Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2003, 18:09   #61
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Bah, ik negeer dat mens gewoon. Ik lees haar postings wel af en toe, maar ik reageer er niet op.

Tuurlijk niet dat blijkt.

Zolang ze haar Gilles de la Tourette syndroom niet wat onder controle houdt met Pimozide, kan je er toch niet veel van bijleren.
En van jou natuurlijk wel met je syndroom van down.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 18:48   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Tja dat blijven voor mij ten allen tijde vreemdelingen en NOOIT vlamingen!
Nooit? Daarover ben ik het met u volstrekt oneens. Hebt u al ooit eens het deel Antwerpen van het telefoonboek opengeslagen en dan vastgesteld dat er niet een onaardig aantal Spaanse namen voorkomen? Welnu, de meesten met Spaansklinkende namen voelen zich helemaal geen Spanjaard, maar zijn gewoon Vlaming onder de Vlamingen. Het overgrote aantal kwam immers in Antwerpen aan tijdens de Contrareformatie. Ooit waren ze vreemdelingen, nu zijn hun nakomelingen volledig geassimileerd en in ons volk opgegaan. Ieder volk heeft een zekere marge van "absorbeerbaarheid", d.w.z. dat het moeiteloos een beperkt aantal vreemdelingen kan opnemen. Zelf ben ik van grootvaderszijde van Oostenrijkse afkomst, maar meent u dat ik me daardoor minder Vlaming voel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 18:51   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Eigenlijk is de N-VA de enige partij die ook volledige onafhankelijkheid wil voor Vlaanderen.
Daarin vergist u zich: ook het Vlaams Blok is voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Oud 14 mei 2003, 18:53   #64
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Eigenlijk is de N-VA de enige partij die ook volledige onafhankelijkheid wil voor Vlaanderen.
...maar beiden als lidstaat van Europa. Dat vergeten we er vaak bij te zeggen, en velen denken dat N-VA en Vlaams Blok anti-Europees zijn. Dat is natuurlijk niet zo.
Oud 14 mei 2003, 18:54   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 14 mei 2003, 18:56   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Eén ding mag u weten: ik verkies Belgie boven een onafhankelijk Vlaanderen, geleid door het Vlaams Blok.
Dan beseft u niet goed wat een van de belangrijke punten in het IJzertestament betekent, nl. godsvrede.
Oud 14 mei 2003, 18:57   #67
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72

En vlaanderen word onafhankelijk hoe dan ook kaffer,maar zoals gezegt geen pact met de duivel.
En ping, toverfee VL72 zwaaide met haar staf en Vlaanderen was onafhankelijk!
Gezien uw eerder postings vermoed ik dat u de termen "meerderheid" en "compromis" niet beheerst, dus zal ik het maar nalaten aan uw verstand te brengen dat 15% Blok-stemmers en 5%-N-VA-kiezers niet volstaan om Vlaanderen onafhankelijk te maken.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 18:58   #68
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Eén ding mag u weten: ik verkies Belgie boven een onafhankelijk Vlaanderen, geleid door het Vlaams Blok.
Dan beseft u niet goed wat een van de belangrijke punten in het IJzertestament betekent, nl. godsvrede.
Hela Janneman, dat kunnen we het Vlaams Blok evengoed verwijten he. En dan spreek ik niet alleen over geestesgestoorden als Vlaanderen72, maar ook over kopstukken als Bart Laeremans.
Oud 14 mei 2003, 18:59   #69
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Het blok met mijn stem verwennen, dat is ondenkbaar.
Ik raad dan ook de N-VA'ers aan om op compassieuze wijze aan hun eventuele blokvrienden voor te stellen om over hun hart te strijken en om Verhofstadt een hak te zetten door hun stem in extremis aan de N-VA te geven, zodat die over de drempel geraken.
Ik had reeds succes met dit spelletje blok-busten.
Hij voert godbetert nog campagne voor ons ook! Ik denk dat er nu een paar BUB'ers zichzelf aan de zolderbalk aan het vastknopen zijn na het lezen van dit heuglijke bericht!

Geef die man een fles champagne!
Oud 14 mei 2003, 19:01   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hela Janneman, dat kunnen we het Vlaams Blok evengoed verwijten he. En dan spreek ik niet alleen over geestesgestoorden als Vlaanderen72, maar ook over kopstukken als Bart Laeremans.
Is een persoonlijke invulling van een enkele politicus of lid al gelijk te stellen met de partijopvatting van het Vlaams Blok? Neen, dus de zaak is vrij simpel. Frank Vanhecke heeft het bij de stichting van het N-VA duidelijk verwoord: wij reiken N-VA de hand wanneer ook zij Vlaanderen onafhankelijkheid willen nastreven. Dat was een uitgestoken hand die evenwel door de N-VA-leiding nooit werd aangenomen... Jammer.
Oud 14 mei 2003, 19:02   #71
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Tiens tiens... De BLUB-club, die toch wel héél actieve leden heeft op dit forum, neemt wel ruim de tijd om te bewijzen dat ze niet gelogen hebben betreffende:

