug oplaaien kan er daar nog veel keet geschopt worden. En terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enige tijd terug las ik zelfs een interview met Gerry Adams (denk ik; 't is al een tijdje terug) van Sinn Fein waarin deze beweerde dat binnen x aantal jaren de katholieken opnieuw de meerderheid zullen uit maken in Noord Ierland. Wanneer de katholieken opnieuw de meerderheid vormen in Noord Ierland speculeerde hij op een referendum om Noord Ierland opnieuw te laten sluiten bij de rest van Ierland. Hij stelde óók dat de fanatieke strekkingen bij de protestanten als de dood zijn voor die (waarschijnlijk onvermijdelijke) demografische evolutie. En een beetje idealistisch zijn kan inderdaad geen kwaad. Niet te gemakkelijk overtuigd zijn dat alles sowieso eeuwig zal blijven zoals het vandaag is. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 1 april 2005 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |