![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hereniging van de provincie Brabant ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 21,57% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 78,43% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar hoe kijkt de autochtone bevolking daar eigenlijk aan tegen alle 'import' uit Holland en Vlaanderen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een huis kopen kan overal, zowel aan onze kant als aan de andere kant, maar wat de sociale woningen of zo betreft, of bepaalde bouwkavels weet ik het niet. Drenthe is dan ook wel een speciaal geval denk ik. Mooie boerderijen ginder. Wij waren daar eens met vrienden uit Koewacht op bezoek bij iemand. Ben ondertussen zijn naam vergeten, maar hij had een boerderij met een strooien dak en daarachter een kleine camping. Hele toffe en zeer gastvrije mensen. De bevolking hier op de grensstreek is al zo erg met elkaar verweven dat iedereen wel een Vlaming of een Koewachtenaar in de familie heeft. Wij zijn hier als Antwerpenaren ook import. ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Hier zijn er in de NL-Duitse grensstreek ook veel familiebanden over en weer, al was het maar vanwege de vele Nederlanders die inmiddels aan de andere kant van de grens zijn gaan wonen. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Je denkt dat alles opgelost is door eenvoudig tweetaligheid in te voeren in heel Brabant, maar dan heb je het MIS! ![]() De verfransing is een ware pest voor onze taal, en wel omdat het Nederlands in deze contreien nu éenmaal zwakker staat als het Frans, dit omwille van de reikwijdte van de Franse taal, de vroegere status als "wereldtaal", de onmiddelijke invloed van Brussel in zijn omgeving, en het feit dat franstaligen duidelijk minder tot geen moeite doen om de taal van hun noorderburen te leren. Als ge dit niet inziet, dan kan ik u inderdaad niet overtuigen, maar ik denk dat elk redelijk mens de zin van mijn argument inziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen Brabant één was, was het ook niet tweetalig, mijn beste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |