![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw mening ná het zien van de reportage? | |||
Deze oorlog is gerechtvaardigd omwille van dictator Saddam |
![]() ![]() ![]() |
20 | 47,62% |
Deze oorlog is gerechtvaardigd van omwille van de 9-11 aanslag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Deze oorlog maakte reeds deel uit van het het 9-11 complot |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,05% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Syrië & Iran zijn dan weer intern zwak maar dat hangt in samenhang met andere Islamitische factoren i/d regio. Kleine afrikaanse landen daarentegen...vereisen weinig militaire macht. Andere landen vereisen dan niet echt een militaire ingreep : vb Cuba. Ik zie liever een grotere coalitie dan enkel de VS, daarmee doel ik op EU +VS+ andere Westerse landen, mogelijk Japan en zelfs Rusland (hoewel dat hypocriet zou zijn...Rusland heeft zelf een uiterst zwakke democratie maar financiële steun zou hier kunnen werken). B) Een plan is goed voor de prullemand vanaf het moment dat die in werking treed ![]() Cuba ligt wel klaar en Haïti is het perfecte testgebied voor Cuba later te behelpen. Ik zal straks verder antwoorden, moet nu effe door
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mijn interpretatie is naïef? Uw Geld & Olie interpretatie is dan wel uiterst naïef. Als het olie is dat men wilt dan zijn er goedkopere oliebronnen dan Irak. Iedere oorlog moet bekostigd worden, dat is wat er zich nu afspeelt in Irak...dat is nooit anders geweest, dus koester niet de illusie dat een overwinnaar nooit zijn oorlogskosten zal verhalen op de overwonnene.
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Behalve niet alles draait om macht in olie & geld, dingen zijn nooit simpel te verklaren.
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Democratie garanderen, enkele slecht geplaatste personen uitschakelen. De boel houdt verband met de problemen i/h Midden-Oosten. Een democratisering & secularisatie is daar broodnodig. De economische capaciteiten v/h land worden genut om de oorlogskost te verhalen, wat logisch is. OIF keur ik goed, ik heb er geen enkel probleem mee. Ik stel niet dat de inval in Irak louter een neo-con streven is. Google eens OIF -US dan zou normaal gezien een lijstje te voorschijn komen met landen die militair betrokken zijn in Irak....dus louter neo-con streven is het niet, althans voor mij. Mijn ogen zijn wijd open.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook al zou het zo zijn é, dan heb ik nog liever een Bush die geld verdiend aan de olie dan een Saddam die geld verdiend aan de olie. Laatst gewijzigd door illwill : 3 mei 2005 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar 'k ga geen moeite doen om u te overtuigen. Als ge de waarheid niet wilt zien, dan zult ge ze niet zien. Geloof maar in het sprookje van "Bush de grote weldoener en bevrijder". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het wordt bij wijlen dramatisch ... ik ga er van uit dat jij de PNAC ook de nodige aandacht geeft want ik maak me sterk dat jij er zaken gaat ontdekken die tot vandaag ongeweten waren. Wat de coalition troops aanbelangt: Spanjaarden hebben zich terug getrokken Italianen hebben aangekondigd dat ze zich gaan terug trekken Polen hebben aangekondigd dat ze zich gaan terug trekken Bulgaren hebben aangekondigd dat ze zich gaan terug trekken ... De rest van de EU deed amper mee ... De UK (zoveelste staat van de US) zit mee in het neo-con verhaal ...
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens die posters zijn niets abnormaals. Ik heb PNAC in mijn bookmarks staan, spijtig genoeg hebben we geen Europees project.
It matters not how strait the gate, how charged with punishments the scroll, I am the master of my fate; I am the captain of my soul. Invictus - William E. Henley Laatst gewijzigd door Briggs : 3 mei 2005 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Tja ik denk dat je de oorlog in Irak wel degelijk los moet zien van 9/11. Want anders zou hij nogal wat landen moeten aanvallen die heimlijk terroristen steunen of tolereren.
ik dacht er eerst anders over. Maar dan nog vind ik de oorlog legitiem ,omdat saddam uiteindelijk één van de grootste misdadigers is van de afgelopen eeuw en de koerden en andere minderheden kunnen er enkel wel bij varen. Noraam zou de VN uiteraard strenger moeten optreden, maar die wordt al gedomineerd door moslimstaten die steeds als blok stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
... nog geen 24 uur na 9/11 werd Irak reeds vernoemd ... men is halstarrig blijven proberen om OBL te linken aan Saddam maar er nooit in geslaagd ... Volgens de neo-con-filosofie zijn er inderdaad nog 20 landen waar de VS moest zijn binnnn gevallen, Sadam betekende geen bedreiging voor andere landen ... in de ander dictatoriale landen is geen of amper olie ... het is geen oliestaat die zijn olie in Euro wou gaan verhandelen wat de totale ondergang van de Amerikaanse economie zou betekenen. ... de VN wordt gedomineerd door Moslim staten? Waarom is het enige land dat alle VN-resoluties naast zich mag neerleggen dan Israël?
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() |