-de 100.000 betogers
-de uitspraak van Stefaan Declerck
-en al die andere leugens, door Tantist mooi in beeld gebracht.
Oud 14 mei 2003, 19:04   #72
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Is een persoonlijke invulling van een enkele politicus of lid al gelijk te stellen met de partijopvatting van het Vlaams Blok? Neen, dus de zaak is vrij simpel. Frank Vanhecke heeft het bij de stichting van het N-VA duidelijk verwoord: wij reiken N-VA de hand wanneer ook zij Vlaanderen onafhankelijkheid willen nastreven. Dat was een uitgestoken hand die evenwel door de N-VA-leiding nooit werd aangenomen... Jammer.
Het partijstandpunt van N-VA is ook duidelijk: wij zijn tegen het cordon sanitaire, en respecteren dus de godsvrede als partij. De praktijk zal echter anders uitwijzen, omdat we eigenlijk, buiten ons independisme, erg verschillend zijn, en er toch een compromis uit de lucht zal moeten vallen. Tussen droom en daad...
Oud 14 mei 2003, 19:05   #73
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Tiens tiens... De BLUB-club, die toch wel héél actieve leden heeft op dit forum, neemt wel ruim de tijd om te bewijzen dat ze niet gelogen hebben betreffende:

-de 100.000 betogers
...en die best nog wel aangevuld kunnen worden bij nauwkeurig grasduinen op deze webstek...
Oud 14 mei 2003, 19:07   #74
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

-de 100.000 betogers
...en die best nog wel aangevuld kunnen worden bij nauwkeurig grasduinen op deze webstek...
Zoals beweren dat de uitzending op stubru over de allergrootste betoging in Brussel proBelgie ooit slechts 2uur voor de betoging plaatsvond, terwijl dat dat 4u was. Een beetje muggeziften is toch toegestaan.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 19:53   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Het blok met mijn stem verwennen, dat is ondenkbaar.
Ik raad dan ook de N-VA'ers aan om op compassieuze wijze aan hun eventuele blokvrienden voor te stellen om over hun hart te strijken en om Verhofstadt een hak te zetten door hun stem in extremis aan de N-VA te geven, zodat die over de drempel geraken.
Ik had reeds succes met dit spelletje blok-busten.
Hij voert godbetert nog campagne voor ons ook! Ik denk dat er nu een paar BUB'ers zichzelf aan de zolderbalk aan het vastknopen zijn na het lezen van dit heuglijke bericht!

Geef die man een fles champagne!
Er zijn prioriteiten op mijn agenda, nietwaar.
Soms moet je je vijanden een beetje tegen mekaar uitspelen.
Verdeel en heers.
Een die-hard blokker naar BuB of nog liever Vivant proberen lokken heeft geen zin, maar voor hen kan N-VA een acceptabel alternatief betekenen.
Jammer dat ik zo aan mijn nick gehecht ben, of ik veranderde hem in Makkie Javellie. 8)
Oud 14 mei 2003, 20:36   #76
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

In tegenstelling tot Spirit - die bij de SPA zijn gegaan, omdat ze zo wel een postje kunnen hebben - heeft de N-VA het lef om als kleine partij naar de kiezer te stappen en proberen de - ondemocratische - kiesdrempel te halen.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 09:23   #77
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Ooit waren ze vreemdelingen, nu zijn hun nakomelingen volledig geassimileerd en in ons volk opgegaan. Ieder volk heeft een zekere marge van "absorbeerbaarheid", d.w.z. dat het moeiteloos een beperkt aantal vreemdelingen kan opnemen. Zelf ben ik van grootvaderszijde van Oostenrijkse afkomst, maar meent u dat ik me daardoor minder Vlaming voel?

Voor mij zijn vreemdelingen: moslims ,ik heb iets tegen dat volk ik geef dat eerlijk toe.(niet zozeer tegen de mensen maar hun ingesteldheid)
Die passen totaal niet in vlaanderen in europa in het algemeen niet, te verschillend.
Het geloof, de levenswijze ,de opdringing van het hunne ,dat gestook en verzet geval.
Europeanen vind ik geen vreemdelingen ,ze leunen ook veelal qua geloof en levensvisie aan bij ons.
Dat we een paar keer bezet waren en er inteelt van gekomen is weet ik ook maar toch,ik blijf erbij een echte vlaming komt voort uit twee echte vlamingen.
Ik heb mijn en mijn mans stamboom nagegaan uit nieuwsgierigheid en hoera tot hiertoe geen inteelt en we zitten al tot de 16 de eeuw.
Verder geraken zal moeilijk worden vrees ik maar ben nu al blij.
Ik weet ik ga ver in mijn fanatisme het zij zo.
Oud 15 mei 2003, 09:24   #78
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
[
En ping, toverfee VL72 zwaaide met haar staf en Vlaanderen was onafhankelijk!

TADAA!!!

Gezien uw eerder postings vermoed ik dat u de termen "meerderheid" en "compromis" niet beheerst, dus zal ik het maar nalaten aan uw verstand te brengen dat 15% Blok-stemmers en 5%-N-VA-kiezers niet volstaan om Vlaanderen onafhankelijk te maken.
Onnozelaar!
Oud 15 mei 2003, 09:25   #79
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
[
En dan spreek ik niet alleen over geestesgestoorden als Vlaanderen72, maar ook over kopstukken als Bart Laeremans.
Hoort wie het zegt leegloper nr1 heeft gesproken.
Oud 15 mei 2003, 11:52   #80
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Het stoort me van N-VA nog evenzeer dat ze niet BROV-minded zijn, maar ze hadden tenminste de sérieux om dit openlijk en vooraf mee te delen, alvorens ze 'erin' geraken, wat ik van BuB dus niet kan zeggen.
Wij hebben daar NOOIT een programmapunt van gemaakt, niet voordien, niet tijdens. Het stoort me enorm dat u hyperpatriotische deviezen "voor Vorst voor Vrijheid en voor Recht"... zit te debiteren, terwijl u gaat stemmen voor een partij die Belgie niet interesseert (Vivant), en één die Belgie wil afschaffen (N-VA). D�*t is consequentie zeker? U doet maar. De Vl-nationalisten hebben er een opperbeste bondgenoot bij.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be