Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2005, 19:09   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
En tegen het holebi-huwelijk, ik dacht dat Powell de enige republikein is die voorstander was omdat hij een lesbische dochter heeft.
Volgens mij is het Dick Cheney die een lesbische dochter heeft, en niet Colin Powell.
Oud 20 maart 2005, 19:10   #62
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
Zie ook mijn post hierboven, met als extreem geval Annie Shapiro (29 jaar coma). Daarnaast is er nog een resem gedocumenteerde ontwakeningen tussen 15 en 19 jaar. Volgens jouw logica zouden al deze mensen het niet meer hebben kunnen navertellen, wegens de stekker of sonde eruit na 10 of 15 jaar...
In één van de eerste post was het nochtans al een plastisch omschreven, in dit geval blijkt dat de hersenmassa reeds enige tijd aan het afsterven is en enkel nog de vergelijking kan doorstaan met een hoopje appelmoes
Oud 20 maart 2005, 19:11   #63
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Als het aan mij mocht liggen, was ze nu vredig heengegaan ja!
De vrouw mag dus van geluk spreken dat ze in een rechts land woont

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 19:13   #64
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Volgens mij is het Dick Cheney die een lesbische dochter heeft, en niet Colin Powell.
Inderdaad!
Oud 20 maart 2005, 19:17   #65
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De vrouw kent geen 'geluk'.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 19:19   #66
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
En tegen het holebi-huwelijk, ik dacht dat Powell de enige republikein is die voorstander was omdat hij een lesbische dochter heeft.
Zoals Antoon zei, het is Dick Cheney, en hij is voor zover bekend géén voorstander van het homohuwelijk. Alleen heeft hij verschillende keren gezegd dat dit een zaak van de staten is en dus niet in de federale grondwet zou moeten geregeld worden.

Het zal u waarschijnlijk verbazen, maar de VS telt een grote groep conservatieve holebi's die niet voor het homohuwelijk zijn.

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 20 maart 2005, 19:22   #67
ilfalco
Minister-President

Standaard

Net zoals het Vb trouwens..
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 19:24   #68
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De vrouw kent geen 'geluk'.
Na 29 jaar uit een coma ontwaken en daarna nog jaren verder leven in goede conditie (zij het 29 jaar ouder) is wél geluk hebben...

Het ging hier over Annie Shapiro, of was u niet meer mee?

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 20 maart 2005, 19:26   #69
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na 29 jaar uit een coma ontwaken en daarna nog jaren verder leven in goede conditie (zij het 29 jaar ouder) is wél geluk hebben...

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=62
Oud 20 maart 2005, 19:54   #70
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechts links onder boven, het gaat hem hier niet over politiek maar om een onmenselijk leven.

Nogmaals de hersenscans lieten zien dat 90% van haar hersenen weggeteerd waren, waardoor haar niks overbleef dan reflexen. al mag ze nog bij bewustzijn komen ze blijft een plant.

Ik hoop dat haar hart zo vlug mogelijk stopt met slagen, zodat ze uit haar lijden is verlost.

Het is niet meer dan menselijk om een onmenselijk leven te helpen beeindigen.
Oud 20 maart 2005, 20:06   #71
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Je hebt blijkbaar een totaal fout beeld van haar medische toestand.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 20:09   #72
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechts links onder boven, het gaat hem hier niet over politiek maar om een onmenselijk leven.

Nogmaals de hersenscans lieten zien dat 90% van haar hersenen weggeteerd waren, waardoor haar niks overbleef dan reflexen. al mag ze nog bij bewustzijn komen ze blijft een plant.

Ik hoop dat haar hart zo vlug mogelijk stopt met slagen, zodat ze uit haar lijden is verlost.

Het is niet meer dan menselijk om een onmenselijk leven te helpen beeindigen.
Deze zaak is uitzonderlijk moeilijk, want bovenop de discussie over euthanasie in het algemeen heb je hier bovendien te maken met een moedige en trouwe echtgenoot die vecht om de vrouw te mogen laten sterven, en liefhebbende ouders die hun dochter absoluut in leven willen houden.

Met andere woorden : een tragedie en lijdensweg waar geen woorden voor bestaan.
Oud 20 maart 2005, 20:19   #73
PurpleQueen
Partijlid

PurpleQueen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Arial][size=3]Ja inderdaad...Heel veel geluk! Een gat van 29 jaar in uw leven...Fijn hoor, heel fijn. [/size][/font]
[font=Arial][size=3][/size][/font]
[font=Arial][size=3]Hoe groot is de kans dat die vrouw nog wakker wordt? Vrij klein...Ja idd, met de ouders moet rekening worden gehouden. Maar met de man evegoed. Iedereen lijdt wsl onder de situatie zoals ze nu is. Als de vrouw mag sterven, kan iedereen nu afscheid nemen van haar en eindelijk fatsoenlijk rouwen. Daarna kunnen ze verder met hun leven.[/size][/font]
[font=Arial][size=3]Klinkt misschien cru, maar het is beter en gemakkelijker voor iedereen. [/size][/font]
Oud 20 maart 2005, 20:50   #74
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Deze zaak is uitzonderlijk moeilijk, want bovenop de discussie over euthanasie in het algemeen heb je hier bovendien te maken met een moedige en trouwe echtgenoot die vecht om de vrouw te mogen laten sterven, en liefhebbende ouders die hun dochter absoluut in leven willen houden.

Met andere woorden : een tragedie en lijdensweg waar geen woorden voor bestaan.
Het is zeker een tragedie Antoon!

De enige reden waarom ze nog leeft is het feit dat haar ouders geen afscheid kunnen nemen. Guess what... een bezoek aan haar graf heeft evenveel direct nut als een bezoek aan haar, in haar comateuze toestand. Bijkomend voordeel is dat de rest door kan gaan. En het hoofdstuk kan afsluiten.

Het enige wat nog in die vrouw 'leeft' is haar kloppende hart. En dat alleen maar door de actieve stimulering van buiten af. De vrouw laten leven omdat je er zélf niet tegen kan haar te laten gaan, dat is EGOCENTRISME.

Neem afscheid en trek die stekker er uit. Het is geen moord. Die vrouw is 15 jaar geleden al gestorven!!!
Oud 20 maart 2005, 20:51   #75
PurpleQueen
Partijlid

PurpleQueen's schermafbeelding

Standaard

Compleet mee eens!
Oud 20 maart 2005, 21:11   #76
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Het is zeker een tragedie Antoon!

De enige reden waarom ze nog leeft is het feit dat haar ouders geen afscheid kunnen nemen. Guess what... een bezoek aan haar graf heeft evenveel direct nut als een bezoek aan haar, in haar comateuze toestand. Bijkomend voordeel is dat de rest door kan gaan. En het hoofdstuk kan afsluiten.

Het enige wat nog in die vrouw 'leeft' is haar kloppende hart. En dat alleen maar door de actieve stimulering van buiten af. De vrouw laten leven omdat je er zélf niet tegen kan haar te laten gaan, dat is EGOCENTRISME.

Neem afscheid en trek die stekker er uit. Het is geen moord. Die vrouw is 15 jaar geleden al gestorven!!!
ik weet niet of jij hetzelfde zou zeggen als een nauwverwant familielid van u ook in dergelijke coma toestand zou zijn. Het kan zijn dat je er dan opeens heel anders tegenaan kijkt, misschien zelfs zoals de ouders van Terri Schiavo.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 21:46   #77
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ik weet niet of jij hetzelfde zou zeggen als een nauwverwant familielid van u ook in dergelijke coma toestand zou zijn. Het kan zijn dat je er dan opeens heel anders tegenaan kijkt, misschien zelfs zoals de ouders van Terri Schiavo.
Ik heb het 2 keer meegemaakt, mijn vriend 1996 en mijn vader 2000. allebij kanker.
Toen ze allebij op het laatst echter in een coma gleden, waren we het er als gezin al snel over eens: De sondevoeding stoppen. De kans op herstel was er niet, echter, met sondevoeding konden we het nog wel rekken tot God-weet-hoever... Zelf zijn ze er gelukkig duidelijk in geweest, dood is dood.
Oud 20 maart 2005, 22:31   #78
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je hebt blijkbaar een totaal fout beeld van haar medische toestand.
Verbazingwekkend hoeveel neurologen op dit forum posten

Kijk, ik wéét niet of die vrouw erdoor komt, dat weet niemand voor het effectief gebeurt. De vraag is of je wil wachten, dan wel geen enkel risico nemen en zorgen dat ze zéker sterft.

Haar man wil niet wachten, haar ouders wél. De twee kanten hebben mijn respect. Maar ik merk bij sommigen hier wel een érg grote bereidheid om te euthanaseren, terwijl kiezen voor het leven de eerste, en alle alternatieven pas de laatste optie zouden mogen zijn.

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 20 maart 2005, 22:34   #79
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik kan het niet beter uitleggen.

Het toont dat in de States een mensenleven nog altijd veel meer waarde heeft als bij ons. Het feit alleen dat mensen opkomen en het debat aangaan in deze zaak bewijst hun engagement. Hier zou het niemand kunnen schelen.
Neen, fout! Hier zou het gezond verstand zegevieren en zou er een einde gemaakt worden aan haar 'leven'.

Het christen-fundamentalisme in de VS neemt ernstige vormen aan, maar anderzijds, het is en blijft een ver-van-mijn-bed-show en ik ben zeer gelukkig dat ik uiteindelijk in het perverse, decadente en degoutante Europa woon.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 22:38   #80
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Fully agree, maar wat vinden jullie van de manier waarop, dat ontgaat blijkbaar de ganse discussie.
Verwerpelijk, dat is ook de eerste bedenking die ik erbij maakte. Maar anderzijds, kan degene die die dame uit haar lijden verlost op een menselijke manier (spuitje) niet aangeklaagd worden voor moord? Het zou me niks verbazen en als er geen wet bestaat die dat rechtvaardigt, zullen de republikeinse fundamentalisten er wel rap eentje maken en George het wel rap ondertekenen...

Ik kan geen enkel begrip opbrengen voor die zakenman die een miljoen dollar boodt aan de echtgenoot om zijn vrouw te laten leven, of aan de republikeinen die beslissen over een 'leven' waar zij mijlenver van verwijderd zijn, of een president die speciaal zijn verblijf in Texas opschort om een nieuwe wet te ondertekenen. Dat is immoreel en misdadig.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be