Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat gebeurt er als op 1 maart b-h-v niet gesplitst is...
Cd en V-n-va zeggen het vertrouwen in de VL partners op.evt Minderheidsregering of coalitie VB-Vlaams kartel. 2 4,44%
Men regeert verder maar men driegt met nieuwe maatregelen. 17 37,78%
Niets. 24 53,33%
Niets , want B-h-V zal zichzelf spontaan splitsen. 2 4,44%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2005, 08:30   #61
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
@ istromaniac , wees gerust dat is de nachtmerrie van elke belgicist . Als het Vb overal invloed krijgt en de onafhankelijkheidsgedachte verspreidt. En vlaamse verenigingen subsidieert en eigen voetbalploeg en andere zaken die de koekendozenbelgicisten voor vlaanderen kan doen winnen dan is het franstalige rijk uit. Men weet goed genoeg dat de bestaansreden van het Vb de onafhankelijkheid van vlaanderen is ...Het Vb zou zelfs van de vlaamse regering een hefboom maken om de boedelscheiding te verwezenlijken , daar ben ik van overtuigd ...
Ook als andere zaken gedefederaliseerd moeten worden heeft het VB de federale nodig, de Vlaamse regering kan daar helaas niet over beslissen.
En ik betwijfel of dat de bestaansreden is. Is het niet eerder de vreemdelingproblematiek? Natuurlijk betwist ik niet dat de meerderheid van de VB-top Vlaamse onafhankelijkheid hoog in het vaandel draagt, maar ik vraag me af of dat ook zo is voor de meerderheid van haar kiezers.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 11:12   #62
ilfalco
Minister-President

Standaard

het is al langer bewezen dat VB kiezers die omwille van de vreemdelingenproblematiek VB stemmen ook de andere stanpunten overnemen ... bij mij is het net zo gegaan. vlaanderen kan perfect gebruik maken van haar recht op zelfbeschikking ... zollang er maar een vlaamse meerderheid achter staat. En als dat het geval is moeten we desnoods maar zoals in oekraiene geweldloos protesteren tot we een referendum in vlaanderen krijgen over die zelfbeschikking.... Zoals in het baskenland.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 16:44   #63
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ging den Dikke geen zelfmoord plegen op 1 maart?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 13:44   #64
ilfalco
Minister-President

Standaard

Een oplossing voor 15 maart .....of???
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be